Jak se stát pilotem? Ptejte se šéfa letecké školy F AIR Michala Markoviče

Letecká škola F AIR. Pramen: F AIRLetecká škola F AIR. Pramen: F AIR

Piloty, kteří prošli rukama benešovských instruktorů, najdete na malých klubových letištích i v kokpitech velkých dopravních letadel.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Zámečník

Dobrý den, pane řediteli,
proč nejsou sedadla v letadlech, podobně jako třeba v tramvajích, orientovány zády či bokem ke směru pohybu?
Děkuji za Vaši odpověď.
Michal Zámečník

Ondřej

Hm…kdysi musel člověk podstoupit náročný výcvik, ale teď se to dozvíme z internetu! 😀

Petr

Vemte dva miliony, spise uz vice s prihlednutim na ceny paliva. Ucte se pekne tri roky. Doufejte, ze si vas nekdo vsimne a pozve na vyberove rizeni. Ocekavejte smesnou mzdu a spatne pracovni podminky. V lete pridaji praci a v zime se budete citit jako skodna. Vikendy, svatky nebo noci stracite v praci a nikdy si nic poradne nenaplanujete. Dovolenou dostanete v ty nejhloupejsi mesice jako je listopad a unor. Urcite ne na Vanoce. Stve vas to? Jdete jinam. Ale kam? V ČR na vyber moc neni a u Nemcu chteji nemcinu, u francouzu francouzstinu… na vychod je to snad… Číst vice »

Dominik

Chápu, že ptát se šéfa letecké školy je kontraproduktivní, ale přesto. Je pravda, že bude v následujících letech nedostatek nových pilotů z důvodu odchodu silné generace do důchodu plus slabého výcviku při koroně? Slyšel jsem názory z obou stran spektra, od odborů zejména v USA, je pilotů dostatek a je to jen tlačenka, aby noví zájemci nepřestávali chodit do výcviku. Na druhé straně letecké školy a aerolinky, kteří tlačí názor o nedostatku. Díky.

Jenda

Co přesně očekáváte, že vám šéf letecké školy odpoví?😁 Že nemá cenu si dělat výcvik?

Jirka

Mate predstavu, kolik penez clovek vlastne musi vlozit do toho, nez se stane pilotem velkeho dopravniho letadla s lidmi? Hadam, ze to budou sestimistne cifry urcite…

Otakar

Sedmiciferné, ATPL (tedy oprávnění pro velká letadla) je cca 2M a asi 2 roky práce. K tomu si připočtěte nižší papíry, PPL je tuším 400 tis a více. UL jsou cca 150 tis, ale tuším lze lítat jen ČR a SK.

Pan ředitel bude vědět přesnější částky. Já to zjišťoval před rokem, že bych si udělal na menší stroj. Pak jsem dal přednost lodím.

Air Traveller

to zas malinko prehanite – tralala date s prehledem do 100 (pokud nejste lempl) a to PPL taky neni za 400 (pokud to teda nelitate na nejakym cirrusu). navic PPL do urcite miry pozbyl smyslu (pro rekreacni letani) uvedenim licemce LAPL. i kdyz ta plati jen na uzemi EU

UL neni omezene tak uplne na cr a sk, tech zemi, ktere uznavaji ceske tralala je vic

k tomu atpl to PPL imho neni potreba pripocitavat. ono je v tech cca 2 mega

???

Co je úplně první krok k tomu aby ses mohl stát dopravním pilotem?

pzag

1st class medical. Bez toho se nedá nic, resp. bez toho člověk nemůže létat za peníze.

Jaroslav Jenacek

Jak vzpomínáte na pana Pilota Pavla Rákosníka?

Andrej Lechovicky

Jak dlouho trva priprava pilota a kolik stoji? Je mozne ziskat stipendium? Jake podminky musi splnovat?