Irské dráhy vypsaly velkou soutěž až na 600 vozů, shání i hybridní jednotky

Elektrická jednotka IE8300ve stanici Dún Laoghaire. Foto: William Murphy / Wikimedia CommonsElektrická jednotka IE8300ve stanici Dún Laoghaire. Foto: William Murphy / Wikimedia Commons

Irská železnice má projít v příštích letech velkou proměnou. Irský národní dopravce Iarnród Éireann (Irish Rail) oznámil na svých stránkách,

Irská železnice má projít v příštích letech velkou proměnou. Irský národní dopravce Iarnród Éireann (Irish Rail) oznámil na svých stránkách, že začíná hledat výrobce, který bude během deseti let schopen vyrobit až 600 nových vozidel.

Má jít o kombinaci elektrických vlaků a souprav s bateriemi, které umožní jízdu mimo elektrizované tratě. Těch je v Irsku naprostá většina: elektrické vlaky jezdí jen na 53 kilometrech v okolí Dublinu v síti DART.

Dopravce v předběžném  oznámení mluví až o 600 vozidlech, závazně slibuje objednávku nejméně 250 souprav. „Jde o první krok k expanzi DARTu. Cílem je, aby se vlak stal udržitelným způsobem pro dojíždění do Dublinu,“ uvedl šéf drah Jim Meade. Rozšíření sítě DART má přijít na dvě miliardy eur, má přinést například elektrizaci dalších tratí i zdvoukolejnění.

První část nových vlaků má jít právě na nahrazení stávajících jednotek pro provoz v síti DART. Ty jsou už značně zastaralé, jejich věk se blíží ke 40 letům. Irské dráhy věří, že oznámení přitáhne všechny hlavní velké výrobce kolejových vozidel. Na příměstskou železnici v Dublinu má jít až polovina objednaných vlaků, zbytek na ostatní trasy. V Irsku je pod proudem jen 53 kilometrů tratí, na zbytku musí jezdit dieselové vlaky.

Irské železnice loni přepravily 48 milionů cestujících, nejvíce ve své historii. Kvůli rostoucímu zájmu se dráhy dohodly s Národním dopravním úřadem (NTA) na objednávce dalších 41 vagónů pro dálkové spoje i koupi ojetých vozidel s částečnou modernizací.

 

Tagy hybridní vlak Iarnród Éireann Irské železnice
6 komentářů