Jihovýchodní obchvat Pardubic má stavební povolení
Koncem loňského roku v Pardubicích začala stavba severovýchodního obchvatu za 1,445 miliardy korun.
Krajský úřad v Pardubicích vydal stavební povolení na výstavbu jihovýchodního obchvatu krajského města. ČTK to zjistila z úřední desky Pardubického kraje. Pravomocné územní rozhodnutí získalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v květnu 2021. Stavební povolení zatím není v právní moci.
Obchvat propojí místní část Pardubičky se silnicí II/324 na Chrudim, napojí se na ni na kruhové křižovatce u Dražkovic, odkud je příjezd i na silnici I/37. Měl by odvést tranzitní dopravu mimo centrum Pardubic.
Trasa je dlouhá přibližně 3,1 kilometru, bude na ní šest mostů včetně mostu přes Chrudimku a ekoduktu a čtyři kruhové křižovatky. Celková délka protihlukových stěn přesahuje 1600 metrů. Náklady se v minulosti odhadovaly na 600 milionů korun bez DPH, výstavba by měla trvat dvě stavební sezony.
Koncem loňského roku v Pardubicích začala stavba severovýchodního obchvatu za 1,445 miliardy korun, jehož příprava trvala od roku 2006. Bude měřit 4,2 kilometru a spojí křižovatku v Trnové kolem sídliště Cihelna se sídlištěm Dubina. Nejnáročnější stavbou bude zavěšený most přes Labe a jeho slepé rameno, který bude mít dvě pole a bude dlouhý 220 metrů.
Na dokončení celé silnice má firma 27 měsíců, tedy více než dva roky, skončit má na jaře 2025. Staví se v režimu Desing&Build, dodavatel má na starosti i projektovou dokumentaci. Smlouva obsahuje valorizační doložku týkající se ceny materiálu.
Jihozápadní obchvat města, který se projednává od roku 2008, stále nemá schválenou trasu. Variantu kolem armádního letiště vloni neschválilo ministerstvo obrany. Po dokončení všech obchvatů vznikne kolem krajského města silniční okružní systém.