Jeden hlas na všech nádražích. Správa železnic řeší změnu staničního rozhlasu
Odbavovací hala hlavního nádraží v Plzni. Foto: Jan Sůra
Aktuálně jsou na českých nádražích informační hlasové systémy od čtyř různých dodavatelů.
Opravdu mít jejich starosti a peníze. Nelze se divit, že nemají sílu a peníze na udržování tratí, jejich provoz a rozvoj železniční dopravy.
Proč se pořád zabývají zbytečnostmi? Zrušili znělky a omezili informace údajně kvůli zkrácení a teď jsem kdesi v Kolíně slyšel něco jako tohle: „Autobusy náhradní dopravy odjíždí z označeného stanoviště, které je uvedeno ve výlukovém jízdním řádu.“ Je to mnohem delší, než kdyby řekli, odkud skutečně odjíždí („před staniční budovou“, „stanoviště číslo 13“ nebo cokoli pravdivého) a přitom to nesdělí vůbec žádnou informaci a nutí to člověka ještě jít kamsi hledat jízdní řád, když nemá čas a potřeboval by vědět, kam má jít (to by tam ještě měli hlásit, kde jsou ty VJŘ vyvěšené).
Za mě by to mohlo vypadat nějak takto: – druh – číslo – u všech kromě Os a Sp – linka – na nádražích, kde v daný den jede více než jedna linka – dopravce – stejně jako linka – nácestné a cílová stanice podle jasně a logicky daného seznamu (ten současný za mě moc nevyhovuje) – číslo nástupiště, případně koleje (žádné nesmysly typu služebně, kolej 101a apod.) – pravidelný odjezd Příklad: Osobní vlak ve směru Český Brod, Úvaly a Praha Masarykovo nádraží přijede ke 2. nástupišti. Pravidelný odjezd v 9 hodin 16 minut. U zpoždění bych hlásil jen cílovou,… Číst vice »
V Linz Hbf. taky při rekonstrukci nádraží taky smazali hlášení v češtině a jede se dál. Dle mne by hlášení stačilo : rychlík x do stanice y odjede z x nástupiště severní část v 00:00 hod. Na další informace jsou přeci informační tabule. A pořádnou jsem viděl v Minsku .
jsem pro sjednocení
Hlavně prosím hlášení zestručnit. Výrazný gong / znělka je fajn, člověk začne poslouchat hlášení. Úplně by stačilo cosi ve smyslu Osobní vlak/rychlík/EC/rj vlak do Ostravy odjede ve 12:30 z pátého nástupiště / odjede opožděný o 10minut, tedy ve 12:40 z pátého nástupiště. Přečíslovat nástupiště tak, aby byla identifikace jednoznačná. Vypustil bych „zábavné“ hlášky typu: Dbejte své osobní bezpečnosti. Vlak zde jízdu končí, prosíme vystupte. Pravidelný příjezd (koho to zajímá), ze směru (kdo chce, najde si, podstatné je kam jede). Vlak společnosti X, linky Bž, číslo yzq (kdo chce, najde si). Služebně x-tou kolej. Vlak staví ve všech stanicích a zastávkách… Číst vice »
A ještě to nejhorší – Vážení cestující, omluvte, prosím zpoždění vlaku. … Vlak blebleble bude na svém pravidelném příjezdu asi 30minut opožděn. Upozorňujeme, že ohlášená doba zpoždění se může změnit. Vlak je opožděn z důvodu mimořádné události na trati.
Nic z toho mě coby čekajícího cestujícího nezajímá. Mě zajímá, kdy vlak odjede.
Přečíslování nástupišť – i kdyby byl systém jednotný, na každém nádraží šipky.
„Dávejte pozor“ – vyhodit.
„Vlak staví ve všech zastávkách“ – to bych nechal, pokud na trati jezdí Os projíždějící největší díry a „supersouráky“ zastavující všude. Pokud je ale jedná vrstva Os (většina případů) vyhodit.
„Linka Bž“ – to bych nechal. Místo „společnosti X“ u normálních vlaků (s SJT/IDS) nic, u místekáčů „ve vlaku je povinná místenka“.
„Vlak směrem Pardubice – Olomouc – Ostrava“ – to bych nechal, podstatná část hlášení (v konkrétním případě řešit jestli vyjmenovat všechny zastávky)
Tedy moje představa:
„Vlak linky S7 ve směru Řevnice a Beroun odjede od 4. nástupiště 14:30“
A když má zpoždění tak
„Vlak linky S7 ve směru Řevnice a Beroun má 7 minut zpoždění, odjede od 4. nástupiště asi 14:37“
O co, že to nové řešení nebude syntatizovaný hlas, takže největší nevýhoda (ukecanost a neflexibilita při mimořádnostech) zůstane a jediný rozdíl bude, že všechny peníze dostane Chaps?
Když se to hodí, tak se vytahuje různorodost, ale v přepravním byznyse, který má hodně blízko k turismu se unifikuje? Z turistického hlediska by pro mě určitě bylo zajímavé, aby zde bylo prostředí pestré (unifikovat rozhraní na staniční rozhlas místo systému). Unifikované výstupy mi stačí ve virtuálním světě …
Máte pravdu, v Brně by to měli říkat hantecem!
😀
Jejich starosti bych jednou chtěl mít 🤭
Ano, Chaps se vzbouřil a odmítá dodat produkt s přemluveným hlášením, tak Dobrá Správa reaguje a chce někoho jiného, tedy Starmon. Ale absolutně nechápu, co jim provedl mikroVox, že ho asi taky nechtějí. Jen oni všude udržují svůj informační systém v aktuální verzi a provedou zásadní update všech svých lokalit na hodinu, provozují ho na svobodném OS a ten je celý optimalizovaný pro svou jedinou funkci, kterou je informování cestujících. Asi nemají ty správné kamarády na příslušných místech…
Navíc HIS od mikroVoxu s Knopem mi přijde hlasově nejpříjemnější a nejsrozumitelnější.
Radsi at nic nezkousi a ponechaji to tak, jak je. Aspon vyniknou regionalni rozdily, ktere k zeleznici patri, nez vse unifikovat, aby si Sprava zeleznic ulehcila praci a tiskova mluvci mela co prezentovat, co vymysleli za nesmysly.
příklad z Belgie: „de IC trein naar Oostende vanaf 8:15 spoor 7“ -jednoduché, efektivní
No právě, moc efektivní, moc progresivní…
Hlavně by nezavedli jako kdys Drážďany Hauptbahnhof, to tahalo uši…..
:))))) kde to bylo?
V Brně.
Čemu ale v hlášeních vůbec nerozumím, je „mezistátní expres č. 140 Ostravan ze směru… přijede (…) vlak dále pokračuje jako mezistátní expres č. 140 Ostravan (…)“, úplně stejné označení. Proč se to hlásí?
Tyhle změny se hlásí jen ve stanicích u st.hranic nebo ve stanici kde se mění linka. To nejdůležitější jste nenapsal a místo toho jste napsal 3 tečky. Cituji: Stanice Břeclav. Mezistátní vlak EuroCity číslo 273 Metropolitan, linky Ex 3, společnosti České dráhy, ze směru Praha hl.n.,pravidelný příjezd xxx, který dále pokračuje jako mezistátní vlak EuroCity číslo 273 Metropolitan společnosti České Dráhy ve směru Bratislava hl.st. a Budapešť Nyugati palyuadvar, pravidelný… xxxx. Změna je v lince, zatímco na českém území jede pod linkou Ex3 MD, z Břeclavi a dále na čobolském území pod linkou Ex3 nejede. Je to sice zbytečná inofmrace… Číst vice »
Hlavně je zbytečné hlášení nějaké linky. Cestujícího žádná linka nezajímá, ani se to nebude učit. Vlak vždy jede někam, takže stačí rychlík číslo…do Prahy odjede v ….od … nástupiště.
Upřímně tohle členění na linky vůbec nechápu. Jako cestujícímu je mi úplně u zadku, jestli jedu o linkou Ex2, nebo Ex3. Může mi někdo vysvětlit, k čemu je to dobré?
„Je mi úplně u zadku, jestli jedu tramvají 22 nebo 25.“
I když tím jedu jednou v cizím městě a nezapamatuju si to, radši budu vyhlížet linku 22 než spoj Os1000000000 Hans Christian Andersen.
Pletete si dva druhy dopravy. Vlaky jezdí po celé republice, do různých města a obcí a ne podle nějakých linek. To si vymysleli teoretici a ti, co se nudí. Cestujícímu je to jedno. Ten jede někam a chce vědět, jakým vlakem a přes co to jede. Linka je mu k ničemu. To je rozdíl od linek MHD ve městě, kde to jezdí stále stejně a na malém území.
To bude komedie jako tenkrát ohledně gongů. Vždyť jste dospělý lidé (doufám), na hlasu či gongu nezáleží, vlak to nezrychlí.
Bylo by lepší řešit formát hlášení. Chtělo by to nějaký novější, který by lépe sděloval informace cestujícím, možná i za kratší čas.
Také bych po nejnovějších zkušenostech přidal německou verzi hlášení v příhraničních regionech. Když už jste tady řešili angličtinu, tak s tou problém podle mě není, slyšel jsem anglické hlášení na mnoha stanicích.
Největší zkrácení to bude, až se nebude jezdit podle GVD, ale podle TJŘ.
Protože hlášení např.:
„Rychlík číslo 348 ve směru Nezamyslice, Olomouc, Moravský Beroun, Bruntál, Krnov a Opava odjede ze 3.nástupiště 4.koleje v 16 hodin 10 minut“
…je podstatně kratší než to současné…
Prostředí, ve kterém člověk žije, opravdu není dětinskost. Čím dřív si to lidi uvědomí, tím líp.
To jsou voloviny opraz,jak kdyby nebyly mnohem větší problémy na řešení….
Z pohledu obyvatele malé vesničky žijícího u zastávky na jednokolejce si dovolím tvrdit, že 80% obsahu hlášení je úplně na pendrek. To vede k tomu, že to lidi neposlouchají, a pak přeslechnou i to, co mají. Pokus o rozbor: „Dbejte prosím své osobní bezpečnosti“ – to tam asi vnutilo právní oddělení ve stylu „předběžné předpodělanosti“ ve stlyu „já jsem to říkala“, čili jedním uchem tam a druhým ven „Vážení cestující“ – budiž, to je slušnost pozdravit „Do zastávky Horní Dolní“ – zbytečná informace. Drtivá většina ví, kde se nachází, a zatoulaní výletníci si to už přečetli na té modré tabuli… Číst vice »
No…třeba to hlášení „ze směru XY“ bych taky potřeboval nějak objasnit.
U R 1327 by v Krnově stačilo taky jen Rychlík číslo 1327 ve směru Ostrava střed odjede ze 3.koleje ve 13 hodin 6 minut“
Podivné je i hlášení, že vlak jede ze směru a ve směru. Vlak jede prostě do….. a z……Nehledě k tomu, že to i splývá, takže informace se často i poplete.
To je zajímavý, každej kraj jiný nátěr vlaku, ROPID není schopen trefit se se starou 810 do nove corporate identity, každý kraj jiný systém plateb, jiné automaty, jiné jízdenky, ale!!!!!!!! Hlavně musíme sjednotit hlasový systém. Tohle je vážně nemocná společnost.
Mně by stačilo, kdyby vlak jel podle JŘ. Ať mluví třeba Blekota.
Že jo. Na informace o odjezdech vlaků je „pragotron“ v odjezdové hale…
A někde ani ten není potřeba, protože to vlak má napsáno na sobě (na různých elektronických cedulích)
Ono ne každej se umí orientovat v těch tabulích. Nehledě na to, že někteří je ani nepřečtou, pokud mají problémy se zrakem. 🙂 Takže děkujeme za příspěvek a posíláme klíčenku.
Nepijte metyl, nebudete mít problémy se zrakem.
Ano, ať to změní vše zpět na Knopa a vrátí znělky. To by byl ideál.
Konečně, nejen že každý systém se jinak obsluhuje, ale v každém jsou jiné možnosti změn a úprav. Navíc každý výrobce je jinak pružný na opravy a úpravy. A řev teprve začne až se ještě víc omezí hlášení.
Až se na něj konečně vybodnou, a začnou hlásit jen změny?
Ideální stav ke kterému se nedá dostat, protože budou stále zájmy staromilců.
Hlavně ne hlášení namluvené Zemanem.To by všem asi ujel vlak
😄😄😄
A není to jedno? Stejně z toho nádraží vlezete do vlaku, kde bude to hlášení a jeho hlas zase úplně jiný 😀
Tak zrovna ve vlacich CD je stejny hlas jako ma Iniss
Vzhledem k tomu, že i hlášení se centralizuje do CDP, tak se jednomu systému nevyhneme. Bylo by ale dobré do toho jednoho systému nahrát více hlasů, znělek apod.
Z pohledu cestujícího mi nejpříjemnější hlas přijde Václava Knopa. Ačkoli ženský hlas se mi poslouchá lépe, p. Hostinská-Klichová mi trhá uši tím pražským přízvukem.
Z pohledu bývalé obsluhy rozhlasu jsou ale systémy mikroVox a HaVIS horší, protože strašně natahují hlášení zbytečnými znělkami, pomalou mluvou a mezerami mezi jednotlivými hlášeními.
Z CDP jsou ovládaná jen hlášení ve stanicích která jsou z CDP řízena.
Hostinská-Klichová je z Brna…!! 😉
Jeden hlas a stejný systém hlášení, ale odlišné znělky jako dřív, to by byl ideál.
Ať jdou do háje fakt, už mě to s prominutím sere jak se ta naše železnice mění na úplnou kravinu a to kvůli lidem, kteří mají hlavu jenom v penězích a nevnímají tu krásu naší železnice. Já bych je vykopl a nahradil je aspoň lidmi, kteří mají aspoň rozum.
je to všude v Evropě, lidské hlasy tvoří atmosféru nádraží a měst, jenže člověk musí stranou, alespoň u nás.
Ano, největší problém SŽ jsou čtyři hlasy v rozhlase…
Netuším, který odbor má toto na starosti, ale evidentně nemá co na práci a tím pádem je krásným kandidátem na zrušení.
Ano. Je to problém. Jakoukoliv změnu musíte potom nahrávat 4x. Sehnat ty hlasy, nechat jim to namluvit, zařadit do systému. To je úplně zbytečná komplikace. Jeden systém, jeden hlas, jedna distribuce.
Při tempu výstavby nových železničních staveb správou železnic nebude žádny nový namluvování potřeba ješte 10 let
A co by jste dělal, kdyby Andulu přejela tramvaj?
To by jste musel všechno dělat od znova…
Poněkud brutální (a brutálně přiblblý) argument.
My? To není součástí servisních smluv?!
Ona se nakonec zruší celá SŽ z důvodu nahrazení patřičným odborem na Ministerstvu železnic.
Řeší úplnou kravinu. Za nedlouho se budou zase přejmenovávat ( Česká železnice) a to budou zase starosti změna drážního zákona, razítka, hlavičky na formulářích, cedulky, info panely, loga na uniformách to si zase užijeme.
Taky by se to mohlo jmenovat „Železnice“, stačilo by současný logo, zbytek přebílit a to e na konci se oželí…
Jestli má všude znít jen jeden hlas, tak za mě Václav Knop 👍🏼
Bohužel Tě zklamu, už teď je jasné že uslyšíme jen Postlera. AŽD dodává HAVIS3 ke každé nové distribuci GTN jako její součást.
Pořád lepší Postler, než Andula.
Souhlas. Ale angličtinu bych svěřil tomu Čechoameričanovi z Inissu. Havisová angličtina je hrozná, mnohdy s přízvuky na špatných slabikách.
No tak to by mi ujeli veškeré spoje v jednom směru než se doblekotá co chce říci, stačí vidět ten jeho ciferník v seriálu „Hospoda“. Člověk vybízející k „dej mi přímo mezi oči, nebo nepřestane mluvit“. 🤣
A co třeba Petr Nárožný, nebo Luděk Sobota?
Za mě nejvíc by byla Magda Reifová, kdyby to říkala ve stylu chůvy Fine.
😀
Nesmysly, šetří se na špatných místech , Andula je oproti panu knopovi příšerná, neumí ani skloňovat.. když by raději zrušily hlášení nesmyslů tipu čísla vlaků , zvlášť osobních , stačilo by číslo linky ( R17,S88 apod.) , neznám nikoho kdo by význam těch čísel znal , naopak se nesmyslně ruší nádražní znělky které v orientaci dosti pomáhali a kultivovali veřejný prostor , jestli ti bude muž či žena je jedna hlavně aby to bylo srozumitelné a mluvilo to plinně ČESKY , ne jak robot ..stačí Na druhou kolej třetího nástupiště severní část přijede rychlík linky R17 z Českých Budějovic, Dále… Číst vice »
Jak pomůže znělka v orientaci? To bez znělky nepoznáte, kde jste?
Jak komu, někomu víc řekne číslo vlaku, jinému linky.
Přijedete ve řvoucim starém voze co bohužel jeté stále jezdí na nasič tratích spíše uslyšíte znelku která se váže klidové písni z kraje / města … vyjma těch co nadraze dělají čtyř – pětimístné číslo vlaku nic neřekne , jen pár bláznů zná čísla všech vlaků na vzpaměť.. lidovou pisen každý..
Ne každý je opravdu nezná, například já jsem na nějaké melodie úplný antitalent. Opravdu mě je jedno jestli je někde gong nebo nějaká lidovka. Bydlel jsem ve městě, kde městský rozhlas začínal obyčejným gongem, teď jsem na vesnici, kde před hlášením hraje nějaká píseň, mám ten rozhlas raději? Ne, zajímá mě hlášení.
A jak prosím souvisí znělka s řvoucím vlakem? Pokud někam přijíždím, tak si dřív všimnu cedule s názvem na kraji perónu, než uslyším znělku. Dalo hodně velkou práci vyplodit takový nesmysl?
Určisi všimnu cedule která je na každém metru, budu se vykládat, mnohem jednodušší je stáhnout okénko, hlas rozpoznatelný neni melodie ano , lidové písně by měl znát každý Čech, stěžejní díla a lidová hudba se učí na prvním stupni ZŠ
Ne každý je muzikant, či má hudební sluch, já bez textu poznám jen takové písně, které pravidelně poslouchám. Takže vy čekáte až vlak zastaví, a posloucháté co bude hrát za melodii, a až pak vlastně zjistíte, že jste ve stanicí, kde chcete vystupovat, tak vystoupíte? Opravdu není nutné se vyklánět. Neříkám, že každý má dotykáč (ale to se dá vyřešit dotazem u průvodčího, když vlak nemá IS), ale já když někam jedu, kde to neznám, tak se podívám, kolikátá stanice je ta, kterou vystupuji, a kouknu se, jaká je předchozí stanice/zastávka, abych věděl kdy budu vystupovat, ono čekat do poslední… Číst vice »
Znáte obsah hlášení v zahraničí ? Vlak číslo … z / do … nástupiště (kolej) …. plánovaný příjezd/odjezd – nikoli pravidelný jako v českého hlášení v vlaku ČD / staničním hlášení (v cizojazyčné mutaci DE / EN se plánovaný místo pravidelný používá). V zahraničních hlášeních jezdí vlaky z/do (stanice) = název stanice, nikoli směrem (rovně, doleva, doprava, dolů, nahoru nebo sever, jih, východ, západ). Zcela zbytečná je „linka“, směrodatné je číslo vlaku … stupidním blábolem o ničem je hlášení „vlak zde jízdu končí, prosíme vystupte“. Kolik cestujících vlaku, jimž je hlášení určeno, tento blábol slyší … Výsledkem sáhodlouhých hlášení „o… Číst vice »
Os 8272 , kam jede ? Výte to z hlavy ? Ne … když se napíše S90 ví to každý..
Já nevím ani jedno.
Tak teď jste napsal úplný blábol, protože v hlášení se ozve i kam ten Os 8272 jede, tak tu nepište blbosti, že člověk neví kam to jede, když se to stejně ozve z hlášení. 😀
Co je S90? Když někam jedu, vyhledávač mi vyplivne číslo konkrétního vlaku a toho se držím. Číslo linky je k ničemu, když každý spoj končí v jiné stanici na trati
Ale HIS-Voice (V.Knop) už tak hlásí: „…do stanice Týniště nad Orlicí s odjezdem deset hodin, tři minuty…“
plinně… znělky pomáhali… když by raději zrušily… fakt je kličemu
A pán si stěžuje na čestinu v hlášeních 😀
Omlouvám se za automatickou klacesnici , jedná vec je úroveň v diskuzi na internetu, druhá veřejný prostor a jeho kultivovat ve smyslu plynulosti slov ..
No jo…jenže někteří ze stejného důvodu zruší čísla linek.
Takže se bude hlásit jen “ Osobní vlak číslo 8838 ve směru Zadní Třebaň a Beroun odjede z prvního nástupiště vpravo ve 13 hodin.“
Ta čísla jsou důležitá. Zvlášť pro ty, kteří nejsou schopni chodit včas a potřebují místenky a tam, kde „pragotron“ neumí ukazovat linky.
Jinak – já naopak neznám nikoho, kdo by se orientoval podle linek…
Což takhle naučit se nejdřív pořádně česky, když chcete písemně kritizovat hlášení vlaků a „kultivovat veřejný prostor“. Píšete i-y podle generátoru náhodných čísel (sudá -měkké i, lichá-y)?
Nemusí přece všechno být na jedno brdo…
Monopoly jsou špatné. Tohle zavání korupcí.
Spíše by chtělo, aby na významných stanicích bylo i hlášení o odjezdu vlaků i v angličtině.
Otázkou je definice významné stanice. Mezistátní expresy tak bývají ohlašovány, pokud je mi známo, všude.
Jen technická – moh by se přihlásit někdo z těch, co tenhle názor dislikovali, a vysvětlit nám, co by na tom bylo špatně?
no špatné to není, jen že už se to hlásí
Nejspíš jen nemají v lásce angličtinu.
Protože všude vidí akorát svoje bohužel-spoluobčany v kraťasech, tričkách a tílkách….a ti rozumí česky…
Asi tím, že jsme v ČR a tady se mluví česky. V zahraničí je jim také ukradené, že jim nerozumíme a musíme si poradit. Proč se pořád někomu přizpůsobovat a ohýbat hřbet?
Ne dislokoval jsem ale v zahraničí na češtinu taky kašlou ( Berlín, viden Budapešť) tak pročmi ?
Čeština je standardním jazykem mezinárodní komunikace?
U vlaků do ČR by to měl být standart, a propo pročmi musíme hlásit i v českém hlášení Dresden , nikoli Drážďany,kdežto Němci Mají všude např Prag ? Proč tam není Praha ?
Nevím jak je to v případě Drážďan, nikdy mě to nějak nezajímalo., ale předpokládám, že to bude stejně. V Berlin Hbf. je cílová stanice Berlineru uváděna jako Praha hl.n. A že tam jsem často.
Zjistěte si prosím informace dříve, než něco napíšete.
Loni v Hamburku Prag , v Mnichově též .. škoda že sem nedám foto , jak na cedulích tak v hlášení
Když se tu tak voháníš češtinou, ty vemeno z hada, tak se aspoň nauč, jakej je rozdíl mezi standardem a vlajkou. Plus si nastuduj, jak se používá diakritika, blbečku.
Vy by ste se spíšměl naučit slušném chování ,možná že když píše člověk z mobilu tak mu něco opraví automatická klávesnice špatně , nicméně je to lepší než se projevit jako nrvychovaný sprosťák
Hulvát je prostě hulvát. Hlavně, že tady každýho poučuje, přitom sám káže vodu a pije víno.
Jasně, je to nejdůležitější jazyk na světě. Třeba v Americe, Kanadě a Srbsku neslyšíte snad nic jiného. A co teprve v exotickém Tahiti? hehe
No…v takovém St. Louis by to možné bylo…
Tam je dokonce i český kostel…
To debilnímu nacionalistovi prostě nikdy nevysvětlíte.
Vžádném případě nejsem nacionalista, plně podporují integraci do EU , přijetí Eura atd. Ale proč prožívat angličtinu ( sám ji mluvím často ) , když je územním jazykem jen v jednom českém státu EU ( Irsku, navíc jedním ze dvou ) , naší širší vlasti . Smerodatná by měla být hlavně cílová země a její jazyk ( tj němčina, polština maďarština)
Ano, vám nikdo nic nevysvětlí, nedá se s vámi totiž normálně diskutovat.
Je symptomatické, že takovéhle píčoviny píšou v drtivý většině pitomci, co nejsou schopni napsat správně česky ani větu o třech slovech.
A nechtěl byste aby se tu zrovna hlásilo i v jazycích všech sousedních zemích, kdyby tu byl náhodou někdo, kdo neumí angličtinu?
A naopak v Německu jistě poběží i české hlášení.
Třeba v Srbsku hlásí česky.
A co teprve ve všech šesti a půl tisících jazyků na světě? V některých stanicích by se to jistě stihl ohlásit vlak, než by přišel na řadu další.
Nedokážu si představit hlášení RegioJetu do Splitu ve všech jazycích na světě. Vlak by už dávno byl za hranicemi v Břeclavi, a v Praze by teprve doznívalo hlášení.
No , tolik jich zas není, slovenština netřeba , takže maďarština a chorvatština ?
To, že neumíš anglicky, je čistě tvuj problém, stejně jako to, že jsi debilní nacionalista.
Já nacionalista? Ne to opravdu nejsem. A je můj problém, že ten kdo přijede do ČR neumí Česky? Nemám problém někomu vyjít vstříc, jen mě zaráží ten dvojí metr, Čech v cizině neumí jejich jazyk nebo angličtinu, je buran (ano beru, přeci jen jsem v cizině), Čech v ČR neumí angličtinu, zase je buran a cizinec chudák, dobře, Čeština nepatří zrovna mezi nejlehčí jazyky, ale opravdu by byl problém, aby v Německu a Rakousku bylo české hlášení, u vlaků, které směřují do Čech? Nejsem proti vícejazyčnosti, ale ať je to oboustranné.
Paráda. Napíšeš, že nejsi nacionalista, a následuje naprosto debilní nacionalistický výlev, který zcela postrádá jakoukoli logiku. Takže ještě jednou – angličtina je mezinárodní jazyk, který se tedy navíc ve všech evropských zemích učí ve škole, čili lidí, kteří neovládají alespoň základy, je naprosté minimum. Proto je záhodno, aby na uzlových nádražích, kde se předpokládá pohyb cizinců, to hlášení v angličtině bylo – aby ses coby turista v Portugalsku nemusel učit portugalsky, ve Finsku finsky, v Norsku norsky, v Čechách česky atd. Až tak je to jednoduché. S tím nemá nějaká oboustrannost, jak si jí představuje omezený český nacionalista, jako jsi… Číst vice »
Ač jsem v pracovním styku tento týden v Budapešti používal angličtinu , naučil jsem se pár maďarských slov , víte jak to v obchodě prodavačka potěšilo? To není nacionalismus, to je úcta k jinému národu. Německy umím rovněž obstojně, do Polska jsem se taky naučil pár slov, stejně do Řecka, slovinska , Ruska , holadnska , Francie ..
Dobře jste to napsal, ale takový beznadějný případ jako Facepalm to zřejmě nepochopí.
Naprosté minimum? Podle statistik v ČR disponuje znalostí angličtiny cca 50% obyvatel (poslední údaje, co jsem dohledal, uvádí 45%, ale jsou z roku 2017, takže předpokládám, že se za ty 4 roky znalost zvedla), to že 40 – 50% obyvatel ČR nezná angličtinu mi nepřipadá jako zrovna minimum.
V tom případě stačí Praha, Brno, Český Krumlov a Kutná Hora, jinde moc větší výskyt cizinců, kteří by neuměli Česky, nepředpokládám.
Ona je otázka co si ti představují pod pojmem „znalost angličtiny“.
Pro někoho to může být to, že ví, že [tú] a [ten] nejsou ukazovací zájmena ale číslovky…
Statistika z roku 2017 hovoří takto:
10% minimálně
14% základní úroveň
15% středně pokročile (běžná komunikační úroveň)
6% velmi pokročilá úroveň.
Ale to je statistika z roku 2017, takže je možné, že se to zas zvedlo.
Ty jsi opravdu kretén.
Omluvám se za vulgarismus, ale tohle je prostě moc. Typický troll no, nejde mu o nic jiného, než o vyvolávání konfliktů.
Ty vole, ty ani nevíš co je to nacionalismus. Zbytečně na něj útočíš, chováš se jak komunistickej kádrovák. Stranickou knížku máš ještě doma v šuplíku, co?
Ne. V Německu poběží akorát hlášení znamenající v překladu „odstupte od hrany nástupiště“, aby je prolétající MV Praha – Paříž nezachytil.
Tak jsem to nemyslel a když vidím tu diskuzi pod mým příspěvkem, tak jsem se určitě nechtěl ani nikoho nějak dotknout. Jen angličtina je prostě lingua franca 21. stol. a většina vzdělaných lidí jí dnes ovládá. Proto by mi přišlo užitečné, aby v turisticky frekventovaných žel. stanicích probíhalo hlášení o odjezdu vlaků dvojjazyčně, toť vše, nechci sem cpát politiku, nacionalismus atp.
Jeden hlas tu vládne všem
Jeden jim všem káže
Jeden všechny přivede
Do temnoty sváže
Jojo…do temnoty podchodu, kde bude ten ovčí dav hledat odjezdovou tabuli, protože zapomene, co ten rozhlas kvákal…
A až to teda sjednotěj, budou ta hlášení taky splňovat elementární logiku? Když dneska člověk stojí na nádru a není šotouš, poslouchá nejdřív cca 20 sekund zcela nesrozumitelné údaje, než dojde na gró sdělení.
Tak i jeden SW od jedné firmy by mohl mít různé regionální znělky a varianty… Ale ať to SŽ řeší až poslední v řadě.:)
Banality řeší a že nádraží obývají bezdomovci, špína na nástupišti a ve výtahu to je neboli.
Když nevíš, co plácnout, vraž tam bezdomovce.
A tyhle věci snad neřeší, když platí různé security, a sem tam se na nádražích ukáže i policie? Dále se instalují kamery. Ne, všechno je špatně, nic není dobré.
Když nevíš jak něco kritizovat, vést tak bezdomovce, vandaly, uprchlíky atd.
A teď si vemte, že takovejhle odpad tvoří půlku tohohle národa…
Že je na nástupištích (ale i v halách) je špína tak to je jasné, vezmeme si příklad z Ostravského hlavního nádraží kde práce uklízeček vypadá tak že mají v práci své ratolesti, které běhají po eskalátorech v protisměru a brání cestujícím v tom aby se dostali na perón… a když těmto dětem něco řekne, tak ještě přijde securiťák který začne s vámi řešit to, že jste něco řekl jeho ratolestem. Věřím že všichni si dokážeme představit, jaké barvy pleti byla jak uklízečka tak securiťák 🙂
Stěžujte si na něj jmenovitě. Je to zaměstnanec soukromé firmy a ta to řeší, když se stížnosti množí.
je dobré, že SŽ má již vše hotové a řeší už pouze takové detaily jako je název společnosti, logo společnosti, uniformy, hlas v hlášení apod. drobnosti. Ostatní firmy by se od nich mohly učit 😉
Tak zrovna název je výmysl poslanců.
Jenže těm lehkoživkům to někdo podstrčil – je samotné zajímá něco úplně jiného, než je název nějaké instituce.
Přitom se snaží opravit svojí chybu při rozdělení ČD, kdy značka měla zůstat státní organizaci a ne jednomu z X dopravců.
Chyba vůbec byla to rozdělovat.
Přesně tak. A silnice, ty by měly patřit ČSAD.
Silnice ne, jen veřejná autobusová doprava…
Veřejná autobusová doprava patřila pod ČSD, ČSAD bylo zavedeno až po rozdělení ČSD na železniční a silniční část .
Pravda byl to myslím Kolovratník, člen správní rady.5
No co, vymysleli, nakreslili si a zadali VRT, na kterou to bude mít většina lidí autem 20 minut, tak mají hotovo. 🙂 Ostatní tratě pak už jen nechají dožít.
Všude loga , plakáty ,vánoční ozdoby ploty při stavebních pracích .. kčemu se SZ propaguje? Komerční činnost nevytváří, není třeba aby oní kdokoliv věděl, má zajistit správu budov a trati , jejich výstavbu , rekonstrukce a hlavně bezpečnost . Nic ztoho dlouhodobě nezvládá..
Bohužel je to potřeba, třeba si konečně veřejnost přestane plést dopravce (ČD) a správce infrastruktury.
A divíte si jim, když Dráhy jsou dopravce, Představte si aerolinky Česká letiště. To by z toho byl cestující trochu bl.. (zmatený).
Po pravdě přiznávám: tohle je mimo mojí rozlišovací schopnost. Kdybych si to tady nepřečetl, tak si toho různého hlášení v reálu ani nevšimnu.
Organizace, která v Brně ohlásí kolej z které vám vlak odjede a pak to třikrát změní, ve Veselí nad Lužnicí pro jistotu nehlásí zpoždění, respektive ohlásí ho 10 minut před pravidelný příjezdem, když o těch +30 minutách ví už déle jak hodinu a nebo organizace co není schopna v Praze ohlásit vlak z kterého nástupiště pojede aspoň o 10 minut dříve, než z nějakého opravdu pojede se chce hrabat ve znělkách… Nechtělo by to spíš nějaké proškolení na obsluhu informačních systémů a až tohleto zvládnout tak utrácet další peníze za takové kraviny?
V Praze je to eště vylepšeno umístěním pragotronů (navrhoval Kotas), díky kterýmu stojej neprostupný davy přesně v cestě do centrálního podchodu.To sice Správa podědila po těch talošskejch šmelinářích, ale už měla pár let na to s tím něco dělat: buď přemístit, nebo se naučit zveřejňovat číslo nástupiště dříve než tři minuty před odjezdem vlaku.
Byl jste někdy v poslední době v Praze na hlavním? Tabule jsou i u každého výlezu z podchodu totiž a dost lidí u nich také stojí.
Nicméně ten problém bna začátku prostředního podchodu trvá dál.
Tu změnu nástupiště bych docela pochopil, protože měl jsem příležitost se podívat do řízení dopravy a opravdu, když je někdy hodně rušno (ačkoli se to někdy nemusí zdát o pár metrů vedle), může se to stát, hlavně musí mít cestující dostatek času na přesun a musí hlášení dobře slyšet
A jak to přijde, že ÖBB uvádí nástupiště i u vlaku, který teprve hledáte?
Nemají odborníka, který by vysvětlil, že to nemůže fungovat.
Ano, to je ta společnost, která vám ani v čase odjezdu nedokáže říct, z kterého nástupiště vám jede vlak a pět minut po pravidelném odjezdu to ještě změní. Ach jo:).
Ale to je věcí buď místní obsluhy, tak kde je personál nebo dálkové obsluhy z CDP, případně stanice … například v Chocni se „dálkově řídí“ tři trati D3 ….
Kvalita obsluhy jídelního vozu je taky věci místní obsluhy. S tím nemá JLV nic společného. Ach jo:)).
Chápu dobře, že bude monopolní dodavatel, kterého musí zhotovitel povinně poptat? Nebo si to bude dodávat sama Správa železnic, která si zajistí převoditelnou licenci a zdrojové kódy pro další změny?
Licence a zdrojové kódy podle zvláštních obchodních podmínek (viz rejstřík smluv) už dávno má SŽ získávat. Problém jsou staré smlouvy a jejich neustálé prodlužování, staré systémy a především ZÁRUKA na dílo. V reálu tak stále vendor lock na většině řešení zůstává. Ale s příchodem nového vedení na odboru IT by se to snad mělo měnit k lepšímu.
To, že někde jsou tyhle obchodní podmínky přepsány zněním konkrétní smlouvy, to už je druhá věc…
Tak aspoň že tak. Pak ovšem chápu náhradu, již dle nových podmínek.
Že by i SŽ přišla přišla na to že někdy je lepší mít jeden systém, jednoho dodavatele, než každou změnu řešit se čtyřmi dodavately? Třeba se povede že všechny hlášení budou mít jednotnou podobu a styl.
Školí někdo obsluhu? Nebo se jede v jakémsi zvykovém právu vždy to bylo takhke?
Vzhledem k nastavení VŘ asi dost těžko.
Ta první věta posledního odstavce je boží.
To teď jako má SŽ tolik peněz na utrácení…
Většině lidí je to stejně jedno, kdo to říká. Hlavně, že ví odkud jim to jede
Utrácení? Jako že čtyři systémy jsou levnější než jeden? Už fakt nevíte, co kritizovat…
Říká se tomu konkurence…
Xenofobie na druhou: Neschopnost přijmou jakoukoliv změnu. A to až tak daleko, že je problém vyměnit vyhnilý pražec, vždyť by ještě stačilo jemně dotáhnout upevňovadla, drželo by to. Ten nový bude stát za hovno.
Kainofobie – chorobný strach ze změn a novot, ale neptejte se mě, jak přišli na ten název 😉
Spíše by měli řešit, aby hlásili to co mají!
To jakože někde nehlásí čas odjezdu? Nebo jak to mám chápat?
O informováni o skutečném odjezdu při mimořádnostech je to dost slabota.
Při zpoždění se hlásí o cca 5 minut menší, kvůli možnému krácení, je to sice alibismus, ale dělají to kvůli takovým, co by si pak stěžovali, že jim jejich vlak ujel, protože přeci nahlásili 15 minut, tak si zašli na pivo, a on ten vlak mezitím zkrátil na 11 minut.
Navíc to zpoždění musí být i známo, těžko můžou vyhlásit skutečný odjezd 10 minut po začátku mimořádnosti, když tam ještě ani nejsou pracovníci, kteří by stav zhodnotili a odhadli, kdy zas bude trať sjízdná.
Zažil jsem případy kdy vlak jel mimořádně odklonem po jiné trati a stanicí kudy nejel se přihazovalo zpoždění a vlak skoro na druhé straně republiky. To je pak velmi smutné.
Věřím tomu, že se to stalo, i když by samozřejmě nemělo, nastala chyba v komunikaci? Nevím.
Ale všude je něco, nikde to není bez chyby, v Pardubicích prozměnu měli autobusáci ve zvyku najíždět k perónu v čase odjezdu.
Nebo klidně i minutu, dvě po.
Když dokáže zpoždění predikovat jen na základě polohy vlaku o proti plánonemu jízdnímu řádu aplikace (např můj vlak ) , problém je jen v obsluze ..
On to predikuje počítač. Máte-li deset zpožděných vlaků, tak není v lidských silách dělat predikce zpoždění konkrétních vlaků …. tím spíše při dálkovém řízení … Někde to „funguje“ ve vlakovém info systému, kde se zobrazuje plánovaný / předpokládaný čas příjezdu / odjezdu a současně na základě skutečnosti predikuje „skutečný“ čas příjezdu / odjezdu podle míry zpoždění … ONO je to především o propojení vlakových systémů se systémy SŽ … V pražském autobuse DPP se řidiči ukazuje „on-line“ zda jede zpožděný nebo zda jede „s náskokem“ a např. na Florenci se u tranzitní 207 ozve „čekáme na pravidelný čas odjezdu“. Rovněž… Číst vice »
Při té příležitosti by to taky mohli hlásit v celých minutách…
Já to chápu jako hejt. Či výstřel do tmy.
Spíš jde o to, že hlášení zpoždění připomíná systém náhodných výbuchů. SŽ buď opravdu nemá 15min dopředu představu jak budou vlaky projíždět výlukou (aktuálně Lipník – Prosenice), nebo si prostě z lidí dělají srandu. 5 min před odjezdem je vlak 15min daleko, do protivky jedou vlaky a oni nemají problém zahlásit zpoždění 5 min, pak 10, pak 15, nakonec 20 a realita je 25 -30 …
Ale s tím, že ta zpoždění se přihazují retrospektivně. Při reálných deseti naskočí pět, při reálných patnácti naskočí deset atd.
A vrcholem absurdity je, že když víte, kam se podívat na internet, tak si ty informace dokážete najít i coby prostý kaštan, ale pro SŽ je to kolosální problém.
Jo a kolik těch „prostých kaštanů“ si přičte i fakt, že vlak může krátit. Přihazování menšího zpoždění jak skutečného je jen ochrana (možná alibistická), před těmi co by si pak stěžovali, že vlak jim ujel, protože krátil zpoždění.
To ale není důvod hlásit méně, než zpoždění po odečtení vat. Občas ani není možné zkrátit zpoždění na ohlášené ani kdyby byly nulové pobyty a jelo se traťovou rychlostí „bez zrychlení“
Ochrana je už hlášení, že zpoždění se může ještě změnit. Je zbytečné fabulovat nějaké jiné zpoždění než které existuje.
To není fabulování, ale odpověď přímo ze (tehdy ještě) SŽDC, když jsem se na to ptal.
Tak další pojistka, protože by se jistě našli tací, kteří by si šli stěžovat, pokud by jim to ujelo. Na vytížené přejezdy se taky dávají břevna pro zvýšení bezpečnosti, přitom přeci každý řidič ví, že na červenou tam jezdit nemá.
V sobotu 3.7. jsem jel vlakem 113 – zpoždění ve Svinově + 28, v neděli 4.7. týmž vlakem ve Svinově + 18 – při stejných výlukách … závisí na tom, jak jsou „seklé“ vlaky v protisměru … V pondělí 5.7. vlakem 123 do Valašského Meziříčí včas (pravda o hodinu později), ale pomalé jízdy jsou všude stejné a „výlukovalo“ se stejně. Podobně EC 114 – výlukový odklon přes Nymburk / Sadskou. V sobotu průjezd Sadskou – křižování s nákladem s R 949 křižování v Poříčanech, v pondělí pobyt v Sadské, čekání na vlak R 949 …. Přitom cesta odklonem přes Sadskou… Číst vice »
MI hlavně není jasné, co tam vlastně dělají. Loni tam byla výluka snad půl roku a teď znovu? Přitom když tam jedu, tak tam cca 5 dělníků mění svěrky nebo tak něco …
Masarykovo nádraží, uplně běžně… byl to spoj linky S34 tuším v 16 hodin. Ten přistavovali za 2 soupravy City Elefantu, a kolej hlásili tak 3 minuty před odjezdem. Já už s tím, kde bude počítal, protože to dělali každý den, ale pro lidi, co tam nejezdí pravidelně, nebo jsou už starší byl vždycky problém se tam dostat včas, naštěstí hodný strojvedoucí u KŽC vždycky na všechny počkali, i když tím nabrali zpoždění… Hlavní Nádraží linka S3 to samý… Ze 7. nástupiště za dvě minuty…
hodně štěstí… a budou místo toho řešit takový zbytečnosti.
Sice o té Masaryčce nemáme pravdu ale budiž. Už víc jak dva roky se pravidelně S34 nedává před jiné vlaky, naopak díky dlouhým pobytům se dávají rychlé obraty S2 a nebo S1 před S34. Navíc dřív bylo toto hloupé přistavování hodně z viny dopravce, protože 810+010 a na objetí soupravy nebyli ani dost času. Takže zkuste jinou pohádku.
A to dostali trasu, kterou neuměli stihnout? Sv Masarykovo – Bubny, pn Bubny – sv Bubny – Masarykovo bez kolizí.
Tak nejdřív znělky a pak i Knopa. Vše hezké musí jít do kopru.
Vlak bude opožděn z důvodu ztráty lopatky na uhlí:-)
Knop je protivný, ta jeho učitelská dikce. Asi jsem výjimka, ale to už mi přijde lepší Andula 🙂
Ano, jste opravdu výjimka…
Knopa docela zničili těmi nedávnými změnami. Např. „s odjezdem“ místo „pravidelný odjezd“ nebo „do stanice“ místo „ve směru“. Tyto nové části zkrátka na původní části špatně navazují.
Navíc, „ve směru“ podle mě dávalo větší smysl, zvlášť když olásí více stanic.
Je pravda, že je to slepené tak, že to intonačně vůbec nenavazuje, ale tak snad by nemusel být takový problém, aby to pan Knop znovu namluvil tak, aby to znělo lépe, ne?
To novější mi lépe sedí do věty. Intonaci přemluvit.