umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice

Jaroměř má dálniční oddělení policie, dálnice bude až za rok

Stavba dálnice D11 Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD ČR
Stavba dálnice D11 Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD ČR
Dálnici D11 a stávající komunikaci I/33 podle policie často využívají zločinci pro transport odcizených vozidel

V Jaroměři začalo naplno fungovat nové dálniční oddělení policie; sídlí v místě obvodního policejního oddělení. Oznámilo to Krajské ředitelství policie Královéhradeckého kraje s tím, že reaguje s předstihem na výstavbu dálnice D11. Ta by měla být dovedena k Jaroměři v prosinci příštího roku.

„Vznik oddělení by měl v prvopočátku právě řešit zachování bezpečnosti a plynulosti silničního provozu v předmětné oblasti, především na komunikacích I/33 a I/37, kde již v této době dochází kvůli nárůstu intenzity dopravy mnohdy k nepříjemným kolizním situacím,“ uvedl šéf policie v kraji Petr Petřík.

Podle něj nové oddělení umožní také lépe potírat trestnou činnost, s níž se v těchto místech policisté setkávají. Dálnici D11 a stávající komunikaci I/33 podle policie často využívají zločinci pro transport odcizených vozidel do zahraničí, řidiči jsou přitom mnohdy pod vlivem alkoholu a drog.

„Dálniční oddělení disponuje třemi osobními vozidly, dvěma motocykly a v současné chvíli je zde pro výkon služby zařazeno zhruba deset policistů s tím, že jejich počet se bude s blížícím se termínem zprovoznění nového úseku dálnice D11 nadále zvyšovat,“ doplnil Petr Dušek, vedoucí odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Královéhradeckého kraje.

V budoucnu by měli jaroměřští dálniční policisté přesídlit přímo k dálnici do Stříteže u Trutnova. Se stavbou úseku od Jaroměře na Trutnov se počítá na léta 2025 až 2028. Zároveň by se měl stavět i poslední úsek z Trutnova na polskou hranici.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Ničím nezajímavá zpráva, informační hodnota nulová

Jakub

zato tvůj příspěvek v diskusi nás neskonale obohatil 🙂

Atwa

Zadarmo drazí.

Michal

Hlavně rychle vyřešte napojení na silnici na Náchod. Jezdit přes Jaroměř bude divočina.

švestka

To je už teď. Po otevření dálnice zmizí aspoň menší část aut na Trutnov.

Michal

Nová I/33 právě neni postavena a ani se nestaví. Takže většina dopravy stále pojede přes kus Jaroměře. Tato silnice mohla být už dávno připravená a postavená

Kalanis

Je tam Soudce.

Jiří Kuba

Vážně idiocie. To jako budou dálniční policii a zprovoznění dálnice dělat ve stejný den? Nejste novináři už vážně praštěný? Když by byla dříve dálnice, tak bude nadpis znít obráceně? Trochu originality neumíte? Vždyť místo abych se tu něco dověděl, tak všechny články jsou jako přes kopii. Všechny mají negativní podtext. Nebo to máte nařízené? Denně porce negace jako v bulváru?

Jiří Kocurek

Když ono se uvedení do provozu plánuje až za 8 roků. Být to 8 měsíců, tak nejspíš neřekne nikdo ani popel. Takhle to ovšem vypadá jako že pravá ruka neví, co dělá levá a slovo koordinace je zakázáno používat. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/33/infoletak_d11-jaromer-trutnov.pdf

No řekněte, přinejmenším 8 roků tam bude dálniční policie čekat na dálnici.

Tomas

dalnice do jaromere (k jaromeri) povede pristi rok

Greta

Kdyby to PČR pojmenovala silniční oddělení, tak by nikdo neřekl ani popel. Co po jménu, vždyť růže jinak zvána, voněla by stejně, jak napsal Shakespeare.

Jiří Kocurek

Tak dálniční policie bez dálnice už by byla. Teď ještě někde u Lanškrouna zřídit oblastní ředitelství vodních cest a bude to kompletní.

Simir

Mají tuším někde v Mikulově? Ale tam nikdy dálnice už asi nebude.

...

Nene, pořád nám bude chybět ministerstvo moří.

Luděk S.

Alarm für Cobra 11!

Honza

V pořádku, alespoň něco jde u nás s předstihem. Poláci zde patrně často vozí kradená auta z různých zemí do Polska.

Rossec

To jsou zase argumenty… , jak si za včasu rozdělit funkce. A jaký zločince budou kolem Střítěže honit, když většina lumpů pomaže na Náchod.

Erik

Možná by to chtělo myslet. To, že mají základnu někde neznamená, že budou operovat je tam. Jejich působnost bude od státní hranice, až po místo, kde starost přebere další oddělení dálniční policie. Nevím co je na tom nepochopitelného.

Oran Gutan

Ve svý podstatě to znamená že jejich revírem bude dálnice…

kulhán

A jejich tempo bude vražedné 😂😂😂

EM*

A jejich protivníci budou překupníci kradených aut

Hara_Pes

Příslušníci z Jaroměře pracují ve dne v noci

Jiří Kocurek

No coby? Víte jak skvělé to může být leháro?

whef

Krom voleb nechápu, nač se stát zvzdal EU dotací na tyhle úseky a bude to dobudováno dříve, než částečný obchvat Jaroměře 🙁 U nás je to prostě kocourkov. Minulý týden jsem jel v místě, kde má ústit konec dálnice a bude to tam celkem masakr 🙁 Jinak to je určitě dobrý počin, ta silnice to potřebuje jako sůl, jen nechápu, proč ji teď opravovali, né až po otevření dálnice. Dálniční policie bez dálnice, asi jako ve vysokém mýtě, ale tam bude trvat, asi ještě hodně dlouho, než dorazí do Vysokého mýta, i když ostrov není daleko 🙁

Hanys

Oprava byla v pořádku. Tam už to stálo za pendrek. Víš jak by ta silnice vypadala po skončení zimní sezóny? A do otevření dálnice by z toho byl tankodrom.

Slosor

Jaká je vlastně náplň práce dálniční policie? Byl bych rád, kdyby se konečně zaměřila na bezdůvodnou jízdu vlevo, či uprostřed na třech pruzích.

Havel

Moje řeč, dyť je to katastrofa. Stále vlevo a nejlépe max 120km/h, Ale to bychom asi chtěli moc. Měřit, měřit, měřit, to je oč tu běží 🙁

Tomas

kolik tech levoproudaru proboha na silnicich potkavate?

jezdim teda docela casto … ale levoproudaru je naproste minimum.

Jakub P

Jj, a ještě bych k tomu přidal nedodržování bezpečný vzdálenosti.

SaulGoodman

Náplň dálniční policie? Nakoupit si za peníze daňových poplatníků drahý neoznačený auta a chytat s nima strašlivé piráty, co si dovolí na volném úseku jet 150 km/h. Za takto vybrané peníze po čase nakoupí nová neoznačená auta, a tak stále dokola 🙂

Zaměřit se na skutečně ohrožující jevy, jako jsou různé vraky, špatně upevněné náklady, levoproudaři, vybržďovači apod. by totiž bylo složitější, méně by to vynášelo, a stačila by na to místo Superba Oktávka…

Erik

Maximální povolena rychlost je 130. Tudíž nevidím jediný důvod, proč by neměli být pokutováni. Takže překročení v obci z 50 na 70, je v pořádku, vždyť je to volný úsek. Bohužel jsem řidič profesionál a vidím to dnes a denně jak lidé jezdí. Jako prasata.

Oran Gutan

Ve svý podstatě pokud na tom úseku nejsou nehody tak to v pořádku je.

Kalanis

Prosím prosím tvořit dashcam.

Nikolaj M.

V zákoně je, že levý jízdní pruh slouží pro předjíždění.
Pokud právě nepředjíždím, tak nemám ze zákona právo blokovat rychlejší (a z morálního hlediska taky ne).
Jedni z nejhorších jsou právě samozvání strážci pořádku.
Jestliže jedu 150, tak je to věc pro policii, ne pro vás.

jakub (easydrink)

tak vzhledem k tomu, že jsou také daňoví poplatníci, tak nevidím problém.

...

Státní zaměstnanci reálně daně neplatí. Naopak jsou z daní placeni, ten zbytek, tedy to, že něco odvádí, je jen taková zavádějící účetní operace.

Jaaa

Ale jistě že platí. Peníze, co dostanou ve výplatě, jaksi pak nejsou státní. Tahle vaše demagogie je proslulá.

...

Tak znovu. Státnímu zaměstnanci je nutno vyplatit X peněz čistého. Vyplatí se proto X + Y, přičemž Y se vrátí zase zpátky do státního rozpočtu. I na ty daně tedy nejprve musí státnímu zaměstnanci vydělat někdo ze soukromého sektoru.

Oran Gutan

Ve svý podstatě se zeptej Semira Gerkhana.

Michal Jaroš

To co uvádíte, je samozřejmě problém. Ale já se daleko častěji setkávám s jinými přestupky, zejména nedodržování bezpečné vzdálenosti (jedu v levém pruhu, předjíždím kamion nebo autobus, a za mnou nalepený snad ani ne pár metrů je nějaký blázen), nebezpečné předjíždění (silnice nižších tříd) a obecně agresivní styl jízdy některých jedinců.

...

Jestli vy si o to neříkáte sám svým stylem jízdy.

Jaaa

Jj, něco jako „sama si to znásilnění způsobila, neměla mít minisukni“, co?

...

V počtu různých policajtů a jiných orgánů na obyvatele máme velký náskok. Že je to kontraproduktivní, to je jiná věc.

Radovan Komínek

Nemám údaj o tom kolik mají různé státy v Evropě policistů na 100 000 obyvatel, ale lze říci, že nebudí takový respekt, aby se dodržovaly maximální rychlost, používaly se blinkry při změně směru, auta měla funkční všechna světla nebo se dodržovala maximální povolená hmotnost vozidel, neporušovaly se emisní limity atd. atd. Buď tedy máme policistů málo nebo máme málo použitelných policistů, ale určitě se dá říci, že řidiči nemají v Česku takový respekt k předpisům jako v Německu nebo Rakousku. Určitě tento názor nemám sám, byť jsem jel v Německu po dálnici 50 km za řidičem s německou SPZ, který… Číst vice »

...

Ono tam toho je k vidění mnohem víc. Maximální povolená rychlost tam taky není zeď, zejména v Rakousku rychlost trochu (140 – 145 na 130 apod.) porušuje většina aut na dálnici. V USA je to taky úplně jiná pohádka, zejména s těmi světly, blinkry atd. A porušování/neporušování emisních limitů často nedovedou objektivně posoudit ani na stanici měření emisí.

Jiří Kocurek

Předně netuším, jak policajt změří emise, druhak s tím šofér na místě nic neudělá. Obzvlášť, když to tak má z výroby (dieselgate).

Luboš Beneš

Myslíte tu garáž u Pepy, kde vyndali filtr pevných částic, katalyzátor a pak to Jirka na technický změřil a je to v cajku….

Kebab

Jistěže u nás nemají řidiči takový respekt k pravidlům. Stačí se na ta pravidla podívat, především na lokální omezení. V plně srovnatelných křižovatkách a zatáčkách máme o 20-30 km/h nižší povolené rychlosti, stopky a plné čáry na zcela přehledných místech, cedule obcí desítky metrů před zástavbou, to jsou věci, které v Německu ani v Rakousku nepotkáte vůbec nebo výjimečně, u nás jde o standard. To je důvod, proč se venku pravidla dodržují více, než u nás. Protože zkrátka odpovídají skutečnosti, na rozdíl od těch našich. Nic víc v tom není, rozhodně to není o pokutách, které jsou tam často nižší,… Číst vice »