Přehledně: Přesun dálkových vlaků z hlavního nádraží do Běchovic už nehrozí. SŽ ukázala řešení přetížené dráhy
RegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nově budou jezdit Bavorské a Západní expresy až do Vysočan.
Proč se ale nyní dálkové vlaky nevyhýbají Smíchovu když je rozkopán a nejezdí přes Krč?
Nerozumím proč se tedy nedělají víc průjezdné vlaky. U nástupišť na Wien Hbf se střídají vlaky skoro jak v metru, SBahn typicky jezdí z předměstí do předměstí na druhé straně města s Hbf uprostřed, RailJety jsou taky průjezdné. Zjevně tam s tím nemají problém, dokonce jako bonus zvládnou říct nástupiště měsíce dopředu, namísto pěti minut.
Mezitím u nás jsme z průjezdné S7 z Berouna do Českého Brodu udělali 2 linky s obratem na hlaváku 😀
Nemůžete ojíždět památku UNESCO něčím tak zbytečným jako jsou vlaky.
S2 a S3 v Brně jsou průjezdné snad už 20 let. Dokonce i R8 jezdí až do KrPole, aby se neobjíždělo na hlavním (není-li výluka).
Trošku blázen, co?😉
Sluší se dodat, že kromě toho mají již nějakou dobu v podstatě všechny dálkové vlaky mezi Prahou a Kolínem (Pardubicemi) prodlouženu jízdní dobu o 5 – 12 minut (tj. mají o 10 – 40 % delší jízdní doby, než by potřebovaly, když by trať neyla zoufale přetížená).
Ano, v podstatě ta časová úspora, která koridorizací vznikla, se zase sežrala tím, že ten koridor nalákal více vlaků. A pak sem přijde František s tím, že v Polabí už je kolejí mnoho.
Ještě pro doplnění – vybrané rychlíky mají mezi Kolínem a Libní (57 km) jízdní dobu 38 minut, tj. průměrnou rychlost 90 km/h (!!!). Takže občas se podaří přijet klidně o 12 minut dříve, ale občas navdory bezvýlukovému stavu ani taková obrovská rezerva nestačí a nabere se zpoždění (jízda ve sledu, předjíždění, chybějící hrany na hlaváku atp.) a spojení je ještě pomalejší. Snad se aspoň teď po letech, co se to pouze zhoršuje, dojde alespoň k částečnému zlepšení. Pro začátek by pomohla alespoň benefitizace ETCS pro umožnění kratších sledů (již před rokem blábolil jakýsi GŘ SŽ cosi o kácení oddílových návěstidel…).… Číst vice »
Měla to SŽ nechat vyhnít a ty vlaky fakt zaříznout v Běchovicích. To by pak byl alespoň nátlak na MD, aby se naprosto nevyhovující kapacita tratí v Praze a okolí začala konečně doopravdy nějak řešit.
Pořád mi neni jasný, proc kde jaka lokalka ma jet na hlavak na úkor dálkových spojů
Protože Lokálka je důležitá na cesty do centra. Lidi ji používají specificky aby se dostali na hlavní nádraží z nějaké okrajové části. Dálkový spoj na druhou má za hlavní gól dostat lidi do prahy obecně, delší doprava MHD/taxíkem z Vysočan je v podstatě nic, když si jel 2 hodiny Vlakem odněkud. Je to 2:45 oproti 2:30 i s cestou po praze. Přestup a pokračování pomalejším Metrem nebo tramvají je v porovnání mnohem větší zdržení na normálně 40 minut dlouhé cestě do práce v centru prahy. Navíc to zdržení cesty lokálkou je každý den, rychlíkem většina lidí jede tak jednou týdně… Číst vice »
Rychlíky se dojíždí do práce na denní bázi ve velkém z Ústí, Plzně, Tábora, Pardubic, … Kdyby to jelo jinam přímo k metru, budiž, ale v Běchovicích není metro vůbec, na Zahraďáku se na metro musí BUSem a na Vysočanech je to daleko. Každý z těch dálkových vlaků veze tolik lidí, kolik ta ušmudlaná regionka převeze v lepším případě za celý den (a 810 z S65 za celý týden). O kredenci KŽC radši nemluvme. Železnice je hromadná doprava, takže by dávalo smysl upřednostnit ty nejsilnější přepravní zájmy. Ti lidé z přípražských lokálek do aut neutečou, měli by to v zácpě… Číst vice »
Takže se na Hlavním budou sjíždfět kolejové autobusy s 20 limidi a rychlík s 500 lidmi hodíte přes palubu. Opět ukazujete, kdo je největší škůdce na železnici.
(Jakoby se nesmělo z té lokálky přestoupit na rychlík.)
Protože při nástupu soukromých dopravců do oosobní dopravy bylo ustanoveno, že první je objednávaná osobni doprava, pak nákladní vlaky a neobjednávaná osobní doprava. Jenže doprava bez objednávky státu generuje zisk a omezit kapacitu by znamenalo zdůvodnit, proč například na trase Praha – Brno – Břeclav MD objednává vlaky, když konkurence jezdí bez dotaci a generuje zisk. To by při soudním jednání mohli ukázat na mrhaní finančních prostředků daňových poplatníků, dále mohlo způsobit problémy v evropské komisi a generovat odškodné pro dopravce. A protože v příměstské dopravě se neustále přidávají vlaky, protože nástupiště maji 200 m a delší vlaky se k… Číst vice »
IMHO až v roce 2032 vyprší smlouva s ČD na EC linky, tak žádná další už nebude a ČD tam s Comfortjety zůstanou v komerčním režimu.
Vzhledem k tomu, že většina dálkových linek sice jede přes hlavni nádraží, ale konci v Holešovicích, Zahradním městě, atd, tak je logické, že se toto dotkne postupně všech dálkových vlaků. Na druhou stranu se nabízí logická otazka, zda by šla zvětšit kapacita o osmé nástupiště a další koleje a kdy se začne reálně připravovat dokumentace pro podzemní linky, které umožní svedení casti regionální dopravy do podzemí.
Výhledem k odhadovaný ceně metra D a nebo linky na letiště… da někdo třeba 200mld do Prahy na vlaky? Nemyslím si.
Tady přece nejde o to jestli někdo dá, ale aby mohl dát musí být z čeho.
8. nástupiště? Ale to by byla užitečná stavba, místo toho se připravuje Marianská Týnice nebo dráty do Slavonic
A hlavně Penta, ne?
Není stejně největší problém záhlaví?