Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

ŘSD získalo důležité razítko pro další část obchvatu Pardubic

Napojení obchvatu Pardubic na silnici I/37. Foto: ŘSD
Napojení obchvatu Pardubic na silnici I/37. Foto: ŘSD
ŘSD plánuje zahájení stavby na rok 2023.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může pokračovat v přípravě další části vnějšího obchvatu Pardubic. Získalo již pravomocné rozhodnutí pro jihovýchodní část obchvatu, který se připravuje již téměř dvacet let a v roce 2007 již územní rozhodnutí měl.

Platné územní rozhodnutí vyplývá z oznámení na úřední desce Krajského úřadu Pardubického kraje. Ten zamítl odvolání několika lidí, kteří poukazovali hlavně na zvýšený hluk z budoucí stavby.

Tři kilometry dlouhý úsek obchvatu spojí silnici I/37 mezi Pardubicemi a Chrudimí a napojí se ve východní části města do Pardubiček, kde na něj má navázat nový úsek do Sezemic. Odhadované náklady jsou 599 milionů korun. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl na Twitteru uvedl, že zahájení stavby očekává v roce 2023.

ŘSD získalo na stavbu územní rozhodnutí již v roce 2007, jeho platnost však vypršela. Mezitím blízko obchvatu vznikla řada nových domů. Výstavbou přeložky silnice I/2 vznikne nové dopravní napojení obytné a průmyslové zóny v Černé za Bory a její napojení na silnici I/37, a tím i na dálnice D35 a  D11, které umožní vymístit z  centra města tranzitní, zdrojové a  cílové dopravy. Silnice je navržena v šířce 11,5 metru, velká část trasy bude doplněna protihlukovými stěnami. Na trase je deset mostů včetně překlenutí toku Chrudimky. Kompletně je popsána v informačním letáku stavby.

Trasa jihovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD
Trasa jihovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD

ŘSD v Pardubicích soutěží i větší stavbu severovýchodního obchvatu. Soutěž vyhlášená v lednu nabírá velké zpoždění: minulý týden ŘSD oznámilo posun termínu pro podání nabídek až do září.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondrej

Na té animaci mají protihlukové stěny ty zahrádkářské kolonie, ale ani domy na Nemošické, ani v Pardubičkách je tam nemají. Takže to podle mě vypadá, že prostě vzali ten (již neplatný) projekt z roku 2007 a bez toho, aby se podívali jestli se někde něco nezměnilo a rozhodli se to protlačit.

Tucko

Ten informační leták je asi taky 15 let stary a nebo součástí obchvatu bude demolice domu co stojí v sousedstvi? Dle všeho účelově v informačním letáku nejsou . Taky popis rozložení protihlukovych zdi je asi schválně jen slovně a ne graficky, takto si to nikdo dohledávat nebude. Dobra prace!!!

Pizzamann

V Pardubicích mají evidentně v lásce kruháče. Zde na pár kilometrech minimálně 6 kousků, od příjezdu z HK do centra kolem Globusu minimálně 4 atd.
Sem tam jsou určitě přínosné, ale všeho moc škodí.

Jindra

Kruháče na obchvatech jsou neštěstí. Mikulov je toho dokladem.
Děsím se, že časem dojde k výstavbě kolem průtahu a následnému zhoustnutí dopravy z „vedlejších“ komunikací. Kruháče průtah doslova zabíjejí.

On.

Koupit nebo postavit si dům v blízkosti plánovaného obchvatu a pak si stěžovat že jeho stavba zvýší hluk je snad český národní sport. To opravdu někdo koupí nemovitost bez toho aby se podíval aspoň do územního plánu?

Šejdr

Jsou i lidé, kteří zdánlivě výhodně koupí nemovitost, vůbec je nezajímá důvod nižší ceny a až při návštěvě pojišťovny zjistí, že jejich dům stojí v záplavové zóně a je buď zcela nepojistitelný, nebo za násobně vyšší sazbu. Pojišťováci mají podobných příhod plno. Když je někdo takový osel, že nepodívá ani do povodňové mapy, tak se nedá čekat, že by koukal do územního plánu.

Kodl

Tento rok bude co do počtu zahájených staveb docela tragický.

Bagoun

Tak stavte. Super, budeme slavit jejich každé razítko.

mgr.pavel

„odvolání několika lidí, kteří poukazovali hlavně na zvýšený hluk z budoucí stavby.“ – tak to byli pěkní NIMBYsté. V blízkosti trasy je jen pár obývaných domů, lépe tu trasu vést nejde. Jen kvůli pár těmto občanům tu stavbu stopit? Pěkní NIMBY sobci..

Aspoň že to kraj správně zamítl.

Šejdr

Tipnu si, že jde o stěžovatele z osamělé skupinky nových baráků u Nemošické ulice, kteří opravdu budou mít obchvat a frekventovaný kruhák kousek od domů. Situace je tady stejná jako na mnoha jiných místech Česka: postavili nebo koupili nemovitosti na levných pozemcích a počítali, že ten obchvat, který je desítky let v územním plánu, se nikdy stavět nebude. A teď kopou kolem sebe, protože se stavět bude. Tenhle typ lidí si nikdy nepřizná, že si takhle špatné místo vybrali sami. A teď přišel čas, kdy poznají, že to byla úspora na nepravém místě.

Tucko

Stavba by mela vest kolem mého domu. Ok je to pro dobro všech. To chapu ale nechápu proč to delaji podle studie staré 15 let a kolem mého domu neni v planu co jsem viděl žádná protihluková zeď. Naštěstí mam na domě pěknou plochu kde se da vyvěsit banner pro všechny projíždějící. Tekze v pripade nouze tam rad povesim odkaz pro naše ANO zástupce který to tak pekne pečou pred volbami:)

Beekee

Tady ty obchvaty Pardubic trochu ukazují změnu postoje ŘSD k OK.
Jižní obchvat jich má docela šílených 12 = 3 + 5 + 4
Severní obchvat 4

Pišta

Ještě by mě zajímalo kdy bude tento obchvat hotový celý. Myslím tím úsek kolem letiště. Pražská ulice je ve všední dny již několik let ve špičce totálně ucpaná.

David

Tak to je docela vtipné, že obchvat s nepřetržitým provozem težkých nákladních aut prošel, ale železnice v podobné trase s pár vlaky za hodinu ne. Co bude bránit tedy postavit podél obchvatu koleje, když už tam bude tohle?

Raddie

Lidská hloupost?

Gejza

Bohužel je celkem obvyklé, že velká část obyvatel vlakem nejezdí a proto tu stavbu považují za zbytečnou a bojují třeba proti tomu, že jim násep zasáhne do panoramatu. Proti novostavbám silnic je také odpor, ale více lidí si uvědomuje, že pro ně bude stavba přínosem.

Jiří Kocurek

Těžké nákladní vlaky ale jezdí úplně jinudy než z Pardubic do Chrudimi a dál přes Skuteč do Havlíčkova Brodu a na Brno. Kdokoliv by chtěl z Pardubic do Brna, pojede raději přes Třebovou, elektricky, po dvojkolejce, mimo kopce, 2x rychleji a kratší trasou. Jenže tam zrovna kapacita chybí… Nějaká lokálka opravdu nevythne dálkovou dopravu, když na páteřních tratích není místo.

JiP

Presne to me napadlo jako prvni.

Šejdr

To má jednoduché vysvětlení: Obchvat je celou trasou na území města a kdo v něm aspoň občas sedí za volantem, tak ví, že JV obchvat minimálně zčásti odstraní nekonečné kolony na příjezdech z Chrudimi ve špičce. Jednoduše řečeno: tahle stavba má v Pardubicích podporu mezi občany i politiky. Železnice měla vést přes území samostatné obce Ostřešany, která ale už má výborné pokrytí pardubickou MHD a kdo by chodil na vlak za vesnici, když městský autobus zastavuje v obci na 4 místech. A když se k tomu přidal vysoký násep a představa, že vlak je obvykle i trochu slyšet, místní celkem… Číst vice »

Alibaba

Trasa dopravně smysluplná nevede vůbec ve směru tohoto obchvatu. Postavit vedle obchvatu koleje brání ekonomika, protože touhle zkratkou ne-zkratkou žádný zrychlení (a tím i nějakou ekonomiku) nedocílíte. Je to delší, víc se to kroutí, takže nepojedete víc jak cca 80 km/h. trasa přes Ostřešany byla na 120 minimálně a o cca 3 km dopravně (stavebně ne) kratší.

Jarda

a nakonec to budou mít dřív než bude obchvat Prahy od D1 po D11

MLB

To bude dřív i ten hyperloop, než D0 🙂

Walker

Presne! Ja to tady pisu porad, ze Brno bude mit obchvat driv nez Praha, ted se k Brnu jeste pridavaj i Pardubky 🙂

smart

A co teprve taková Plzeň, Opava či Olomouc. I Jihlava bude brzy vcelku solidně obkroužená. Hradec má na papíře na šlápnuto též.

Otakar

Olomouc nebude mít dokončený obchvat ještě hodně dlouho. Ta severní část mezi Globusem a Týnečkem bude solidní zásek.

yxc

No Hradec moc našlápnuto nemá. Žádná ze staveb nemá ani územní rozhodnutí. Co stavba, to nějaký zásek, co jí naprosto degraduje. Vše především díky nekompetentnosti města. Město nemá nikoho na dopravu, řeší ji tak odbor hlavního architekta. A architekt není odpravní inženýr, což vysvětluje třeba OK u Koruny apod. Jednotlivé stavby u HK: 1) D11 bude na vánoce, ale MUK Plotiště bude snad nejzmršenější MUK na české dálniční sítí. Okružka na křížení 2 dálnic je fakt fail. 2) Severní tangenta: S MUK Plotiště souvisí i první problém Severní tangenty. MUK Plotiště měla být klasický 4lístek s kolektory a do nich… Číst vice »

Jiří Kocurek

No co, tak se na Nábřeží Brnu pomstí tím, že se VRT nádraží postaví za dálnicí, přes protesty Magistrátu i Kraje. Aby to nádraží bylo co nejhůře dostpuné pro většinu obyvatel. Ale za to bylo kousek do Vaňkovky na vánoční nákupy.

Jaaaa

Holt si soudruzi neměli schválit odsunuté nádraží a jižní příjezd od Prahy.