Autobusy

ICOM Transport obnovuje vozový park. Desítky autobusů Setra zaplnily areál v Jihlavě

Nové autobusy Setra pro skupinu ICOM Pramen: Icom Transport
Nové autobusy Setra pro skupinu ICOM Pramen: Icom Transport
Areál v Jihlavě zaplnila nejen modrobílá kombinace, ale také barvy Pražské integrované dopravy

Skupina ICOM Transport naplňuje své plány na obnovu vozového parku o desítky autobusů od výrobce Mercedes-Benz. Celkem chce do konce roku převzít 72 autobusů Setra a Mercedes-Benz, více než polovina aktuálně do jihlavské centrály dopravní skupiny dorazila.

Všechny autobusy projdou předprodejním servisem a následně začnou brázdit silnice v rámci společností napříč celým koncernem, napsal ICOM Transport na Facebooku. Areál v Jihlavě zaplnila nejen modrobílá kombinace, ale také barvy Pražské integrované dopravy (PID).

Autobusy s výraznou  červenou barvou PID poputují do Slaného a Benešova. Úprava jednoho vozu do standardu PID trvá podle dopravce zhruba tři a půl dne, jinak je autobus hotový přibližně do dvou dnů. Konkrétně firma kupuje 12 autobusů Mercedes-Benz Intouro a 60 nízkopodlažních vozů Setra 415 LE Business.

„V letošním roce jsme investovali do nákupu autobusů Setra a Mercedes-Benz Intouro zhruba 320 milionů korun. Příští rok bude odvislý od výběrových řízení, do kterých se hlásíme a ve kterých popřípadě uspějeme. Mohlo by se jednat až o 120 autobusů a 30 tahačů,“ sdělila v rozhovoru pro Reportáže z průmyslu předsedkyně představenstva ICOM Transport Kateřina Kratochvílová.

Vybavení nových autobusů zahrnuje například klimatizaci, USB zásuvky, vysoké sedačky či dvojité bezpečnostní zasklení bočních oken. Nízkopodlažní Setry jsou bezbariérové. Autobusem Setra bude moci cestovat až 79 pasažérů, z toho 45 sedících. Intouro pojme až 81 cestujících, přičemž 49 míst je na sezení.

ICOM využívá Mercedesy a Setry tradičně, tvoří většinu jeho vozového parku. Jako průměrné stáří své autobusové flotily uvádí 4,3 roku.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xxyy

To je prostě stále hnus Setra = stále stejná hnusná krabice

Jan Sova

někdo holky někod vdolky… A dle Vašeho názoru je krásná „krabice“ v rámci příměstských a městských autobusů který model ??

XYZ

Já myslím, že jemu se líbí SOR NB 12 a velebí ho jako nejlepší autobus všech dob. 😀

Le Kon

No fuj to už vůbec ne

Dave

U ICOMu je především obdivuhodné, jaké ceny za nová vozidla si dlouhodobě dokáže vyjednat. Dostat se u MB a Setry na 4,4 mil. Kč/ks, to není zrovna obvyklý jev.

Jakub

To bude sranda až zas tyhle kousky po pouhých 8 letech provozu šoupne někam do Kozlekedési Kozpontu Debrecen či kam to prodává a tam budou jezdit v původní PID podobě se sedačkama s logy pražský dopravy 😂😂😂 Nechápu proč ty busy tak rychle přeprodává, zvlášť když to je nejkvalitnější značka co může být vydrží jezdit i 20 let… Hlavně že na 337ce to jezdí s nějakým jejich interním hlášením kde když už to nešeptá tak 3x opakuje tundun příští zastávka Praha, IKEM tundun Praha IKEM tundun PRAHA IKEM, a nebo jen tundun Příští zastávka tundun Příští zastávka tundun Příští zastávka,… Číst vice »

mirek

Jel jsem letos několikrát 337 a přesně – buď nefunguje vůbec nic, ani hlášení, ani panel s číslem linky a řidič na každé zastávce otevře dveře a vyřvává „Benešoooooov“, nebo to hlásí podivnosti.
Ale jinak busy pěkný 🙂

XYZ

Pamatuju si, když ICOM jako ČSAD Ústí nad Orlicí začínal s linkou Liberec – Luhačovice. Jako první nasadil SOR C 9,5, pak chvíli jezdily vymlácený náchodský C 934E a nakonec přišly „Medvědi“. Nejdříve Concecto, které nemělo kufry ani prostor pro kočárek a lidi museli zavazadla strkat pod sedačku, případně je nechávat v uličce, což u plně obsazeného autobusu z Hradce do Liberce v neděli odpoledne byla docela sranda. Potom přišlo Conecto s prostorem pro kočárek, kam se začaly dávat zavazadla, takže když chtěl někdo jet s kočárkem mezi Libercem a Turnovem nebo mezi Turnovem a Jičínem, měl prostě smůlu. Nakonec… Číst vice »

XYZ

Když už to kupovali, tak do toho měli dát automaty. O co by to bylo dražší? … Navíc jak vidím, ICOM moc netrápí nový design PID a vesele nakoupil auta v původním schématu. 😀

Kulík

A on už je nový grafický manuál schválen a poskytnut dopravcům??? Co vím, tak se zatím jedná o zkušební provoz jednoho busu. Další budou v šedočerveném pokud se vše schválí nejdříve koncem příštího roku, spíše později…

XYZ

Já se ptal na převodovku, zbytek bylo konstatování …

mirek

Koukám, že než se do praxe zavede nový design PID, tak už budou všechny busy v systému v trikolóře…

xyz

Icom – dopravce, který své řidiče nutil jezdit „na spotřebu“ (= netopit, jezdit na půl plynu). Dopravce, který se byl schopen ještě někdy v roce 2011 chlubit „bezbariérovými“ Intoury se zvedací plošinou pro vozíčkáře, když v té době jiní dopravci + jiné kraje kupovaly/požadovaly nízkopodlažní linkové busy. I když nepopírám, že zčásti na tom nese „vinu“ i příslušný kraj, že si nic takového nezasmluvnil. P. S. Off topic dotaz k redakci – jak to bude s distribucí knižního železničního jízdního řádu? Psali jste o tom, že bližší info bude zveřejněno na přelomu listopadu a prosince. Je 4. 12., ale zatím… Číst vice »

Lemmy

Tyhle nápady ale asi měl po spolupráci s objednatelem. Na linkách PID se už čtyřicítkou neplazí, jízdní doby se zkrátily.
Okolo roku 2004 jsem pracoval na Roztylech a autobusy ICOMu bylo určitě to nejlépe vypadající, co tam tehdy jezdilo.

Beekee

Moje zkušenosti s Icomem jsou jen MINUS. Ikdyž možná ostatní nebudou o moc lepší.
Každopádně k čemu mi je jet třeba v mercedesu když si mezi sedačky nesrovnám nohy.

leviathan

Ty sedačky v Setrách jsou pro opice? Žádná lumblální opora podle vertikálního švu.

OG420

Tyhle sedačky jsou právě TOP

Dom

Radost z pohledu cestujícího vidět tak prozíraveho dopravce nekupujicího to nejlevnější co jde… Radost se těmito busy vozit.

Lemmy

Souhlas, jsou to opravdu slušná vozidla.

Lubomir

Mají nové autobusy ale do nového laku PID je nedaji. A tak to zase bude trvat 25 let než se vůbec dostaneme k šanci mít nějak jednotny VP.

Kubrt

Autobusy splňují platný standard PID.

leviathan

No, stačila by drobná smluvní úprava. Kdo chce, hledá řešení, kdo nechce, hledá výmluvy.

Cestující, teď ale doma

Mají vzhled PID, který byl požadován v době vypisování výběrového řízení na nové autobusy. Nový vzhled byl schválen až později, tak holt bude příště.

Kulík

Musím Vás opravit – nový vzhled zatím není schválen – neexistuje grafický manuál. To vše co bylo prezentováno je jen a pouze zkušební verze.

XYZ

Zeptám se: Vám se ta nová prasečina líbí?

Honza

Co je to nový lak PID?

XYZ

To je ten, co tyhle skvosty pro ICOM nemají. 😀

MartinS.

Předpokládám, že ICOM má smlouvu se Středočeským krajem a jestli se nepletu, tak IDSK nad novým designem vozidel nijak nejásal. Takže je možné, že ve středních Čechách budou jezdit ještě dlouho busy v původním schématu.

Tamara Bobuľová

No to by měly.

XYZ

Pravda, ono sice původní design není nijak extra krása, ale zato ten nový je doslova mega hnus.

Partneři

Škoda transportation