Železnice

Jihočeši vypsali soutěž na železniční obslužnost v elektrické trakci za sedm miliard

Jednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhy
Jednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhy

Jihočeský kraj splnil slib a vypsal soutěž na regionální obslužnost na železnici v elektrické trakci. Kraj hledá dopravce, který od konce roku 2019 bude zajišťovat dopravu po dalších 15 let. Předpokládaný objem zakázky je sedm miliard korun bez DPH. Jihočeský kraj je prvním, který vypsal takto velkou železniční soutěž na dlouhodobé zajištění spojů.

Konkrétně kraj hledá dopravce pro tyto tratě:

a) č. 190 – České Budějovice – Horažďovice předměstí – Plzeň, Protivín – Písek město (v úsecích České Budějovice – Horažďovice předměstí a Protivín – Písek – Písek město),
b) č. 195 – Rybník – Lipno nad Vltavou,
c) č. 196 – České Budějovice – Horní Dvořiště (-Summerau),
d) č. 199 – České Budějovice – České Velenice (-Gmünd NÖ),
e) č. 201 – Ražice – Tábor (v úseku Ražice – Písek – Písek město),
f) č. 220 – České Budějovice – Benešov u Prahy (v úseku České Budějovice – Tábor),
g) č. 225 – Veselí n/L. – Havlíčkův Brod (v úseku Veselí n/L. – Počátky-Žirovnice),
h) č. 226 – Veselí nad Lužnicí – České Velenice

Předpokládaný rozsah obslužnosti je zhruba 3630000 vlakových kilometrů za rok. Kraj požaduje minimálně deset nízkopodlažních elektrických jednotek, nežádá přitom nové vlaky. V podmínkách je přechodné tříleté období, než bude dopravce povinen nízkopodlažní vlaky nasazovat. Například České dráhy už dnes provozují v kraji čtyři RegioPantery, dokoupit by tak musely šest jednotek. Kraj přitom počítá s využitím ministerských dotací, které poplynou z velké části z úvěru od Evropské investiční banky. Podle posledních plánů by dotace měla činit 50 procent nákladů na vozidla.

Už v dubnu vypsal kraj soutěž na motorovou trakci s předpokládanou kompenzací 3,5 miliardy korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
coudy
Host
coudy

a nejepší bude co kraj to jiný dopravce a cestující budou kupovat x jízdenek 🙁
to nejde kurna udělat model jako mají ve Švýcarsku?

noerf
Host
noerf

Chybí tady trať Tábor – Bechyne. Zároveň nechápu výběrové řízení na úsek Razice – Písek město, když v úseku Písek – Písek město se ma elektrifikace teprve dělat. A považuji za rozumnější přímý spoj z Tábora na nadrazi do Písku.

Veliký náčelník
Host
Veliký náčelník

Tábor – Bechyně bude zadána samostatně přímým zadáním, neboť je svým charakterem natolik unikátní, že nemá smysl ji zahrnovat do tohoto balíku. Co se týče Písku města, tak v rámci tohoto souboru by se sem zajíždělo až po elektrizaci (a motorové vlaky od Tábora by zároveň nadále jezdily až do Písku/Ražic/Strakonic).

JZ
Host
JZ

Jsme zvědav, kdo tu soutěž vyhraje, protože jediný nemuzejní kousek má asi jen ČD (řada 113). Moždná ale nějaký dopravce překvapí, protože trakce 1,5kV ss se stále ve světě používá, např: Francie nebo Tatranské železnice. Třeba slovenská řada 425 s klimatizací pro normální rozchod by byla ideální.

Honza
Host
Honza

Chápeš co to je přímě zadání?

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Jedna trať tam v elektrice chybí. K čemu 6 DALŠÍCH panterů? Vždyť 4 stávající kusy mají téměř směšné proběhy (porovnejme s elefánty, třeba Beroun – Pha- Č. Brod). Třeba jikurd procitl? Proč až nyní, když Jihočechy různí Žemlové, Kubové sofistikovaně a dlouhodobě odnaučili využívat veřejné dopravy a „pro řídce osídlený JČ kraj nejvhodnější individuelní doprava“ hezky oživuje města pulsujícím kraválem, smradem a zábory míst? Opravdu neotřelý přístup, hlavně něco neodkoukat od krajů, kde veřejná doprava není úřednictvem brána za zbytečnost, či za pouhý penězovod! Jsem sám, kdo nechápe?

Michal
Host
Michal

Už jsem se bál, že by se v diskusi neobjevilo jméno Žemlička, u akce, se kterou nemá nic společného, zejména kvůli skutečnosti, že je několik let po smrti…

A omlouvám se za osobní otázku, ale nejste vy tak trochu idiot?

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Jméno se ohledně „organizace“ veřejné dopravy v JČ objevovat musí – stejně jako jméno každého, kdo má na svědomí ničení a cílenou likvidaci původně vcelku bezproblémového systému. Chyby nedělali anonymní lidé a už vůbec ne z neznalosti! Nikdo z KÚ se od docentových zcestných myšlenkových vývodů dosud nedistancoval. Takže s rozumem přehodnoťte jakousi obhajobu mrtvého pána. Prchlivost není na místě – myslím si (nejen já), že je co napravovat v práci pro jihočeskou veřejnost. V JČ nežijí lidé nižší kategorie, jak odpovědní provinční úředníci stále pODSouvají, tak proč jsou (navíc s fatálními důsledky patrnými v současnosti neuvěřitelným ucpáváním měst auty)… Číst vice »

PetrB
Host
PetrB

Toto je odpověď hejtmanky Stránské na moje stížnosti ohledně dopravní obslužnosti kraje:
Vazeny pane, dekuji za podnet, verte, ze se jimi vazne zabyvame. V tomto tydnu probehne jednani k teto zalezitosti. Pokud jde o sirsi koncepci dopravy, cekame na dopravni model. Osobne jsem si vyzadala prehled obsazenosti jednotlivych spoju a chceme resit jejich cetnost.
S pozdravem

Straska

Pokud má někdo tu chuť muže ji napsat přímo na osobní e-mail: hejtmanka@kraj-jihocesky.cz

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Je to tak, stížnosti je ale lepší posílat přes podatelnu KÚ. Hýtmanky osobní mail je sice dobrý, ale mail odeslaný přímo k ní není z-a-e-v-i-d-o-v-á-n, tudíž na něj nemusí adekvátně reagovat. Nuže tedy: posta@kraj-jihocesky.cz Ve smyslu „tonoucí se stébla chytá“ (nikoli „za cizí se staví chata“) bych doporučoval stížnosti posílat ještě sem: maxova@anobudelip.cz, holubjak@seznam.cz Jináč se zřejmě nerozhoupají k žádné pozitivní aktivitě (těch zlých bylo za Docenta mraky).. Jako vzor může posloužit, v obecné rovině, nic konkrétního následující žalobej, stažený odkudsi z netu: Dobrý den, Mám dotazy, týkající se dopravní obslužnosti Jihočeského kraje: 1) Kdy bude spuštěn skutečný integrovaný systém… Číst vice »

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Stížnosti je ale lepší posílat přes podatelnu KÚ. Hýtmanky osobní mail je sice dobrý, ale mail odeslaný přímo k ní není z-a-e-v-i-d-o-v-á-n, tudíž na něj nemusí adekvátně reagovat. Nuže tedy: posta@kraj-jihocesky.cz Ve smyslu „tonoucí se stébla chytá“ (nikoli „za cizí se staví chata“) bych doporučoval stížnosti posílat ještě sem: maxova@anobudelip.cz, holubjak@seznam.cz
Jináč se zřejmě nerozhoupají k žádné pozitivní aktivitě (těch zlých bylo za Docenta mraky)..

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

stížnosti je ale lepší posílat přes podatelnu KÚ. Hýtmanky osobní mail je sice dobrý, ale mail odeslaný přímo k ní není z-a-e-v-i-d-o-v-á-n, tudíž na něj nemusí adekvátně reagovat. Nuže tedy: posta@kraj-jihocesky.cz Ve smyslu „tonoucí se stébla chytá“ (nikoli „za cizí se staví chata“) bych doporučoval stížnosti posílat ještě sem: maxova@anobudelip.cz, holubjak@seznam.cz
Jináč se zřejmě nerozhoupají k žádné pozitivní aktivitě (těch zlých bylo za dědka mraky)..

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Byl jsem se v sobotu podívat na „Tejnce“, když se tam (opět po roce) zase jezdilo (byť podle hodně hloupého jízdního řádu), a já bloud jsem si neudělal předem přípravu odstupových možností: to, s čím jsem se (kvůli vlastní nepřipravenosti) nakonec na místě setkal, bylo „sakra drsné“ a už se vůbec nedivím, že v jižních Čechách místní obyvatelé o víkendech veřejnou dopravu téměř nevyužívají – málokdo tam totiž má možnost se někam vůbec dostat. Jediným přínosem nepřipraveného odstupu byla možnost aktualizovat si „seznání“ dvou náleven – v Číčenicích (stále „Kozel 11°“ a plzeňské) a v Protivíně (už nikoli strakonická piva,… Číst vice »

Kubík
Host
Kubík

Velmi zvláštní jihočeská krajská politika pokračuje. Nejprve řízeně likvidoval Jč kraj ve spolupráci s Vysočinou elektrickou trakci zvláště na trati Havlíčkův Brod-Jihlava-Veselí n.Lužnicí, Rybník-Lipno či Tábor Bechyně a nechavál tam nasazovat motorové vozy na nichž se kraje nějak spolufinancovaly a nyní mění politiku. Nic proti tomu jsem samozřejmě pro. Ale co to bylo předtím? Navíc vládne v krajích ta samá strana. To by měly kraje vysvětlit!

Michal
Host
Michal

A vy si myslíte, že cestující zajímá, jestli to jezdí na naftu nebo na elektriku? Zlatej Stadler proti humus patru a humus BDs…

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Jihočeského cestujícího začíná velice silně zajímat použitelná (!!) alternativa vůči os. automobilu. Začíná se totiž ukazovat (odchylně od všelijakých podezřele účelových“posouzení“, či hloupých „studií“ zbytečnosti regionální železniční veřejné dopravy) že města nejsou nafukovací a nevstřebají tolik os. aut. To co jinde vyřešili již v minulosti, ke spokojenosti všech (chceš jet autem – tak plať, hledej parkování, nechceš jet autem – nabízíme Ti levnější, použitelnou veřejnou dopravu), tak v JČ začínají teprve nyní kocourkovsky objevovat, stejně jako Kolumbus Ameriku.

Elb
Host
Elb

Jistě že existují lidé, kteří na ekologii zvoleného prostředku více čí méně hledí. Ano, vím, že velká prázdná ele. souprava nemusí být zrovna ekologičtější, než moderní motorák, ne, nemyslím si, že ta uskákaná hlučná koza s tvrdými sedačkami je pohodlnější, než ty humanizované starší vozy a to hlavně v kapacitě, která kolem Jihlavy bývá překračovaná.. K původnímu komentáři, osobní doprava na východ od Hradce nemá moc budoucnost, velikost a odlehlost těch vesnic je bída, počet spojů Jihlava-Brod je na jednokolejku dobrý.