posily_do_teamu

Hromadná elektrifikace polské železnice. Pod dráty půjde přes tisíc kilometrů tratí

Oprava trati Kłodzko - Kudowa-Zdrój. Foto: PKP PLKOprava trati Kłodzko - Kudowa-Zdrój. Foto: PKP PLK

Na vlaky se spalovací motorem již dopravci nemohou získat evropské prostředky.

Polsko se chystá hromadně elektrifikovat své železniční tratě. Celkem by jich pod dráty mohlo jít přes tisíc kilometrů. Důvodem je stále větší výzva dosud neelektrifikované tratě obsluhovat, neboť dopravci a organizátoři dopravy již nemohou získat evropské prostředky na nákup vlaků na spalovací pohon. Informuje o tom Rynek Kolejowy.

Jak oborový web dále uvádí, řešením měly být vlaky na baterie či vodík, ale žádný polský dopravce k takovému kroku dosud nepřistoupil, a to ani na zkoušku.

Reakcí tak má být program hromadné elektrifikace v rámci novely polského Národního železničního programu. Publikována by měla být do konce března s tím, že do ní bude zařazen úkol týkající se elektrifikace přes tisícovky kilometrů tratí.

Definitivní seznam, které tratě budou elektrifikovány, není v tuto chvíli znám. Polský správce železniční infrastruktury PLK naznačuje nutnost elektrifikovat trať do Łomży, úsek z Płock – Laskowice Pomorskie přes Grudziądz, Podsudeckou magistrálu či trať ze Szamotuły přes Międzychód a Gorzów do Štětína.

„Do chystané novely Národního programu železnic zařazujeme řadu aktivit týkajících se elektrifikace tratí, u kterých se s elektrifikací dosud nepočítalo. Chceme, aby tyto aktivity byly široké a pokrývaly více než 1000 kilometrů tratí, které mají být elektrifikovány. Zmínit lze například tratě Sokółka–Suwałki nebo Poznaň–Wągrowiec,“ uvedl na jednom z nedávných zasedání Výboru pro infrastrukturu polského Sejmu náměstek ministra infrastruktury Piotr Malepszak.

Tagy elektrifikace elektrizace Polsko
8 komentářů