Jak se stát pilotem? Ptejte se šéfa letecké školy F AIR Michala Markoviče
Piloty, kteří prošli rukama benešovských instruktorů, najdete na malých klubových letištích i v kokpitech velkých dopravních letadel.
Do nového dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz jsme tento týden pozvali spolumajitele a ředitele letecké školy F AIR Michala Markoviče.
F AIR je jedna z největší leteckých škol ve střední a východní Evropě. Sídlí v Benešově u Prahy a na začátku devadesátých let se stala vůbec první soukromou leteckou školou u nás. Zkoušky tu dosud složilo 2 500 pilotů. Flotila F AIR aktuálně čítá 43 letadel.
Dnes už nevychovává jen nové piloty, ale nabízí i prodej a pronájem letadel a jejich servis. Piloty, kteří prošli rukama zdejších instruktorů, najdete na malých aeroklubových letištích, kde létají pro radost, i v kokpitech velkých dopravních letadel.
Letectví se přitom aktuálně potýká s personální krizí. Covid zasadil odvětví silnou ránu, řada lidí odešla a teď chybí. Letectví má problém uspokojit poptávku cestujících, kteří se vracejí rychleji než ti, kteří mohou jejich leteckou přepravu zajistit.
Jeden příklad za všechny – v loňském roce jsme vám přinesli příběh civilního pilota Aleše Tondla, který vyměnil kokpit Airbusu za pohled na šumavské lokálky ze sedačky strojvedoucího.
Kolik dnes potřebuje letectví nových pilotů a kolik jich bude potřebovat v dalších letech? Co to vlastně obnáší, stát se pilotem velkých letadel? Jak náročné jsou letecké kurzy? Jak těžké je vychovat kvalitního pilota? Jak velký je zájem o českou leteckou školu u zahraničních studentů? Která letiště jsou k výcviku pilotů v Česku nejlepší? A je v Česku ještě zájem o klasické služby aerotaxi?
Své otázky můžete pokládat Michalu Markovičovi i vy. Pište je do diskuse tohoto článku do čtvrtečního poledne.