Jihomoravský kraj hledá pojmenování pro nové jednotky Moravia
Nová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMK
Nové jednotky začnou jezdit s cestujícími příští rok.
Nové jednotky začnou jezdit s cestujícími příští rok.
Šalinovlak
Tak co třeba: Mihajlo Hašek. Nebo Romča Onderka. Nebo Don Pablo Blažek. Nebo Šílená Markéta! Atd. Možností jsou přehršle. Po kdejaké bestii se může jmenovat né každý vlak. Ake každá náprava zvlášť.
Já bych to pojmenoval: vlak
Až nějaký panter srazí krávu.
Může se nazvat Milka.
Máme to i v Msk.
Jedná 471 srazila krávu.
Dostala název Milka…😃
A druhá bohumínská 471 srazila „skokanku“. Jmenuje se Petra.
A jak se jmenuje ta co rozporcovala Ivetu Bartošovou??
Pro jednotky Moravia? A já hledám jméno pro svého syna Pepíka.
Zkuste nejprve najít rozum, pak to půjde lépe.
Jinak stejně to pro všechny bude jen panťák, tak asi není třeba vymýšlet další jména.
K čemu je dobré furt měnit nějaká loga? Aby v tom byl ještě větší bordel? Mašiny a motoráky se obvykle pojmenovávají českými jmény, takže vybrart 37 jmen z našeho kalendáře, by při takovým množství, mohli vybrat sami na kraji.
Růžovokřivoočák.
Růžovo pi*oočák xD
Hejtman Hašek
Pan hateman.
Když už
-:)
To jako že Moravia není dost dobrý ?
Článek jste nedokázal přečíst, nebo pochopit??
Věta „„KAŽDOU ze souprav chceme pojmenovat,“ uvedl kraj na facebooku“ je v 5. řádku.
Přesně, mašiny si svoje jméno dřívávějc vysloužily od turnusáků, kteří o ně pečovali. Nikoliv od cestujících, tím méně od politiků v nějaké kampaňoli. Ach jo.
Jakože cestujícímu na větším nádru pomůže nastoupit do správného vlaku, když dostane od nádražáka radu ve formě mávnutí kamsi, ať nasedne tam, co je Krysa….
Geniální. ( ironie )
Nevěřím, že se tohle někdy stalo.
Olomouc
Šalina XXL
Jakože MAJITEL si nesmí vybrat jméno, jinak je to násilí? A na kom je to násilí pácháno?
To bych tak nebral. Přece každý si může 1. dubna přečíst, že bylo líp.
Tráva byla zelenější, squaw milejší, po večerní konzumaci ohnivé vody ráno nebolela hlava. A každý správný chlap věděl, že se dožije v průměru 61 let. Žádných ubohých 76 let průměrného věku dožití, jako dnes.
Jo a člověk věděl, že má být nač hrdý, když stál ve frontě na pár roliček toaleťáku. Neboť naše výborné T-55, konstrukčně staré 40 let, znali všade. Třebas aj v tom Jemeně.
Chudáku, ty jsi tak popletený, že sis spletl Apríl a Máj. To bude chtít studený obklad na čelo, aby
se ti ta horečka trochu snížila.
Samozřejmě, že jsem správně napsal, že takové povídačky jako napsal pan Mašinka, normální lidi říkají akorát na apríla, 1. dubna… Po zbytek roku si tyhle povídačky odpustí. Nemůžu za to, že pan Mašinka si neuvědomuje, že na živobytí si většina pasažérských vláčků nedokáže vydělat, z toho co zaplatí cestující. Ani zdaleka!!!! Posuďte sami dle orientačního srovnání odkud firma ČD dostávala v roce 2019 peníze na pasažérskou dopravu v ČR: a) 24% z peněženek konkrétních cestujících b) 11% z kapes nás všech – jako slevu na jízdenkách pro některé spoluobčany (tzv. kompenzace 75% atd.) – od Ministerstva dopravy c) 65% z… Číst vice »
Abstinrenční syndrom?
Růža, Kódl, Jožin, Fanóš, Mařa, …
Jestli to nebude tím, že „turnusáci“ si na sebe nedokážou vydělat… zjednodušeně řečeno: jsou v pozici „žebráků“ … Posuďte sami dle orientačního srovnání odkud firma ČD dostávala v roce 2019 peníze na pasažérskou dopravu v ČR: a) 24% z peněženek konkrétních cestujících b) 11% z kapes nás všech – jako slevu na jízdenkách pro některé spoluobčany c) 65% z kapes nás všech – jako provozní dotace předpokládám, že u dalších železničních dopravců to nemusí být výrazně odlišné (viz např. GWTR). Jo, kdyby firma ČD dokázala prodat nevyužitých víc než 70% sedaček ve vlacích ČD, tak by mohly nastat normální časy.… Číst vice »
„Jo, kdyby firma ČD dokázala prodat nevyužitých víc než 70% sedaček ve vlacích ČD, tak by mohly nastat normální časy. “
A to by fungovalo v příměstské dopravě jak? To by jel z výchozí stanice až na konečnou plný vlak a přistoupit po cestě by mohlo jen tolik cestujících,kolik by na mezilehlých zastávkách vystoupilo?A když pojede plný vlak ráno do Brna ,pojede plný i z Brna do Letovic?
Si to představujete, jak Hurvínek válku.Víc než 30 procent obsazenosti u takových vlaků se těžko dosáhne.
U jakých vlaků? Vezměmě si příklad cestujícího, který žije = jehož cesty obvykle jsou
z/do – Veselí n. Moravou (příliš to neznám směr Velká ) Nebo
– z/do Břeclav (příliš to neznám osobním vláčkem směr Kúty a směr Hohenau … a nemá smysl řešit „turistický“ do Lednice).
– z/do Zlín
Nemyslím, že cesta začíná přímo od nádru ve Veselí respektive v Břeclav respektive v Zlín, ale řekněme poblíž, maximálně +-10 km od nádru.
Prosím konkrétní příklad. Kdy, kam, jak často, jaký rozpočet na cestu atd.
Sám jsi žebrák
Moravia Jet
RegioMor 😛
😂😊😂
Co třeba muchomůrka růžovka?
ŠkromachJet ?
tam to jezdit nebude, bo tam už dávno jezdí InterPantery
Toho fakt ne. Jedete do práce a přijede pro vás Škromach, podrazák. To zní jako přání zkaženého dne.
Leda by tam byl palubní bazének. 😀
ROFL
Tož sauna ve vagonku už existuje. Tak aby někdo opravdu neměl nějaký podobný nápad
https://zdopravy.cz/nadsenci-prestaveli-hytlak-na-saunovy-vuz-podle-nich-jediny-na-svete-74869/
V Japonsku mají prý ve vlaku (skutečně jezdícím po kolejích, nikoliv stojícím někde v poli) i veřejné lázně. Třeba se u nás taky někdo inspiruje LOL
To musí být skvělá metoda, když člověk potřebuje v záruční době zjistit, jestli to náhodou nekoroduje a jestli jsou dobře izolované elektrické dráty. A což teprv plíseň ???
(ironie)
Nerozumim poslední větě v předposledním odstavci: V Trnavě pak budou provádět povrchové úpravy, montáž vložených v“.
Co jsou to ty „vložený véčka“, že jsem tak smělej????
Předem díky za vysvětlení od někoho kdo tomu opravdu rozumí.
Nebývají vložené vozy?
Hlavně ať do toho netahají politiku. A pojmenovávat 37 stejných jednotek? Koho to bude zajímat? Cestující? Pokaždé pojedou jinou a název na čumáku jim bude ukradený. Strojvedoucí? Ti si dávali mašinám jména v době, kdy měla každá parta svoji a starala se o ni. Jsou to vyhozené peníze, cena té nálepky bude tou nejmenší položkou.
Pokud se zvažují osobnosti, tak se obávám, že by se tam nějaké jméno z oblasti politiky mohlo objevit.
Tak zase, co třeba Rudy Kovanda, Pranta Kocourek, Miroslav Mareček… 🙂
37 jmen, to dává smysl jedině vzít kalendář, podobně jako u šalin 1901 – 1929 nebo některých motorových vozů (např. https://www.alanbutschek.cz/obehy2021/ob_854_2021.html)
Nebo třeba křestní jména nějaké skupiny lidí. Třeba krajského zastupitelstva…
IbalJet
To je dobrý.
Pojmenování tolika jednotek vlastním názvem postrádá smysl, zejména je třeba se soustředit na kvalitní sestavení JŘ. Když už, tak bych pojmenoval jednotně všechny soupravy na jednotlivých ramenech, pokud to obraty dovolí.
Ale to by bylo moc okaté . Bylo by to podobné jako u našich západních sousedů. Když ne Hamburk nebo Köln, tak podle našich místopisných názvů. Jenže i ti západní sousedé měli jen několik jmen pro mnoho čísel souprav a nebylo to tak, že by každá souprava měla své. Ale tam se to také vztahovalo k počtu sekcí v soupravě.
Nad svým dílem by se dál a na věky měli dojímat tvůrci tohoto zázraku na kolejích. Takže konkrétní jména rozhodujících osob, které mají co společného s tímto. Aby lidé nezapomněli, koho si zvolili a co tito pro sebe (pro ně udělali). Kdyby snad jména došla, pak by byla na místě pojmenování jako“ lež, faleš, tunel, kostitřas, ergonom, potrat, pomsta, účelovka, paragraf, světlý zítřek, růžový zítřek a mnohé další.
A co Haškovo dědictví? Lidé už zapomínají, ale právě jemu za tento nesmysl s krajskými vlaky vděčíme. A pak se nabízí i Filajový hnus LOL Ale obávám se, že ani jedno z toho neprojde přes krajské cenzory.
Osobně si myslím, že spousta (dobrých i špatných) věcí je mylně přisuzuvánu panu hatemanovi. Neboť jestliže stihnul vykonávat těch svých ?30? či ?40? funkcí, tak se mi nezdá, že by stíhal vykonávat aspoň funkci pořádně.
Spíš takový brouk pytlík, všude byl , všechno zná, za nic neodpovídá.
Tím se nechci vyjadřovat k výsledkům vládnoucích politiků na jižní Moravě. Pouze poukazuji na prostý fakt, že den má 24 hodin pro normálního člověk i pro člověka který „má funkcí jak kalkulačka“.
Zas někdo nepřenese přes srdce, že ty prachy nedostalo modrý komando ?
Za mě raději ať ty prachy dají na nábřeží, než Kellnerovu konsorciu. Tímto tunelem se stejně akorát zabetonuje jakákoliv budoucí modernizace železničního vozového parku v kraji na příštích třicet let. Nic víc to nepřinese.
Takže lépe jezdit dál v Bymee, protože jejich náhradou něčím moderním by se vyloučila možnost je vyřadit až za 10 let?
Ne. Lépe je dát ty peníze dopravcům, aby zajistili moderní soupravy a obnovovali je, protože ti na to mají kapacity. V autobusové dopravě to přesně takto funguje a autobusy starší deseti let jsou v kraji výjimkou, byť zrovna teď, kdy dopravcům končí smlouvy, se jich zrovna nastřádalo víc, než by bylo zdrávo, ale až naběhnou nově smlouvy, bude to zase o něčem jiném. Není důvod, aby stejný cyklus nefungoval i v železniční dopravě, ale to by musel být kraj ochotný dopravcům patřičně zaplatit. Ale díky této investici naopak moc ochotný dopravcům připlácet nebude a ti tak budou muset rušit služby.… Číst vice »
Hmm zas plácáte nesmysly. Zkuste si přečíst smlouvy od těch jednotek. A třebas byste zjistil, že se u nich už teď počítá v rámci smlouvy o údržbě, s kompletní renovací interiéru a dalších úpravách. Tedy něco co ČD u Bymee a 560 v podstatě nikdy neudělaly. A nebýt toho, že kraj si zajistil dotaci a na část úvěr, tak nebyly ty jednotky žádný. A myslím, že zrovna ČD kraj nasypal až moc. Tedy aspoň na to co zde provozují. Vraky typu Bymee, 560, 854, 842.. A aby nasypal ČD peníze s tím že si je za pár let odsunou jinam… Číst vice »
Ha! Teď jste si naopak sám nahrál! ČD dělaly jen to, co jim umožňovala smlouva. Kdyby takto sepsanou smlouvu měl jiný dopravce, dělal by naprosto totéž a v mnoha případech i dělá. Viz. Arriva. A ty brněnské tramvaje, které vyčerpaly prakticky celou dotaci pro JMK v oblasti dopravy mi ani nepřipomínejte! Ty mi leží v žaludku dodnes. Nechápu, že taková sobecká šílenost tenkrát vůbec prošla! Ale o to tu teď nejde. Jde o to, že ČD se vzhledem k smlouvám, které měly podepsané, tenkrát ani jinak zachovat nemohly. Nebudou přece kupovat vlaky ze svého! To nedělají ani ti autobusový dopravci,… Číst vice »
Hmm a on jim kraj ty autobusy kupuje ? Píšete nesmysly. To by ty autobusy byly v majetku kraje a ne dopravců. Ti si je kupují za své. A ČD se jen vymlouvá. Moc dobře věděli, že nikdo jinej ty vlaky provozovat nebude. Naštěstí se jim šláplo na krk .
Nesmysly tu píšete jen a jen vy! Autobusovým dopravcům ty nové autobusy kraj pochopitelně platí a to prostřednictvím dotace na provoz. Proto si také může kraj diktovat barvy a vybavení těch autobusů a proto se také na tyto autobusy musejí dělat VŘ, která se na zájezdové či dálkové autobusy, jezdící mimo dotovaných linek, dělat nemusejí, protože na rozdíl od nich, tyto autobusy platíme my všichni z našich daní a jízdného. Pokud si skutečně myslíte, že je kupují dopravci ze svých rezerv, tak přemýšlejte znovu, protože tak to opravdu není. Autobusoví dopravci nejsou žádná charita, která by kupovala krajským úředníkům autobusy… Číst vice »
Taky je nekupují kraji, ale sobě. Nebo snad máte dojem, že kraj si pouze pronajímá řidiče ? A mimochodem, do výběrek se hlásí už s aktuálním parkem, nikoliv s naslibovaným. A nejde o dotace na provoz, ale vysoutěžené ceny za km.. A podmínky soutěže jsou dané předem. Kdo nezvládá, jde ze hry. To je vidět i na posledním výběrku. Kolik dopravců, i větších šlo ze hry. A nikdo jim zázrakem nekoupil nový vozy. Pokud dopravce chce jezdit pro kraj, tak musí mít vozidla ve stanoveném věku a musí vyhrát výběrko. Nátěr a vybavení je pak věcí smlouvy. Pokud chtějí jezdit,… Číst vice »
Opět jedna hloupost za druhou. Jediné v čem máte pravdu je termín „cena za KM“, ale to je slovíčkaření. Zbytek jsou jen vaše výmysly a dojmy. Proč asi ČAD prohrálo? Právě proto, že nabídlo svůj současný vozový park, zatímco ICOM dokázal nabídnout nové vozy. Ale ty nové vozy nakoupil až ve chvíli, kdy měl podepsanou smlouvu a tedy jistotu, že se mu investice do nových vozů vrátí. Bez takové jistoty žádný dopravce nové vozy nekoupí a je jedno, jestli je to ICOM, Arriva, nebo ČD. To snad musí pochopit i žák prvního stupně. Víc asi nemá smysl toto téma rozvádět,… Číst vice »
No s vámi ano. Ale už jste aspoň došel na to, že kraj nedává dotace na vozy, ale dopravce si je musí vyjezdit. A zrovna Icom nakupuje pouze asi polovinu nových vozů. Zbytek má starší. A ČAD byl prostě dražší..
Ale kdyby ty dotace nezohledňovaly i náklady na pořízení nových vozů, tak žádné nové vozy nebudou. O tom to tu celé bylo a tím to začalo. V minulosti to kraje nechápaly, proto dopravci nové vozy nekupovali. Dnes už to kraje naštěstí chápou, alespoň tedy v autobusové dopravě, a proto konečně máme i nové vozy. Snad už se konečně chápeme.
Jaké dotace ?? Dopravce si musí spočítat, za kolik může jezdit. Tedy náklady na údržbu, palivo, zaměstance, odpisy a i obnovu parku. A tuhle cenu v soutěži nabídne . POkud je dražší, než někdo jiný, tak prohraje a nemá ani linku ani peníze. Kraje to nechápou, ale moc dobře vědí, že do starých vraků lidi nedostanou. Takže v požadavcích jsou třebas NP, klima, stáří. A je na dopravcích, kterej z nich se do toho s nabídkovou cenou vleze. Dotaci nedostanou žádnou.
Až na to, že by tam skončily stejně.. A takhle to aspoň po roce nepošlou jinam..
A kdyby ty prachy dali na nábřeží stalo by se s nimi co?
A) zmizely by v černé díře (čti: prožraly by se v provozu)
B) z nábřeží by je poslali Kellnerovu konsorciu (jen by se cestou nějaké ztratily)
To se zabetonovala už předtím..
Jedna z nich se rozhodně musí jmenovat Vasa, přestože…(kdo naváže?)
Myslíte, že vykoleji hned po výjezdu z bran škodovky?
tak si navážu sám… …přestože se neočekává, že by tyto jednotky měly střílny pod čarou ponoru.
Když už něco pojmenovávat, tak by mělo pojmenování dle mého názoru vycházet od lidí tyto stroje řídící ,tedy jejich posádek. Ne od veřejnosti.
Pro mínusáře- Tato technika stejně jako ta co sloužila již dávno před lety tvoří historii a je jedno, jak honosné její jméno bude. Už vidím jak se vybírá jméno pro bombardér B17 u veřejnosti. Jistě, že si letoun pojmenovala posádka. Každý to jméno zná a věřím, že spousta lidí k němu chová i patřičnou úctu. Ale kolik lidí ví, jak toto jméno vůbec vzniklo ? Třeba u Memphiské krásky… Nikoho možná ani nenapadne, že se jednalo o milenku pilota. A co ta (Lenička,Barunka,….) ženská jména na lokomotivách? Ta také vybírala veřejnost? Pojmenování spoje ve smyslu názvu linky prosím, ale jména… Číst vice »
To bude tím, že B17 nevozila cestující, ale náklad. Oproti tomu Tante Ju není pojmenování od posádky, ale od těch, které vozila či kterým vozila zásoby.
Pěkný náklad to byl, co B17 vozila. Jinak B17 je typ, létající pevnost přezdívka a Memphiská kráska jméno. JU 52 je typ, Tetička Ju / Železná Annie je přezdívka . Toto označení snad není svázané s jedním konkrétním letounem daného typu. Nebo se mýlím? Rád se přiučím.
Tyhle soupravy už svůj typ mají a přezdívat se jim bude podle toho, jak budou spolehlivé, pohodlné atd. A jména jednotlivých kusů? Stále mi to vychází na ty, pro něž jako jediné to jméno může něco znamenat.
Spíše do historie vstoupí takové ty lidovější přezdívky. Od lidí z praxe. Viz SB2C, což bylo přejmenováno lidovou tvořivostí jako „“Son-of-a-Bitch 2nd Class““
https://en.wikipedia.org/wiki/Curtiss_SB2C_Helldiver
A proč ne od veřejnosti? Když už to ta veřejnost platí prostřednictvím daní a také jízdného.
Také názor. Vidíte, to mě nenapadlo. Asi proto, že se nad tím, co je a není z našich peněz (daňových poplatníků) placeno příliš nepozastavuji.
Ten Šalingrad jim nestačil?
Doufám, že tato pěkná tradice se přesune i na autobusy. Tam bych to viděl na jména jako Vasil, Ruslan nebo Alexej (zde můžeme i doplnit příjmení Stachanov).
Ale vážně – opravdu je potřeba na každý kus plechu stříkat šáňo a lepit přiblblá jména (která stejně vezmou za své po pár odstraňování graffiti)?
Růžový panter
Další se může jmenovat Rózsaszín Párduc, ať jsme kosmopolitní.
Pí*opanter růžový.
My se bez těch opiček neobejdeme… 😇
To víš, infantility není nikdy dost. Je to vopičárna, ale na některé cestující a jejich postoj k VHD to asi kladný efekt má a zbytku to nijak nepřekáží..
Pasažérská veřejná doprava má před sebou spoustu změn, za takových 10 roků asi bude hodně věcí jinak… V takových časech se opravdu projevuje, že „humor je kořením života“…
Akorát je bezva, pokud ten humor je všeobecně srozumitelný… Třebas u lokotek je nick příliš nesrozumitelný … např. přezdívky „Tornádo“ nebo „Krysa“ jsou příliš orientovány na úzkou skupinku „zasvěcenců“.
Naproti tomu takový „Šalingrad“ je přesně ve stylu našeho národního humoru, že pan Rudy Kovanda, se svým nezapomenutelným pěveckým projevem vyhrál hlasování obecenstva o Zlatého Slavíka (než administrativním zásahem byla cena udělena poněkud melodičtějšímu zpěvákovi).
Hm, asi jsem suchar, ale když kolem mě ráno prosviští Tedík, pomyslím si spíš něco ošklivého, než že bych se pobavil.
To už je riziko podnikání. Není dlouhodobě životaschopný prodej/nabídka železniční pasažérské dopravy, zejména té regionální.
Chce to „orchidej“ na čisté, opakuji na ČISTÉ toaletě. A nasadit si červený nos, v oprávněných případech čas od času, není od věci.
My jo ale oni ne… pantáti
To u toho budou asi i onanovat, šampanšké na růžovou barvu, aby nezfialověly
Vloudila se chybka do předposledního odstavce, nedokončená věta.
Mohly by se jsmenovat Onderka,vzhledem k jeho železničářské minulosti a zájem o dopravu.
Onderka už jeden pomník má. Stačilo.
ano, tento typ „pomníků“, se jeví jako poněkud … ehm … narcistický.
Třeba Stoka I, Stoka II……….