JLV uhájily provoz služeb v nočních vlacích Českých drah
Noční lehátkové a lůžkové vlaky dosud pro ČD provozují JLV. Foto: České dráhy
Cena oproti minulé smlouvě výrazně stoupla, rozšíří se nabídka snídaní.
Cena oproti minulé smlouvě výrazně stoupla, rozšíří se nabídka snídaní.
Máte to napsané v článku. 🙂 „Celková hodnota kontraktu je 488 milionů korun“
Ale nebojte se té návštěvy, hned po Vánocích na ni hned zapomenete! 😉
A kdo jiný, když Jídelní a lůžkové vozy jsou dcerou ČD?M
nejsou.
Nejsou dcerou, vlastní jen podíl necelých 40 procent.
A kdo vlastní zbyla % ?
O prázdninách jsem vzal děti do Energilandie, jeli jsme lůžkem do Krakova a pak regionální dopravou. Měli jsme svoje trojlůžkové kupé i s jízdným za cenu ubytování v Polsku. Servis výborný, velice mě překvapila nabídka večeří přímo ve voze. Kupé ukliziné, klimatizace fungovala, Wifi taky, vlak jel načas obě cesty. Průvodce byl vstřícný a ochotný. Celkově dávám za 1.
Jen to drncání za polskou hranicí je otřesné, měl jsem pocit, že snad ani nejedeme místy po kolejích. S našimi koridory nesrovnatelné, ale za to samozřejmě nemůže JLV.
To je asi ta trasa pres Osvetim. Ja tam nekdy pred 4 lety jel pres den, tak to bylo i videt, v jakem je strasnem stavu. Ale mezi krakovem a varsavou uz je to zase dobry.
přes Osvětim vlaky jezdí teprve od 10 prosince a trať zrenovovali. Vlaky drncají od Bohumína po Tychy na té jednokolejce.
Proč ne. Výjimky se možná najdou, ale v celku je to funkční a kvalitní produkt za rozumné ceny. Ostatně je to vidět na vytíženosti jednotlivých spojů. V hlavní sezóně je bez dostatečného předstihu téměř nemožné zakoupit si lůžko a i u lehátek to bývá problém 🙂 Až mě to vlastně trochu překvapuje.. třeba na trasách typu Praha – Budapešť, kdy se dá letět za pár set Kč jsou ty spací vozy stále dost obazené.
Byli jediní. Přemýšlím, jestli vůbec mohla být nějaká konkurence? Jestli dává smysl i u takhle specifických věcí vypisovat ty soutěže. Protože nakonec to vypadá jako jen zbytečná administrativní zátěž, co stojí peníze. A těch zrovna moc na zbyt ČD nemá.
Zatímco soukromníci to můžou zadat přímo, ČD se musí zdržovat se všema těmahle administrativníma srandama, který reálně nic nepřinesou. Neříkám, že v jiných věcech, například na nákup vozidel, soutěže prospěšný nejsou. Ale možná by stálo za to přemýšlet, jestli se fakt musí soutěžit všechno a jestli tím výrazně neznevýhodňujeme ČD oproti soukromníkům.
Samotný lůžkový lístek asi ano (cenu jsem v Můj Vlak nenašel), ale pro EC 458 mi to teď hodilo cenu 6 156 Kč. Jako nevím, sám bych o
Skoro 15 hodinové masochistické cestě vlakem neuvažoval. Když autem jsem v Curych za 6,5 hodiny, takže při odjezdu ve stejnou chvíli jsem na pokoji v hotelu o půlnoci, vyspím se v jiné kvalitě a za třetinovou cenu.
V září jsem jel do Curychu za 4400 Kč a to jsem měl to nejluxusnější kupé co ČD nabízí. Se sprchou, snídani a hlavně sám pro sebe. Ceny i nejobyčejnějších hotelů ve Švajcu jsou dost podobné, rozhodně ne za třetinovou cenu..
Mě to ukazuje booking pokoj na dnes od dvou tisíc. A výše uvedená cena je jen za samotnou jízdenku, lůžko mi to vůbec nenabídlo.
Neboj v tom vagoně pouhých 12 kupé, max 36 cestujících. Neboli sehnat jízdenku je fakt jako problém a chudší často jezdí busem. Nám to doma na jednodenní lyžovačku bohatě vyhovuje tak aspoň na nás zbudou místa
Jestli máte tip na hotel v Curychu za 6 tisíc mínus cena za cestu z Prahy děleno třemi, tak jsem jedno velké ucho.
Stačí chvíle na bookingu, hostel=t3 za litr, pokoj za dva=de luxe. Navíc mi můj vlak lůžko vůbec nenabídl, ale třeba zas jen ultra spolehlivé DB stávkují, nebo nemají mašinu, nebo nevim co.
Soutěž určitě ano. Přestože byl jediný uchazeč, obecně tomu tak být nemusí (může se například přihlásit někdo ze zahraničí). Dokonce by se to dalo soutěžit i po částech (tak jako třeba dopravci v rámci PID), aby mohla být větší konkurence. Přímé zadávání bez soutěže otvírá dveře k „dojení“, protože záleží prakticky jen na dodavateli, jak si nastaví cenu (i fungování v režimu „prokazatelná ztráta a přiměřený zisk“ vede přesně k tomuto).
Buďte zcela v klidu. Ta Vaše administrativní zátěž v reálu znamená to, že ta obří hromada úředníků má aspoň něco na práci. O nějaké úspoře by tak nemohlo být řeč…
Soukromníci to můžou zadat napřímo a proto se běžně tyhle kontrakty v soukromé sféře obhajují ve výběrovce. Ano, firemní kantýna taky.
Otázka zní, proč si to ČD zadává přes firmu, když ty lidi může převzít a řešit to sama.
Mimo JLV má s tímto typem služeb přímo u ČD zkušenost i Wagon Slovakia Košice. Dokonce fungovaly společně s JLV – část vlaků obsluhovalo JLV, část WGSK.
Podle dat ve věstníku byly JLV jediným soutěžícím. Co na to ÚOHS?
To se píše i v článku. Proč komentujete něco, co jste si nepřečetl?
V článku nic o ÚHOS není.
A co na to Jan Tleskač?
Zajímalo by mne, co v tomto případě od ÚOHS očekáváte.
Když se nikdo jiný nepřihlásil?
ÚOHS může tak maximálně zkontrolovat nediskriminační podmínky výběrového řízení. Ale musí si někdo stěžovat.
Proš si tohle vlastně ČD neřeší in-house?
Protože v jejich vedení a zřejmě i v představenstvu převládá názor, že to dělat neumějí a bylo by to horší/dražší než v podání soukromníků.
Ze stejného důvodu, proč si třeba aerolinky nechávají mýt letadla od externích firem, vývoz toalet od externích firem a katering jim připravujou také externí firmy…
A ten důvod je jaký? Tato vozidla jezdí 365 dní v roce. Pochopil bych spíš navýšení podílu ČD v JLV přes 50% a zrušení soutěžení co 4 roky.
Ale personál na palubě letadel je letecké společnosti. Katering či mytí letadel řeší u servisních organizací, protože tyto dodavatelské firmy pracují pro více společností.
A proč by ne…! 👍
Stlaní postele a přítomnost odborníků JLV ve vagonu stojí 884 Kč plus DPH/hodinu
Vem to, stejně jseš na trhu.
Prostý přepočet z částky 884 Kč/hodinu na měsíční částku = 148.512 Kč/měsíc/jednoho odborníka.
S tak enormními výdaji předpokládám firma ČD svoji nabídku „ČDNightJetů“ nově zacílí na solventnější pasažéry než jsou pasažéři z ČR.
Zdá se tedy, že je zapomenut dřívější plán firmy ČD na „vlak na Ukrajinu a sezonní k Jadranu“ kvůli kterým firma ČD investovala do modernizace svých lůžkových i lehátkových vagonů
https://zdopravy.cz/bednarik-v-podcastu-zajima-me-sezonni-vlak-na-jadran-i-spojeni-na-ukrajinu-73440/
Regiojet z Prahy na Ukrajinu (Přemyšl) prodává jízdenku na spaní (lůžko RGJ) za 990 Kč. Jízdné na jednosměrnou cestu, v půlce ledna.
Lůžko RGJ odpovídá lehátku ČD, jen je teda už povlečené
Díky. Regiojetem nejezdím.
Uvažuji, že v 34 lůžkovém RGJ vagonu by při obsazenosti 90% a ceně 990 Kč (DPH opomíjím) činila tržba dopravce RGJ 30 tisíc.
Vlak RGJ jede od 20 do 8 hodin, tj. 12 hodin. Při částce 884,70 Kč/osobohodinu částka pro obsluhu (JLV) činí cca 10 až 11 tisíc Kč
Čili, kdyby RGJ si najal JLV tak draze jako ČD, tak cca1/3 tržby by firma RGJ odevzdala firmě JLV.
Pane ČD nejsou žádný LowCost vláček, ti jsou hrdí a Národní Dopravce! Což znamená, že profit řešit nemusí, národ jim vždy dosype. 🙂
Nevím kde jste k tomu číslu přišel
Máte pravdu. Necitoval jsme správně, neboť v Písemné zprávě zadavatele ČD stojí „884,70 Kč za jednu člověkohodinu“
Axele, prosimtě zdrž se komentáře a nedělej ze sebe ještě většího lofasa…
Jaká je aktuální denní vypravenost lůžkových a lehátkových vozů ČD? Děkuji.