Irské dráhy čeká velká proměna, nakoupí až 750 vozů od Alstomu

Nové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: Alstom

První nové jednotky mají dorazit v roce 2025.

Irské dráhy Iarnród Éireann/Irish Rail uzavřely výběrové řízení na dodávku nových vlaků zejména pro příměstskou dopravu v okolí Dublinu. S Alstomem uzavřely desetiletou rámcovou smlouvu na dodávku až 750 vozů. Součástí budou i poprvé dvouzdrojové jednotky kombinující jízdu pod trolejmi a na baterie.

Kontrakt oznámil dopravce na svých stránkách současně s informací o uzavření první kupní smlouvy na 19 pětivozových jednotek X’trapolis včetně patnáctileté smlouvy na údržbu. Hodnota první smlouvy je 270 milionů eur. Jednotky budou jezdit v síti DART (Dublin Area Rapid Transit).

Jde o kombinaci šesti čistě elektrických jednotek (EMU) a třinácti dvouzdrojových jednotek (BEMU) s baterií umožňující jízdu i mimo trakční vedení. Mají umožnit jízdu zhruba 80 kilometrů na baterii. To umožní náhradu současných dieselových jednotek i tam, kde není dosud elektrifikovaná trať. Nasadí je konkrétně na trať z Dublinu do Droghedy, kde bude instalováno i rychlonabíjecí zařízení. Elektrické vlaky budou jezdit na linkách Malahide/Howth – Bray/Greystones.

První kupní smlouva znamená nákup celkem 95 nových vozů. Jednotky X’trapolis budou 82 metrů dlouhé, poskytnou místo až 550 cestujícím. Jednotky půjde spojovat do dvou, vzniknou tak soupravy až pro 1 100 cestujících.

Nové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: Alstom

Tagy alstom BEMU DART Iarnród Éireann X’trapolis
35 komentářů