Jihlavu čeká velká změna sítě MHD. Přibudou písmena, ubude čísel

Trolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.czTrolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.cz

Změny souvisí s rozšiřováním trolejbusových tratí.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestovatel z Vysočiny

Když už Jihlava musí používat nestandardní označení linek pomocí písmen A, B, C atd., tak by možná stálo za to, aby se zárověň odstranila ta šilenost, kdy směr každé linky je označen jako A nebo B. Nezlobte se na mě, ale toto nemohl vymyslet příliš chytrý člověk.

Stepan

A označení linek metra v Praze je dle Vašeho vkusu standardní?

Václav

Tak vzhledem k tomu, že je to jediné metro v republice, tak to vlastně je standard… 😅

Stepan

A jihlavské trolejbusy jsou zase jediné trolejbusy v Jihlavě, takže je to taky standard.

Alibaba

To jste v Jihlavě moc ty trasy nezkoumal. Směry každé linky nejsou označeny extra písmeny.

Vojtěch Vopat

Ano, v Jihlavě byla taková anomálie, ale ne, jak uvádíte. Jezdila linka B a BI (bé jedna), ale ta už je dávno zrušena. Pro doplnění, jednalo se o okružní linku a každá jela v jiném směru, takže to určitou logiku mělo, ač chápu, že pro návštěvníky města složitou.

Karl vB.

Hluboko v minulém století jezdily podobným způsobem dvě linky v Žilině, od nádraží na sídliště Vlčince. Jeden směr byla linka č.19 a protisměr byla linka č. 23. Ta první jezdila v „půl a v celou“, ta druhá ve „čtvrt a tři čtvrtě“.

Mawen

Jestli myslíte ty směry na webu DPMJ, tak je to jen kvůli tomu, aby člověk věděl podle jakého směru jede (ve skutečnosti nemá “směr A a B” žádný význam a nikdo se podle něj neřídí). Je to tam pouze aby pod tím byly ty dva směry dané linky.

Karl vB.

Výměna pana ředitele DPMJ před třemi lety začíná přinášet ovoce. Jeho předchůdce byl ve funkci ředitele 37 let a v posledním období (před rokem 2019) byla už patrná jistá „provozní slepota“ a možná i spokojenost s vykonanou prací.
Myslím, že vedení linek v Jihlavě potřebovalo radikální zásah a k tomu teď dochází. Jihlaváci si na lepší MHD rychle zvyknou.

Karl vB.

Noo, další důkaz toho, že poločas mé zapomnětlivosti se opět zkrátil.
Nebyl Rovner na stáži v Olomouci? 🙂

Cestovatel z Vysočiny

Jo, a podobně radikální zásah by potřeboval i Havl. Brod, jenže tam je to bohužel utopie, a tak třetina města je skoro bez spojení, zatímco třeba v úseku od kruháče k nádraží je naopak absurdní nadbytek spojů.

Karl vB.

Na menším městě může mít někdy vliv na vedení linek, nebo délku intervalu i to, kde bydlí ti, co o tom rozhodují.

robert

S panem Rovnerem jsem se bavil několikrát pracovně i osobně a nemám dojem, že by to byl člověk na svém místě. Někdy má fakt šílené nápady. Co se týká změn linkového vedení, v tom má prsty dopravní odbor a p. Trojan.

Karl vB.

Ok, to nedovedu posoudit, neznám ani jednoho z těch dvou pánů. Dal jsem si ty změny vedení linek do souvislosti s proběhlou personální změnou a tak jsem naslepo pozitiva přiklepnul panu řídícímu.
Jako „nejihlavák“ jsem v minulosti párkrát využil trolejbus z hlavního nádraží na Březinky. Když jsem spočítal dobu čekání na zastávce a jízdní dobu, tak jsem pak příště raději seběhnul z kopce po svých. Bez nějakých ranců to vyšlo nastejno, jako trolejbusem.
Tu raritu s linkami B a BI jsem jako přespolní taky nechápal.

robert

To nebylo všechno, specialitou byl na některých linkách interval 13 minut. 😄
Jako jo, o dost se to zlepšilo. Jistou zásluhu na tom má pan Trojan, když nechal zadat optimalizaci dopravy.

PetrN

no jestli si dobře pamatuju tak v celodenním intervalu 13 minut jezdily trolejbusové linky A, B, BI. Céčko jezdilo ve špičce v intervalu 9 minut, zbytek dne také 13… Kouzelné je že se tak minutové časy odjezdu opakují až jednou za 13 hodin 😀 No a aby toho nebylo málo, tak všechny zmíněné linky jezdily o víkendu v intervalu 17 minut !! 😀

Karl vB.

No, to by mně zajímalo, kdo byl autorem tohoto raritního řešení a kdo to schválil.
Vcelku to ale zapadá do toho, jaký na mě tenkrát jihlavská MHD udělala dojem.

robert

Troufám si říct, že teď snad udělá dojem lepší. Vcelku moderní vozový park, slušné intervaly na páteřních tratích, elektrifikace některých autobusových linek, přehlednost. A celodenní jízdenka za 50 Kč. 🙂

robert

Město se vyvíjí, tím pádem i dopravní systémy musí pružně reagovat. Tak to prostě je. Není to statický systém, který se nemůže měnit. Tihle změnu vítám.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A je tu jistota, že místní lovci a sběrači ustojí takové novinky?

Pavel

Zase s tím mají všichni v Jihlavě strašný problém. Ale musí si uvědomit, že nejde vést linky aby spojovaly všechny části města-prostě je tam nutný přestup. Důležité ale je aby ty spoje, které třeba nejezdí tak často, na sebe navazovaly. Snad si brzo zvykneme a budou dale změny jenom k lepšímu a lepšímu