LOT 3a leaderboard

ICOM ukázal nové autobusy pro provoz v Jihomoravském kraji, řidiči budou mít prosklenou kabinu

Nové autobusy Setra společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: ICOM TransportNové autobusy Setra společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: ICOM Transport

Nové autobusy budou jezdit na Blanensku, Boskovicku a Vyškovsku.

Zpět na článek
57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Cez to sklo sa bude skvele odbavovať 🤦‍♂️

Petr Novák

Nevím, jak to bude u těchto autobusů, ale u SOR a Iveco busů tam je díra na peníze a strojek na vydání jízdenky je mimo prostor pro řidiče, takže v praxi to není problém, jen je potřeba, aby si na to cestující i řidiči zvykli. Ale jakmile si zvyknou, tak bude odbavení stejně rychlé, jako doposud.

Kernteriér

Jsem rád, že jsem už pověsil profesák na hřebík. Oddělená kabina byla hlavním důvodem, proč jsem nerad jezdil kolem Šlapanic. Teď bych to asi nedával, mít to na každém voze.

Peter

Škoda že do fotiek sa tá presklená kabína vodiča nevošla.

dopravak

Tak já si hlavně myslím, že to není dost šoto. Má to nízkopodlažní nástup, nedělá to krávál, neháže to ze strany na stranu, nestaví to v poli za dědinou a hlavně to nikdy nemůže být navázané na vlak. Prostě je to obyčejný gumokol a tím se jezdit prostě nedá :-).

Jiří Kocurek

Krade to vlakům cestující a hlavně: Nejezdí to o víkendu!

Petr Novák

Zrovna tyto o víkendu jezdit budou 😉 Tedy, alespoň část z nich určitě bude LOL

dopravak

Tak to pozor, gumokol o víkendu nejezdí, to umí jenom vlak.

Kernteriér

Proč by taky jezdil, když nevozí kola, a tím pádem ani lidi?

Svojsin

Je to ale škoda, že v JMK neobjednávaji alespoň nějaké spoje o vikendu. …

Kernteriér

S21 to všechno odvozí.

svojsin

Ještěže tak.
Jednou pojedu s S21 i do Oslavan, s kolem….

Ivo

Budou s tím řidiči mezi městy jezdit stále jako s hnojem, jen aby se vešli do nesmyslných limitů spotřeby nařízené dopravcem ? Jenom proto aby to skrze hrozící stržené prémie nemuseli na pumpě dotankovat ze svého ? ICOM nejhorší dopravce !

svojsin

Tak třeba u linek na Bystřici BN (a dál) už je to většinou v pohodě.
Tohle může ovlivnit i Kordis, na druhou stranu, u některých silnic se povleče jakýkoliv dopravce.

Petr Novák

Vzhledem k tomu, že v JMK tuto praxi aplikují i jiní dopravci, tak se obávám, že Kordisu je to u… no však vy víte kde.

Kernteriér

Pokud jsou tomu uzpůsobené jízdní doby, tak proč by se necoural? A jejich zkrácením často docílíš jen toho, že se pak někde čeká na přípoj.

Petr Novák

Zajímavé ovšem je, že požadavek na uzavřenou kabinu prý vzešel přímo od řidičů. Aspoň to tvrdí Kordis.

Petr Novák

Ups! Pardon. Reakce na špatný příspěvek. Toto mělo patřit pod váš příspěvek o uzavřených kabinách. To je tak, když člověk rychleji myslí, než čte LOL

Kernteriér

Pochopil jsem. Já jsem taky nikdy nebyl řadový řidič. Holt mě vždycky zajímalo, koho vezu, jaký má lupeň, jak se chová. Takže mi uzavřená kabina nevyhovovala.
Jinak prosím (nejen tebe) o tykání, vždycky jsme si tykali, i osobně při výjezdu naší party na Hodonínsko a Kyjovskou před mnoha lety, kdy ses k nám v HO přidal.

Sizifon

Tak prosklenou kabinu,jo? A doposud tam měli co? Tankový průzor? 😀

Luděk

Myslí se oddělení prostoru řidiče od prostoru pro cestující.

čecháček

A co bezpečnostní pásy, budou? Nebo jsme u příměst pořád středověk…

Bus driver

A na co ? Kolega je v busu má a 99% cestujících je nepoužívá.

čecháček

Až se vám zraní příbuznej, jako mně tehdá u Horoměřic, tak si budete myslet svoje. Ve Skandinávii jsou třeba pásy běžný i u příměsta.

Xena Warrior

Ale tam jsem v buse taky neviděla nikoho připásaného. V Německu jsem řílala bite anšnalen a občas se někdo připnul.

Jan

To se taky dřív tvrdilo u osobních aut a dnes s nima jezdí skoro všichni. Třeba cestující Regiojetu jsou na to již vycvičení. V 99,9% případů je to k ničemu, ale když se něco stane tak se hodí náramně, ale to nemůže nikdo předvídat. Nejdřív tedy musí být pásy instalovány a pak se mohou poučovat cestující a zvykat si na jejich použití.

Mufiklo

Icom má pásy skoro ve všech autobusech

Pavel

Obyčejnýautobus,nevidím na něm nic zvláštního,článek spíše jako reklama Icomu.

Ondros

Na české poměry je Sestra neobyčejný autobus. Na tom trvám 😉 Také se rád podívám, jak na nich vypadá nová barevná kombinace Jihomoravského kraje. Takže za mě přínosný článek.

Petr Novák

Skutečná Setra? Ano, ta by na české poměry neobvyklým autobusem byla. Ale tato turecká Setra ničím neobvyklým není a je na prakticky stejné úrovni, jako autobusy značek SOR či Iveco, kterých jsou naše silnice plné. Na tom si zase trvám já.

Kernteriér

Nicméně náklady na provoz jsou oproti českým výrobcům o dost níž.

Petr Novák

No, u Iveca bych tomu i věřil, ale úspornější než SOR? To se mi nezdá. SOR je dost úsporný traktor LOL

Kernteriér

Nemyslel jsem jen PHM, ale také např. servisní náklady.

Zdenda

Částečně máte pravdu, ale každý linkovy autobus stojí za .nic. Moderní doba nizkopodlazni autobusy zastávky nejsou na nízké busy uzpůsobene atd cesty rozmlacene a tak řidič trpí ,ale víte v čem je rozdíl? Když večer ( v čr zvyk řidič jezdí od rána do večera) řidič vyleze tak je alespoň trochu ok to když vylezete ze Soru tak jste rovnou nana jiny záda. A ještě pár věcí u Setry neodchází po 200tisicich nápravy jako u traktoru. A v zimě alespoň setra drzi né jak Sor a Iveco.

Mufiklo

Zvláštní už je jen tím, že to není sorka nebo Iveco. (Teď narážím na Setry). Jinak myslím, že to Citaro opravdu obyčejné není.

St bus

Pane, SETRA jsou nejlepší autobusy v Evropě. Jen pro zajímavost.

M H

Trochu škoda, že ve vozech nejsou podle fotek vůbec žádné police u stropu na zavazadla či odložení oblečení…

MiZun

Byl to požadavek zadavatele, ale moc nechápu ten důvod.

Jan

To mi taky nedává smysl. K čemu mít tak vysoký bus, když je u sotrpu jen vzduch místo aby se tam dal odložit aspoň batoh? A zadavatel přímo odmítnul instalaci polic nebo jak to myslíte?

Jan Sova

Více místa více vzduchu. Alespoň obecně nějaký přínos to má…. Ale pokud to bude jezdit třeba meziměsto nebo do nějaké turistické oblasti, tak ty police budou chybět.

Jan

Samotná police vzduch nežere. A pokud někde potřebuje jet s taškou nebo batohem, tak s ním odpovídající objem vzduchu zaplní tak jako tak, ať to leží nahoře nebo pod sedadlem nebo na místech pro kočárky (což je ta nejhorší možnost).

Mufiklo

Ano, požadavek JMK byla absence polic na zavazadla.

Jan

To je velmi zvláštní požadavek, zajímaly by mě důvody tohoto rozhodnutí. Snad si nebudou objednávat vlaky bez polic, naštěstí u nás je má prakticky každý vůz, i ten nejmenší motorák.

Petr Novák

Jak jsem napsal, požadavek JMK je pouze na absenci polic v přední části, nikoliv v zadní, kde klidně být mohly, kdyby to nebyl ICOM, který ušetří na všem, na čem ušetřit jde. A údajně je to proto, aby bylo vidět na přední vnitřní displej, což je za mě naprosto hloupý důvod, ale takové je oficiální vyjádření Kordisu.

Mufiklo

Zajímavý, že v ostatních autobusech ICOM jsou police vepředu i vzadu.. jinak sorka od Čsad Hodonín nebo BDS (teď nevím) je vzadu taky nemá

Kernteriér

Hodonín vzadu police má. Tak asi BDSka.

Petr Novák

No, má a nemá. Jak vidno z této fotky https://www.facebook.com/idsjmk.cz/photos/pcb.4107535442644674/4107526905978861 tak ty police jsou tak vysoko, že do nich stejně nikdo nic neumístí a dost možná si jich ani nevšimne, takže dokážu pochopit, že si i Mufiklo myslí, že tam nejsou 😉

M H

Výšku střechy autobusu určuje zadní nenízkopodlažní část, ve které se musí být lidé schopní pohybovat…vpředu je pak buď vzduch, nebo je výsledkem hrbatá konstrukce ala SOR. Takže výška a krabicovitost kastel mi smysl dává…ovšem zároveň je vhodné tento prostor nějak využít.

A A

Zadavatelem se rozumí dopravce nebo kraj?

Petr Novák

Pozor, požadavek zadavatele byl pouze na absenci polic v přední části a to údajně kvůli tomu, aby bylo vidět na přední displej (což je za mě totálně vyfabulovaný důvod, ale tak to oficiálně uvádí Kordis). V zadní části police klidně být mohou a jiní dopravci je tam bez problémů mají. Takže jejich absence i vzadu je čistě rozhodnutí ICOMu.

Jiří Kocurek

Tašku s noťasem nebo malý batoh si dáte na klín, to není problém. Velký batoh nebo letecký kufr se na police v autobusu nevejde.
Ono se ani nepočítá, že by v tom člověk jel hodinu, stejně tak je to u MHD busů, taky tam nejsou police. Kdo potáhne velký kufr, dá si ho na plošinu. Běžky se na tu polici taky nedávají. Kape z nich lidem voda na hlavu.

Permonik

Teoretický škoda. Praktický ty police využije málo kdo. Za posledních 5 let tam skoro nikdo nedava věci. Jestli jsem zažil 3,4 lidi…

Petr

To nema cenu. Stejne to nikdo nepouziva. Mala vec se vejde pod nohy nebo na klin, velka vec se tam stejne nevejde a musi do kufru.

Kernteriér

Do jakého kufru, smím-li se tázat?

malej-jarda

Běžně jezdím s 30 l batohem. Na klín je už dost velký a na zem ho nedávám, aby nebyl špinavý. Police je ideál. Tohle mě na některých busech vadí. Vždyť i ta stará 810 police má.

Cuba

30l je malý batůžek na klín! Sám téměř denně nosím 33l, tak dost přesně vím, o čem mluvím…