Jihovýchodní obchvat Pardubic má stavební povolení

Napojení obchvatu Pardubic na silnici I/37. Foto: ŘSDNapojení obchvatu Pardubic na silnici I/37. Foto: ŘSD

Koncem loňského roku v Pardubicích začala stavba severovýchodního obchvatu za 1,445 miliardy korun.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Super, ale ještě palčivější je JZ propojka za letištěm…

David

No aby se člověk dostal ze severo-východního obchvatu na jiho-východní tak to bude chtít hodně kličkování a dostavba východního obchvatu na tom nic nezmění. Jihozápadní obchvat pak nemá s okruhem nic společného. Ono ostatně žádný silniční okružní systém v Pardubicích v plánu není, k tomu by právě chyběla nějaká východní část, ta nakonec ale nejspíš vznike až mezi Černou za Bory a Sezemicemi a pro provoz ze severo-východního obcvhatu na jiho-východní bude naprosto nevhodná.

luftdroid

Tohle je spíš obchvat Mikulovic, Dražkovic, Ostřešan a Nemošic. Efekt pro Pardubice se dostaví až po zprovoznění JZ obchvatu. Na druhou stranu se nový most přes Chrudimku bude hodit. V současnosti je nejbližší silniční most na jih od trati až právě v Nemošicích. Obchvat by mohl pomoci například při dopravě z jižních částí města do nemocnice.

Hans

Super je napojení nevyužívané ulice k Židovskému hřbitovu na obchvat , což bude sloužit obyvatelům Dukly , Skřivánku a dalších ke spojení do východních částí města bez průjezdu podjezdem pod koridorem..

Joe

Což se jen tak nestane, jihozápadní obchvat v tuto chvíli jednoduše není kam nacpat. Armáda si kdysi opuštěný rozptyl na západě vzala zpět a počítá s ním do budoucna. Mezi tím rozptylem a rozšiřujícím se Mateřovem je tak úzká nudle, že to tam současné normy neumožní postavit. Leda udělat tunel.

Joe

Tahle část „obchvatu“ možná lehce pomůže kamionům, směřujícím do průmyslové zóny a obyvatelům Nemošic a Pardubiček při výjezdu na Chrudimskou, ale že by to nějaký zásadní přínos pro dopravu, to asi ne. Kdyby bylo vyústění až na Staročernské tak dejme tomu. Největším špuntem je křižovatka u Parama, hlavně směr od Chrudimi je ve špičce neustále ucpaný, protože ho blokují odbočující vozidla od HK směrem na Přelouč a Duklu. Obecně je problém prostor, při budování nových staveb není kam uhnout, buď je tam zástavba nebo jiná překážka typu tratě.

Hans

U Parama nepomůže nic jiného než dostavba křižovatky, ve směru od Chrudimi mimoúrovňová silnice. Současné napojení na kruháč je totální zoufalost a byla nesmyslná už při jejim zprovoznění.

martin749

Teoreticky by to Paramu částečně pomoct mohlo, ale to závisí na následné organizici automobilové dopravy. Pokud bude snaha tlačit tranzit Svítkov – Dašice přes JV obchvat a nadjezd v Černé, tak tím, že mu bude muset smět Trojice – Svítkov dávat přednost, se částečně uvolní směr od Chrudimi.

mgr.pavel

Silniční obchvat má povolení, ale proti železniční trati v podobné trase byli místní strašně moc proti.

Probůh proč?

Otakar

Auto má dnes každý, ale vlak? Kdo z vás tady má vlak?

Jiří Kocurek

Myslíte, že když lidem v Ostřešanech sebere auta, tak přestanou protestovat?

Jiří Kocurek

Mohl bych totiž parafrázovat z doby výstavby štreky před 120 léty: Povoz má dnes skoro každý, ale vlak? Zlí obyvatelé Kelče štreku nechtějí!

A to bylo za despotického monarchy, který se nebál povolat armádu proti vzpurným poddaným. Ovšem nepovolal…

Jiří Kocurek

Opravdu v podobné trase? O 3/4 kilomertu jinde v případě Nemošic a o 2,5 km vedle v případě protestujících Ostřešanských. Možná v tom bude ten problém, že trasa není podobná.

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/07/ost%C5%99e%C5%A1anxy-scaled.jpg

mgr.pavel

OK, nepamatoval jsem si tu jižní část, díky.

A nešlo by tu železniční trať kompromisně napojit na stávající už severně od Dražkovic / mnohem více podél tohoto obchvatu, kde by už další liniová stavba byla jedno?

Jiří Kocurek

To se mě neptejte. Variant bylo více, jinou ale dráhy nechtěly.

Jaroslav Černý

Ano, a to je (bohužel jako obvykle) obrovská chyba, bude se dál jezdit přes Rosice :(((

Jiří Kocurek

Osobně bych podpořil variantu se „smyčkou“ okolo ČOV a hloubený tunel u letiště.

Alibaba

Co jsem slyšel, tak se nikomu nechce tu smyčku inicializovat do územního plánu, já si taky myslím, že by mohla být pro cestování do Chrudimě zajímavá.

Alibaba

Jenže trasování z Nemošic do Dražkovic nepřinese na jízdní době takové přínosy aby se to vyplatilo oproti úvrati v Rosicích. Prostě směrování je jen na 80 km/h a délka trasy ještě větší, protože vyhlídková jízda okolo Pardubic. A pokud by se udělal tunel* pod letištěm v původní historické stopě (ta by podle mě zvládla i 160 km/h, protože by byla bez vany okolo letiště), tak už asi vůbec.

* netuším jestli to lze, jestli tam nejsou nějaké nepřekonatelné letištní sítě.

KarelMio

Mam za to ze hlavne mistni z Nemosic a Ostresan, ne? To jsou celkem bohate obce, tam vsichni jezdi autem. A taky by nove zastavky byly pro velkou cast obyvatel na pesi dochazku celkem daleko. Ale zas ne natolik daleko, aby se proti tomu nemuselo protestovat. Smysl v tom nehledejte, zadny neni. Pritom jaka by byla jizdni doba treba z tech Nemosic do planovanych Pardubic-centrum? 5 minut?

Kruhový mor

Za ty kruhace by zasloužili, opět tam budou kolony

Vladimír Bílý

Zrovna tady bych ty kruháče snad byl i schopen ŘSD odpustit. Převaha tranzitní dopravy tady zřejmě nebude jednoznačná.

Roman osobně

Už aby to bylo hotové.