Dopravci Železnice Železniční průmysl

Irské dráhy vypsaly velkou soutěž až na 600 vozů, shání i hybridní jednotky

Elektrická jednotka IE8300ve stanici Dún Laoghaire. Foto: William Murphy / Wikimedia Commons
Elektrická jednotka IE8300ve stanici Dún Laoghaire. Foto: William Murphy / Wikimedia Commons

Irská železnice má projít v příštích letech velkou proměnou. Irský národní dopravce Iarnród Éireann (Irish Rail) oznámil na svých stránkách, že začíná hledat výrobce, který bude během deseti let schopen vyrobit až 600 nových vozidel.

Má jít o kombinaci elektrických vlaků a souprav s bateriemi, které umožní jízdu mimo elektrizované tratě. Těch je v Irsku naprostá většina: elektrické vlaky jezdí jen na 53 kilometrech v okolí Dublinu v síti DART.

Dopravce v předběžném  oznámení mluví až o 600 vozidlech, závazně slibuje objednávku nejméně 250 souprav. „Jde o první krok k expanzi DARTu. Cílem je, aby se vlak stal udržitelným způsobem pro dojíždění do Dublinu,“ uvedl šéf drah Jim Meade. Rozšíření sítě DART má přijít na dvě miliardy eur, má přinést například elektrizaci dalších tratí i zdvoukolejnění.

První část nových vlaků má jít právě na nahrazení stávajících jednotek pro provoz v síti DART. Ty jsou už značně zastaralé, jejich věk se blíží ke 40 letům. Irské dráhy věří, že oznámení přitáhne všechny hlavní velké výrobce kolejových vozidel. Na příměstskou železnici v Dublinu má jít až polovina objednaných vlaků, zbytek na ostatní trasy. V Irsku je pod proudem jen 53 kilometrů tratí, na zbytku musí jezdit dieselové vlaky.

Irské železnice loni přepravily 48 milionů cestujících, nejvíce ve své historii. Kvůli rostoucímu zájmu se dráhy dohodly s Národním dopravním úřadem (NTA) na objednávce dalších 41 vagónů pro dálkové spoje i koupi ojetých vozidel s částečnou modernizací.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Alibaba
Host
Alibaba

Vzhledem k rozchodu by mě zajímalo, kdo vůbec jin nabídne ojetá vozidla? Nebo stačí jen vyměnit podvozky?

Lukas
Host
Lukas

Rozchod je v Irsku stejný jako kdekoliv jinde v Evropě.

borek
Host
borek

Irove maji 1600

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Není. V Irsku je to 1600 mm

Lukas
Host
Lukas

Omlouvám se. Mate pravdu. Byl jsem špatně informovaný.

Alibaba
Host
Alibaba

Tak odpovím si částečně sám. Severoirské železnice si koupily od Gatwick expresu vaóny a přerozchodovali je. Takže asi může být učiněna nabídka z Velké Británie. Jen lokomotivy a soupravy na 1500V ss asi nebudou.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll