Ivan Bednárik končí v čele Českých drah. Rezignuje, končí i další dva členové představenstva

Ivan Bednárik. Foto: Jan Chaloupka/ České dráhyIvan Bednárik. Foto: Jan Chaloupka/ České dráhy

Dozorčí rada má na post šéfa Českých drah vypsat výběrové řízení.

249 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jane

To bude odstupnè. ….Hlavně že nám řadovým zaměstnancům ČD chtěl sáhnout na platy o 3% dolů.Proto jsme kolektivku podepsali až jako poslední.

David

Čistíme od Ano. Pak bude zase čistit někdo jiný.

Pavel Skládaný

Viktor, ten se již osvědčil.

zvědavý

No to jsem zvědavý koho ti experti vyberou na nového generála nebo že by snad byla generálka – myšleno žena, ne restruktualizace ČD 🙂

Doctor

Žaluda zpět na své místo, nutno též zřídit funkci ombudsmana – lepší komunikace se zákazníky – napadl mě Fejk – uzavřel by se kruh … 😁
Komedie bez konce, pocítí to hlavně zaměstnanci.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zaměstnanci snad mají povinnost zůstat u ČD do důchodu? Mají ve smlouvě zákaz jít jinam? Kde je problém? V dnešní době sehnat práci fakt není problém.

patology_chef

Posledně se Žaludou přišlo tolik podržtašků, že se obávám, že je zbývající úředníci dnes už neuživí.

hank

V normální zemi by po aférách s prodejem vozů ČDC spřátelenému soukromníkovi a jejich následným pronájmem ČDC od stejného soukromníka nikoho ani nenapadlo nabízet jmenovanému jakýkoli další šéfovský post ve firmě ovládané státem. Jenže u nás je střet zájmů na této úrovni považován nanejvýš za gentlemanly transgression. A ano, nepochybuju o tom, že za pár měsíců nebo let si budeme číst o tom, jak vliv na firmy ze skupiny ČD získala jiná politicko-podnikatelská mafie… (Původní verze toho postu mi spadla do schvalování zřejmě kvůli dvěma linkům na související články z webu Investigace-dot-cz, tak to sem dávám znovu bez nich. Ty… Číst vice »

Jarda Kužel

Ale jdi ty prebto 🙂

Petr

Predevsim je normalni lidi na takovejch pozicich nestridat jako sochy na orloji. Ja se obavam, ze za takovejch okolnosti proste o ten post nebudou mit kvalitni kandidati zajem, takze budete vzdycky vybirat jednookyho mezi slepymi.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Kolikrát za 8 let vyměnil ředitele Bureš, máte to zjištěno?

patology_chef

Počítejte se mnou: Žák, Kurucz, Krtek, Kupec, Nebeský. Stabilita zajištěna.

Jiří Kocurek

No jo, ale tehdy se nešířila panika ohledně zničení veškeré železnice.

Andrej

Len na „obranu“ ODS (ak sa to tak dá nazvať :), že robí nejaké neslýchané brutálne čistky, a na vyváženie príspevkov nižšie, tak pripomínam, že keď malo ministerstvo dopravy ANO, tak šéfa ČD vymenilo hneď 6-krát (!!!). Z toho 5-krát vymenilo svojho vlastného predchádzajúceho nominanta:
Žaluda (nominant ODS, „vyčistený“ po zmene vlády), a po ňom postupne nasledovali: Zelený, Kurucz, Krtek, Kupec, Nebeský a Bednárik. A až ten posledný sa zdá byť k niečomu dobrý (podľa zamestnancov ČD), a našli ho až posledný rok z ôsmych pri moci.

Pavel Skládaný

Čechy Čechům! Takže je logické, že bychom mohli zase začít Zeleným, podobně jako u ministrů zdravotnictví. To je koloběh života, nezapomněl byl připomenout filozof.

Nevím

Len fakticky. Volby 2023 byly v říjnu 2013, vláda začala až na konci ledna. Žaluda byl odvolán v létě 2013

Pavel

Ještě by to chtělo pořádně pročistit SŽ.

Lumiere

Jak tady čtu kolektivní nářky, tak si říkám, že by to vláda měla dotáhnout k dokonalosti a jmenovat šéfem ČD Kalouska. Ať je teda proč lamentovat. 😁

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Hlavně Kalousek by zrušil bez náhrady režijky. Všem.

Pája

Vám ale nějak vadí. Sebrali Vam ji? Jinak kdyby režijky byly jediný problém v ČR, bylo by to moc prima.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Kdyby mi ji sebrali, znamenalo by to, že jsem bývalá modrá guma, jako tady těch cca 100 pod námi, ze kterých si tu tak trochu utahuji.
Mimochodem, celkem je o nich vypovídající obhajoba lumpa, co se kamarádí rusáky, dosadil ho Bureš a má za sebou řadu podivných kšeftů.
Že Bureš těch ředitelů vyměnil několik, to vesele ignorují.
Takže:
Kalousek na Nábřeží!
Všem sebrat režijky!
Privatizovat ČD!
Zrušit všechny lokálky!

Ryk Mat

🤣🤣🤣

Jiří Kocurek

Měl bych lepšího kandidáta. Vystudoval vojenskou ekonomiku, dotáhl to až na ministra. Má manažerské zkušenosti ze státní firmy v dopravě. Zná se Zemanem, vyzná se i v zahraničí, zpátky k armádě ho to táhlo vždycky, tak by mohl velet té modré.

Ale teď vážně: Tvrdíka ani na pět minut! Sice by konečně měli opravdový důvod k panice, ale vzniklá škoda za to nestojí.

Adolf

Reorganizaci a nutné úspory vyřešil tak, že vytvořil další funkce, viz : https://zdopravy.cz/politik-z-ano-zamiril-po-prohranych-volbach-do-vedeni-cd-pred-tim-s-nimi-podepsal-bez-souteze-miliardovou-smlouvu-91607/
Jen ať skončí.

Původní Pražák

Čtu tady samé chvalozpevy, ale nic konkrétního. Mohl by někdo z jeho zastánců napsat dejme tomu 5 zásadních bodů, v čem jsou dnešní CD lepší než před jeho příchodem? Já jako občasný cestující nic moc nepozoruju, pokud není úspěchem už to, že to jakž takž jezdí.

Výkolejka

Jak byste jako bezny cestujici chtel poznat vnitrni reorganizaci ktera vede ke zlepšení hospodarskych výsledků? … například!

Původní Pražák

Proto se ptám. Pokud vás ale i takový jednoduchý dotaz vykolejí, stačí ho prostě přejít.

Andrej

On je predovsetkym velmi popularny medzi zamestnancami CD, viz niektore prispevky nizsie „prvni odbornik ktery diskutoval s radovymi zamestnanci“. To je pre dobry pocit zamestnancov caso viac nez zvysenie platu, odporucam kazdemu managerovi. Takze z pohladu zamestnancov je lepsi nez ti pred nim, a zrejme aj po nom. A co sa tyka z pohladu zakaznikov a vlastnika (statu), tam je to tazke hodnotit. CD maju niekolko, casto protichodnych cielov, vyrovnane ci ziskovo hospodarit, naplnat objednanu verejnu sluzbu, modernizovat a zvysovat komfort, byt uspesny v tendroch, odolat konkurencii… V niektorych aspektoch mohol byt lepsi, ale v niektorych horsi.

Původní Pražák

Děkuju. A jen tak ze zvědavosti, přetavilo se to nějak do firemní kultury? Já třeba nepotrebuju, abych se bavil s generálem, ale spíš s lidmi kolem sebe a svým přímým šéfem. To, že diskutuje s lidmi on, je sice hezké, ale samo o sobě by to bylo málo, protože jeho úkol je právě nastavit to tak, aby to fungovalo i bez něj.

Andrej

Nie som zamestnanec CD, dedukujem len z prispevkov. A ani to nemalo byt brane ako jeho obhajoba, ze je medzi zamestnancami oblubeny je sice fajn, ale su dolezitejsie veci na ktorych zalezi

Daniel Jablonecký

Tady se populárnost zaměňuje za odbornost. To jsou ale dvě různé věci.

Andrej

Ak to vyznelo ako chvala Bednarika, tak to tak nebolo myslene. Ano, su to dve odlisne veci. Dokonca aj odbornost a kvalitny manazment su odlisne veci (ak teda dobry manazersky instinkt, cit na spravne rozhodnutia a siroke lakte nepovazujeme za specificku odbornost )

Anonymus

Souhlas, zadny rozdil

rhol

Rezignuje, nebo bude rezignován? 😉

Krušnohorec

Soudím, že Bednárik je schopný a úspěšný. Takže jej ODS musí vyhodit. ODS má k ČD stejný vztah jako měl soudruh Antonín Zápotocký k ČSD.
ODS + železnice = katastrofa

Roman Čadek

Poté co se začaly medializovat Bendárikovy konexe na Východ bylo prakticky jasné, že s novou vládou v dosavadní funkci nemůže dál přežít. „netají známostí s poradcem prezidenta Miloše Zemana. V minulosti pracoval i pro miliardáře s kontakty v Kremlu.“ zdroj seznamzpravy.cz

rozinka

A proto Zápotockého vládu řídil strojvedoucí ČSD Široký a nejvíc lokálek u nás zavřeli hejtmani z ČSSD.

NightmareFreddy

Čistky se prováděly po každých volbách. Ale síla, s jakou současná vláda rozdrbává vše, co relativně fungovalo, je obdivuhodná. Osobně mi přišel Bednárik neskutečně nafoukaný a nesympatický, ale byl to někdo, kdo po dlouhé době začal s ČD něco aktivně dělat a ne, že to fungovalo samospádem.

Andrej

Nevim ci je to az tak brutalne. Matla v RSD nechavaju (nutno dodat este ze), takisto zostava vedenie SZ (tam by naopak nejaka zmena skor prospela).

V CD predchadzajuca vlada robila cistky hned niekolkokrat, kde neraz cistila svojich vlastnych predchadzajucich nominantov.

Anonymus

Bednariku, v podstate jsem ti o radikalni restrukturalizaci, o ktere jsi mluvil na zacatku, neveril. Fandil, ale neveril. Po asi trech mesicich a prvnich info z medii bylo jasny, ze se absolutne nic nezmeni. Jsem rad, ze bednarik konci.

Pezos

Tady je zas nablito jak v Haló novinách…

Výkolejka

Tzn. ze je čtete když vite co tam píšou…odhaduju ze většina naroda ani nevi ze takove noviny vubec vycházejí : – D

Kubrt

Já jsem jednou četl titulky přes rameno nějakému důchodci v autobuse. Byla to síla:-)

Lumiere

Já ty jejich apokalyptické titulky, jak je všechno špatně, znám taky a přitom jsem je nikdy nečetl. Ono úplně stačí používat mediální agregátory nebo mít objednaný monitoring tisku.

Pezos

Přesně tak.

rozinka

Na to je číst nemusí, aby si domyslel, co se tam píše.

Arnošt

Jak tady tak čtu ty nekrology, je Bednárik téměř kandidátem na kanonizaci.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Přitom onuce ruských oligarchů a Bureše.

toor555

To co ODS nestihla odklonit v předchozím vládnutí to zlikvidují nyní. Pokračuje rozkrádání státu v přímém přenosu.

navratp

Tak se snaž a za 4 roky se zase dočkáš.

medvěd

Já bych u toho taky nechtěl být. Škoda, byl dobrý. Ted nastrčí „joudu“ a „odkloní“ …… na správnou kolej. Proč si ČD nemůžou dělat servis samy a musí „krmit“ jiné ? Daňový poplatníku státu plač a mlč !

ušatá

Odvolání p. Bednárika považuji za chybu. Vadí, že dávala ČD do kupy? O co opravdu jde? Jde o dosažení nefunkčnosti ČD za každou cenu? O to ČD zlikvidovat a někomu prodat???? O co vůbec v této zemi těm vládnoucím jde??

Marek Janík

To se nemělo stát. Konečně se tam objevil někdo, kdo chápal, že to prostě bez ekonomické optimalizace nepůjde a někam to mohl posunout.
Na druhou stranu, Nebeský jde taky do kytek, takže aspoň v tomto je to dobrá zpráva.

jezevec

Ano, bez ekonomické optimalizace to nepůjde, ale nějak jsem ji nezaregistroval… Viděl někdo konkrétní čísla přínosů poslední restrukturalizace? Je méně lidí v aparátu obslužných činností?

Jiří Kuba

Dokud bude ředitel ČD jen politická funkce a ne odborník z řad železnice, tak se bude těžko prosazovat koncept do budoucna…

Daniel Jablonecký

Ředitel by měl být hlavně odborník na oblast, která ten podnik trápí nejvíc. A to určitě není provoz.

***** Petr

Tak odborník z řad železnice mě opravdu zaujal. 👍👍👍. To poznáš podle toho ze doma skládá modely nebo leští páru ? Žádný železniční odborník zde a jinde píšící neví co to vize do budoucna je , ale starý šroty opravuje stále

zdeněk

Ještě čekám, kdy tito hlupáci začnou privatizovat ČEZ. A už to bude ods komplet.

Maxmilian

Dovolím si podotknout, že ČEZ je zprivatizovaný už dávno, pouze stát je největším akcionářem. Jestli chcete kousek ČEZu, vyjde vás na cca 850 kaček a ještě vám třicet dalších ročně určitě rád dá 😉

zdeněk

Jsem zvědav, jakého trafikanta a loutku tam nasadí.

Jánoš

Odchodem p.Bednarika z funkce České Dráhy ztrácí vynikajícího odborníka.

Marie

A také prvního odborníka, který diskutoval s řadovými zaměstnanci.

Daniel Jablonecký

To může dělat i populista, co žádný odborník není. To myslím obecně.

erik

Je mi ho líto 🙁

Daniel Jablonecký

Proč? On věděl do čeho jde a ten konec rozhodně nebude bez odstupného.

Růža

Někdo mu brání se do výběrka přihlásit?

NightmareFreddy

Hlásit se může, do čeho chce. Na židličku se už třepe Toman 🙂

Osoba odborně nezpůsobilá

No, kdyby byla olympijskou disciplínou střelba do vlastního kolene, tak máme vždy jistou kompletní sadu medailí.
Hoši měli čistit v Dlážděné, nikoliv na Nábřeží Ludvíka Svobody (resp. tam také, ale v řadách ústředního orgánu státní správy).

***** Petr

Čistit je třeba v obou zmíněných ještě výrazněji a na poště taky. Rozpustit celé a začít znovu. SŽ tak nějak z gruntu aby se se stávajícím vedením ani na chodbě nepotkali.

Miroslav Zikmund

Lepší to položit sám než se nechat odvolat na podnět vystudovaného tiskového mluvčího rozumějícího dopravě „jako koza petrželi“ ….

Bednárik neměl skrupule a snažil se vymést Augiášův chlév, když to neudělala povodeň v roce 2001 …

Daniel Jablonecký

Jakou povodeň v roce 2001 máte na mysli?

Jouda

Bednarika bude opravdu velká škoda. On toho v sobě skloubil více. Nejen že to je velký odborník, on má ale i neskutečné charizma, velký tělem i duší a budí přirozený zdravý respekt. Tak nějak by to mělo být. Toho bych si dovedl někdy představit i jako ministra.

Aleš

Máte malé cíle. Co takhle prezident?
Beze srandy, rozhodně by IMHO byl lepší, než ti, co poslední roky sedí na Hradě, ale třeba i v Bílém domě.

Anonymus

Bohuzel vysledky bednarik nemem.jen se naparoval, jak ceske drshy projdou restrukturalizaci, ale nic se nestalo. Porad jsou ceske drahy nabobtnaly statni utvar kazdy rok generujici ztraty za ztratou…

mar mares

Teda to je mi firma, ředitelé se střídají jako apoštolové na orloji. Co takhle každý měsíc vylosovat nového? Třeba rovnou v přímém televizním přenosu, něco na způsob kolotoče a uvádět to může Poulíček.

Karl vB.

Myslím, že odchod pana Bednárika, navíc v této, pro všechny dopravce, nelehké době, je k velké škodě ČD.
Rád se nechám překvapit alespoň stejně kvalifikovanou, náhradní figurkou, bezmezně oddanou této 5-kol. vládě.

O pana Bednárika strach nemám, headhunteři se o něj jistě už přetahují. Zahraniční železniční dopravci se intensivně zajímají o vstup na český trh…

Pája

Hned po vyhlášení výsledků voleb jsem tušil, že je pan Bednařík příliš schopný a má moc kvalitní vize na to, aby si ho tenhle slepenec pravicových neumětelů nechal. Je to opravdu škoda.

Karl vB.

Kdysi platilo, že do kopce se nepřepřahá…
Uvidíme, kdo schopný, (snad ne úplně všeho) „přijme tuto výzvu“.

Pája

Laťka je hodně vysoko.

erik

Tak pan Chrdle by byl prima na tento důležitý post.

král j

No, to je tedy průšvih.

dolf

Jak může člen dozorčí rady pan Šlégr vybírat členy do představenstva ČD, vzhledm k jeho amorálním a odborným kvalitám (viz diskuze před cca třemi dny. To bude z bláta do louže.
Mnoo opravdových odborníků na dopravu nemáme, tak bychom se stávajícími měli jednat férově, pokud se nejedná zlikvidovat národního dopravce úplně a odvádět dividendy z našich dotací do dopravy do zahraničí.

Daniel Jablonecký

Co dělá Šlégr amorálního?

Apollo17

“ pokud se nejedná zlikvidovat národního dopravce úplně “
No tak budem mít místo českého „národního“ dopravce německého „národního „dopravce-Arriwa, španělského “ národního “ dopravce LEO EXPRES, a italského “ národního“ dopravce D. Landerban… 🙂

Kubrt

A že ČD těch dividend něco vyprodukovaly.

Aleš

Mohl byste prosím uvést výše dividend ČD za poslední roky?

Důchodce

Před časem tehdejší GŘ ČD pan Krtek veřejně oznámil, že ČD mají zájem koupit soukromé dopravce RegioJet a LeoExpres. Netrvalo dlouho a byl odvolán.
Pan Bednárik napsal v deníku Zdopravy.cz 30.3.2021 článek, že cena RegioJetu u linky R23 Kolín – Ústí n.L. je mimo realitu a přesto RJ linku R23 dostal. Já ten článek pochopil jako upozornění na „korupční potenciál“ některých úředníků MD.
To si dovoli moc. Potrefené husy nezapomněly a teď si vyrovnávají účty, mimo jiné.

Miroslav Zikmund

Nekoupit RJ byla strategická chyba, tramvaje by se uživily na lince R23 s možným protažením do Mostu a Chomutova ….

Aleš

Můžete uvést typy a počet tramvají, provozovaných RJ?

Daniel Jablonecký

Jasně. A z Mostu by mohly jet po tramvajových kolejích do Litvínova. 🤦

Gajda

Tak on to byl výkřik a zdůvodnění proč to dopadlo jak to dopadlo. Ony i u ČD jsou ceny naprosto mimo realitu. Rozdíl je v tom, že když Radim vozí rychlíky za 88, doplatí si to z letenek. Když ČD umí vozit lidi Pendolinem z Košic do Prahy za necelý 300 nemá to kdo zaplatit a navíc ten mínus co tím vzniká a na kterej nikdy nevydělají je problém jejich majitele, tedy státu.

mlokXCM

Bednárikovi jsem fandil a jsem rád, že rezignuje sám, a nové vládě nedopreje to potěšení, aby ho vyhodili.

Joseph

Tak mohlo by to vyšoupnout i některé ředitele či ředitelky odborů, aby se na ČD v klidu pracovalo.

Tomáš Roubek

Jakého prosím?

Joseph

Zeptejte se zaměstnanců GŘ ČD.

patology_chef

Jsem zaměstnanec GŘ ČD a taky by mě zajímalo, které ředitele odborů považuje veřejnost za zbytečné, a proč. Bez zdůvodnění to neberu 😉

Jan Mahdal

Máte pravdu. Proč rušit ředitele, zrušil bych celé odbory. A hlavně specialisty specialistů.

Libor

to je ale pořád odpověď na „co“, ne na „proč“. Bez zdůvodnění je Váš názor jen výkřik do tmy.

Jan Mahdal

Bohužel se zde nedá tapetovat firemní pošta. Ale vy z GŘ se občas zajděte podívat do provozu, ať víte, jak to ve skutečnosti vypadá a jak nesmyslné pokyny uvádíte v život. Odpovězte mi například na otázku, kdy má zaměstnanec číst kvanta naprosto zbytečných dokumentů, které má navíc potvrzovat? Jen covid poslední dobou co 5 dní nový a nový dvaceti, třicetistránkový dokument nesrozumitelnou právnickou řečí. Garantuji vám, že nikdo z nás to nečte poctivě. Nepodepíšeš? -xxx Kč OO. Kolik lidí to zaměstnalo, než to vyšlo? A je to k ho…

***** Petr

Třeba tebe . Když máš tahat tak si čteš .

Jenisej

No, co na to říct. Po dlouhé době.jsme měli ředitele, co měl vizi a koule na to si ji prosadit. Teď tam zase bude sedět nějaká nemastná neslaná loutka, která bude přihrávat dobrou domů. Ach jo…..

Jač

Souhlas a navíc se mi jeví tako vláda zcela mimo kompetence

Miroslav Zikmund

Vláda řeší bludy ohledně údajného útoku Ruska na Ukrajinu …

Daniel Jablonecký

Tak nejen že tady píšete úplný bláboly o železnici ale ještě jste ruskej troll!

Arnošt

To se mentálním bolševikům stává úplně normálně.

Anonym03

By mě fakt zajímalo, komu Bednárik tak hrozně smrděl.

G.H.Bondy

To mi připomíná: Nás by zase zajímalo, kam se ztrácejí skuteční lidé! Kam zmizel třeba mlíkař?!
Skřivánci na niti.

mar mares

Jak prospívá podníkání s perlami?

G.H.Bondy

Tu Tana Masa mě byl čert dlužen. Ještě, že jsem investoval, do těch nových karburátorů koncernu MEAZ….

Miroslav Zikmund

Manažerskými schopnostmi převyšuje vystudovaného tiskového mluvčího v roli ministra …
Vracíme se do první poloviny 90. let minulého století, kdy se GŘ měnil i 3x za rok … za účelem zlepšení fungování podniku …

Andrej

Nemeli sa riaditelia CD za Toka a Havlicka hned niekolkokrat, a to sa ani nemenila strana ktora mala ministerstvo? Po nastupe ANO bol odvolany Zaluda, nahradil ho Zeleny, toho Kurucz, toho Krtek, toho Kupec, toho Nebesky a toho Bednarik.

Jiří 24

Kdopak tam půjde 🤔
Osobně bych si tipnul, že v budoucnu dojde k privatizaci alespoň v rozsahu podobném ČEZu. Ale nejsem si jist, že to ČD přežijí, pouze pokud budou dostatečně expandovat do zahraničí.

G.H.Bondy

Podepisuji. Jinými slovy: pár kamarádů přijde k byznysu, který na “volném” trhu nese známky sci-fi, po původním zvýšení kvality dojde k jeho propadu, to vše za destabilizace systému osobní žel. dopravy a velkých nákladů na její obnovení. Jednoduše: zisk bere kámoš, na ztrátu se skládáme všichni. Už jsem to zažil. Cca do 2010 běžné fungování “managementu země”.

G.H.Bondy

Nebo se tady opravdu musíme přesvědčovat o tom, že VŠUDE, kde došlo k privatizaci národního dopravce splakali nad “výdělkem” a VŠUDE ho zavádějí zpět? Dojde opět na argumenty “my jsme v Česku, nás zkušenosti se zahraničím nezajímají”?

Kubrt

Kde všude zprivatitovali národního dopravce a kde všude ho zavádějí zpět?

MRC

Národní dopravce by měl zůstat národním dopravcem a ne se privatizovat, aby to bylo celé soukromou společností. To je blbost. Viz Anglie, kde provoz musí na několika tratích zachraňovat stát… Liberalizace a konkurence ano, ale ne privatizace. Např. viz Německo…

Miroslav Zikmund

Národní dopravce je zprivatizován – podle práv.a – již více než jedno destiletí …

G.H.Bondy

Promiňte, ale běžte se na informační a diskuzní web chemiků zeptat, proč je voda H2O…..Jestli máte internet, tak hledejte, jestli ovládáte třeba angličtinu, tak hledejte v angličtině…… Na rozjezd: https://archiv.hn.cz/c1-66929630-nejvetsi-reforma-zeleznice-v-britanii-od-privatizace-konci-fransizy-provoz-zastiti-statni-great-british-railways

Kubrt

A dál? Kde všude?

G.H.Bondy

Norsko, Nizozemí, Dánsko. Kubrte, takový sympatický nick, je mi vás fakt líto. Jako malý Jarda. Tráva je zelená a voda mokrá, bacha na to. Kde všude? Hledej, šmudlo hledej…

Arnošt

V Norsku privatizovali Národního Dopravce a teď to vrací zpátky? Vždyť tam zvládili akorát přejmenovat NSB na VY… Ve Švédsku zprivatizovali SJ a v Dánsku DSB? Asi v nějaké vaší alternativní realitě, ale ve skutečnosti se nic takového nestalo.

Kubrt

Bláboly, ani v jedné z těchto zemí k privatizaci a znovuzavedení národního dopravce nedošlo.

G.H.Bondy
Arnošt

Great British Railways vůbec nebude Národním Dopravcem – právě naopak, bude si dopravce najímat (zadávat jim frančízy). Rozdílem bude akorát to, že dopravci už neponesou riziko tržeb. To se vám vůbec nepovedlo.
A kde dál teda „končí privatizace“?

G.H.Bondy

Tak si to pořádně přečtěte, převeďte ten anglosaský sytém do kontinentu (majitel dráhy vs.dopravce, zakomponujte si do toho riziko z tržeb, soutěže na dotované spoje v ČR) a možná vám vyjde, že anglická státní vlajka není stejná jako ta česká, ale ano, je to taky státní vlajka. Promiňte, ale pevně doufám v to, že ještě nemáte volební právo….

Arnošt

Když si to převedu do českých reálií, tak GBR budou to, co je v CZ ministerstvo dopravy + SŽ (a v UK dosud DfT+Network Rail). Hospodaření se státní infrastrukturou, objednávka dálkové dopravy (OK, tam se budou víc míchat i do regionálky v Anglii, protože „samosprávu“ má akorát Wales a Skotsko + „Velký Londýn“), státní tarif. Dopravci zůstávají (budou-li chtít), frančízy se převedou na „přímá zadání“, úředníci se budou v tuhle chvíli realizovat hlavně v „rebrandingu“. Ale chápu, že v ČR je to vykládáno jinak. Ono to je na delší vysvětlování a potřebuje to pochopení britských reálií, takže je jednodušší nějaká… Číst vice »

Arnošt

Kde vidíte nějaký „konec privatizace“?

Pedestrian

Tak třeba Británie.
Tam si po do u 30 let uvědomili, že to co zavedli byla kravina. Teď to vrací pomalu dohromady.
No a jako běžná věc, zavedeme to v Česku.
Liberalizace železnice, privatizace státního dopravce…
Všechno špatně.
Však nepotrvá to dlouho, tak jako jinde, i u nás si někteří uvědomí, že nejlepší bylo to, co tu bylo před tím.

Arnošt

Co v Británii „vracejí dohromady“?
(Zkuste přestat číst český odborářský tisk a Čulíkovy překlady z Guardianu.)

„nejlepší bylo to, co tu bylo před tím“
No, nejdřív budeme muset vymřít my, co pamatujeme ČSD 1980+ a ČD let devadesátých…

G.H.Bondy

Někdy bych chtěl jen na moment nakouknout do vašeho vesmíru, kde voda není voda a vzduch není vzduch. Přesvědčujte dokola sám sebe, že máte pravdu, já končím. Slepému nelze ukázat…

G.H.Bondy

Jen okrajově – jsem velkým příznivcem soukromých dopravců, soutěží na dotované spoje a stále si myslím, že nebýt Regiojetu, ČD by dnes byli tou katastrofou jako před několika málo lety.

Pedestrian

Nebýt rakušanů, tak RegioJet u nás ani nejezdí 🤣. Zkuste mi napovědět, s čím by tak asi mohl jezdit u nás před 20 lety? Ono se to krásně píše, když vozový park RegioJet čítá 147 vozidel (jak vozy osobní, tak hnací dohromady) a České Dráhy jich mají 5 397 vozidel. Pane, tohle je nesrovnatelné. Vyzobat si nejvíc výdělečné linky na koridoru a provozovat tam pár vlaků s vozy od rakušanů, s kávičkou a netíkem…. To se pak dobře píská. Ale zajistit žel. dopravu do všech koutů České republiky, pokud čekáte, že Dráhy by měli zmodernizovat všechen vozový park, kterým disponují… Číst vice »

Arnošt

„Vyzobat si nejvíc výdělečné linky na koridoru“
Přitom se hned vedle brečí o privatizaci ČD, když Regiojet „nevyzobává na koridoru“, ale jezdí v závazku objednanou dopravu. Nemáte to jednoduchý 🙂

Daniel Jablonecký

A jéje! Zase další, kdo obhajuje bordel hlavního dopravce, protože je velký a má moc vozidel. Je to přesně naopak: právě ten velký by měl být mezi všemi ten největší profík.

Arnošt

No a kde všude teda zavádějí zprivatizovaného Jediného Správného Dopravce zpět?
(Pro jistotu: Velká Británie to NENÍ.)

G.H.Bondy

https://zdopravy.cz/norsko-konci-se-soutezemi-na-dopravce-vlaky-zajisti-statni-spolecnost-97862/ Dánsko a Holandsko, v ostatních se národního – státního dopravce nevzdali. Specificka situace je v USA, ale tam je systém úplně jiný. Třeba Kanada je tam mnohem lépe co do kvality a dostupnosti spojů, ale jen díky tomu, že se inspirovala v Evropě. Pokud máte nlízko k elonomii, zkuste se podívat na kapitoly “makra” o Selhání trhu.

Arnošt

Norsko – nevidím žádné „zavádění zprivatizovaného Národního Dopravce zpět“ – NSB/VY privatizované nebyly, vysoutěžené soubory zůstávají (přičemž švédské SJ jsou státní a naopak NSB získaly nějaké soubory ve Švédsku).
Dánsko – DSB nebyly privatizované a nic se zpět nevrací, Nizozemí (Holandsko je jen jednou z provincií) – NS nebyly privatizované a nic se zpět nevrací. Prostě se v těch zemích soutěží výkony a kritériem není státní/nestátní, ale úroveň a cena nabídky.

P.S. Prý Kanada inspirovaná v Evropě 🙂

Miroslav Zikmund

ČD a.s. jsou z hlediska práva „privátní“ obchodní společnost …

Aleš

Ano, vlastněné největším českým soukromníkem, u kterého „zdroje jsou“ a když nejsou, tak si je natiskneme. Ten soukromník se jmenuje Česká Republika.
Opravdu tu musíte opakovat ty nesmysly?

Karl vB.

Tomu se říká kapitalizace zisku a socializace ztrát.
To může být pro nějakou partaj přímo její DNA.

Miroslav Zikmund

Můžete popsat, jak se privatizuje privátní obchodní společnost ?

kakov

Jednoduše, stát, který vlastní akcie, je prodá na burze (například), tím se ztratí pouto mezi státem a firmou….. Není to sice privatizace v klausovskem slova smyslu, ale je to převod ze států na soukromí sektor

Andrej

Tak CEZ to prezil, a naopak expanzia do zahranicia bola to, co mi najviac podrazilo kolena.

Cestujici 2

Spíš by to chtelo provětrat dobrou zprávu

Joseph

Jste zhrzený zaměstnanec?

Jan

Spíš zklamaný cestující.

Aleš

A taky provětrat učebnice českého jazyka ze základní školy.

Výkolejka

Ale treba je to jinak. Treba končí na CD aby se z nej stal ministr dopravy : – )

Karel

Nový ministr dopravy se projede vlakem ČD a pak obratem rezignuje jejich šéf a část dozorčí rady. Zajímavá shoda okolností…

Jsem zvědavý na to zítřejší oficiální oznámení (a případné zdůvodnění).

Arnošt

Co mají zdůvodňovat? Že se p. Bednárik rozhodl rezignovat na svou funkci? To on nijak zdůvodňovat nemusí.

Karel

Může tlumočit klidně zdůvodnění p. Bednárika.
Vzhledem k tomu, co a kde dělá (dělal), se sluší dát nějaké zdůvodnění do médií pro veřejnost.

bently

Škoda. Říkejte si co chcete, ale vzhledem k realizovaným opatřením ve fungování, konečně pořádně rozjetým investicím a rozumnému nasměrování celé skupiny do budoucna byl Bednárik jedním z nejschopnějších CEO Českých drah za hodně dlouhou dobu. Uvidíme, kdo přijde teď, ale vidím to spíš černě než bíle…

Apollo17

Teď nastoupí odborník Žák. Ten myl i okna na nádraží v Havířově. 🙂

zdeněk

Doufám, že tato vláda brzy padne, než napáchá velké škody.

František

To ještě něco jde napáchat po tom, co napáchala vaše modla, stb Bureš?

Miroslav Zikmund

Stb Bureš je kdo ?

Pája

To je bývalý agent Stb s krycím jménem Bureš, jemuž u soudu další bývalí agenti dosvědčili, že není agent. Fakt je, že agent Stb smí i lhát u soudu, aby ochránil dalšího agenta a dosud to nikdo nezrušil. Je to jako bych já chtěl po Vás alibi na včerejší odpoledne….

G.H.Bondy

Tak to jste dost naivní. Škody jsou už teď dost značné. Jde jen o to je minimalizovat. A to jsem byl rád, že je jasných 108. Některé věci se ale bohužel, na vzdory líbivé rétorice nemění.

Výkolejka

To prece neni pravda, tahle vlada pracuje uplne naplno : – D
– uz schvalili jeden zakon ktery se jen shodou nešťastných okolností vratil po drobném neúspěchu ze senátu
– odvolali policejniho prezidenta
– odvolali vedení pošty
– odvolaji vedeni ČD
– poslali granaty na Ukrajinu
Tak vidite ze je neplatime zbytečně : – D

Otakar

Česká pošta měla 15 členů v dozorčí radě. K čemu proboha?! I Škodovka má zlomek. Ta čistka dávala smysl. Tady mě Bednárik mrzí, dělal správné kroky.

Výkolejka

Ale ja vubec nehodnotim jestli je to dobre nebo špatně, ja jsem jen popisoval jake uz mame vysledky od nove vlády. Nic vic nic míň.

Gargy

Ta pošta taky půjde do kytek.opravdu ta pěti sebranka ..nedělá nic podstatného jen si dosazuje svoje šmejdy.

Arnošt

Pošta v kytkách už dávno je. Problém je, že se nedá ani privatizovat, protože by ji nikdo nechtěl.

zdeněk

Čistky jako v 50tých. Pravice zdá se dělá převrat. A trafikanti.

Otakar

Nevšiml jsem si žádných justičních vražd… Bohužel čistky jsou potřeba, když se tam v uplynulých vládách dostávali trafikanti. Je potřebná deagrofertizace země. Bohužel tady to odnesl i Bednárik (kterého považuji za kompetentního), ale když se kácí les, létají třísky.

G.H.Bondy

Tak jestli dával Kupka dohromady pohádku o argumentu odvolání Bednárika, tak vám musí líbat ruce. “Když se kácí strom, lítají třísky”, vy byste měl radit Profesorovi. Jinak nemíním tu kopat za jeden nebo druhý dres, ale v Babišově vládě se počet trafikantů na rozdíl od těch minulých blížil limitně nule. Tak koho jste měl namysli???

David

A jak jste na tuhle moudrost přišel ?

Aleš

I kdybyste měl pravdu, tak toto je mnohem horší (morálně i finančně), než trafiky:
https://neovlivni.cz/opravit-statni-spravu-po-babisovi-bude-trvat-roky/

Arnošt

„v Babišově vládě se počet trafikantů … blížil limitně nule“
🙂 🙂 🙂 Pobavilo poránu, málem jsem si rozlil kafe 🙂
Zhrzený volič?

Kubrt

Zaměstnanec Anofertu. Ne zhrzený, jen dělá svou zoufalou práci.

G.H.Bondy

Abych byl úplně upřímný, je mi vás líto. Opravdu

G.H.Bondy

Už to sousloví zhrzený volič je mimo mísu (ale vám se do ní vejde). Chápu, že jste se identifikoval v retorice nějaké strany a ted bojujete hlava nehlava o její (falešně vaše) zájmy. Jste fanda. Volič je každý nad 18. A zhrzený asi zklamaný? Čím? Výsledkem voleb nebo lží v programu a zcela jinou realitou ve skutečnosti. Zabývám se ekonomií, zdravotnictvím a dopravou. Je mi fakt jedno jestli je ve vládě Pepa nebo Karel, Cikán nebo Ind, mladík nebo stařec. Mluví za ně výsledky. Čísla jednotlivých indikátorů. Dynamických, statických, jednoduchých, složených. Nelibuji si ve slovíčkaření, jestli odprodej podílu státního majetku… Číst vice »

M19

Přesně v souladu s doktrínou v padesátých letech…

David

A copak to bylo v létě a na podzim roku 2013 ????? Čistka podstatně horší……

G.H.Bondy

V čem horší? Konkrétně? Jako když odvoláváte gen. man. Českých lesů, který je zodpovědný za sekeru 1,5 mld, když v dalším období byly zisky 3,5 až 12mld, tak to není “čistka”. Tak jako, když se snažíš důchdy penzistů dostat v poměru k HDP země ze dna alespoň do podprůměru, těžko si můžeš o lidech, co mluví o populismu myslet něco pěkného. Není čistka jako čistka.,

Pepa

Asi tou čistkou manažerů někoho nas…
Zlatý padák bude?

Roman Čadek
Daniel Jablonecký

Pokud je pravda, co se o něm v tom článku píše, tak je jeho nucený odchod logický. Ono kamarádit se s Nejedlým je fakt průser. To si myslím, že v následujících měsících ještě vyjde najevo.

Ryk Mat

Tak tohle vypadá jako panický úprk.

G.H.Bondy

??? Vy asi nebudete úplně od “fochu” že?

Výkolejka

Tak pokud se zitra dozvime ze je to skutečně pravda, tak bude zajímavé si poslechnout i důvod.

achjo

Tak vážení, Ivan Bednarik byl poslední generální ředitel ČD, který měl lidskou tvář a dokázal by posunout ČD dál. Vše ostatní co tam přijde, tak bude jen dosazený člověk vlády s nulovým zájmem o železnici. Škoda..

Původní Pražák

Úplně se v tom neorientuju,, pana Bednárika tam dosadil kdo?

Kubrt

Křišťálová koule, nebo něco silnějšího?

jal

Ale bude mít jednu dobrou vlastnost-.Bez řečí připraví likvidaci a rozprodej.

Vašek

To už jste asi zapomněli že před ním tam byl Nebeský kterému se přesně na kůži ušilo „výběrové řízení“.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To je jízda.
Co Sosna a Čoček?

BND 30

Ti už přežili leccos a leccos ještě přežijí 😀

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Doufejme, že už mimo státní správu.

Tonda Sehnal

😆😆👍

G.H.Bondy

Tak. A privatizace ČD může začít…

G.H.Bondy

No, chápu, že se vám to nelíbí. Ale realita je někde jinde…. aneb proč se v publicistice nikdo v ČT Kupky na poloprivatizaci nezeptá…

Arnošt

A kdo by asi chtěl tlupu zdivočelých odborářů a technické muzeum v přírodě?

G.H.Bondy

Mluvíte o Fialově vládě nebo Kremlu?

rozinka

Ne on mluví o ČD a jejich zaměstnancích a vozovém parku.

G.H.Bondy

To asi ne, že? Nebo že by neuměl počítat? Vsadíme se, že podobných chytráků bylo spousty i v Británii, Norsku, Dánsku a dalších zemích, kde se po selhání trhu privátních dopravců opět znárodňuje?

jal

Ale ti, co to předtím udělali ,si vydělali. A o to jde.

Zapa

Otázkou zůstává kdo a kým by je v tomhle rozsahu nahradil. I když je mi jasné, že na jejich výkony už čeká plno jiných s novými vozidly a za branami stojí nový nedočkaví zaměstnanci…

Zapa

…noví nedočkaví… Nesmím to psát z postele s mobilem nad hlavou.😁

G.H.Bondy

Tak v celku to snad ani zprivatizovat nejde … Tady je záměr rozprodat tu libovou fungující část. Po vzoru vodáren, tepláren atd. DNA je pořád stejná. Už se těším, jak nám “Mirek Dušín” bude recitovat o výhodách…

jal

Vozový park se přebarví a pod „privátní“ rakouskou a německou dcerou státního dopravce to začne jezdit bez poruch, na čas a levně. A nebude potřebovat dotace. Přibudou cestující, kteří dosud jezdili autem.

Zapomněl jsem na něco?

G.H.Bondy

Zavolat to Kupkovi. Zní to pěkně. Podobně pěkně, jako když bude nemocnice soukromá, budeme mít lepší péči nebo když všechno bude všech budeme se mít lépe. Škoda, že vás neměli v polovině Evropy, kde se jim do privatizace národní dopravci z jiných zemí jako na potvoru nehlásili…

Ic540

Jste po dlouhé době na tomto fóru ten kdo mě rozesmál. Vždyť ono je to i pravda…😀
V našem Moravsloslezském kraji jsme na to odborníci. Ekvivalenty 810 se to jen hemží…😀
Jsou to nesmrtelné stroje které překonaly několik Sovětských ofenzíf řečeno filmovo/básnicky…😀
Zaskakují i na S1 když je třeba…😀

G.H.Bondy

😀 nápodobně. Pokud, vy filuto, nemáte nějaký sofistikovaný kurz demagogie 🧐 sedmi osmsetdedítkami jste zapomněl na investice v řádech desítek milionů významně hrazeny z fondů? Přiznávám, že MS kraj působí hodně jako historické výletní vláčky, taky jsem odsud.

G.H.Bondy

Desítek miliard…, snad jsem to nechytl od Stanjury 😳

Jerry

Tu chystal právě Bednárik.

G.H.Bondy

😳 budu moc smělý, když vás požádám o zdroj?

Miroslav Zikmund

Můžete popsat, jak se privatizuje již zprivatizované ?

Zdrasa

Tak snad nepůjde jen o jejich hvězdný plán na poloprivatizaci ČD

Miroslav Zikmund

Co to je poloprivatizace privátního podniku ?

Arnošt

Něco jako polotěhotenství.

Geralt

Kdo by to byl čekal, že s novou vládou dostanou ČD i nové vedení. Jako vždy.

Zapa

Asi se to dalo čekat, jenomže pak ta firma má nějak vypadat.

Marana_CZE

Nuže schopní odcházejí a neschopní zůstanou na svých místech… Jooo, ještě že máme ODSku na ministerstvu dopravy, člověk by jinak čekal, že si tak významné ministerstvo uvědomí důležitost železnice…

noerf

Železnice nebo jednoho dopravce. Železnice má své nezastupitelné místo, ale je také potřeba říct, že vlivem MD i ČD přichází o efektivu. Máme nějakou kapacitu tratí, pokud například zruší MD objednávky vlaků na trati praha – Vsetín – Žilina/Luhačovice a naváže na neobjednané vlaky v olomouci, tak uvolní kapacitu pro nákladní vlaky, které zvýší efektivitu železnice jako celku (růst hrt.km), navíc může dojít díky zrychlení nákladní dopravy k jejímu růstu a omezení kamionů. Co se týče ČD, je mi srdečně jedno, co s touto firmou stane, pokud mne to jako daňového poplatníka nebude nic stát. Vzhledem k dlouhodobému ztrátovému hospodaření… Číst vice »

Výkolejka

Z takto dlouhého prispevku plného dost zavadejicich informaci vyberu dve které bijou do očí.
1) lide nejsou ochotni prestupovat z PP ve frydlante smer Frenštát a uz se hledaji cesty jak zase zavest prime vlaky do Frenštátu. Natoz aby byli ochotni jet z Prahy a pro cestu na Vsetin ci do UH a prestupovali v Olomouci ci Přerově.
2) nebyt Covidu tak jsou ČD bez problemu v plusu a nastaveny trend je dobrý, takze o nejake ztratovosti nemuze být řeč.

noerf

1) Efektivita železnice nesouvisí s ochotou lidí přestupovat. To že tyto linky objednává stát, znamená, že nejsou vytížené spoje, jinak by si na sebe tyto vlaky vydělali.
2) kolikrát za posledních dvacet let byi ČD v osobní dopravě v zisku. Není to tak dávno, kdy samotné ČD tvrdii, že být v osobní dopravě v zisku je nemožné. Bavme se o samotné osobní dopravě ne o skupině ČD, kde kladné výsledky dělá ČD Cargo, VŮZ či ČD Telematika.

Výkolejka

1) co to ma společného? Vy navrhujete reseni které lidem nebude vyhovovat a vysledkem bude jen to ze lidi budou nadavat a pak se zase zavese přímé spojení. Hokus pokus navrzeny od stolu
2) Vubec nejde o to co bylo v poslednich dvaceti letech ale o to jaka je situace ted. Nevim kdo ten nesmysl rekl ale jaksi by to popiralo snazeni všech dopravců a znamenalo konec liberalizace.

Miroslav Zikmund

Nejste náhodou reinkrenace pana Alexe ?
Která železnice zajišťující osobní dopravu, fungující se síťovým efektem, je v zisku … v zisku nejsou ve Švýcarsku ani SBB … prostě výkony jsou objednávány ….
RJ, Leo Express nejsou dopravci fungující se síťovým efektem … Myslíte, že RJ linka Ústí Střekov -. Děčín hl.n. si na sebe vydělá ?
Prostě je součastí systému DÚK, který jí platí …

Martin 11

V červnu bude změna.asi přestupy do Frenštátu skončí.

Radim

Ty Ex/R směr Vsetín/Luhačovice by se daly udělat tak, že by prostě byly spojené s vlakem co jede jinam (Bohumín/Opava/Český Těšín/co já vím a v Olmiku/Přerově se odpojí a pojedou „po své trase“.

Miroslav Zikmund

Z Olomouce do Horní Lidče / Luhačovic se uvolní kapacita pro nákladní vlaky …
Vás propustili z ústavu MUDr. Chocholouška ? Kolik nákladních vlaků jezdí do Luhačovic resp. ze Starého Města do Bylnice / Vlárského průsmyku / Trenčianske Teplé …
Přes Valachy je nedostatečná kapacita ?

Petr Pomalý

A kteří jsou ti schopní, kromě Ivana Bednárika?

Gargy

Tak to stě ty ČD dojebali úplně.

Výkolejka

… a jina firma po nem okamžitě sáhne!

Vrabec na střeše

Takhle to evropské opravárenské centrum nikdy nevybudujou 🙂

J.K.

Docela škoda, ne?

Martin z topírny

Domnívám se, že ne… nebyl to výstavní kousek, ani se nikterak pozitivně nevyjadřoval. Nevnášel ani dobrou náladu ve firmě, ani na venek.

Spíš pro ostudu.

Výkolejka

Ale vylepšil Vam hospodareni o miliardy ročně a pracoval na tom aby se ČD staly uspesnou firmou ktera bude ziskavat zakazky a vy budete mit praci a tim padem i výplatu …

Sysel

Ale notak. Kecat uměl asi jako Babiš, ale skutek utek. Celá slavná reorganizace z jeho hlavy znamenala mírné škrty v provozu a nárůst personálu na GŘ. Velké nastvání zaměstnanců i obchodních partnerů- krajů, kteří teď nemají pořádné obchodní partnery. Je ostuda, že tak velká firma, hrdý národní dopravce, měl v čele Slováka, který se neobtěžoval naučit česky a s komerčním titulem. Kecal do všeho, ale často ničemu nerozuměl a nechtěl si nechat poradit. Viz třeba výběrka na náhradní autobusovou dopravu při mimořádnostech. Bednárik to chtěl, že to bude levnější, bylo mu opakováno, že mimořádnosti nikdo nechce jezdit, ale trval si… Číst vice »

Honza

A v čem máte problém, že je Bednarík Slovák. Šefovat může i Turek. Auto Škoda taky neřídí Čech

Miroslav Zikmund

A kdepak jste kritizoval, když ŽSR měly v čele firmy občana České republiky ?

Výkolejka

Došel jsem jen po ty kecy o češtině …

Miroslav Zikmund

Tohle je charakteristika Žaludy ….

Palecek.M

Bylo by fajn, kdyby se vratil do CDC

Kar

Mělo to být naopak…

kakov

Tak tohle je nečekané

Znalec

Právě že čekalo. Ambiciózní neschopa, dálkový inžinýr Kolář (to je snad epidemie) (známý svými kontakty do ODS) si zřejmě vybral. Proto Svoboda zatįm zůstal.

Georg

ja si rikal jestli zase zrecyklujou kolare… tomu je tak sto let, ne?

Znalec

Ročník 1963, docent z dálkového VŠ. To by dřív prostė nebylo možné, že to nerozdává rovnou hajzlbába. No neberte to, když je to teď tak levně k dostání. Nejlíp k tomu ještě MBA v akci za 80. Obávám se, že naše VŠ brzy akreditují obor Fekálie a obsluha hovnocucu. Vše co se dřív dělalo ve 14 kurzu. Samozřejmě přehnáno ad absurdum

Miroslav Zikmund

Dříve se dálkově nestudovalo ?

Oldřich Sládek

Píšete hovadiny, že vám není hanba. Můj spolužák z VŠDS Žilina 1986 – 1991 a rozhodně to nebyla dávačka, internetový anonymní hrdino..

Oldřich Sládek

Vy jste fakt…. Internetový osel. Neznáte a nevíte vůbec nic, anonymní znalče.

Znalec

Já VŠDS v letech 1987 – 1991 musel bych Vás osle znát. Nebyli jste trochu starý na prezenční studium? Dálkově se samozřejmě studovalo a tu nedávačku jsem viděl na vlastní oči. Z Vás v čele Žesnadu musí mít vaše oblįbená auto lobby taky radost Vy arogantní tupče

korči

Prosím o slušnost nebo se aspoň odanonymizujte, když chcete byt osobní. Takhle jste poměrně trapnej.

Znalec

S tou neslušností začal někdo jiný. Zůstanu v anonymitě, jelikož jsem si s kádrovými rezervami typu Koláře z modro rudých ČSD užil své. Jen jsem chtěl poukázat na to, že v tom víně co nalévá pan Sládek něco plave. Dálkařů v 90 letech na VŠDS jsem znal mnoho, všechno z ČSD s tou správnou průkazkou. Najednou morální autority. Už k průkazce nastupovali, aby získali výhody na úkor ostatních. Ale máte pravdu už je jiná doba. Průkazky již mají jiné barvy, ale lidé zůstávají stejní.

Karl vB.

Přesto, že s některými vašimi argumenty bych se mohl ztotožnit, vadí mi styl, kterým je podáváte a tím i zbytečně devalvujete jejich váhu.
Paní Adamicová (měl byste jí znát), kdysi říkala, že vynadat se dá i slušně.

Znalec

Jo máte pravdu, ale v mých i jiných příspěvcích nadávky nenajdete. Jen jsem přechytralému panu Sládkovi odpověděl jeho stylem. Mnohé jeho příspěvky zde jsou arogantní a urážlivé. Přitom sám má másla na hlavě dostatek.