Jak se udržují letadla na Ruzyni. Ptejte se šéfa leteckých mechaniků Petra Doberského
Velký hangár F pro těžkou údržbu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
CSAT se zaměřuje zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby a traťové údržby.
Dobrý den, pár mých otázek:
Co se Vám v poslední době nejvíce povedlo?
Nejčastější závada / oprava, případně nejnáročnější?
Lze opravit lopatku motoru?
Co se děje s poškozenými, vyjmutými díly, které se již neopravují?
Řešíte resp. potýkáte se ve Vašem oboru s falešnými díly?
Jak je zabezpečeno kvalitní provedení opravy / prací?
Děkuji.
.
.
.
A pár obecných otázek prakticky na každého hosta:
Připravoval jste se na rozhovor? Pročítal jste si otázky, které se na Vás chystají? 😏
Dobrý den
Cituji: „Mým cílem pro nadcházející období je nejprve vrátit CSAT do velikosti před rokem 2020, ..“
Chtěl bych vědět, proč se ČSAT vrátilo v čase o tři oky dozadu, když právě před třemi roky začala tzv. restrukturalizace firmy včetně nastavení nového modelu řízení údržby a kompletní výměny lidí na řídících postech firmy? Nepředpokládám, že Vaše odpověď se omezí pouze na vliv Covidu.
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
Mám pár otázek na pana Doberského:
1) Jak chcete zastavit odchod kvalifikovaných mechaniků?
2) Jak vidíte možné omezení Hangáru „S“ po přestavbě na lakovnu v závislosti s rozšířením letiště o novou paraelní dráhu?
3) Jak chcete zvýšit zisky společnosti?
Resp. snížit výdaje.
4) Jak vidíte eventuelní spolupráci s největším leteckým dopravcem u nás, Smartwings?
5) Jak vidíte budoucnost s poskytováním tzv. Traťové údržby?
6) Jaký máte názor na řízení letecké společnosti z pohledu ekonom vs. Inženýr.
Může něco takového mít vliv na bezpečnost? Něco podobného řeší společnost Boeing
Děkuji za odpovědi.
Učtovník velí technike? No neviem. Neviem čo by som sa ho z technicko-odbornej stránky opýtal. Že im to prosperuje ekonomicky, to môžu napísať v článku.
Dobrý den,
V seriálu Letecké katastrofy byl případ, kdy mechanik při výměně předního skla omylem použil kratší šrouby a sklo se za letu uvolnilo (všichni přežili).
Chápu, že je těžké se k něčemu takovému přiznat, ale měl byste nějakou historku na téma bezpečnosti a pořádku při opravách?
Děkuji
Dobrý den, jakožto bývalý zaměstnanec „motorárny“ bych se rád zeptal jak moc dopadl na „motorárnu“ odchod ATR a většiny Airbusů od ČSA. Bylo nutno nějak redukovat oddělení údržby baterií, podvozkové kabeláže a startér/generátorů, nebo se podařilo najít jiné zakázky? Děkuji.
„Mým cílem pro nadcházející období je nejprve vrátit CSAT do velikosti před rokem 2020″
Docela by mě zajímalo jak to chce pan Doberský udělat?
Hlavně s problémy, které má dnes většina leteckých společností, především nedostatkem kvalifikovaného leteckého personálu, který je v ČSAT silně finančně podhodnocen nejen vůči konkurenci ČR ale i vůči konkurenci v blízkosti hranic ČR.
Jak je to s používáním necertifikovaných součástek do letadel, dochází k tomu?
Je na černém trhu poptávka po náhradních dílech ze strany Ruska?
K první otázce Vám můžu říct, že nedochází. Každá součástka musí mít EASA form , ať už se jedná o malý nýt schovaný pod podlahou , kde nebude nikým a nikdy viděn, nebo o agregáty na motorech. Málokdo si tohle vezme na triko a v případě prokázání neschválených dílů by mohla mít daná letecká společnost velký problém.
Dobrý den, mám pro hosta také pár otázek:
1) Je pravda, že nezkušenost v oboru a nemompetentnost současného vedení a msta člověka, který povýšil do vedení z nižší pozice vedla k předčasnému a extrémnímu propouštění kvalifikovaného personálu, který je už tak násobně podhodnocený oproti okolním firmám stejného zamření, ať už tuzemských a nebo zahraničních?
2)
Dobrý den, posílám několik otázek na Vašeho hosta:
1) Co je pro něj na údržbě letadel to zajímavé? Proč zrovna letadla?
2) Zda se mu nestýská v roli šéfa po větším kontaktu s technikou?
3) Vzpomíná si Váš host na údržbu letadla, která byla pro něj a jeho kolegy velkou profesní výzvou?
4) V čem se proměnil proces těžké údržby letadel za jeho profesní dráhu?
Děkuji a přeji Vašemu hotovi hodně profesní i osobní spokojenosti
Dobrý den, posílám několik otázek na Vašeho hosta:
1)