Jablonec křísí myšlenky na společnou MHD s Libercem
Autobus BusLine MHD Jablonecko v Jablonci nad Nisou. Foto: FB Jablonce nad Nisou
Zastupitelé budou hlasovat o nové analýze, jak v druhém největším městě Libereckého kraje zajistit provoz MHD od února 2023.
je potřeba přestat myslet na sebe, nesbírat funkce a myslet na cestující .. Liberec měl také provozní problémy, ale řeší se to. Neměl bych problém s linkou Jablonec- Liberec s tím, že by obsluhovala například Hanychov a Rochlice, tedy by NESUPLOVALA linku 141 , kterou právě teď obsluhují Česadi atd.. Roli by zde mohl hrát i krajský koordinátor, který má na to vyškolené experty
Oni si asi páni radní v Jablonci vůbec neuvědomují ,že si hrají i s osudy desítek zaměstnanců a jejich rodin. Pokud totiž ti co nyní přestoupí k Umbrelle např.mají či plánují hypotéku ,mají prostě smůlu protože smlouvu na dobu neurčitou by jim,za stávající situace a vyhlášení nerozhodných radních , dal jen skutečný blázen a se smlouvou na 2 roky je hypotéka nemyslitelná ,Ti co už ji mají se rázem stanou nedůvěryhodní . To samé například pro ty co mají insolvence .A to nemluvím o tom ,že peníze které zatím Umbrella stávajícím řidičům nabízí ,když je obvolává , je s bídou… Číst vice »
Takže kvůli desítkám zaměstnanců bude navždy v Jablonci Busline? Pane Kuchyňko, čím dál lepší:-)
Pane redaktore ,měla jsem Vás za profesionála ,ale mazáním plusových bodů a označováním za někoho kým skutečně nejsem ,jste u mne padl na novinářské dno .V odborech jsem byla naposledy když to bylo ROH a účast byla dobrovolně povinná ,od té doby bych si raději usekla ruku než bych dala těm vyžírkům byť jen jednu jedinou korunu . Ale dobrá ,žijte si svůj sen že jiný názor než Vy mají jen v B.L. .Ale můžete mě prosím označit tu část mého příspěvku ,kde bych tvrdila či naznačovala že si přeji v Jbc Busline na věčné časy ? Naopak ,vyjádřila jsem… Číst vice »
Redakce žádné plusové ani mínusové body nemaže, systém běží zcela mimo redakci. Je samozřejmě určitě náhoda, že vytahujete nyní starost o hypotéky řidičů, podobně jako pan Kuchyňka. Když máte takovou starost o jejich příjmy, měla jste jim poradit především v době, kdy podepisovaly velmi zajímavé dodatky ke svým smlouvám.
Jinak úplně nerozumím Vašemu rozčilení. Ze stejné IP adresy, pod stejným e-mailem, zde vystupujete také jako Jozífek. Chápu, že trans je teď in, ale možná pro přehlednost by bylo lepší zůstat u jedné přezdívky.
To máte pravdu s tou IP adresou ,pane redaktore ,jsem vdaná a můj partner má svém „noťasu“ také svůj nick . 😉
P.S: Nejen odboráře ,ale ani zbraně nemám ráda a žádnou nevlastním 🙂
Jste tu i pod stejným mailem, to je ale náhoda, že?-)
A ??? to je problém že máme jeden účet ? Je to celkem praktické ale netušili jsme že když po 30 letech manželství před sebou nemáme tajnosti a nepotřebujeme více mailů ,budeme podezírání z „odborové činnosti“ 😀
Naopak, já vám to přeji:-)a rozhodně věřím:)
Teda jestli jsou v odborech takový „borci“ jako vy dva, tak díky bohu, že v nich nejsem. 😀
Jo, tak já myslel, že to je sám Vařil, ale ono je to Kuchynka. No, to mě pos*** záda. 😀 😀 😀 Takže nakonec Vařilův poskok …
Kuchynkovic sračky člověk pozná i bez jména, bez IP a bez mailové adresy…
Jo, ale zajímavý je, že když si porovnám texty Vás a „Vašeho manžela“, tak vidím stejné chyby:
1) píšete OBA záhadně čárku stylem „nejsem ,jste u mne padl“ místo správného „nejsem, jste u mne padl“ stejně jako to v jednom vyjádření napsal zde výše jmenovaný „nesvéprávný“ střelec Mgr.
2) Píšete OBA nachlup stejně afektovaně.
3) Píšete ve větách OBA naprosto stejné slovní obraty.
Závěr: ANO, Josifek a Jana S. jsou jedna a tatáž osoba a dovolím si tvrdit, že vím i o koho se jedná. Že ano, pane Vařile. 😀
A Vaši ženu už někdo viděl Kolombo ? 😀 😀
Nejsem zatím ženatý, ale až do toho konečně praštíme, tak Vás určitě pozveme na svatbu jako první. 😉 😀
Tak s panem Romanem Kolombem mě nespojujte. Toho opravdu neznám, ačkoli o jeho existenci v Bus Line vím. 😉 S Bus Line jsem měl pracovně společného toliko, že jsem do roku 2014 pracoval pro jejich cestovní kancelář. Nic víc, nic méně.
Tak bez urážky ,nechci se tady nikoho zastávat ,ale tu narážku na „Kolombovu ženu“ by snad pochopil i uplný hlupák ale na vás je to evidentně moc že? 🙂
Nevím, jestli je pan Kolombo ženatý, tudíž ani neznám jeho manželku, pokud nějaká je.
Pokud vím, tak poručík, kterého myslíte, se psal „Columbo“, nikoli Kolombo.
Zeptám se, Lojzíku, jste syn Jozífka a Jany S.? Soudě podle písma ano. 😉
No, já sice nevím jestli odpovídám nějaké paní Janě a nebo panu Kuchynkovi / jak je tady již panem Sůrou zmíněno / , ale vzhledem k tomu že si tu někdo bere do úst firmu Umbrella, tak se prostě ozvat musím. Předně, do Umbrelly se za posledních 14 dní přihlásilo minimálně 30 řidičů z regionu Jablonec / Liberec. Z Umbrelly nikdo – opakuji NIKDO – nemá oprávnění k tomu, aby sám od sebe obvolával jakékoliv zaměstnance jiných společností. To, jestli se někde na severu sejdou lidi kteří se znají a momentálně dělá jeden tam a druhý jinde, to já nikomu… Číst vice »
No nasliboval jste uplný ráj na zemi ,tak nezbývá než Vám popřát aby se alespoň půlka splnila až se z teorie a slibů přesunete do reality a praxe . Jen ty dva co obvolávají řidiče s tím že jich musí sehnat 40 ,slibují trošku něco jiného ,ale to asi netuší že jde jen o pokec kdesi na severu ,že ? 😉
Vážená paní – pane, já se vážně omlouvám, ale ráj na zemi by byli bus linky na Maledivách, ale věřte mě, že přesně vím jak zní smlouva řidiče u BL, na kolik peněz zní ta smlouva – ty smlouvy – a taky přesně vím, jak zní naše smlouvy, takže taky stopro vím že nelžu !! Já si nepotřebuji měřit ,,pindoury,, , já jen konstatuji fakta. Přestante se o Umbrellu otírat a já nebudu nucen reagovat. Je asi zcela zbytečné s Vámi cokoliv diskutovat, protože s někým kdo se schovává za nick se věcně diskutovat nedá. Já vážně nechápu, proč se… Číst vice »
Buďte konkrétní a oslovte zde „paní Janu“ správně pane magistře Vařile.
Ano pane Obe…… 😉
https://www.facebook.com/tvrtmplus/photos/a.491266311050135/1790273434482743/
Ale no tak, pane magistře Vařile. Už toho nechte. 😀
„Společný podnik existoval například od roku 1948 do roku 1960.“
A co se stalo v roce 1960?
Stručný popis třeba zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Městská_autobusová_doprava_v_Jablonci_nad_Nisou konstatováno pouze, že byl rozdělen do dvou komunálních podniků. nicméně bych kořeny dnešní situace nehledal v jedné historické události v rámci komunistických rozhodnutí před 60 lety.
Tak se mi vtírá myšlenka, proč se v té době nerozdělil Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova….?
Například rozsáhlá reforma územní správy, zavedení nových krajů a okresů a také jedna z mnoha reforem ČSAD (tentokrát změna z krajských podniků na okresní podniky, která ovšem vydržela jen tři roky). Rozdělení společného komunálního podniku tedy bylo v souladu s dobovou tendencí dělení velkých dopravců na menší celky.
K samostatnosti je potřeba odvaha!!!
A jen samostatnost může přinášet pozitivní uměny.
Společné vlastnictví moc nefunguje
Jako ano, ale zrovna doprava by neměla hledět na hranice měst, okresů, krajů. Nemůžu ukončit linku jen proto, že tam končí město, když zástavba je souvislá a přepravní přeshraniční proudy jsou velice silné. Proto se v dnešních IDS smazává rozdíl mezi MHD a příměstskou dopravou.
To ale není v rozporu. Jednotné IDS může být objednáno u více rozdílných dopravců (a díky za to). Nebo si snad dovede představit, že autobusy budou provozovat ČD. když už tudy taky jezdí :D.
A proto je třeba zakázku svěřit nečinné společnosti zaměřené na zaměstnávání trestně stíhaných manažerů?
To ale lidi nezajímá ! Podívej se kolik je a kolik bylo trestně stíhaných lidí ve vládě, a co jako ? Tady je priorita doprava a nějací trestně stíhaní lidé ve vedení společnosti nikoho z cestujících nezajímá. Plno firem je trestně stíhaných a firmy jedou dál a vyrábí. Tohle přeci nemůžeme brát jako bernou minci a na základě toho tady v JBC likvidovat dopravu, co to je za blbost ! Teď samozřejmě Jablonec přemýšlí opět nad myšlenkou společného fungování s Libercem. No jasně, nikdo cizí jim v JBC jezdit nechce, protože na dva roky to nemá smysl a teď Jablonec… Číst vice »
Nejdůležitější záležitost pro Jablonec je zabránit za každou cenu prodloužení tramvajové tratě do centra města. Vždyť těch pár stovek metrů k zamýšlenému novému dopravnímu terminálu se dá „v pohodě doběhnout“.
Von tomu hodně škodí třeba „běžec Jindra“.
Ten škodí lecčemu jinému, takže kdyby měl prsty i v tom, tak bych se tomu vůbec nedivil.
Jimbo Jonesi, můžete uvést, čím tomu hodně škodí „běžec Jindra“? Argumenty nemáte a tak, jak se říká, pouze šleháte klackem do vody.
Tramvaj je potřeba za každou cenu prodloužit. Tady nejde jen o to doběhnout terminál, ale o celkové přestupní vazby, které se prodloužením zkrátí.
„Tak proč tedy používat sarkasmus? Jak ten, kdo sarkasticky poznamenává, tak terč této poznámky, musí překonat rozpor mezi doslovným a opravdovým významem. Musíme tak zapojovat různé části mozku a správně interpretovat. Podle výzkumů právě používání sarkasmu, ale také konverzace s někým, kdo sarkasmus často používá, zlepšuje kreativní i kritické myšlení, oproti těm, kteří se nejčastěji baví doslovně a bez ironie. „
A díky tomu se zkrouhla dotace, protože pochopitelně bez prodloužení jsou ty přínosy rekonstrukce mnohem menší https://zdopravy.cz/liberci-a-jablonci-se-prodrazi-oprava-tramvajove-trati-prijde-o-cast-dotace-51163/
Všem, co mi dávají minusy, doporučuji ještě jednou přečíst článek. Tam je pravdivě uvedeno, které město odmítlo prodloužení tramvajové tratě do centra Jablonce. Liberec to rozhodně nebyl.
Jinými slovy, Umbrello posluž když nám teče do bot a pak táhni odkud jsi přišla. No to asi moc korektní není. Jablonečtí radní by asi měli probrat své komplexy někde u psychologa.
Umbrella do toho šla při vědomí délky smlouvy. Ala jasně, ze strany města je to počínání dost zoufalé.
Je přímo naprůplesk. Rozhodnutí jako malé děti. Kdyby to řekli po pár měsících provozu, tak bude jasné, že nejsou s Umbrellou spokojeni. Takhle to opět vypadá, že někdo tahá za provázky a daňový poplatník ani cestující to rozhodně není.
Umbrella to vzala na 2 roky, ale předpokládám, že i s myšlenkou, že se ukáže a za 2 roky ji budou zastupitelé brát jako vážného adepta na prodloužení smlouvy.
Proboha.. vždyť bylo zcela jasné, že co bude dál se musí začít řešit ihned, protože pokud se rozhodnou soutěžit dopravce na 10 let v otevřené soutěži, mají jasnou zkušenost, že to je díky obstrukčnímu jednání některých soutěžitelů běh na dlouhou dobu, co nemusí dopadnout.
Tak co jste jako čekali?
Postup přes DPMLJ je cesta, která tyhle rizika eliminuje. Přináší ale zase jiná a to zejména osobní malost a nevraživost mezi oběma městy a jejich reprezentacemi navzájem, což samozřejmě může situaci vážně zkomplikovat.
Já si to taky myslím, přeci jenom jsou tam specialisté na krizové řízení.
Umbrella nebyla přemluvena, aby ze soucitu vzala zakázku, kterou nikdo nechtěl, ale naopak uspěla mezi několika zájemci – poté, co regulérní vítěz výběrového řízení byl intrikami odstaven. Všichni uchazeči věděli, že se hlásí jen na dočasný záskok. Umbrella tím může získat cenné reference pro jakékoliv jiné zakázky kdekoliv jinde.
Žiju v Jablonci od narození, a dost mě to unavuje, proč nevypíšou pět let předem výběrové řízení na dalších dvacet let? Proč to řeší na poslední chvíli.
Tak na to lze říct jen, že co si jablonečáci zvolili, to mají….
Jde o ty, kteří tahají za provázky, ostatní jsou jen loutky
Nevidím v tom problém. Asi proto, že nejsem dementní politik. Společnou dopravu má spousta provozů – Tábor/S. Ústí/Planá n. Luž., Chomutov/Jirkov, Most/Litvínov, Pardubice/L. Bohdaneč, Havířov/H. Suchá/Albrechtice, Zlín/Otrokovice a další.
Tak třeba v případě Pardubic a Bohdanče patří dopravní podnik jen a pouze městu Pardubice a Bohdaneč s tím nemá nic společného. Provoz linky do Bohdanče dotuje kraj.
Srovnáváte nesrovnatelné.
Společný dopravní podnik obou měst je pro Liberec velice špatné řešení (už se nejednou prokázalo). Řízení jednoho podniku politickou reprezentací obou měst nebude šťastné (opět už máme zkušenosti). Vždy prodělá Liberec, Jablonec nic nemá, jen využívá…Nejlepší je oddělit a nechat Jablonec ať jde vlastní cestou (Jablonecká dopravní, soutěž) a udělat zpět Dopravní podnik města Liberce. Vzpomeňte na právní napadení valné hromady ze strany Jablonce při změně představenstva….
Společený podnik může být i dobré řešení, ale Jablonec by měl mít odpovídající podíl. Pak to bude fér. Najdete příklady i důvody pro i proti. Že to v minulosti nefungovalo – no ano, ale lze se z toho poučit i jiným způsobem než tím, že společný podnik nedává smysl. Může dávat, pokud se něco udělá jinak. Například ve Zlíně a Otrokovicích zajišťuje MHD Dopravní společnost Zlín-Otrokovice, vlastníkem je z 87 % Zlín (z toho 97,5 % Zlín a 2,5 % Želechovice nad Dřevnicí – obec, která se ne tak dávno od Zlína osamostatnila) a z 13 % Otrokovice. Odpovídá to… Číst vice »
Saskarna pokracuje 😂