obrazok-zdopravy

Italové budou Řecku pomáhat se železnicí. Investují miliardy do tratí i vozidel

Jednotka ETR 470 pro řecké dráhy. Foto: TrainOSEJednotka ETR 470 pro řecké dráhy. Foto: TrainOSE

Na řeckých železnicích se má zlepšit bezpečnost a prohloubit digitalizace.

Italská společnost Ferrovie dello Stato (FS) a řecké ministerstvo dopravy podepsaly dohodu o modernizaci řeckých železnic. Celková výše investice činí 760 milionů eur (19 miliard korun), přičemž Řecko přispěje 400 milionů a Itálie poskytne zbytek.

Kromě modernizace železniční sítě se investice mají týkat i obnovy několika oblastí postižených loňskými povodněmi. Podle řeckého premiéra se síť má přizpůsobit italským železničním standardům.

Itálie je předním obchodním partnerem Řecka a dohoda znamená oživení důležitého strategického partnerství,“ uvedla italská premiéra Giorgia Meloniová.

Na řeckých železnicích se má zlepšit bezpečnost a prohloubit digitalizace. Plán počítá s investicemi do kolejových vozidel a školení zaměstnanců.

V Řecku začala jezdit pendolina z italsko-švýcarského provozu. Jízda Atény – Soluň trvá pod 4 hodiny

Obě země se zavázaly podpořit interoperabilitu a zlepšit služby pro cestující i nákladní dopravce.

Klíčovou prioritou dohody je obnova vozového parku společnosti Hellenic Train. Tu vlastní skupina FS Group. Investiční plán zahrnuje nákup nových kolejových vozidel a modernizaci zařízení pro údržbu. Cílem je rozšířením kapacity vnitrostátní sítě.

V roce 2017 společnost FS v rámci evropské expanze koupila řeckou firmu Trainose, která byla následně po transakci v hodnotě 45 milionů eur přejmenována na Hellenic Train. Společnost v současné době provozuje 274 denních spojů – osobních i nákladních – a disponuje vozovým parkem čítajícím 1 179 lokomotiv, osobních a nákladních vozů.

Tagy Ferrovie dello Stato (FS) Hellenic Train Itálie Řecko
5 komentářů