Autobusy Cestovní ruch Doprava ve městě Infrastruktura Letiště Silnice Stavebnictví Železnice Zprávy

Jihočeský kraj: Integrovaný dopravní systém s jednou jízdenkou i povltavská cyklostezka

Rekola v Českých Budějovicích. Foto: Rekola
Rekola v Českých Budějovicích. Foto: Rekola
Kraj se chce mimo jiné zasadit o dobudování dálnice D3 a 4. koridoru na hranice.

Deník Zdopravy.cz dnes zahajuje seriál o dopravních prioritách jednotlivých krajů po nedávných volbách. Začíná v jižních Čechách, kde vznikla široká koalice ODS, KDU-ČSL+TOP 09 (Společně pro jižní Čechy), ČSSD a hnutí Jihočeši 2012. Jako hejtman povede kraj Martin Kuba (ODS), jeho náměstkem pro dopravu bude Antonín Krák (ČSSD). Ten byl i v dosavadní krajské vládě hejtmanky Ivany Stráské, na starosti měl veřejné zakázky, fondy EU a IT. Nové vedení kraje chce především rozšířit dopravní integraci (kraj v tomto patří k nejzaostalejším), věnovat se rekreační dopravě a budování cyklostezek či se zasadit o modernizaci IV. železničního koridoru až na rakouské hranice.

Jihočeský náměstek pro dopravy Antonín Krák (ČSSD). Pramen: Jihočeský kraj
Jihočeský náměstek pro dopravy Antonín Krák (ČSSD). Pramen: Jihočeský kraj

Z koaliční smlouvy:

Obchvaty měst a vesnic a tlak na státní rozpočet

Zavedeme jasné a přehledné on-line sledování přípravy jednotlivých dopravních staveb tak, aby každý jihočeský občan mohl sledovat například postup přípravy obchvatu v jeho městě nebo obci. Provedeme revizi bílé knihy dopravních investic a definujeme prioritní stavby pro toto funkční období s jasným definováním stavu, kterého bude na konci období dosaženo.

Maximálně se zaměříme na přípravu dopravních staveb vedoucích k odlehčení dopravy v centrech měst a obcí, především obchvatů na krajských komunikacích, ale i na silnicích první třídy. Budeme předkládat měsíční vyhodnocování postupů přípravy staveb a spolupráce s ŘSD, včetně výkupu pozemků. Jasnou prioritou je pro nás dodržení co nejkratších termínů v povolovacích procesech, na kterých se podílí Jihočeský kraj. Takto připravené stavby budou realizovány v co nejkratší době už jen v závislosti na finančních možnostech kraje. Všichni zástupci koalice budou vyvíjet aktivní tlak na maximální zapojení finančních prostředků ze státního rozpočtu do výstavby dopravní infrastruktury v našem kraji. Budeme pokračovat v modernizaci a efektivních opravách silnic II. a III. třídy a mostů.

Cyklostezky a rekreační doprava

Podpoříme výstavbu cyklostezek, s důrazem na vybudování cyklostezky kolem Vltavy z Nové Pece až do Týna nad Vltavou. Podpoříme rekreační dopravu na území kraje.

IDS

Budeme pokračovat v přípravě a realizaci efektivního integrovaného dopravního systému (IDS) na území Jihočeského kraje s ohledem na specifika kraje. Cílem je především zajištění možnosti využití jedné jízdenky pro většinu spojů. Budeme trvat na zajištění kvalitní dopravní obslužnosti pro všechna města a obce Jihočeského kraje se zaměřením na ekonomicky efektivní využití menších vozidel.

Dálnice a koridory (v kompetenci státu)

Maximálně podpoříme dostavbu dálnice D3 (stejně tak budeme aktivně podporovat dostavbu D4) na území Jihočeského kraje až na hranice s Rakouskem a rovněž urychlené zahájení výstavby úseku D3 ve středních Čechách. Na urychlení výstavby těchto úseků budeme aktivně spolupracovat s ŘSD. Zasadíme se o stejné řešení zpoplatnění sinic I/20 a I/22.

Podpoříme dostavbu IV. železničních koridoru až na státní hranice a budeme na tomto projektu
aktivně spolupracovat se SŽ. Rovněž budeme aktivně spolupracovat na modernizaci železniční tratě a spojení České Budějovice – České Velenice – Vídeň.

Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Letiště České Budějovice, nový terminál.
Autor: Letiště České Budějovice

Jihočeské letiště

O dalším postupu využití letiště a okolních pozemků rozhodneme na základě ekonomických analýz. Základním úkolem vedení kraje je ochránit majetkovou hodnotu pozemků v blízkosti letiště a využít potenciál celé lokality pro budoucí rozvoj regionu. Zapojení strategického partnera umožníme pouze v případě, kdy spolupráce s takovým partnerem povede k maximálnímu rozvoji celé lokality a bude jasným dlouhodobým ekonomickým přínosem pro občany Jihočeského kraje.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

přemýšlím, jak chce ještě modernizovat trať Budějice-Velenice, nespletl si to s Třeboňskou větví? 😀 Je vidět, že náš kraj vedou odborníci!

Dorota

Z Budějek vede vlak do Velenic přes Borovany, přímá trať. Takže žádná Třeboňská Větev.

Dorota

osobní vlakOs 2157L©
10:10České Budějovice0 km
10:13Nové HodějoviceD3 km
10:1810:19Nová Ves u Č.Bud.9 km
10:24TrocnovD16 km
10:26Radostice u TrocnovaD18 km
10:2910:30Borovany21 km
10:33Hluboká u BorovanD24 km
10:3610:37Jílovice27 km
10:41PetříkovD32 km
10:4510:46Nové Hrady37 km
10:50VyšnéD42 km
10:57České Velenice50 km

KubiqCZ

Kéž by už tu jednu jízdenku dotáhli…
Jeli jsme do Písku, nahlásili autobusák. Na kraji Písku nám řidič oznámil, že odteď je to městská linka a že buď si vystoupíme a nebo si koupíme lístek nový.

-TR-

To by mě docela zajímalo… Můžete být trochu konkrétnější, o jaký spoj a dopravce se jednalo?

Cestující, teď ale doma

Zajímavé, taky by mě zajímaly detaily. Odkud, jaký spoj, za kolik byl lístek apod.

KubiqCZ

ČSAD Autobusy ČB, ten jezdí i místní MHD. Je tomu tak dva (tři) roky, spoj už nevím, ale byl jsem u známého v Radobytcích. Jeli jsme strašně dlouho a vesničkama, událost se stala na kraji Písku v té nové Logistické zóně. Neplatil jsem to, cenu nevím. Ale mám to dodnes v paměti. Koukali jsme na toho řidiče, jestli se nezbláznil.

-TR-

Očividně se jedná o linku 360010 v trase Mirovice – Písek. Co bylo před pár lety, nevím, každopádně od 8.2.2020 platí ve všech autobusech objednávaných Jihočeským krajem jednotný ceník jízdného. Tarif je kilometrický.

http://www.portal.jizdnirady.cz/Down.aspx?f=pdf/L360010_200830_270972.pdf
https://www.busem.cz/galerie/tinymce/ceniky/Cenik_2020_02_08.pdf

Cestující, teď ale doma

Pořád samé dálnice a dálnice, ale žádná zmínka o silnicích I. třídy, kromě toho, že chtějí 2 zpoplatnit. To nebudou spolupracovat s ŘSD a podporovat obchvaty na I/19, I/23, I/34, I/20 a dalších? Nedělám si, ale iluze, že by nějaký za 4 roky vznikl, kromě Chýnova, který už se staví.

Tomariero

Na I/34 vznikne přeložka Stráž-Lasenice a věřím ze na I/20 pak ještě severní spojka během těch 4 let.

Cestující, teď ale doma

Pořád málo, u té severní spojky nejsem takový optimista, tam to bude na dlouho. Pořád tu je ale Lišov, Dasný, Kardašova Řečice, přivaděč u Třebonína, Sedlice, Dražice, Opařany a další.

Jiří

Hejtman Kuba?!Oknem ho vyhodili a dveřmi vlezl zpátky.Všichni už zapomněli?

-TR-

Proto třeba Piráti s nim nechtěli jít do koalice.

Spíš mi přijde, že s novou koalicí se oživilo staré rozdělení vlivu ODS – ČSSD, které fungovalo po mnoho let. Kecy o tom, že je třeba se spojit proti ANO, jsou určeny hlavně pro jednodušší publikum, které už zapomnělo na legendárního knížete z Hluboké.

ušatá

Kdyby tam byl někdo nový, ještě by se mohl hrabat ve starých věcech a nedejbože do detailů.

ušatá

Ona celá ta koalice stojí za to a zdá se, že ti, co to tam dovedli, kde to je, se vracejí. Nakonec i ten program dopravy podle toho vypadá. Vlastně to žádný dopravní program kraje (funkční , potřebný a logický) není.

Tomariero

Tak za poslední 4 roky došlo k celkem slusne mu zlepšení v rámci vlaků alespoň.

-TR-

Ano, poté, co odešel Zimola. Ale stále to není to, co by bylo třeba.

Jerry

To jsou pohádky sem se pobavil.oni nemají IDS v roce 2020? Co je na tom tak složitého??

Paja

Pošlete na JIKRD životopis s referencemi kolik IDS jste vybudoval a myslím že máte práci jistou (a vděčné obecenstvo).

-TR-

Mohu z mnoha zdrojů potvrdit, že na JIKORDu nemají zájem o schopné lidi. Kdyby měli, tak by to tam už dávno vypadalo úplně jinak. Důležitá je hlavně schopnost leštění klik a politická uvědomělost.

Dorota

Vyhrála jste klíčenku s logem Hluboká.

Pavel

Tak to konečně vypadá, že se něco bude s tím ČB letištěm dít. Je v blízkosti centra města, vypadá to na slušné dopravné napojení, takže přivést inženýrské sítě, rozparcelovat na stavební pozemky a takových tisíc nových domů by tu mohlo vzniknout. Plus nějakou fabriku, sklad, školu, kancelářskou budovu… Nová čtvrť by se pak mohla jmenovat Letiště. Je přece hloupost mít letiště takřka v centru města.

Vašek

Heathrow Airport

ušatá

K čemu letiště? V takovém městě a při dnešních znalostech dopadů letecké dopravy. A další zástavba? My máme tolik funkční krajiny, půdy, aby se to dále zabíralo a ničilo?

Daniel

To je tak strašně vágní. U staveb v kompetenci státu to chápu, ale doprava by si zasloužila více než jen fráze. Nejde o volební program, tak si s tim mohli dát větší práci.

ušatá

To by se muselo chtít a navíc tomu rozumět. Navíc to přece musí někomu vyhovovat a vynášet. Takže třeba o hromadné dopravě a rozvoji železnice tam není vlastně nic.

Anonymus

Jak chce jihocesky kraj ovlivnit dostavbu dalnice ve stredoceskem kraji? Jako hezky,fandim,ale jak konkretne? Jak to chce dany clovek udelst???

Kubrt

Uplatňováním neformálního vlivu. Může to být dost mocný nástroj.

Leinad

Při dobré vůli i placením 😀

Paja

Zalobovat u toho Středočeského. Anebo uplatit ty odpůrce.

ušatá

Snad z toho ani jedno nevyjde.

Jiří

Jižní Čechy dlouhodobě považuji za nejhorší kraj v ČR co se týká dopravní dostupností hromadnou dopravou.
O víkendu nexistuje možnost dopravy do některých větších měst o spádových obcích ani nemluvím…..
Za některými kraji a fungujícím IDS jsou Jižní Čechy až 20 let pozadu.
Bez soukromého šitá rám podstatě člověk nemůže žít. :/

Georg

to je blbost. uplne stejny stav je i na vysocine a v oblastech stredoceskeho kraje mimo pid.

JIŘÍ

Ale na druhou stranu jsou na jihu Čech jedny z nejkvalitnějších silnic u nás. Přijeďte se podívat, jak vypadají silnice hlavně II. a III. třídy u nás na jihu Moravy. Katastrofa.

-TR-

Uvidíme, slibů už bylo mnoho, tak by bylo vhodné něco přetavit i do reality. Za čtyři roky uvidíme, zda nějaké sliby byly splněny…

Hodně by mě zajímalo, kdo bude nový jednatel JIKORDu. Mám obavu, že se na tento post vrátí Jiří Borovka (ODS). V takovém případě ke zlepšení nedojde.

Anonymus

Hlavne clovek z ulice ma sanci se tam dostat?

-TR-

Karel Kryl v jedné své písni trefně zmínil, že „správná příslušnost je víc než v botě díra“. To platí za každého režimu, i toho současného.

Kajman

No tak kdejaký hejhula z ulice asi těžko. Ale odborník by třeba mohl.

Kubrt

Na pozici jednatele Jikordu proběhne výběrové řízení. Což samozřejmě není záruka, že bude vybrán ten nejlepší, ale aspoň něco. Pan Krák začíná své třetí funkční období v radě, radním pro dopravu už býval, takže od něj se nějaký čerstvý vítr čekat nedá. Může jen pozitivně překvapit.

-TR-

Vy si fakt myslíte, že to výběrové řízení bude transparentní? Nebuďte naivní 😀

ušatá

Možná i konečně ke zhoršení.