Jihovýchodní obchvat Pardubic má stavební povolení
Napojení obchvatu Pardubic na silnici I/37. Foto: ŘSD
Koncem loňského roku v Pardubicích začala stavba severovýchodního obchvatu za 1,445 miliardy korun.
Koncem loňského roku v Pardubicích začala stavba severovýchodního obchvatu za 1,445 miliardy korun.
Super, ale ještě palčivější je JZ propojka za letištěm…
No aby se člověk dostal ze severo-východního obchvatu na jiho-východní tak to bude chtít hodně kličkování a dostavba východního obchvatu na tom nic nezmění. Jihozápadní obchvat pak nemá s okruhem nic společného. Ono ostatně žádný silniční okružní systém v Pardubicích v plánu není, k tomu by právě chyběla nějaká východní část, ta nakonec ale nejspíš vznike až mezi Černou za Bory a Sezemicemi a pro provoz ze severo-východního obcvhatu na jiho-východní bude naprosto nevhodná.
Tohle je spíš obchvat Mikulovic, Dražkovic, Ostřešan a Nemošic. Efekt pro Pardubice se dostaví až po zprovoznění JZ obchvatu. Na druhou stranu se nový most přes Chrudimku bude hodit. V současnosti je nejbližší silniční most na jih od trati až právě v Nemošicích. Obchvat by mohl pomoci například při dopravě z jižních částí města do nemocnice.
Super je napojení nevyužívané ulice k Židovskému hřbitovu na obchvat , což bude sloužit obyvatelům Dukly , Skřivánku a dalších ke spojení do východních částí města bez průjezdu podjezdem pod koridorem..
Což se jen tak nestane, jihozápadní obchvat v tuto chvíli jednoduše není kam nacpat. Armáda si kdysi opuštěný rozptyl na západě vzala zpět a počítá s ním do budoucna. Mezi tím rozptylem a rozšiřujícím se Mateřovem je tak úzká nudle, že to tam současné normy neumožní postavit. Leda udělat tunel.
Tahle část „obchvatu“ možná lehce pomůže kamionům, směřujícím do průmyslové zóny a obyvatelům Nemošic a Pardubiček při výjezdu na Chrudimskou, ale že by to nějaký zásadní přínos pro dopravu, to asi ne. Kdyby bylo vyústění až na Staročernské tak dejme tomu. Největším špuntem je křižovatka u Parama, hlavně směr od Chrudimi je ve špičce neustále ucpaný, protože ho blokují odbočující vozidla od HK směrem na Přelouč a Duklu. Obecně je problém prostor, při budování nových staveb není kam uhnout, buď je tam zástavba nebo jiná překážka typu tratě.
U Parama nepomůže nic jiného než dostavba křižovatky, ve směru od Chrudimi mimoúrovňová silnice. Současné napojení na kruháč je totální zoufalost a byla nesmyslná už při jejim zprovoznění.
Teoreticky by to Paramu částečně pomoct mohlo, ale to závisí na následné organizici automobilové dopravy. Pokud bude snaha tlačit tranzit Svítkov – Dašice přes JV obchvat a nadjezd v Černé, tak tím, že mu bude muset smět Trojice – Svítkov dávat přednost, se částečně uvolní směr od Chrudimi.
Silniční obchvat má povolení, ale proti železniční trati v podobné trase byli místní strašně moc proti.
Probůh proč?
Auto má dnes každý, ale vlak? Kdo z vás tady má vlak?
Myslíte, že když lidem v Ostřešanech sebere auta, tak přestanou protestovat?
Mohl bych totiž parafrázovat z doby výstavby štreky před 120 léty: Povoz má dnes skoro každý, ale vlak? Zlí obyvatelé Kelče štreku nechtějí!
A to bylo za despotického monarchy, který se nebál povolat armádu proti vzpurným poddaným. Ovšem nepovolal…
Opravdu v podobné trase? O 3/4 kilomertu jinde v případě Nemošic a o 2,5 km vedle v případě protestujících Ostřešanských. Možná v tom bude ten problém, že trasa není podobná.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/07/ost%C5%99e%C5%A1anxy-scaled.jpg
OK, nepamatoval jsem si tu jižní část, díky.
A nešlo by tu železniční trať kompromisně napojit na stávající už severně od Dražkovic / mnohem více podél tohoto obchvatu, kde by už další liniová stavba byla jedno?
To se mě neptejte. Variant bylo více, jinou ale dráhy nechtěly.
Ano, a to je (bohužel jako obvykle) obrovská chyba, bude se dál jezdit přes Rosice :(((
Osobně bych podpořil variantu se „smyčkou“ okolo ČOV a hloubený tunel u letiště.
Co jsem slyšel, tak se nikomu nechce tu smyčku inicializovat do územního plánu, já si taky myslím, že by mohla být pro cestování do Chrudimě zajímavá.
Jenže trasování z Nemošic do Dražkovic nepřinese na jízdní době takové přínosy aby se to vyplatilo oproti úvrati v Rosicích. Prostě směrování je jen na 80 km/h a délka trasy ještě větší, protože vyhlídková jízda okolo Pardubic. A pokud by se udělal tunel* pod letištěm v původní historické stopě (ta by podle mě zvládla i 160 km/h, protože by byla bez vany okolo letiště), tak už asi vůbec.
* netuším jestli to lze, jestli tam nejsou nějaké nepřekonatelné letištní sítě.
Mam za to ze hlavne mistni z Nemosic a Ostresan, ne? To jsou celkem bohate obce, tam vsichni jezdi autem. A taky by nove zastavky byly pro velkou cast obyvatel na pesi dochazku celkem daleko. Ale zas ne natolik daleko, aby se proti tomu nemuselo protestovat. Smysl v tom nehledejte, zadny neni. Pritom jaka by byla jizdni doba treba z tech Nemosic do planovanych Pardubic-centrum? 5 minut?
Za ty kruhace by zasloužili, opět tam budou kolony
Zrovna tady bych ty kruháče snad byl i schopen ŘSD odpustit. Převaha tranzitní dopravy tady zřejmě nebude jednoznačná.
Už aby to bylo hotové.