JHMD: Ochrana před věřiteli skončila, jednání mají podle vedení skončit do konce roku
Drsné kouzlo jindřichohradeckých úzkokolejek. Pramen: JHMD
Drážní úřad vede s dopravcem řízení o odejmutí oprávnění k provozování drážní dopravy, rozhodnutí zatím nepadlo.
Kolik má JHMD přepravených osob na trati do Obrataně za éry TU a po nasazení ponorek? Kolik ujely ročně ponorky km? Jaké byly podmínky pro dotaci? Najely ponorky kilometry? Je hodně otázek a odpovědi, je to na delší diskuzi. Kraj by mohl nabídnout dodatek s finančním navýšením, ale taky se sankcemi. Ty by důsledně vyžadoval zpět v případech nefunkční WC, čistota vnitřní a vnější, neodjetý vlak, náhradní doprava za rádoby výluku, zpoždění z viny dopravce, chování personálu atd. Vše za kilometr ne za spoj. Kolik mínusu si vysloužím?
Byla by škoda kdyby to mělo skončit ve šrotu… 🙁 snad se najde někdo jdo to koupí a zkusí ještě jednou rozjet. Ale aby to bylo i dnes konkurence schopné – to by se musely narovnat oblouky, pořádně podbit aby se na tom dali jezdit aspoň 80 km/h. Ve chvíli kdy trať z Bystrice do Hradce je 2x delší a 2x pomalejší než silnice tak není šance….
A když se překope skoro celá trať, tak nebude jednodušší ji rovnou přestavět i na normální rozchod a mít klid ?
Bylo… Oni to prý chtěli v normálním rozchodu už od začátku ale neměli dost peněz…
Změnou rozchodu na normální by ale zmizelo jedno ze zásadních lákadel svezení se vláčkem v těchto končinách.
Ja vím, proto sem taky říkal že potřebuje zrychlit, ne predelat rozchod
To tím zrychlením taky..
Para o moc rychleji nepojede, ale pro běžné dojíždění je rychlost potřeba. V Rakousku a Švýcarsku jsou uzkokolejky kde to frčí rychle.
Jsem překvapen, kolik fandů železnice si přeje definitivní zastavení provozu a tím i konec úzkokolejek v Čechách.
Jsem překvapen, jaký závěr jsi z té diskuze vyvodil. Stává se ti často, že jsi takhle mimo?
Konec Čajánka, který si všichni přejeme, neznamená konec úzkokolejek v Čechách, který si všichni nepřejeme.
Ten „zlý“ Čajánek je ale většinovým vlastníkem té úzkokolejky. Jeho konec který si všichni přejete tedy znamená i ten konec té úzkokolejky…. Můžete od něj jeho podíl koupit a ukázat mu, jak se to dělá. Úvahy o tom, co se tu v diskusi píše, že to zachrání Šatava, co má ulité tři TUčka apod. jsou naprosto mimo. Aniž bych chtěl kohokoliv kritizovat, tak ty nevýhodné smlouvy s kraji uzavřel dle vyjádření Čajánka právě Šatava, rovněž i on nakoupil ty rumunské šroty, přestože místo toho mohli modernizovat víc TU…. současná situace je výsledkem mnoha událostí a chyb, které dělalo současné i… Číst vice »
Nějak si nejsem jistý, jestli víš, co se tady probírá.
To spíš ty jsi absolutně mimo. Stejně jako všichni co řvou o „konci Čajánka“. Ve své krátkozrakosti nevidíte, že ten konec Čajánka je konec celé úzkokolejky. Pak tady budete brečet až to bude správce konkursní podstaty rozprodávat do šrotu. Neboj Roberte, dočkáte se brzo. Tohle už je opravdu nejspíše konečná. A nezachrání to nikdo. Kdo by to také kupoval a zachraňoval, že… když kraje platí mizerně, vozový park se rozpadá a všude jenom dluhy…nebude z toho ani žádný víkendový provoz pro šotoušky…to je úplně mimo realitu… alespoň z dlouhodobého hlediska…. . Čajánek nadělal plno chyb, plno chyb ale nadělalo i… Číst vice »
Někdo , kdo jen dokáže krajům pravidelně vyhrožovat žalobama a zastavením provozu, pokud mu nepřisypou, tak to jen dovedl tam kde se léta čekalo. A jak se tu předváděl, že kvůli tomu, že KV platí jen to co má podepsaný, tak že nebude firmě hledat jiný zdroje zisků.
Však říkám, že aktuální stav je důsledkem série událostí a spousty chyb. Někdo ty nevýhodné smlouvy uzavřel, jiný se potom choval jako slon v porcelánu…. Ono je to všechno prostě špatně…. Asi těžko jde financovat veřejnou dopravu ze zisků třeba z parního (nebo nákladního – pokud by nějaký byl) provozu…. Já netvrdím, že současné vedení je svaté….. Jen mě fascinuje ta strašná naivita diskutérů, co si myslí, že Čajánka někdo odvolá a happy end…. Kdo by ho asi odvolával, když je to z velké většiny jeho firma? Nebo že se najde někdo, kdo to v tom bahně povede líp než… Číst vice »
Jasně, Martine, jsi prostě borec. Tak si utíkej k Čajánkovi pro honorář a běž trollit zase někam jinam, ju? 🙂
Mně Čajánek žádný honorář nedává. Však jsem se kriticky vyjádřil i k němu. Pouze jsem tady pro pomaleji chápavé, co žijí někde ve snách o tom jak „zlý Čajánek“ skončí a bude zase dobře, shrnul fakta. Tak mu dál podtrhávejte nohy střílejte po něm a přejte jenom to špatné….. Pak budete brečet až si pro kolejenice i TUčka bude jezdit kovošrot. Člověk žasne, co je někdo schopný vyplodit za teorie a pohádky….kromě zmíněného třeba i o přebouchání na normální rozchod a českých drahách….ty pozemky okolo úzkokolejky patří asi komu? Kdo je bude prodávat na normální dráhu a komu správě železnic?… Číst vice »
Taky nad tebou žasnu. 😀
Prosím vysvětli mi jak si představuješ ten mechanismus odstranění většinového vlastníka, zaplacení dluhů a uspokojení věřitelů, přinucení krajů aby platili, přesvědčení DU aby ti nesebral licenci, převzetí něčí firmy někým jiným, jak si představuješ ten nový podnikatelský záměr?
Předpokládám, že už máš v záloze a v rukávu nějakého kamaráda – hodného insolvenčního správce -šotouše, který místo rozprodávání majetku bude držet ztrátový provoz do roztrhání těla.
Roberte, když vám dojdou argumenty tak se chovejte jako dospělý. Očividně je pro Vás nepředstavitelné uznat fakta že za vedení pana Šatavy dělalo chyby. Co se pokusit vyvrátit argumenty podané Martinem, nebo alespoň na ne reagovat a ne se chovat jako malé dítě na pískovišti…
Vypadá to že nemáte slov a zníte tak hloupě…
On Martin jen nepochopil to, že až na pár místních kindermafiánů je všem jasný, že tohle míří ke konci úzkokolejek. Ale házet neochotu vedení s tím něco dělat, viz nákladní doprava, na všechny diskutující je trochu mimo . A ony úzkokolejky dopadnou zcela stejně, ať je tam Čajánek, nebo ne. To už nám předvedl. Turistickej provoz je nezachrání a pro denní dojíždění tam není co. Hašišbedna je jen namašlenej vehikl s pofidérní spolehlivostí, TU se odprodalo a Faur taky. Teď už je to jen o tom, komu připadne většina dluhů a jak se s tím popere insolvenční správce.
Omlouvám se „všem diskutujícím“ nic na ně nehážu. Ale čtu tady v diskuzi poměrně šílené nápady a plány jak to převezme někdo jiný, jak to zachrání Šatava (který je možná sám rád že je z toho venku) o předelání na normální rozchod atd…to opravdu nevidíte, že to je mimo? A jak to to vedení má asi řešit? Snad chápete, že když kraje platí málo, tak se ta veřejná doprava nedá dotovat z jiné činnosti. To by bylo možná i protizákonné…. Jediné řešení potom je zaříznout tu veřejnou dopravu, propustit většinu lidí a nechat jen ten speciální provoz, který by tu… Číst vice »
A to jako Čajánka máme chválit a litovat ho, že mu chtějí sebrat hračky ? A když 7/2018 až 6/2019 byl provozní zisk přes 6 mega ? https://zdopravy.cz/cinani-nebo-svycari-jhmd-dokoncily-trzni-konzultace-k-nakupu-vlaku-pro-uzkokolejku-66413/
Pane PvvS, máte velice zvláštní zlozvyk podsouvat mi věci, které jsem neřekl… Nikoho nechválím a ani nelituji.
Bohužel místo negativních komentářů se nenajde nikdo, kdo by byl schopen navrhnout soubor opatření, kterými by se dal udržet provoz na této dráze, který by byl nejen zajímavý pro běžné cestující, dojíždějící do zaměstnání, za kulturou, zábavou, ale také nabízející zážitkové jízdy pro sezonní klientelu. Samotná dráha je atraktivní především krajinou, kterou je vedena. Kdyby se podařilo uskutečnit původní historický záměr propojení Nové Bystřice s Litschau na rakouské straně, význam této dráhy pro rozvoj turistiky v tomto regionu by nepochybně vzrostl. Pochopitelně nelze tento záměr uskutečnit bez značných investic ze strany místních samospráv. Základem pro udržitelnost provozu na této dráze… Číst vice »
Soubor opatření není problém, problém je úplně jinde.
Problém je v prvé řadě už v trasování, díky kterému ani jedna trať nemá reálný smysl a využití pro ZDO.
Tím, kdo měl udržet provoz na této dráze, měl být Čajánek. Nebýt toho diletanta a tuneláře, o ničem takovém bychom tady nečetli.
Zajímavě že když se v předešlé diskuzi naznačil jeden z komentujících to, že nepřehledné transakce a pochybné smlouvy byly spíše za vedení pana Šatavy, byl jeho komentář smazán (z důvodu že osoba pana Šatavy nebyla nikdy pravomocně odsouzena) a nyní zde stojíme před stejnou situací. To něco říká o objektivitě podávaných informací a vedení diskuze. Nejsem na straně Šatavy ani Čajánka, ale i tak doufám že uzkokolejka bude dal jezdit (a je jedno za jakého vedení). Opravdu spíše vidím pochybení na straně kraje… To, že subjekt objednaný pro veřejnou dopravu jezdí takovou dobu ve ztrátě logicky bude generovat dluhy. Kdyby… Číst vice »
Třeba se skládat na ty jeho dluhy ?
Už se ví, jak dopadl soud?
jsem zvědav, jak se Mr. Boris dohodnul…
má ve výkazech díru odhadem za 30-40 mio, ona tvrzena pohledávka za vysočinou patrně.
pomalu bychom měli šetřit, tohle dobre nedopadne…
Také jsem finančně stabilní – jen ty peníze chybi.
Tyto lidé by měli mít zákaz podnikání.
Tito lidé. Jsou životní. Tyto kameny. To je úmysl? Nebo finanční, omlouvám se, nefinanční negramotnost?
Vzhledem k mé zkušenosti, jak JHMD jedná se zákazníky, doufám, že už se tato firma nikdy nevzpamatuje.
Je mrzuté, že to bude nejspíš znamenat i trvalý konec provozu na těchto tratích.
Je vidět, že mezi námi je řada negativních lidí, kteří ostatním přejí en to zlé…
Mezi ně opravdu nepatřím. Cestujícím přeji jen to dobré – tím pádem jim ani omylem nemohu přát JHMD.
Že by Black Friday?😁
ja doufam, ze satava ma nekde v blanicke jeskyni usyslene tri tucka natajnacku importovana z ruska a k tomu tri balmy a bude to moci prevzit s railway capitalem.
po doreseni konkurzu se vyhodi hasisbedny a snad kraj zaplati nebo nekde sezene par uzkorozchodnych motoraku a zase bude dobre.
a pro uplnou jistotu tam tento vikend vyrazim, snad to jeste pojede.
Šatava se k tomu už vracet nechce. Kdo by taky chtěl dávat dohromady vytunelovanou dráhu s vozidly, o která se ani pořádně nestarají. Sotva dali dohromady jednu provozní páru.
Páry jsou provozní dvě. U46.101 a U37.002
Jak víte, že je vytunelovaná?
Myslíte, že panu Šatavovi ještě zbývá nějaký volný čas? Krom lokálek na kterých se angažuje v současnosti se svými vagonky ještě je zaháčkovaný např. v Hevlín-Znojmo https://zdopravy.cz/po-mistni-draze-v-tuzemsku-projede-vubec-prvni-vlak-78715/ A taky na trati Ždánice-Uhřice-Čejč (cílem je šotoDisneyland) Přičemž logickým návazným krokem bude i zbytek linky (=Čejč-Hodonín), neboť ta současná forma provozu v režii firmy ČD „zákaznicky umřela“ už dávno… (plus koleje do Ratíškovic, které fyzicky furt existují) … A uvidíme jesti se pan Šatava prosadí, aby zajistil spojení Veselí n. Moravou+Strážnice do Hodonína netradiční trasou přes slovenský Holíč, neboť po dokončení D5508 do Moravského Písku tam vznikne silniční peklo (a po kolejích… Číst vice »
Jaká je asi obsazenost v těchto lokálkách třeba teď na podzim? Náklady (pro veřejný rozpočet) v přepočtu na přepravenou osobu a km zde budou enormní.
Já jsem se svezl v jednu povánoční sobotu před 2 lety kolem poledne z Jindřiše do Střížovic a obsazenost byla docela slušná (hlavně asi díky rozumnému 2hodinovému intervalu) – ideální spojení na odpolední procházku podél řeky, tam vlakem a zpátky pěšky. Dokonce cestující odmítali – tedy průvodčí nepustila do vlaku pár s pejskem, protože neměl košík, přitom chtěli jet také jen kousek. 🙁
stejně…. udělat 100 mega dluh na tak malé firmě, to už se člověk musí extra snažit
a prý „výpadek jízdného při pandemii“ – to tam jednorázový lístek stojí osm stovek?
Ano, to je umění. 🙂 Doufám, že kraje nebudou objednávat pravidelnou dopravu za peníze všech a nechají jen víkendové jízdy pro šotoušky.
Normální provoz maximálně do Kamenice
Sice to myslíte jako vtip, ale když jsem nedávno dělal propočet toho, kolik platím já a kolik doplácí kraj na kilometr (samozřejmě podělen všemi cestujícími) tak jsem se dostal na cca 200-400 Kč za jednu zónu…
Kdo doplácí pražákům lítačku ? P – 0 na rok 3650 tj. 10 Kč na den. Směšná částka. To když se u nás vydám busem do okresního města 8 km vzdáleného zaplatím za jízdu tam a zpět 60 Kč, a mohu si vybrat akorát ze šesti spojů. A to je dotováno krajem a obcemi. Takže proč by se mělo hatlat jen v Praze ?
Doplácí to Praha ze svého rozpočtu. Obraťte se na svoji obec.
Třeba u nás přesně takováto cena je stanovena krajským tarifem. Tedy s kartou jen 48. S čím bych se v této věci obracel na obec, nevím. Je to skutečně věc kraje.
On se snad někdo z pražskejch musel obracet na svou obec ? Tam je to zvykové právo už nejméně od komančů, ale vadí mi, že nám z venkova je předhazováno jak se na naši, už tak ubohou dopr. obslužnost doplácí.
Ona to právě zas tak malá firma není – v nějakém z minulých článků na toto téma tu padlo, že mají asi 80 zaměstnanců. Takže to je 2-3 mega měsíčně jen na mzdy+odvody (předpokládám, že v průměru tam zaměstnanci nevydělávají nic moc).
A proč jich je tam tolik?
Vetsina dluhu tvori uver na porizeni ponorek. Bezny uver ktery je jiste na nekolik let….jako kdyz si vezmete hypoteku. Taky vas nikdo neobbinuje, ze jste se snazil zadluzit z nesikovnosti. Je to hloupe takhle uvazovat. Kdejake podniky maji uvery a nekrachuji….
Po vánocích začne výprodej ?
také to mohli dát před vánoci, že? Si člověk mohl koupit mašinku pod stromeček.
Hlavně ne vagónek a autíčko!
Hašišbedničku!
A nezabaví to celníci? 😀
Celníčci!
Nepřivolávejte prosím toho vola, pardon trolla jsem chtěl napsat.
Toho, jehož jméno se nevyslovuje ? 🙂
Já bych to stvoření ani nenaznačoval. 😉 Pojďme dělat, že problém zdrobnělin vztahujeme ke Comebacku, kde Ozzákovi zdrobněliny strašně vadily, a proto zavedl vánoční strom, vánoční rohlíky atp. 🙂
Co vánoční rohlíky, ale chlebák!
Pobavilo… Pochvala patří zejména panu ABC… sice nevím co to je, ale zní to krutě.
Do frcu dávám taky něco
https://uloz.to/file/pk8tXfyfyyeH/co-kdyby-se-reznici-chovali-jako-urednici-mp4#!ZGtjMGR2ZJIvLmtlZGV0LGp5AzD0AHuyrKyfn3u2Z1SPnwAzMD==
To je tak, když ceník má úctyhodných 100 stránek (o pár víc než loni, přestože konkurence převzala 10% zakázek ČD)… holt autoři si patrně myslí že když už TR10 zní jak název kosmického éroplánu, tak i obsah TR10 se měl inspirovat „snadností“ profese kosmonatů
Copak chlebák, ale jmelí!
Co jmelí…, ale jmelí!
Nebo dokonce celou lokálu.. I s nádražáčky.
A kolejničkama 😉
A kdy začne fyzická likvidece tratí?
Podle toho , kolik lidí si koupí šroub / pražec nebo kolejnici.:)