Jak se udržují letadla na Ruzyni. Ptejte se šéfa leteckých mechaniků Petra Doberského
CSAT se zaměřuje zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby a traťové údržby.
Nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz věnujeme tento týden letecké údržbě. Vezmeme vás do zákulisí pravidelné i mimořádné údržby letadel na letišti Václava Havla. Hostem připravovaného dílu podcastu bude ředitel Czech Airlines Technics (CSAT) Petr Doberský. V čele této dceřiné společnosti Letiště Praha je od loňského září, před tím pracoval na letišti jako výkonný ředitel odpovědný za oblast účetnictví, daní a finančních vztahů.
Probereme jednotlivé stupně údržby letadel a jejich náročnost, zastavíme se u technologií, které CSAT v hangáru F na pražské Ruzyni využívá, poodhalíme vám práci leteckých techniků, práci pro jednotlivé zákazníky CSAT i to, jak se musí pečovat o dlouhodobě odstavené stroje. Právě během covidových let se stalo letiště v Praze parkovištěm letadel, své stroje uzemnila v Praze mimo jiné společnost FinAir, která je významným zákazníkem CSAT.
„Mým cílem pro nadcházející období je nejprve vrátit CSAT do velikosti před rokem 2020, a následně vytvořit základy pro plánovaný další rozvoj jak v hlavním segmentu těžké údržby, tak i v ostatních divizích,“ řekl Petr Doberský, když přebral společnost jako její nový ředitel.
CSAT se zaměřuje zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby a traťové údržby, pro kterou vybudovala před pár lety nový hangár. Specializuje se také na údržbu letadlových podvozků, což je segment, který v Praze aerolinky poptávají stále častěji.
Své dotazy můžete psát Petru Doberskému i vy. Zde v diskusi až do úterního večera.