Jihlava zvažuje, že dočasně odstaví trolejbusy a nahradí je autobusy

Trolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.czTrolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.cz

Příští rok chce dopravce u autobusů přejít na bioplyn.

Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ) zvažuje, že by kvůli vysokým cenám elektřiny dočasně odstavil či omezil trolejbusový provoz a spoje nahradil autobusy na naftu.

Uvedlo to město v tiskové zprávě k plánu na navýšení příspěvku dopravci. Důvodem je skutečnost, že naftové autobusy jsou nyní vzhledem k cenám plynu a elektřiny provozně nejvýhodnější.

„Pokud bychom k takovému opatření museli přistoupit, tak jen na přechodně nutnou dobu, než bude jasný cenový strop nebo než nakoupíme levnější bioplyn, na který bychom chtěli ve druhé polovině příštího roku přejít,“ vysvětlil předseda představenstva Radim Rovner.

Podle jeho slov už aktuálně naftové autobusy zajišťují náhradní dopravu kvůli výluce trolejí u hlavního nádraží a v ulici Havlíčkova, kde jezdí místo trolejbusů A, F a D. „Dlouhodobou strategií města je ale poskytovat ekologickou nízkoemisní dopravu s minimální hlučností a takovou nám umí nabídnout opravdu pouze elektrické vozy,“ doplnil radní pro dopravu Jaroslav Vymazal.

Zastupitelstvo bude příští týden schvalovat šest milionů korun na dokrytí ztráty z letošního roku. Pro letošní rok město zaplatilo dopravnímu podniku 104 miliony provozní příspěvek a 19,5 milionu korun na opravy trolejí v ulici Havlíčkova.

Pro příští rok DPMJ zatím má dodavatele elektrické energie, jeho stávající smlouva je na dobu neurčitou. O dodávkách plynu na příští rok probíhají jednání s dodavateli a také se čeká, jak dopadne případné zastropování cen energií pro obchodní společnosti měst. „Z vyjádření politiků ani expertů zatím není jasné, jak se cenový strop dotkne městských dopravních podniků. Situace na trhu s energiemi je nepřehledná a mění se každým okamžikem,“ dodal Rovner.

Tagy dopady drahé elektřiny Dopravní podnik města Jihlavy DPMJ
31 komentářů