Jesenice se dočkala druhé části obchvatu, vyšel na 150 milionů korun
Druhá etapa obchvatu Jesenice u Prahy. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje
Dokončený obchvat má ulevit kolonám v centru města.
Dokončený obchvat má ulevit kolonám v centru města.
Dokončený obchvat má ulevit centru města od kolon.
Měla tam vést příměstská železnice nebo tramvaj. Obchvat se brzy pouze naplní auty a autodopravu to nevyřeší… Tipuji, že za pár let budou volat po jeho rozšíření. Dopravní indukce v praxi… tyto stavby jsou katastrofa pro efektivitu dopravy a hlavně pro občany Prahy, jejichž ulice parazitují SUV ze Středočeského kraje…
Příměstská železnice by asi nic nezkazila, určitě by ale nebyla za cenu 150 + cena stojící první části a auta z centra Jesenice by rozhodně ani tak nikam nezmizela.
Tyhle báchorky z rukovĕti začínajícího autohatera běžte vyprávět těm, co jim jezdí auta kazdej den po náměstí.
Ano, je to smutný příběh. Vy nejezdíte autem?
Samozřejmě, protože jiné efektivnější řešení podle vás neexistuje.
Veřejá komunikace znamená, že ji může využívat kdokoliv bez ohledu na rasu či původ. Totéž platí o veřejném parkovišti.
Věřím, že ví proč ten obchvat staví, ale pohledem na mapu moc nechápu proč by měl být v Jesenici jakýkoli tranzitní provoz. Vždyť je všude okolo dálnice, i ve směru do Prahy je to zcela jistě rychlejší po D0 se sjezdem na exitu 3. Odkud kam lidé přes Jesenici jedou?
Jedou do Prahy, samozřejmě, protože okruh už je zacpanej.
Ale né, dopravní indukce je podle autíčkářů prostě blbost a hlavně „stavte nám silnice“.
Jistěže je “zacpanej”, když ho nestojí ani polovina a má jen dva pruhy v každém směru, přestože má obsluhovat město s minimálně 1,2 milionu obyvatel. V civilizovaném světě by byl kompletní a v 3+3 s rezervou na 4+4, pak by se ucpával jen výjimečně a provoz by se nepřesouval nikam jinam. Tohle opravdu s indukcí nesouvisí. Autohateři ovšem tyhle dva pojmy často účelově zaměňují – přesměrování s indukcí. To samé dělá BESIP s nepovolenou a nepřiměřenou rychlostí, že by existoval neprázdný průnik těch dvou množin?
Ty jo, on tady fakt někdo dokáže hořekovat nad tím, že si jedna z dopravně nejzatíženějších obcí kolem Prahy dovolila postavit obchvat. Jako některým tady hrabe fakt solidně.
a ten obchvat ma neuveritelne zpozdeni a 25 se divim, ze davno nestoji.
Akorát, že nic nevyřeší. Jen problém přesune. 😀
Ale od toho jsou tady mistři. Přehazovat své problémy na jiné…
Ano, to jsem si tedy dovolil, že?! Přemýšlet na základě svého odborného vzdělání a faktické znalosti místní situace, nikoli na základě vašich dogmat a náboženství! 😀
Ve skutečnosti solidně hrabe vám. Ve slušné fungující zemi by zakázali/zpoplatnili Jesenicí tranzit a postavili něco, co skutečně vyřeší nárůst poptávky po dostředivém směru do Prahy.
Ale tohle u nás neumíme. U nás se odborníkům nadává a jediné, čím se řídíme, je hlas ulice. 😀
Dobře vám tak.
“ V civilizovaném světě by byl kompletní“ – No možná v Americe, jinak města s 1,2 milionu obyvatel takový okruh často nemají. Například Vídeň celý okruh nemá a je 2x tak větší.
Jinak v čem vám okruh pomůže v dopravě DO Prahy a po Praze? Což je většina dopravy v Praze… Budete pak po kompletním okruhu jezdit kolem dokola?
Srovnáváte nesrovnatelné. Vídeň není umístěna centrálně jako Praha a nekončí v ní a nerozebíhají se z ní hvězdicovitě dálnice ze všech směrů, jako je tomu v Praze. A dokončená D0 pomůže v tom, že z centra Prahy odvede veškerou tranzitní dopravu, takže do Prahy pojede jjen ten, kdo tam bude potřebovat. A D0 navíc poslouží i Pražanům, pro které bude spojení přes D0 rychlejší než přes centrum.
Tranzitní dopravy v centru Prahy je minimum.
Záleží na tom, jak široce pojímáte to centrum.
V civilizovaném světě dávno vědí, že ta auta se stejně zaseknou ve Vestci na kruháči.
A pak se zaseknou na Kunratické spojce. A pak u IKEMu. A pak u Thomayerky.
Jako sorry, ale jezdil jsem tamtudy denně.
Můžete si tam postavit obchvatů kolik chcete, abyste dojeli z Jílového do Prahy, ale další pruhy za Vestec prostě nenarvete.
Ale vy prostě budete tvrdošíjně odmítat jediné funkční řešení – vybudování nezávislé kapacitní dopravy. Vy prostě chcete jezdit svou plechovkou za každou cenu.
Okruh okolo Prahy je přesně ta silnice, která se má použít, když jedete dovnitř do Prahy. To dá přece rozum!!!
Až někdy sestoupíte z výšin své nehynoucí geniality, tak se laskavě račte podívat na mapu a zjistěte, že: 1) přesně stejným směrem jako tento nový obchvat vede pražský obchvat a Vestecká spojka, 2) ty kolony v Jesenici a Vestci se tvoří primárně kvůli sjezdu z Vestecké spojky do ulice Vídeňská. Prostě jste vy géniové postavili jen další pruh ve směru, kde už obchvat existuje, a zaústili jste ho přesně do toho stejného místa, které už kolony tvoří. Vy osobně pane Kocurku jste se svými arogantně povýšeneckými příspěvky ale s naprosto typicky chybnými úvahami exemplárním příkladem.toho, proč v téhle republice ale… Číst vice »
Auta z tamních „sídlišť naplocho“. Něco jako v Praze „tranzit“ přes Prahu do Prahy, čili cílová doprava do širšího okruhu. Je otázkou, kolik jí odvede jakýkoli objezd.
Co treba vsechnu, ktera by jen Jesenici projela?
Plno lidí jede na chaty směrem od Chodova , jedou městem, nakoupí v Lidlu u dálnice a pokračují. Psychologicky se jim nechce najíždět na dálnici
Tak aby se jim chtělo najet na obchvat 😉
Je to tranzit ve smyslu „nezačíná a nekončí v Jesenice“, převážně osobní doprava StČ – Praha a v rámci StČ. Podle posledního sčítání skoro 8 tis. vozidel za den.
Ale proč? Skoro ze všech směrů (snad krom Osnice) je výhodnější objet Jesenici po D0.
je to vyhodnejsi, jen je to o 10 km delsi.
Hehe. A pak se dožadují okruhů. Jenom ale aby to nebylo delší než přímá cesta.
Třeba do všech těch dědin okolo, co už jsou součástí pražské aglomerace třeba?
Týnec n/sáz,Kamenice,Jílové a všechny „paneláky na ležato“ mezi D1 a Sázavou a Vltavou(cca 100 000 lidí) do Prahy!
Když jedete z těchto směrů do Prahy, tak přes Jesenici vůbec nepojedete. I kdybyste chtěl na jih Prahy, tak najedete před Jesenicí na D0 a sjedete u Písnice.
Není každý zaměstnanec s průměrným platem nebo OSVČ aby platil za dálnici!
Váš příspěvek jsem nepochopil.
Vy jste tak bohatý, že byste měl raději všude letiště pro svůj soukromý tryskáč, nebo taková socka, která není schopná ušetřit za rok 1500,- na dálniční známku?
B je správně!!! CCA 3000Kč za zasranou technickou jednoiu za 2roky ,údržba která se už nedá dělat v garáži na koleně jako u staré škodovky,debilní dvoje gumy místo OR 6tek, drahej benzín kvůli spekulantům s ropou,to všechno ze mě s příjmem 20000 Kč čistého dělá socku vy zasraný kapitalistický parazite co si každý druhý rok kupujete nové auto! Pokud jste OSVČ řemeslník živící se rukama tak se omlouvám!
Tak si najděte lepší práci, když vás to, co děláte, neuživí! Práce je dneska všude dost, zvlášť okolo Prahy!
Ničit život lidem v Praze a Jesenici jenom proto, že nemáte na auto a přesto s ním chcete jezdit? Kde to jako jsme?!
prestante ze sebe delat vola, kdyby to bylo vyhodnejsi, tak to tem ridicum dojde a jedou po d1.
Ono by se hlavně mělo pohnout se středočeským úsekem D3.
Jelikož jsem z Jesenice, tak o tom něco vím. Tato část obchvatu nevyřeší vše, ale část ano. Auta a hlavně kamiony z logistických center jedou od Modletic a v Jesenici najíždějí na okruh. Dnes musí do centra Jesenice a najíždějí na Budějovickou ulici. Je tam neřízená křižovatka a na Budějovické je velmi silný provoz. Tudíž se tam tvoří kolony. A hlavně je ta křižovatka v centru Jesenice, kde je v přípravě nové náměstí. Dnes je to bohužel pouze velmi rušná křižovatka včetně nákladní dopravy. V přípravě je i třetí etapa obchvatu, která vyvede i dopravu od Prahy mimo centrum. Od… Číst vice »
Všichni mají barák, 2+ aut, žádná občanská vybavenost, takže auto potřebujete na školku, školu, nákup, poštu, zásilkovnu…a do práce. Nic z toho není v docházkové vzdálenosti s rozumnými chodniky a bez toho, že musíte přejít precpanou komunikaci plnou spechajicich nervoznich řidičů.
Řešit to lepší MHD? Těžko, každý z těch lidí má svoje přepravní cíle jinde.
Ale tohle není zrovna problém Jesenice.. 2 školy včetně školního autobusu, 4 školky, supermarkety všech řetězců, chodníky i cyklostezky tady jsou. Jesenici trapi zejména tranzitní doprava po Vídeňské respektive Budějovicke ulici. Co chybí je rychlá VHD. Ideální by bylo kolejové spojení, ale to je vzhledem k investičním i provozním nákladům nereálné. Nejefektivnější se jeví projekt parcialnich trolejbusů po samostatném telese k metru Depo Písnice.
Ou. Když můžu postavit samostatné těleso pro autobusy, můžu postavit i mnohem lepší železnici…
Koukám, že v územním plánu mají i třetí etapu?
To uz dlouho. Melo to byt vse spustene s SOKP, ale stat s krajem (zejmena kraj) ponekud zaspali a ted se to horkotezko dohani.
Treti etapa se projektuje nebo snad dokonce bezi inzenyring, ale nerad bych ted kecal.
Jo, místo toho, aby tam vedla příkěstská železnice. Tyhle satelitní hlavy nejsou kromě dalšího pruhu asfaltu schopné nic vymyslet.
no to nejsou, jestli se tam se zpozdenim 30 roku stavi teprve obchvat…
Který stejně podstatu problému (tranzit) neřeší, jen ho posunuje do Vestce. 😀
A tu příměstkou železnici si mají postavit obyvatelé sami v akci Z a slavnostně darovat i s pozemky Správě.
A nedej bože, aby se tam vymysleli tramvaj…
https://zdopravy.cz/dalsi-krok-pro-tramvaj-do-jesenice-radni-schvalili-stavebni-uzaveru-pro-budouci-trat-38467/
Zrovna ta tramvaj je trochu nereálná, protože se tam nemá jak dostat… Ale tak přemýšlet je fajn.
Jojo, proč by tamtudy nemohla vést železnice na Benešov. Kdepak, budeme vymýšlet kraviny, a hlavně D1…
Nejlepší by bylo protáhnout METRO D do Jesenice po nadzemní estakádě(jako je v NEW Yorku)nad stávající silnicí! Výhoda? Nemusely by se vykupovat pozemky a mnohem levnější stavba než hloubený tunel! A na poli u Jesenice misto části sídlišť postavit parkovací domy P+R a autobusový terminál pro linky MHD co teď končí až na Budějovické!
A Vy myslíte, že když chcete něco táhnout po estakádě, že něco takového můžete jen tak udělat nad cizím pozemkem? A co třeba nějaké sloupy, co tu estakádu podpírají? Ty je také možné postavit na cizím pozemku bez souhlasu majitele?
Silnice není cizí pozemek- je státní, proto by nebyl problém s majiteli kteří chtějí neúměrné náhrady(za kapitalistické 1.republiky byla spekulace trestný čin).
Jako metro určitým řešením je, ale snad nejnákladnějším. Jílové je v poměrně kopcovitém terénu, tam by se pro koleje stejně musely kopat tunely.
Ale z Novodvorské do Jesenice je rovina! A mezi Jesenicí a H. a D. Břežany místo na terminál a parkoviště ještě je!
Samozřejně, ale ten dopravní proud se koncentruje už mnohem dál od Prahy. Dneska „obchvat“ Jesenice, zítra Jílového.
Už tam měla vést železnice…