Italové budou Řecku pomáhat se železnicí. Investují miliardy do tratí i vozidel

Na řeckých železnicích se má zlepšit bezpečnost a prohloubit digitalizace.
Italská společnost Ferrovie dello Stato (FS) a řecké ministerstvo dopravy podepsaly dohodu o modernizaci řeckých železnic. Celková výše investice činí 760 milionů eur (19 miliard korun), přičemž Řecko přispěje 400 milionů a Itálie poskytne zbytek.
Kromě modernizace železniční sítě se investice mají týkat i obnovy několika oblastí postižených loňskými povodněmi. Podle řeckého premiéra se síť má přizpůsobit italským železničním standardům.
„Itálie je předním obchodním partnerem Řecka a dohoda znamená oživení důležitého strategického partnerství,“ uvedla italská premiéra Giorgia Meloniová.
Na řeckých železnicích se má zlepšit bezpečnost a prohloubit digitalizace. Plán počítá s investicemi do kolejových vozidel a školení zaměstnanců.
V Řecku začala jezdit pendolina z italsko-švýcarského provozu. Jízda Atény – Soluň trvá pod 4 hodiny
Obě země se zavázaly podpořit interoperabilitu a zlepšit služby pro cestující i nákladní dopravce.
Klíčovou prioritou dohody je obnova vozového parku společnosti Hellenic Train. Tu vlastní skupina FS Group. Investiční plán zahrnuje nákup nových kolejových vozidel a modernizaci zařízení pro údržbu. Cílem je rozšířením kapacity vnitrostátní sítě.
V roce 2017 společnost FS v rámci evropské expanze koupila řeckou firmu Trainose, která byla následně po transakci v hodnotě 45 milionů eur přejmenována na Hellenic Train. Společnost v současné době provozuje 274 denních spojů – osobních i nákladních – a disponuje vozovým parkem čítajícím 1 179 lokomotiv, osobních a nákladních vozů.