Italové budou Řecku pomáhat se železnicí. Investují miliardy do tratí i vozidel
Jednotka ETR 470 pro řecké dráhy. Foto: TrainOSE

Na řeckých železnicích se má zlepšit bezpečnost a prohloubit digitalizace.
Na řeckých železnicích se má zlepšit bezpečnost a prohloubit digitalizace.
Wir müssen zusammenhalten. Nám by mohli pomoct rakušáci, nejen vylepšit, ale třeba i optimalizovat ty lokální lokálky….
Na podzim jsem se svezl vlakem z Athén do Soluně. Velká část trati vede v nové stopě a dle OpenRailwayMap by zde měla být rychlost 160-200. Ta nová stopa ve zdejších horách je opravdu impozantní, samý most a tunel. Nicméně, realita byla taková, že maximální rychlost neustále kolísala, podle mě vlivem zanedbávané údržby. Na jednom z nádraží jsem viděl, že následkem povodně byl kolejový svršek odnese vodou, koleje visely ve vzduchu. Opravili jen hlavní průjezdné koleje, vedlejší nechali podemleté, vše zarostlé travou. Nedostatečné krytí výztuže na vcelku nových mostech nad tratí byla už jen taková třešnička na dortu, kolikrát jsem… Číst vice »
Tak Řekové začali ten koridor rekonstruovat v půlce 90. let a teprve od roku 2022 byl spuštěn elektrický provoz. Doteď se tam jezdí na hubu a báboblok 200 km/h (což byla i jedna z příčin nehody v roce 2023). Toliko k řeckým drahám a údržbě…
200 se tam pokud vím v současnosti nejezdí nikde, max. 160. Ten elektrický provoz až od 2022 měl celkem jasnou příčinu, nechtělo se jim elektrifikovat jednokolejku ve staré stopě co pak zrušili a dokud nebyla trať modernizovaná komplet, nemělo to smysl, přepřahat se jim nechtělo. I teď po každém větším dešti jezdí diesely.
Přes přeložku Tempi se ze začátku taky jezdilo pod dieselem, protože elektrifikace nebyla hotová. Stejné to bylo z Atén do Korinthu, akorát tam ta chvilka trvala od 2005 do 2018…
274 spojů a 1 179 lokomotiv, takže lokomotiva odveze v průměru jeden spoj za 4,3 dne.
Jednak špatně čtete. Druhak, i kdyby jste četl dobře, takovýhle průměrný údaj nedává absolutně žádný smysl a neposkytuje žádnou informaci.
1 179 je celkové číslo jak lokomotiv, tak i osobních a nákladních vagonů. Lokomotiv klidně můžou mít 170, například.
To by mě zajímalo, jak by zařadili jednotku s distribuovaným pohonem.