JHMD: Provoz vlaků je nezbytný k přežití, na letní sezonu má být vše „papírově“ připraveno
Lokomotiva U46.101 (polka) JHMD. Autor: Jan Píšala/JHMD
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy vypršelo loni 2. října. Ten den také na tratě naposledy vyjely vlaky.
Dokud v té firmě bude akcie držet pan Čajánek. Nemají JHMD budoucnost.
Naštěstí nikdo není takový blázen aby u těchto lidí provozoval drážní dopravu
Asi takto, je to ztrátový podnik. Zlatá léta už jsou pryč. Už to dle mě ani není taková atrakce, aby tam jezdilo mraky lidí, co to budou živit…. Buď to někdo vezme jako hobby nebo se jčk plácne přes kapsu a pošle jim nějakou kačku na provoz sezónních vláčků JH-NB. Trať na Obrataň můžou rovnou zavřít, pokud nenajdou někde při trati pořádnou žílu drahého kovu…
Toto může řešit jen ministerstvo, nikdo jiný Z titulu savé funkce.
A jak se má brácha Axel?
Savá funkce je pěkná. Obávám se, že ji má kdekdo.
Snad vyjde obnovení provozu alespoň mezi Hradcem a Bystřicí.
Obnovení provozu do Obrataně už si moc neumím představit. Je to periferní oblast na hranici dvou krajů, navíc asi dvou nejhorších z hlediska péče o veřejnou dopravu z celé ČR. Tam spíš vnímám jako malý zázrak, že se tam až do nedávna pravidelně jezdilo.
A bavil jsem se s místními na koncertě v JH a říkali mi, že tím jezdili pravidelně i do škol nebo do práce. Nejen turisti.
V úseku JH- Kamenice n/L byla poměrně silná občanská frekvence i v době mimo sezónu, takže pokud se najde způsobilý dopravce, lze předpokládat, že JČ kraj dopravní obslužnost zase objedná.
státní ČD to nechtějí převzít?
Převzít co? Provoz vlaků možná jo, pokud na něj někdo vypíše soutěž a ČD to vyhrajou. Infrastrukturu asi těžko.
„Provoz vlaků možná jo, pokud na něj někdo vypíše soutěž a ČD to vyhrajou.“
K tomu přece není nezbytná žádná soutěž – JHMD nejsou přece státní firmou.
Plány ČD Regio míří spíše tímto směrem: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-rozsiruji-svoji-autobusovou-divizi-cd-bus-zalozily-pobocku-v-kralovicich-145793/
Tipuji, že další bude ve východních Čechách, když už šéf ČD letos ohlásil plán na nákup několikaset busů
Sice CD regio neexistuje, ale vy jste asi reditel zemekoule
to spíš SŽ
Oboum tratím přeji příběh se šťastným koncem. Uvidíme, jaká bude realita.
Vzhledem k neochotě krajů objednat dopravu na úzkokolejce je reálný možná turistický provoz do Bystřice.
Mozna se to vse nerozjezdi, rozhodne si to ale zaslouzi sanci. Lepsi sanci nez tuhle smutnou saskarnu , mozna bez Cajanka zustane alespon neco
S rychlostí která stěží konkuruje jízdnímu kolu je ta trať pro ZDO nepoužitelná takže celkem chápu že to kraje nebudou podporovat.
Do Kamenice bych to tedy z Hradce honit na kole nechtěl. 🙂 A co s tím něco udělat? V části trasy už se s tím v minulosti v rámci možností hnulo…
Hm, takže zabezpečit prejezdy aby měl vlak přednost a ne naopak, udělat generalku svršku i spodku aby se aspoň tam kde je trať rovně dalo jet třeba 80? Netuším kolik by dovolily oblouky, pokud by byl svršek v cajku? Aspoň 60 km/h ?
Pro zvýšení rychlosti by bylo v prvé řadě potřeba vyměnit celý vozový park. Hašišbedna má maximálku 60 km/h a Tu+Balm 50.
Z JH do Kamenice byla jízdní doba 35 minut, což na 21 km dělá průměrnou rychlost 36 km/h. Tato hodnota je podle mých zkušeností srovnatelná s průměrnou rychlostí příměstského autobusu. Myslím si, že průměrnou rychlost 36 km/h byste na kole v tom členitém terénu zvládl jen těžko.
Jihočeský kraj svůj zájem vyjádřil. Vysočina tam to bude horší vzhledem k tomu, jak se Čejem choval…
Vysočina je horší zejména kvůli tomu, že relace Kamenice – Obrataň se dost míjí s hlavními přepravními proudy v oblasti.
Vlk taky sliboval…
A zbyl tam vůbec ještě nějaký fíra ?
To odjezdi pan Fikáček z Brna….
Jinak, nezbyl….jen jeden kotelník, tři ajťáci a pět zaměstnanců dílny… A takhle nějak to v té firmě bylo odjakživa…😂
Padlé JHMD mají na to, aby platily ajťáky??
Nějaký interní firemní systém (včetně výstupů pro zákazníky firmy) asi jako firma pořád nějak funkční provozují, navíc ten „ajťák“ může pro firmu vydělávat i nějakou odbornou IT prací pro nějakého zákazníka podobně jako dílna.
No…tak to vidíte….. 😂😂😂😂
Je vidět, že mínusaři jsou opravdu dost mimo a o podnikání i technice nevědí vůbec nic. Držet si totiž vlastní IT oddělení je pro firmu, která se zabývá dopravou a ubytováním a má 5 funkčích lokomotiv navíc s tak malým obratem – do sto mil. je totiž jednoznačně cesta do pekel. V dnešní době, kdy je normální IT služby, cloud apod. mnohem, mnohem levněji zadávat externě. Externě se v dnešní době zadává i účetnictví…víme? JHMD není žádná velkokorporace, ani obchod typu Alza, nebo server Seznam. Mimochodem to už i můj učitel na SŠ (mimochodem ajťák a MaRák) říkal, že siť,… Číst vice »
to víte , někteří zde stále žijí v hluboké socialismu… 😉 možná by jim i přišlo i fajn, kdyby JHMD mělo funkční odborovou organizaci 😀
Kopl sis do odborů… Ulevilo se ti?
Máte i nemáte pravdu 🙂 Ono sehnat externě IT bude krapet jiné v JH a třeba Praze.
Tři „ajťáci“ v takové firmě jsou samozřejmě nesmysl.
Otázka zda je to pravda. V nějaké správě IS byl uveden jeden
Samozřejmě, že to byla trochu nadsázka…ale ve zkrachovalé firmě je i ten jeden moc…. A na tom trvám bez ohledu jestli je to v Praze nebo JH. Ještě před pár lety měli na webu kontakt i na „programátora webových aplikací“…