IATA: V Evropě letos ubude přes 700 milionů leteckých cestujících
Prázdné Letiště Václava Havla v neděli 15.3.2020. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Podle IATA je v Evropě ohroženo více než sedm milionů pracovních míst navázaných na letectví.
Od začátku si myslím, že se létání a celkově cestování vrátí do původního stavu mnohem dřív, než si myslí většina lidí příp. aerolinek. A důvod? Lidi se naučili za posledních X let užívat si určitý komfort – a i přes nějakou „krizi“ z tohoto komfortu nebudou chtít (nebo nebude snadné) slevit. Takže za mě, normální život se vrátí mnohem dřív, než si myslíme.
Má někdo nějaký jiný názor? Napište prosím, myslím to v dobrém a se slušnou debatou.
Já bych s Vámi souhlasil v červnu a to přesně z těch důvodů, co říkáte. Sám jsem v červnu hned po otevření hranic nakoupil hromadu letenek. Ovšem co následovalo hned pár týdnů poté mi absolutně sebralo chuť někam cestovat. Náhodné otevíraní a zavírání hranic čistě podle politických dohod, které s ochranou zdraví nemají nic společného. Spousta aerolinek i ubytovacích zařízení se vzdává jakékoliv zodpovědnosti, čili když si teď koupíte letenku a destinace vám pak zavře hranice, přijdete o peníze (čest výjimkám, včetně všeobecně nenáviděného Ryanairu). Na tohle já prostě odmítám přistoupit a už vůbec odmítám nějaké hry na testy, které… Číst vice »
Ekologická opatření a podpora železnice postupně povedou k omezení letů (už dnes v Rakousku https://zdopravy.cz/40-euro-minimum-rakousko-chysta-konec-nejlevnejsich-letenek-50629 a ve Francii https://zdopravy.cz/air-france-dostanou-statni-pomoc-nesmeji-ale-konkurovat-vlakum-47932/).
Já souhlasím s tím, co píše Petr – tomu rychlému návratu k normálu brání chaotická vládní rozhodnutí i nepříliš fér přístup aerolinek k refundacím. Vidím ještě ale další dvě okolnosti – jednak ekonomická situace lidí (pokud se bude propouštět, bude nejistota, apod. – lidi budou spíše šetřit a cestování oželí). A potom ještě jedna důležitá věc – přístup firem, které nechávají svoje zaměstnance cestovat. Hlavně na transatlantických linkách jsou business cestující významní (a jejich drahé letenky umožňují zlevnit ty v economy) a pokud teď firmy půl roku zvládly necestovat a přežily, proč to cestování neosekat? A poslední věc – hodně… Číst vice »
Pozorování z mé bubliny – v mém oboru se hodně létalo pracovně. To je teď omezeno na minimum, šéfům se zalíbilo, kolik se tím ušetřilo a zatím nevidí žádná negativa. Osobní kontakt je v mnoha ohledech nenahraditelný a i oni si to uvědomují, ale až omezení padnou, odhaduji návrat tak třetiny zahraničních služebních cest a zbytek už zůstane na zoomu. A asi je to tak dobře, ušetří se čas, peníze firmy i planeta. Z pohledu turistického cestování v mém okolí, tak vidím také zásadní omezení, ale to se dokáži představit, že se vrátí. Zásadní pravdou je, že lidé jsou citlivý… Číst vice »
Běžnýma aerolinkama nelítám mimo jiné právě z důvodu té neustálé buzerace. Často mi to na těch letištích přijde jak hnát dobytek na porážku. Úroveň cestování letadly dtto.
Ve chvíli, kdy se podaří Evropě, USA a vyspělejší části Asie coronavirus dostat dostatečně pod kontrolu (tím neříkám vyhubení, ale stabilní výskyt na nízkém počtu, jako třeba dneska tubera nebo žloutenky ve vyspělém světě), tak se cestování letadlem vrátí nejen na předchozí úroveń, ale i dál silně poroste. Kdy to bude ale netuším, v květnu-červnu jsem byla moc optimistická a tipovala konec tohohle roku, podobně jak rychle se začalo létat v Asii po epidemii SARS. Co se změní je struktura a důvody, služebky budou ještě roky mnohem méně časté, ale soukromé cestování za dovolenou nebo příbuznými výrazně přibude. S rostoucí… Číst vice »
Určitě máte pravdu, že ty trendy posledních let tu nebyly jen tak a bude velký tlak odspoda na to, aby se vrátily. Uvidíme jak dlouho potrvá ta nejistota, a jak velké vidle do toho hodí zelená politika.
Vše také záleží na ekon.situaci lidí….to udržování lidí ve firmách na umělé výživě je fakt tristní, a těžko člověk bez práce někam poletí, část lidí sice nahradí boti, ale pod 3% se to nevrátí, tzn.nezaměstnanost z nás bude těsně pod 10 % , pak bude mírně klesat 🙂
A čemu se diví? Jednotlivé vlády zemi pořád blbou s omezeními, letet s hadrem na puse taky není nic příjemného…zrušte tato nesmyslná omezení a lidi začnou zase cestovat velmi rychle. Teď se většina lidí nebojí viru,ale těch různých omezení a hlavně nejistoty zda se nějaká vláda nezblazni a zavede další testování, karanteny a podobne nesmysly
A já věřím, že létání, které nabývalo až zrůdných rozměrů se opakovat už nebude.
Nemá někdo aktuální info o TVS? Poslali Číňani peníze?
Neposlali
Více létat není environmentálně vhodné.
Jak moc environmentálně vhodná je existence lidstva?
Moc ne. Lidstvo by se mělo zaměřit spíš na kvalitu, než na kvantitu. Méně lidí, ovšem bohatších, vzdělanějších, zdravějších, apod.
Máš neomarxistický názory, protože nejvíce se pravě množí primitivní národy, černoši, arabové, lidé v Asii a u nás cikáni.
Jak se kdo množí, se dá ovlivnit.
Uvědomuješ si. že pokud by tento problém byl už řešen 9 měsíců před tvým narozením, že by ses nenarodil.
Střední Evropa problém s přelidněním nemá. Spíš naopak.
A to si se dočetl kde? V ročenkách z EU ? Víš proč nejsou v Evropě lidi na práci, protože je za prvé odmítají zaplatit a za druhé se chtějí všichni válet v neziskovkách ty kvalitní, zdravější a bohatší tupý hňupe.
Porodnost 1.7 (ČR) nebo dokonce 1.5 (SR) vám přijde OK?
A váši úvahu o lidech na práci nechápu už vůbec. Za prvé je zmatená, za druhé nesouvisí s porodností. Lidi na práci jsou, když je zaplatíte. Pokud je nedokážete coby podnikatel zaplatít, pak vaše podnikání není efektivní, buď ho ukončete, nebo zmodernizujte automatizací. S tím jak roste produktuvita práce, je jasné a logické, že pracovní síla zdražuje a není to nic negativního.
Přelidnění a populační trend jsou zcela nesouvisející věci.
A jak si realizaci tohoto představujete konkrétně, Radku? 😉
Nějaký program OSN na omezení porodnosti. Ostatně ebyla by to noivinka, takové zrogramy už tu byly na národní úrovni, třeba v Číně (tam to bylo nucené) nebo v Indii (tam dobrovolné, sterilizace chudých výměnou za peníze).
Nejefektivnější způsob, který má spoustu dalších pozitivních externalit je tlačit peníze do vzdělávání holčiček a mladých žen. Nejlepší návratnost investice.
Sama existence by až tak nevadila. Jde spíše o jeho počínání.
Už jen tím, že si postavíte dům, musíte nutně prostředí kolem sebe poničit – získání potřebného materiálu plus příprava samotného místa. Taky musíte jíst, tzn. získávání potravy, takže lov a/nebo zemědělství. To je další zábor a přetváření krajiny… Navíc neexistuje shoda na tom, kde je ta hranice, kdy člověk „neškodí“. Je čím dál víc extrémních názorů, že by lidstvo mělo z povrchu planety zcela zmizet. Nikdo z těchto hlasatelů ovšem nejde příkladem… 😉 A čím víc se v těchto existencionálních otázkách budeme utápět a sebemrskat, tím snadněji nás převálcují ti, které toto naprosto netrápí… 😉
Ale ta hranice, kdy člověk „nadměrně neškodí“ samozřejmě objektivně stanovitelná je.
Jasně, nějací neurčití „oni“ „nás převálcují“. Takže radši vychcípáme všichni, než abychom chytře udrželi životní prostředí a navíc se převálcovat nenechali.
Prostě se jen bojíte a stahujete kalhoty.
Člověk je přirozenou součástí ekosystému. 😉 Vtip je v tom si ho nezničit.
Výborně, s jednoduchým objektivním faktem nesouhlasí 70 % účastníků ankety. Tak pak si můžeme jednoduše představit, proč jsme asi tam, kde jsme. A to i v úrovni dopravy. Lidi prostě nic okolo nich nezajímá. Ale stěžovat si, že je nikdo jiný nebere vážně, budou.