Jihlava zvažuje, že dočasně odstaví trolejbusy a nahradí je autobusy
Trolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.cz
Příští rok chce dopravce u autobusů přejít na bioplyn.
Příští rok chce dopravce u autobusů přejít na bioplyn.
Jezděte na sedlinu z Kávy
Zachvilku bude stejný problém u CNG……přejde se houfně na naftu a pojede se dál……..
Jestli to tak půjde dál, tak budeme čím dál více velebit soukromé nadšence, kteří prozíravě renovují motorové lokomotivy. Např. řada 751 je pořád velmi perspektivní nahradit na řadě výkonů elektrické lokomotivy (i na lehčích rychlících). A jezdí na levnou naftu. V posledních týdnech u nás v Brně působila 751.335, byl to hezký pohled i poslech (byť zatím samozřejmě na stavebních vlacích, ale od nového roku, kdo ví?). A řadu 754 oprášíme komplet.
…A jezdí na levnou naftu…
A bude ta nafta levná napořád???
Ne, takhle to dál nepůjde. Po pár měsících se situace uklidní.
Výsledek Greendealu a německo(holandského) zeleného pomatení v praxi. MHD a vlaky budou jezdit na naftu a doma (po krachu BE již rok nelze sehnat akceptovatelného dodavatele el. který vám obratem nepošle násobná nebo spotový ceník) jsem musel odstavit TČ a nakoupil jsem na poslední chvíli uhlí.
To je jak ze špatného filmu.
Onio nejde ani tak o green deal, jako spise o rozhodnuti nahradit vyrobu el. plynem a jeste plynem od jednoho dodavatele a to nespolehliveho… To je na tom to smutny… Kdyby Nemecko ze strachu s JE (cernobyl a fukusima) nedstavilo JE nebo alespon nektere si nechalo a misto NS 1 a NS 2 postavilo i terminaly na LNG, tak nemeli problem,… Dalsim problemem jsou zaverne elektrarny, to nejsou nutne plynove, ale je to vzdy ten zdroj s nejvyssi cenou, coz nyni je logicky plyn a je to nesmyslna koncepce. On ten duvod je jednoduchy, zadny zdroj totiz nepokryje celou spotrebu… Číst vice »
Moorburg 🙁
Namísto kogenerace v neúčinnější elektrárně budou topit hnědým uhlím ve starých teplárnách. Zatleskejte jim.
Tak tohle myslela ona Kracmera z Liberce…jen si spletla trajfl se salinou
Myslíte osvícenou paní Šárku Prachařovou,kandidátku na primátorku města Liberec za hnutí ANO ?Ta si nespletla,ta se domnívala,skutečně,že Jihlava hodlá zrušit tramvajovou dopravu.Sama přiznala,že nevěděla,že tramvaje od roku 1948 v Jihlavě již nejezdí. Jinak soucit s Liberečáky…
A může si dopravní podnik (jakýkoliv, ne jen Jihlavský) koupit elektriku přímo z Temelína/Dukovan?
Já jen, že kde kdo hlásí, že jede čistě na OZE, tak by přece mělo jít fungovat „jen na atom“.
Osobně bych taky klidně na atom fungoval.
Jinak je taky vidět nádherná buzerace s daněma. Spotřební daň na paliva a maziva se v ČR schválila a začala sleva fungovat podle plánu. Odpuštění poplatků pro dopravu na OZE se sice schválilo, ale musíme prý poníženě čekat na schválení z Brusele.
Jo pokud by se nabízel tarif se zárukou zdroje JE tak bych do něj taky šel.
jenze problem je, ze kdyz do toho bude chtit jit kazdy, tak ten atom nepokryje poptavku a cena vyleti nahoru…
Ale u OZE by se to stát nemělo. Nebo ano?
Bude-li cena vyšší a bude-li zájem o proud z JE, můžeme začít šetřit a stavět další JE. Furt někdo operuje tím, že není záruka ceny elektriky pro stavbu JE.
Po zrušení tramvají v krátké době další velká rána pro Jihlavu 😛
(P.S.: Zdejší snad pochopí kontext vtipu)
Ano, vtip to byl skvělý až do chvíle, kdy jsem si přečetl poznámku pro nechápavé, že je to vtip. Tím to přestalo být vtipné. Škoda. Tak příště.
Takže místo na domácí elektřinu z jádra a uhlí se bude jezdit na naftu od Putina. Další z neblahých důsledků šílené zelené politiky – místo aby se spotřeba nafty a benzínu snižovala, tak poroste. Elektřina se uměle zdražuje povolenkami o stovky procent, u PHM se naopak snižuje spotřební daň, když cena vzroste o 20 %. Vítejte v blázinci jménem EU.
Jistě. Hlavně, že tu podporu ropných paliv chce náš ministr v rámci té EU sjednotit, nikoli odbourat.
Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by to bylo pěkné. V ČR je sice elektřiny dostatek, ale na západě ne. Takže o tolik, o kolik se zpotřebuje u nás méně elektřiny, se bude muset třeba v Německu vyrobit méně elektřiny z plynu. To je i hlavní důvod, proč je elektřina tak drahá. Zahraniční kupci jsou za ni ochotny dát šílené sumy, protože jinak by ji museli vyrobit z plynu. Špatně nastavený trh s povolenkami (slouží pro některé subjekty ke spekulaci) už teď zvyšuje elektřinu jen částečným podílem.
Pokud jsou zahraniční kupci schopni dát šílené ceny, tak bychom měli zavést vývozní clo.
O jednotném trhu jste už slyšel? Řešení z mozkového trustu Strany Pomocných Dělníků vážně nefungují.
Slyšel, vím že je to problematické.
Akorát nevím, zda z hlediska charakteru zboží se to dá pro trh elektriky použít. Zatím možnosti akumulace v poměru objemu výroby jsou velmi zanedbatelné.
Ty 3 reaktory co teď Němci z ideologických dúvpdú vypnou vyrábějí mnohem víc elektřiny, než kolik jí od nás kupují.
No, zelené… Řekněme německé. Nebo úplně na férovku: debilní.
Asi si myslí, že bude nafty dostatek (doufám, že i na emisní poplatky). Čas ukáže.
Je to krátkodobé opatření.
Na podporu celoevropské silniční dopravy proti železnicím tlačeným do nezlevněné elektřiny a nákladné bezpečnosti, při ořezané infrastruktuře…
Řeč je o trolejbusech v Jihlavě.
MHD v JIhlavě realizovaná vlakem.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Facepalm#/media/Soubor:Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg
Jo a určitě nemaj na trolejbusy vlečku..