JHMD: Provoz vlaků je nezbytný k přežití, na letní sezonu má být vše „papírově“ připraveno

Lokomotiva U46.101 (polka) JHMD. Autor: Jan Píšala/JHMDLokomotiva U46.101 (polka) JHMD. Autor: Jan Píšala/JHMD

Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy vypršelo loni 2. října. Ten den také na tratě naposledy vyjely vlaky.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Os5600

Dokud v té firmě bude akcie držet pan Čajánek. Nemají JHMD budoucnost.

Szony

Naštěstí nikdo není takový blázen aby u těchto lidí provozoval drážní dopravu

libor

Asi takto, je to ztrátový podnik. Zlatá léta už jsou pryč. Už to dle mě ani není taková atrakce, aby tam jezdilo mraky lidí, co to budou živit…. Buď to někdo vezme jako hobby nebo se jčk plácne přes kapsu a pošle jim nějakou kačku na provoz sezónních vláčků JH-NB. Trať na Obrataň můžou rovnou zavřít, pokud nenajdou někde při trati pořádnou žílu drahého kovu…

král j

Toto může řešit jen ministerstvo, nikdo jiný Z titulu savé funkce.

Svojšín

A jak se má brácha Axel?

Martin Verner

Savá funkce je pěkná. Obávám se, že ji má kdekdo.

Sova

Snad vyjde obnovení provozu alespoň mezi Hradcem a Bystřicí.

Obnovení provozu do Obrataně už si moc neumím představit. Je to periferní oblast na hranici dvou krajů, navíc asi dvou nejhorších z hlediska péče o veřejnou dopravu z celé ČR. Tam spíš vnímám jako malý zázrak, že se tam až do nedávna pravidelně jezdilo.

Laborec425

A bavil jsem se s místními na koncertě v JH a říkali mi, že tím jezdili pravidelně i do škol nebo do práce. Nejen turisti.

Lxxxx

V úseku JH- Kamenice n/L byla poměrně silná občanská frekvence i v době mimo sezónu, takže pokud se najde způsobilý dopravce, lze předpokládat, že JČ kraj dopravní obslužnost zase objedná.

EC104

státní ČD to nechtějí převzít?

Plecháč

Převzít co? Provoz vlaků možná jo, pokud na něj někdo vypíše soutěž a ČD to vyhrajou. Infrastrukturu asi těžko.

praktik

„Provoz vlaků možná jo, pokud na něj někdo vypíše soutěž a ČD to vyhrajou.“
K tomu přece není nezbytná žádná soutěž – JHMD nejsou přece státní firmou.

Ech

Plány ČD Regio míří spíše tímto směrem: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-rozsiruji-svoji-autobusovou-divizi-cd-bus-zalozily-pobocku-v-kralovicich-145793/

Tipuji, že další bude ve východních Čechách, když už šéf ČD letos ohlásil plán na nákup několikaset busů

gwann

Sice CD regio neexistuje, ale vy jste asi reditel zemekoule

libor

to spíš SŽ

MilanSima

Oboum tratím přeji příběh se šťastným koncem. Uvidíme, jaká bude realita.

noerf

Vzhledem k neochotě krajů objednat dopravu na úzkokolejce je reálný možná turistický provoz do Bystřice.

gwann

Mozna se to vse nerozjezdi, rozhodne si to ale zaslouzi sanci. Lepsi sanci nez tuhle smutnou saskarnu , mozna bez Cajanka zustane alespon neco

Stráťa

S rychlostí která stěží konkuruje jízdnímu kolu je ta trať pro ZDO nepoužitelná takže celkem chápu že to kraje nebudou podporovat.

Frantisek

Do Kamenice bych to tedy z Hradce honit na kole nechtěl. 🙂 A co s tím něco udělat? V části trasy už se s tím v minulosti v rámci možností hnulo…

vladki

Hm, takže zabezpečit prejezdy aby měl vlak přednost a ne naopak, udělat generalku svršku i spodku aby se aspoň tam kde je trať rovně dalo jet třeba 80? Netuším kolik by dovolily oblouky, pokud by byl svršek v cajku? Aspoň 60 km/h ?

Ondra K.

Pro zvýšení rychlosti by bylo v prvé řadě potřeba vyměnit celý vozový park. Hašišbedna má maximálku 60 km/h a Tu+Balm 50.

Lxxxx

Z JH do Kamenice byla jízdní doba 35 minut, což na 21 km dělá průměrnou rychlost 36 km/h. Tato hodnota je podle mých zkušeností srovnatelná s průměrnou rychlostí příměstského autobusu. Myslím si, že průměrnou rychlost 36 km/h byste na kole v tom členitém terénu zvládl jen těžko.

Josef

Jihočeský kraj svůj zájem vyjádřil. Vysočina tam to bude horší vzhledem k tomu, jak se Čejem choval…

Ondra K.

Vysočina je horší zejména kvůli tomu, že relace Kamenice – Obrataň se dost míjí s hlavními přepravními proudy v oblasti.

Martin

Vlk taky sliboval…

PvvS

A zbyl tam vůbec ještě nějaký fíra ?

Martin

To odjezdi pan Fikáček z Brna….

Martin

Jinak, nezbyl….jen jeden kotelník, tři ajťáci a pět zaměstnanců dílny… A takhle nějak to v té firmě bylo odjakživa…😂

Konečně

Padlé JHMD mají na to, aby platily ajťáky??

praktik

Nějaký interní firemní systém (včetně výstupů pro zákazníky firmy) asi jako firma pořád nějak funkční provozují, navíc ten „ajťák“ může pro firmu vydělávat i nějakou odbornou IT prací pro nějakého zákazníka podobně jako dílna.

Martin

No…tak to vidíte….. 😂😂😂😂

Martin

Je vidět, že mínusaři jsou opravdu dost mimo a o podnikání i technice nevědí vůbec nic. Držet si totiž vlastní IT oddělení je pro firmu, která se zabývá dopravou a ubytováním a má 5 funkčích lokomotiv navíc s tak malým obratem – do sto mil. je totiž jednoznačně cesta do pekel. V dnešní době, kdy je normální IT služby, cloud apod. mnohem, mnohem levněji zadávat externě. Externě se v dnešní době zadává i účetnictví…víme? JHMD není žádná velkokorporace, ani obchod typu Alza, nebo server Seznam. Mimochodem to už i můj učitel na SŠ (mimochodem ajťák a MaRák) říkal, že siť,… Číst vice »

libor

to víte , někteří zde stále žijí v hluboké socialismu… 😉 možná by jim i přišlo i fajn, kdyby JHMD mělo funkční odborovou organizaci 😀

hank

Kopl sis do odborů… Ulevilo se ti?

Peterson

Máte i nemáte pravdu 🙂 Ono sehnat externě IT bude krapet jiné v JH a třeba Praze.

praktik

Tři „ajťáci“ v takové firmě jsou samozřejmě nesmysl.

Peterson

Otázka zda je to pravda. V nějaké správě IS byl uveden jeden

Martin

Samozřejmě, že to byla trochu nadsázka…ale ve zkrachovalé firmě je i ten jeden moc…. A na tom trvám bez ohledu jestli je to v Praze nebo JH. Ještě před pár lety měli na webu kontakt i na „programátora webových aplikací“…