Mohl by tu někdo napsat ještě jiné parametry kromě počtu vozů a sedaček a dojezdu na baterky? Tedy třeba jaký to má výkon, jak rychle jezdí, jeslti je ETCS on board, apod. Spíš asi ne, ale DART neznám, byť jsem tam před pár lety asi dvakrát něčím celkem starým jel jako odpolední turista 😉
jal
2 let
Když koukám na fotky interiéru…
…tak jsem zkopíroval text o 811 v jiném tématu.
„Co z toho, že tam jsou nové sedačky a dál od sebe, když jsou stejně ÚZKÉ!!! To bylo zatěžko přidat 4×5 cm na loketní opěrky u stěn vozů a mezi sedadly? Takhle stejně cestující o sebe zavazeji lokty, takže obsaditelnosti je tak poloviční. “
: – )
Ale myslím, že autor těch řádek bude u této jednotky nadšen, jak je moderní.
No, není to bůhvíco, ale zřejmě tak max. na půl hodiny jízdy stačí. Pořád o dost lepší než třeba příměstské jednotky z letiště CDG do Paříže – a lidi se tam klidně natlačí, aby nemuseli stát.
zdenek
2 let
Ti jsou multi. 🙂
PeterC.
2 let
Tie supravy Dart su skoro ako RegioPanteri……(pokus o joke)
Hezké. Ty staré DARTy se mi nikdy moc nelíbily. To už mi byly sympatičtější dieselové soupravy z Connolly do Maynooth, kterými jsem ale jezdil daleko méně často, než směr Dùn Laoghaire a Bray, případně na Howth
David
2 let
Takhle se dělá soutěž a ne jedna na dvouvozové jedna na třívozové a každá jen na pár desítek kusů.
Přesně, velká soutež na velký počet souprav a na dlouho dobu. Vysoutežím jednou a mam na deset let vystaráno a vím co mohu objednatelům nabízet. Na Pantery a Interjety mohlo být obdobné velké výběrko. Ale my jsme řekli ne :-), budeme to vše kupovat po pár kusech
V pasažerské ČD nejsou love na větší série (a ani nejsou love na objednané)
…. 2-vagonkových elektrováčků Panter si ČD objednalo 50 kousků
… A 3-vagonkových Panterů objednali 60 kousků
…. Plus existují Panteři v majetku ČD = 20 ks třívagonkových a 17 ks dvouvagonkových
…. Plus 14 ks InterPanterů (jsou buď 5 vagonkové nebo 3 vagonkové).
Celkem cca 160 Panterů v současném či budoucím majetku ČD
V ČR budou jezdit ještě další Panteři – pro JMK – 31 ks čtyřvagonkových a 6 ks dvouvagonkových…
Bohužel vůbec nechápeš princip financování vozidel pro osobní dopravu v závazku.
1. Dopravce nemusí platit vozidla cash v okamžiku podepsání smlouvy – takže žádné „nejsou love na větší série“.
2. Objednané vlaky (výše uvedené) jsou určené pro vedení vlaků v závazku na základě uzavřených smluv – takže peníze na ně jsou – poplynou z plnění dané smlouvy (a samozřejmě je v tom zapojená financující banka). ČD pro závazkovou dopravu nekupují nic, co by neměly kryté smlouvou, tedy žádné „nejsou love na objednané“.
Opravdu by bylo užitečené, kdy ses ve svých komentářích držel toho, čemu rozumíš.
Chápu jak to myslíte… Nicméně z praxe známe příklady, které vyvrací Váš TEORETICKÝ názor … viz např. nedobrý osud firem které stavěly fotovoltaické elektrárny. Téměř jako „mávnutím kouzelného proutku“ byly dotace změněny a cca 95% poctivých a kvalifikovaných odborníků, živící se stavou fotovoltaik, se muselo hledat jinou obživu. Z pohledu pasažérských nádražáků bude stav společné kasy za dalších pár let ještě komplikovanější než nyní. Takže vcelku je reálný nepříznivý scénář. Ano, vidím světlo na konci tunelu pro pasažérské nádražáky v ČR a už jsem to psal mnohokrát (=sehnat spoustu nových platících cestujících, zejména těch cestujících, kdo jsou ochotní+schopní platit výrazně… Číst vice »
Osobní železniční dopravu v ČR v budoucnu jistě čeká zastavení provozu osobních vlaků vozících pár lidí. To se ovšem netýká momentálně nakupovanách panterů, interjetů a DMU120, pro ty práce/kontrakty jsou a budou.
To je příliš „globální“ pohled na příliš konkrétní segment trhu… Situace se liší region od regionu a já neznám situaci v celé ČR Obecně řečeno – spíše kombinované elektrovláčky (které budou umět o trochu víc než jen „last miie“)… Jestli baterka bude např. ve formě něčeho na bázi lithia nebo ve formě pohonu na vodík…. si opět netroufnu zobecnit neboť to bude regionálně rozdílné. Obecně hlavní hrozbou je, že to pasažérským nádražákům „ujede vlak“ a pak až téměř naprosto dojdou prachy ve společné kase – dle demografického vývoje odhaduji za 5 až 7 let – nastane prudký zlom… Pokud už… Číst vice »
„Baťa zahynul v letadélku“ to zní tak něžně a poeticky. Měl byste psát do černé kroniky, ve vašem podání by všechno znělo tak nevinně a uhlazeně – „Při srážce dvou vláčků ve Stéblové zahynulo 118 lidiček“ „Parníček Titanic se stal podvodním hrobečkem 1517 mužíčků, ženušek a dětiček“
Hm… vzhledem k infantilnímu chování některých pasažérských nádražáků se používání zdrobnělin tak nějak hodí…
VIz např. požadavak firmy ČD, která ZE SPOLEČNÉ KASY za pozemky pod kolejemi chce v průměru 500 Kč/m2
… Pro srovnání-příklad reálných cen..=víme, že loni se napotřetí povedlo prodat jednu železniční trať. Kupcem byl subjekt mimo nádražácký obor, který zaplatil za 5 Kč/m2 . Zdůrazňuji: těch 5 Kč/m2 bylo nejen za pozemky, ale taky za koleje, pár baráčků a takové ty věci okolo.
Holt ta „jistota stonásobku, když to má správný odstín modré a dělá šiši-hů“ dává perfektní smysl, ne?
Pro srovnání jinak, těm lidem pod budoucí dálnicí nabízí při výkupech zlomek oněch 500kč/m2… a jsou to též aktuální stavební pozemky na kterých bude stát klíčová liniová stavba…
Tak vzhledem k infantilnímu chování některých pasažérských nádražáků je terminologie přiléhavá…. Copak dává smysl, že loni do pasažérské ČD šlo penězovodem ze společné kasy 1,1 milionu Kč na jednoho zaměstnance ČD/DPOV/…
Zdůrazňuji = nejde o dotace na škody způsobené čínským virem (např. nejde o dotace zvané „Antivirus)… Jde o obvyklou částku dotací každoročně.
Vzhledem k antizákaznickému chování pasažérské ČD by možná bylo výhodnější stopnout penězovod do ČD. Radši ty peníze rozdat přímo cestujícím, aby si sami vybrali jak se budou dopravovat.
Dementní představy, včetně terminologie …. Výběrové řízení může být „s opcí“ podle finančních možností dopravce …
Kolejová vozidla se sice vyrábějí „sériově“, nicméně je to manufakturní kusová výroba – na lince je několik vozidel která se postupně montují. Ta lokomotiva je na lince několik dní …
To není jako v automobilce, kde se na lince produkují vozidla v řádu stovek kusů …
Takže ve výsledku se denně vyrobí jedna lok, někdy dvě, tak jak se sešla finalizace ….podobně vznikají velká dopravní letadla u Airbusu / Boeingu ….
Pane Miroslav Zikmund, 3x jsem se snažil pochopit co shledáváte „dementním“ na počtu vyrobených/objednaných elektrováčků z plzeňské škodovky na české koleje…
Promiňte, ale nebudu vést diskuzi s člověkem, který shnutí faktům označuje za „dementní“… Holt chápu, že někteří lidé „se neobtěžují realitou, která by mohla zkazit jejich názor“…
O tom přesně mluvím, u nás jsou i ty rámcové smlouvy limitovány na několik desítek kusů. Však třeba opce na dvouvozové jednotky je už vyčerpána, právě proto že byla limitována na 50 jednotek. Rámcová smlouva na 3-vozové jednotky je také už z 50% vyčerpána. InterJety ani žádnou rámcovou smlouvu neměly.
To je taky otázka výrobních kapacit a technologického vývoje… Připadá Vám, že by Škoda Transportation měla výrobní kapacitu, aby podepsala rámcovou smlouvu na stovky vláčků? IMHO případná dnešní zbrusu nová objednávka vláčků, šalinek, metra pro Škoda Transportation nebudou dodány dřív než v 2024, spíš v 2025 A za 5 let to může být poměrně jiné. Např. BEMU. Viz např. radikální změna názoru ČD na větší dieslvagonky (DMU 120). Původně sháněli AŽ 60 kousků. Po zrušení původního výběru se v novém výběru bavili AŽ o 160 kouscích (z toho bylo napevno objednáno prozatím pár desítek kousků)… https://zdopravy.cz/ceske-drahy-vypsaly-obri-soutez-na-nove-motoraky-poptavaji-az-160-jednotek-za-145-miliardy-56848/ Vzhledem k (technologické) situaci… Číst vice »
V rámcové smlouvě se dá ošetřit nejen počet vozidel, ale i tempo jejich dodávání. Na druhou stranu, uzavřená smlouva dává výrobci možnost rozšiřovat výrobní kapacity, což třeba právě Škoda dělá již léta – jak nákupem nových provozů, tak investicemi do intenzifikace výroby v těch stávajících.
Hm… v době kdy někteří subdodavatelé radikálně mění ceníky?
Pokud jde o investice Škoda Transportation do výrobní kapacity a do tamních odborníků (a do odborníků u subdodavatelů) = tak je zřejmé, že např. část CityElefantů bude potřebovat náhradu… Pro linku D taktéž bude potřeba vagonky metra.
Je velmi nepravděpodobné, že zrovna Škoda Transportion dodá samostatně soupravy pro automatizované metro D. Vyvinutou a schválenou technologii autonomního řízení má jen několik opravdu velkých výrobců. Škodu v rámci konsorcia např. se Siemensem vyloučit nemohu. Náhrada City Elefantů bude spojená s tím kdo vyhraje v budoucnu pro Prahu a okolí jejich provoz. A nikde není dáno, že vítěz nakoupí u Škody.
“ A nikde není dáno, že vítěz nakoupí u Škody.“…. ano, souhlas.
Já pouze reagoval na pana Kubrt, neboť to jakoby vypadalo, že investice do výrobních kapacit a do odborníků je možná jen a pouze pokud výrobce má uzavřeny smlouvy na využití kapacit.
V případě rámcové smlouvy na 3 vagonkové Pantery pro firmu ČD, totiž víme z praxe, že neexistuje taková souvislost
A vsoučtu vyjde, že to je 50+60=110 jednotek, což se těm 150 jednotkám docela blíží.
A 50 nebo 60 bych teda nenazval „jen pár desítek kusů“. Pár je 2, zatímco 60 je postaru kopa.
No když to počítáte na jednotky, tak se 110 těm 150 opravdu blíží. Jenže těch 150 je pětivozových a z těch 110 je 50 dvouvozových a 60 třívozových a potom 750 vozů a 280 vozů se už tolik neblíží.
Počítám to na jednotky schválně. Je přece nesmysl nasazovat pětivozovou jednotku tam, kde třívozovová stačí. Bylo by hloupé nebrat v potaz přepravní kapacitu.
Mohl by tu někdo napsat ještě jiné parametry kromě počtu vozů a sedaček a dojezdu na baterky? Tedy třeba jaký to má výkon, jak rychle jezdí, jeslti je ETCS on board, apod. Spíš asi ne, ale DART neznám, byť jsem tam před pár lety asi dvakrát něčím celkem starým jel jako odpolední turista 😉
Když koukám na fotky interiéru…
…tak jsem zkopíroval text o 811 v jiném tématu.
„Co z toho, že tam jsou nové sedačky a dál od sebe, když jsou stejně ÚZKÉ!!! To bylo zatěžko přidat 4×5 cm na loketní opěrky u stěn vozů a mezi sedadly? Takhle stejně cestující o sebe zavazeji lokty, takže obsaditelnosti je tak poloviční. “
: – )
Ale myslím, že autor těch řádek bude u této jednotky nadšen, jak je moderní.
No, není to bůhvíco, ale zřejmě tak max. na půl hodiny jízdy stačí. Pořád o dost lepší než třeba příměstské jednotky z letiště CDG do Paříže – a lidi se tam klidně natlačí, aby nemuseli stát.
Ti jsou multi. 🙂
Tie supravy Dart su skoro ako RegioPanteri……(pokus o joke)
Nicméně v Irsku je tráva zelenější 😀
A ceska trava nie je zelensia?
Hezké. Ty staré DARTy se mi nikdy moc nelíbily. To už mi byly sympatičtější dieselové soupravy z Connolly do Maynooth, kterými jsem ale jezdil daleko méně často, než směr Dùn Laoghaire a Bray, případně na Howth
Takhle se dělá soutěž a ne jedna na dvouvozové jedna na třívozové a každá jen na pár desítek kusů.
Přesně, velká soutež na velký počet souprav a na dlouho dobu. Vysoutežím jednou a mam na deset let vystaráno a vím co mohu objednatelům nabízet. Na Pantery a Interjety mohlo být obdobné velké výběrko. Ale my jsme řekli ne :-), budeme to vše kupovat po pár kusech
V pasažerské ČD nejsou love na větší série (a ani nejsou love na objednané)
…. 2-vagonkových elektrováčků Panter si ČD objednalo 50 kousků
… A 3-vagonkových Panterů objednali 60 kousků
…. Plus existují Panteři v majetku ČD = 20 ks třívagonkových a 17 ks dvouvagonkových
…. Plus 14 ks InterPanterů (jsou buď 5 vagonkové nebo 3 vagonkové).
Celkem cca 160 Panterů v současném či budoucím majetku ČD
V ČR budou jezdit ještě další Panteři – pro JMK – 31 ks čtyřvagonkových a 6 ks dvouvagonkových…
Bohužel vůbec nechápeš princip financování vozidel pro osobní dopravu v závazku.
1. Dopravce nemusí platit vozidla cash v okamžiku podepsání smlouvy – takže žádné „nejsou love na větší série“.
2. Objednané vlaky (výše uvedené) jsou určené pro vedení vlaků v závazku na základě uzavřených smluv – takže peníze na ně jsou – poplynou z plnění dané smlouvy (a samozřejmě je v tom zapojená financující banka). ČD pro závazkovou dopravu nekupují nic, co by neměly kryté smlouvou, tedy žádné „nejsou love na objednané“.
Opravdu by bylo užitečené, kdy ses ve svých komentářích držel toho, čemu rozumíš.
Chápu jak to myslíte… Nicméně z praxe známe příklady, které vyvrací Váš TEORETICKÝ názor … viz např. nedobrý osud firem které stavěly fotovoltaické elektrárny. Téměř jako „mávnutím kouzelného proutku“ byly dotace změněny a cca 95% poctivých a kvalifikovaných odborníků, živící se stavou fotovoltaik, se muselo hledat jinou obživu. Z pohledu pasažérských nádražáků bude stav společné kasy za dalších pár let ještě komplikovanější než nyní. Takže vcelku je reálný nepříznivý scénář. Ano, vidím světlo na konci tunelu pro pasažérské nádražáky v ČR a už jsem to psal mnohokrát (=sehnat spoustu nových platících cestujících, zejména těch cestujících, kdo jsou ochotní+schopní platit výrazně… Číst vice »
Osobní železniční dopravu v ČR v budoucnu jistě čeká zastavení provozu osobních vlaků vozících pár lidí. To se ovšem netýká momentálně nakupovanách panterů, interjetů a DMU120, pro ty práce/kontrakty jsou a budou.
To je příliš „globální“ pohled na příliš konkrétní segment trhu… Situace se liší region od regionu a já neznám situaci v celé ČR Obecně řečeno – spíše kombinované elektrovláčky (které budou umět o trochu víc než jen „last miie“)… Jestli baterka bude např. ve formě něčeho na bázi lithia nebo ve formě pohonu na vodík…. si opět netroufnu zobecnit neboť to bude regionálně rozdílné. Obecně hlavní hrozbou je, že to pasažérským nádražákům „ujede vlak“ a pak až téměř naprosto dojdou prachy ve společné kase – dle demografického vývoje odhaduji za 5 až 7 let – nastane prudký zlom… Pokud už… Číst vice »
„Baťa zahynul v letadélku“ to zní tak něžně a poeticky. Měl byste psát do černé kroniky, ve vašem podání by všechno znělo tak nevinně a uhlazeně – „Při srážce dvou vláčků ve Stéblové zahynulo 118 lidiček“ „Parníček Titanic se stal podvodním hrobečkem 1517 mužíčků, ženušek a dětiček“
Hm… vzhledem k infantilnímu chování některých pasažérských nádražáků se používání zdrobnělin tak nějak hodí…
VIz např. požadavak firmy ČD, která ZE SPOLEČNÉ KASY za pozemky pod kolejemi chce v průměru 500 Kč/m2
… Pro srovnání-příklad reálných cen..=víme, že loni se napotřetí povedlo prodat jednu železniční trať. Kupcem byl subjekt mimo nádražácký obor, který zaplatil za 5 Kč/m2 . Zdůrazňuji: těch 5 Kč/m2 bylo nejen za pozemky, ale taky za koleje, pár baráčků a takové ty věci okolo.
Holt ta „jistota stonásobku, když to má správný odstín modré a dělá šiši-hů“ dává perfektní smysl, ne?
(ironie)
Pro srovnání jinak, těm lidem pod budoucí dálnicí nabízí při výkupech zlomek oněch 500kč/m2… a jsou to též aktuální stavební pozemky na kterých bude stát klíčová liniová stavba…
Nemáte pravdu.
za kus z celého si „ukrojí“ na D55
zhruba 110 až 140 Kč/m2.
Zbytek pozemku (např. dlouhý lán pole uprosted bez kousku vyřízelého na D55) zůstane vlastníkvi pozemku.
Táhněte k čertu s vaší modelářsko / hračkářskou terminologií ..
Tak vzhledem k infantilnímu chování některých pasažérských nádražáků je terminologie přiléhavá…. Copak dává smysl, že loni do pasažérské ČD šlo penězovodem ze společné kasy 1,1 milionu Kč na jednoho zaměstnance ČD/DPOV/…
Zdůrazňuji = nejde o dotace na škody způsobené čínským virem (např. nejde o dotace zvané „Antivirus)… Jde o obvyklou částku dotací každoročně.
Vzhledem k antizákaznickému chování pasažérské ČD by možná bylo výhodnější stopnout penězovod do ČD. Radši ty peníze rozdat přímo cestujícím, aby si sami vybrali jak se budou dopravovat.
Už tady ty kecy autisty posté nevypisuj. Všichni už je znají. 🙂
Dementní představy, včetně terminologie …. Výběrové řízení může být „s opcí“ podle finančních možností dopravce …
Kolejová vozidla se sice vyrábějí „sériově“, nicméně je to manufakturní kusová výroba – na lince je několik vozidel která se postupně montují. Ta lokomotiva je na lince několik dní …
To není jako v automobilce, kde se na lince produkují vozidla v řádu stovek kusů …
Takže ve výsledku se denně vyrobí jedna lok, někdy dvě, tak jak se sešla finalizace ….podobně vznikají velká dopravní letadla u Airbusu / Boeingu ….
Pane Miroslav Zikmund, 3x jsem se snažil pochopit co shledáváte „dementním“ na počtu vyrobených/objednaných elektrováčků z plzeňské škodovky na české koleje…
Promiňte, ale nebudu vést diskuzi s člověkem, který shnutí faktům označuje za „dementní“… Holt chápu, že někteří lidé „se neobtěžují realitou, která by mohla zkazit jejich názor“…
Mějte se fajn. Ať se Vám daří.
Howgh
z původního textu: An initial order has been placed for 95 electrically-powered carriages – made up of 19 five-carriage train sets
Tedy: Prvotní objednávka na 95 vozů, které tvoří 19 pětivozových jednotek.
Těch 19 ks jsou navíc dva typy. Zbytek je rámcová dohoda, bez stanovení ceny a financování. Něco jako opce, kterou může a nemusí využít.
O tom přesně mluvím, u nás jsou i ty rámcové smlouvy limitovány na několik desítek kusů. Však třeba opce na dvouvozové jednotky je už vyčerpána, právě proto že byla limitována na 50 jednotek. Rámcová smlouva na 3-vozové jednotky je také už z 50% vyčerpána. InterJety ani žádnou rámcovou smlouvu neměly.
To je taky otázka výrobních kapacit a technologického vývoje… Připadá Vám, že by Škoda Transportation měla výrobní kapacitu, aby podepsala rámcovou smlouvu na stovky vláčků? IMHO případná dnešní zbrusu nová objednávka vláčků, šalinek, metra pro Škoda Transportation nebudou dodány dřív než v 2024, spíš v 2025 A za 5 let to může být poměrně jiné. Např. BEMU. Viz např. radikální změna názoru ČD na větší dieslvagonky (DMU 120). Původně sháněli AŽ 60 kousků. Po zrušení původního výběru se v novém výběru bavili AŽ o 160 kouscích (z toho bylo napevno objednáno prozatím pár desítek kousků)… https://zdopravy.cz/ceske-drahy-vypsaly-obri-soutez-na-nove-motoraky-poptavaji-az-160-jednotek-za-145-miliardy-56848/ Vzhledem k (technologické) situaci… Číst vice »
V rámcové smlouvě se dá ošetřit nejen počet vozidel, ale i tempo jejich dodávání. Na druhou stranu, uzavřená smlouva dává výrobci možnost rozšiřovat výrobní kapacity, což třeba právě Škoda dělá již léta – jak nákupem nových provozů, tak investicemi do intenzifikace výroby v těch stávajících.
Hm… v době kdy někteří subdodavatelé radikálně mění ceníky?
Pokud jde o investice Škoda Transportation do výrobní kapacity a do tamních odborníků (a do odborníků u subdodavatelů) = tak je zřejmé, že např. část CityElefantů bude potřebovat náhradu… Pro linku D taktéž bude potřeba vagonky metra.
Je velmi nepravděpodobné, že zrovna Škoda Transportion dodá samostatně soupravy pro automatizované metro D. Vyvinutou a schválenou technologii autonomního řízení má jen několik opravdu velkých výrobců. Škodu v rámci konsorcia např. se Siemensem vyloučit nemohu. Náhrada City Elefantů bude spojená s tím kdo vyhraje v budoucnu pro Prahu a okolí jejich provoz. A nikde není dáno, že vítěz nakoupí u Škody.
“ A nikde není dáno, že vítěz nakoupí u Škody.“…. ano, souhlas.
Já pouze reagoval na pana Kubrt, neboť to jakoby vypadalo, že investice do výrobních kapacit a do odborníků je možná jen a pouze pokud výrobce má uzavřeny smlouvy na využití kapacit.
V případě rámcové smlouvy na 3 vagonkové Pantery pro firmu ČD, totiž víme z praxe, že neexistuje taková souvislost
Investice zahájené v lednu,únoru 2020 byly PŘED podpisem rámcových smluv na 60 RegioPanterů pro ČD z 11/2020
https://moravskoslezsky.denik.cz/podnikani/skoda-vagonka-zahajuje-investice-za-miliardu-v-ostrave-zamestna-na-450-lidi-20200227.html
A vsoučtu vyjde, že to je 50+60=110 jednotek, což se těm 150 jednotkám docela blíží.
A 50 nebo 60 bych teda nenazval „jen pár desítek kusů“. Pár je 2, zatímco 60 je postaru kopa.
Hm… když už, tak bych přičetl těch 37 Panterů pro JMK, vyráběných v témže období které taktéž budou jezdit v ČR.
Plus vylepšování Panterů dodaných v minulosti firmě ČD https://zdopravy.cz/ceske-drahy-prevzaly-prvni-regiopanter-po-dualizaci-84054/
No když to počítáte na jednotky, tak se 110 těm 150 opravdu blíží. Jenže těch 150 je pětivozových a z těch 110 je 50 dvouvozových a 60 třívozových a potom 750 vozů a 280 vozů se už tolik neblíží.
Počítám to na jednotky schválně. Je přece nesmysl nasazovat pětivozovou jednotku tam, kde třívozovová stačí. Bylo by hloupé nebrat v potaz přepravní kapacitu.