Hotovo. Plzeňský kraj uzavřel desetiletou smlouvu s Českými drahami, cestujícím slibuje RegioFoxy a Regionovy

Motorová jednotka ř. 847 RegioFox. Pramen: České dráhyMotorová jednotka ř. 847 RegioFox. Pramen: České dráhy

Nejpozději v roce 2028 budou podle kraje Regionovy nahrazeny modernějšími motorovými vozy Stadler RS1.

129 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Co ti cestující Plzeňskému kraji udělali, že jim slibuje Regionovy???

Miky

Mně spíš přijde škoda, že skoro nejezdí přímé vlaky na Šumavu. Opravdu je nutné po 50km přesedat a nemůže jet jedna jednotka Plzeň – Alžbětín a zpět?

Lomb

Vždyť tam jezdí, v době poptávky.

Miky

Asi 2x denně. Přitom Plzeň – Klatovy jezdí á 1hod a Klatovy – Železná Ruda á 2hod. Proč nemůže jet á 2 hod rovnou přímý vlak?
V rozhodnutí, zda jet hodinu + přestup + hodinu vlakem nebo hodinu + 20 minut autem hraje přestup dost významnou úlohu.
Přímý vlak vedený jednotkou a ne mašinou s vagóny by to zvládl za 1:30 i se zastávkami.

Bram

Stačí, aby byla z Klatov do Alžbětína natažena trolej. Pak to půjde velice dobře.

Petr

Regionovy se neslibujou, Regionovama se vyhrozuje a tresta.

Jarda

asitak.

Jiří Kocurek

Od toho jsou 810+010 a 714+010+010, ne?

Jarda

proč tak dlouho? Myslím tam co pojedou regíny, foxy sou ok, aspon se za ně nemusí stydět, konečně normální vlak, ale regionovy? To snad nemyslí vážně.

marek hudec

pokud má někdo detailní info, prosím o obohacení strohé informace stran nasazené regiofoxů na trať Rokycany-Nezvěstice – – aktuálně jezdí občas žralok RO-Příkosice (standardní takt) k tomu stará popelnice v pracovní dni ráno a odpoledne ale taky jen do Příkosic a v úseku Příkosice – Nezvěstice šukafon (regionovy tam nesmí kvůli nevhodné konstrukci podvozků či co…)- – v létě jsme měli s manželkou a dětmi coby výletníci celý vehikl sami pro sebe – – fakt tam začne jezdit vlak s takovou absurdně velkou kapacitou???

libor

Regionovy tam prý nevyjedou kopec, proto se to cestou mění na 810ETCS 🙂

DPP

Neví někdo odkud budou ty Sharky v roce 2026?

Jméno*

Z trati Plzeň – Domažlice

libor

jako že se tam už bude jezdit pod dráty?

JiVe

Tak jsem nasázel 17x mínus. A jak tak koukám, vše Olcit.

Karel

Axel

Olcit

Dovolím si připomenout, že Oltcit = Citroën Axel.

Což je přesně to o čem mluvím = „utratit můžu pouze tolik, kolik vydělám.“

Toto pravidla Citroën porušoval a proto zkrachoval. Noví vlastníci radši nově vymyšlený typ (Axel) vyhodili. Resp. darovali do nízkonákladového Rumunska, neboť s malými rumunskými výplatami v rumunské automobilce Oltcit tolik nevadilo, jak překomplikovaně byl Axel navržen.

A místo toho noví vlastníci nařídili Citroenu vyrábět tak primitivní auto, aby odpovídalo kupní síle zákazníků Citroënu (kteří dosud jezdili ve srandovních Citroënech 2CV, Ami, Dyane,…). Proto se ve Francii vyráběla varianta primitivního Peugeotu 104 = Citroën Visa/LN. Místo Axela.

Karel

Člověk na ..hovno jak to auto.

dopravopat

Furt lepšie ako ísť šukafonom.

Olcit

Jakože Citroën nezkrachoval, protože si na své krásné vypiplané auta vydělal?

Fakt? Tak proč noví vlastníci Citroënu (firma vyrábějící „nudné šunky“ Peugeot zahodili parádní super auto Citroën SM? Proč zahodili Citroën Axel? Proč zahodili Maserati? atd.

Ba ne, Citroën zkrachoval, protože sice stavěl parádní auta, ale nevydělal si dost, aby se uživil. Tak jako spousta nádražáků.

Karel

Přirovnání jak když

Karel

Olcit auta nedělal byl.to rumnnsky šrot.. Rumunsko nic neumělo.daster se dělá ve Francii

Jiří Kocurek

Also called
– Renault Duster
– Nissan Terrano (India and Russia)[3]

Production 2010–2017
2012–2020 (Brazil)
2012–2021 (Colombia)
2011–2021 (Russia)
2012–2022 (India)

Assembly
Romania: Mioveni
Brazil: São José dos Pinhais (Renault Brazil)
Colombia: Envigado (SOFASA)
Russia: Moscow (Avtoframos/Renault Russia)
India: Chennai (Renault Nissan India)
Indonesia: East Jakarta (National Assemblers)[4][5]

PvvS

Vtvt.

John334

Já moc nechápu tu samostatnou trať Klatovy – Železná Ruda. To se tam bude točit pár jednotek (při 2h taktu nejspíš jen 2) a ostatní budou jezdit víc jak 50 km jinde?

Kamil

Tak to ale funguje už dosud. Na trati Klatovy – Železná Ruda jezdí jiné motoráky (převážně 814 a 842) než na tratích do Horažďovic a Domažlic (převážně 810). A osobní vlaky Klatovy – Plzeň vedou diesely (jezdí snad 2 páry za den). Jinak dopravu zajišťují rychlíky Praha – Klatovy a osobní elektrické končí v Přešticích. Ví-li to někdo lépe, nebudu se dohadovat, jde o laický pohled.

John334

No právě že ne. 814 občas jede ze Železné Rudy až do Horažďovic apod. Např. hned první vlak v 4:17 ze ŽR je v Klatovech v 5:17 a pak hned přechází na vlak v 5:30 do Horažďovic.

Kubrt

Upřesním. Většinu osobáků na Železnou Rudu vozí 842 z Plzně, které najížději na z/do Plzně na 7512/7501. Menší část vozí klatovské 814, které z Klatov vyjíždějí ve směrech Hopražďovice/Železná Ruda/Tachov v rámci jedné velké turnusové skupiny. Takže v budoucnu bude praktikován stejný model jako dnes u 842. Takvých případů je dnes více, zdaleka ne každé vozební rameno má na konci depo, ze kterého je obsluhováno.

Kamil

Nevíte, co nahradí RegioSharky z domažlické trati? Nebo se počítá do roku 2026 s dokončením elektrifikace aspoň do Stoda a přestupem tam?

suri

Nebude je nahrazovat nic, na domažlické se jede stále podle staré smlouvy kraje s ČD z roku 2003 ve znění dodatků, která je na dobu neurčitou, tj. dokud ji jedna ze stran nevypoví nebo se nedohodnou na jejím ukončení nebo změně.

Kamil

Děkuji za odpověď, ty sharky od roku 2026 přijdou z jiných krajů? Ze kterých by to bylo možné?

Jméno*

844 od roku 2026 budou 844 z Domazlicke trati.

Jméno*

Nemáte pravd

Jméno*

Nemáte pravdu, stará smlouva bude ukončena v prosinci 2026.

Olcit

V čem spočívá vlastně ta ekologičnost železničních autobusů oproti silničním?

Když si vezmu, že pro bus se uvádí spotřeba nafty velmi zhruba kolem 30 litrů/100 km, tak jako žravější mi spíše připadají vlaky. Pletu se?

Víme, že např. pro vlak typu 854 (výkon 1x 588 kW) uvádí pasažérská ČD spotřebu 125 litrů/100 kilometrů (konfigurace s dalším vagonem, tak jak jezdí v KHK).

A Pesa pro Link uvádí výkon minimálně 2×390 Kw, čili zhruba o 1/3 vyšší výkon než je ve vlaku typu 854. Ono totiž v RegioFoxech prý dle wiki bude jiný motor (RR) než v RegioShark (MAN)
https://pesa.pl/content/uploads/2020/02/spalinowy_PL.pdf

libor

to je zakázané téma, hlavně bus nemá záchod, nejezdí o víkendu a často tam neplatí režijka. to jsou hned tři důvody pro vlak oproti busu 😉 Ekologie a ekonomika provozu jde stranou. Hlavně, kdyby provoz dráhy (infra) měly platit kraje, jako krajské silnice, tak si myslím, že vlak nikdo nikdy nechce….

Olcit

Na druhé straně valivý odpor kola železniční busu (kov-kov) je výrazně nižší než valivý odpor silničního busu (guma-asfaltový beton).

Takže nechápu, proč vlak je tak žravý. Ledaže bych to s tím příznivým valivým odporem vlaku popletl. Nebo možná velkou roli hraje hmotnost, zvláště při častém brždění/rozjezdech (tyhle železniční busy neumí rekuperovat, myslím ani jeden co se nabízí na trhu jako Alstom Linty nebo ty od Hitachi)

Peeetr

Ano hlavní věc je při častém zastavování hmotnost.

Olcit

Díky

Apollo 17

No výrobci do naftových vlaků rekuperaci nemontují, protože je nebezpečí přelití nafty z nádrže na koleje, kdyby vlak jel dlouho z kopce a motor stále vyráběl naftu z pohybové energie.

Olcit

Takže dle Vás je podfuk řešení podobné jako např. https://www.enika.pl/vm/autobusy/system-rekuperacji-energii-eni-sbers-20-detail

Nevím. Ptám se.

Apollo 17

No podfuk to asi není. Těch 20 Wh by utáhlo v tom motoráku nabíjení jednoho notbuku od cestujícího.

Karel

Bla bla bla

Peeetr

Skutečně hlavní výhoda u vlaků je oddělená dráha od zácp na silnicích. Tudíž priorita v osobní dopravě by měla být u souprav nad 150 cestujících u krajských měst ve směrech, kde vznikají automobilové zácpy.

Olcit

Myslíte, že bude mít pravdu paní Ing. Hnulíková z Arrivy (exČD), která zmiňuje roli automobilové spolujízdy? Jakože se sousedi z jedné dědiny domluví a jezdí spolu. Jeden týden bere své auto jeden, další týden druhý a tak dokola.
https://zdopravy.cz/podcast-nejvetsi-uspech-railjety-pro-ceske-drahy-rika-ludka-hnulikova-133499/

Plus polomaršrutky, když víme, že např. Dacia nabízí sedmisedačkové verze osobáků = tj. cíleně domontovat další sedačky a vybírat „jízdné“ od sousedových děcek, když je v sedmisedačkovém autě doveze do školy/ze školy?

Kaštánek

Pokud sousedi dělají ve stejné fabrice/kanceláři, jezdí ve stejnou dobu ráno i odpoledne do práce/z práce, tak to možné je. V mém okolí tak pár lidí jezdí, ale je to jen mizivé procento lidí. A podle mě to nemá šanci na výraznější podíl na dopravě.

Olcit

Díky

Karl vB.

To asi budou synchronisované akvabely, jinak si to v dlouhodobějším měřítku z důvodu jakýchkoliv nepravidelností, nedovedu dost dobře představit.

gerstjan

Prosímvás a jak je spotřeba dána maximálním výkonem motoru? Má snad Fabia 2.0 85 kW dvojnásobnou spotřebu oproti Fabii 1.2 40 kW? Asi těžko, že.

Takže spotřeba bude nejspíš dána jednak měrnou spotřebou pohonu a jednak spotřebou energie pro jízdu daného vozidla.

Spotřeba energie závisí zejména na hmotnosti a frekvenci rozjezdů, na valivém a aerodynamickém odporu.

Sečteno podtrženo si troufám tvrdit, že spotřeba na km, s ohledem na lepší účinnost pohonu, bude u 847 o něco nižší než u 854 + vlek.

Bude-li to okolo 100l/100km, tak spotřeba na sedačku bude vycházet o něco lépe než u autobusu.

Olcit

Díky za názor. A je tedy žravější železniční bus nebo silniční bus tak jak jezdí v Plzeňském kraji?

P.S. Prosím, kde jsou zveřejněny konkrétní věrohodné parametry, o kterých mluvíte, u nových vlaků RegioFox ve verzi kterou kupuje ČD?

Já jsem údaje o spotřebě typu 854 (plus další vagonek) vzal z přílohy č. 9 Smlouvy ČD a KHK v Registru smluv.

Karel

Ta spotřeba u saryka je trošku větší..s klimou

MartinS.

No, vzhledem k tomu, že 847 má mít 115 sedaček a průměrný autobus jich má 45, tak by ten autobus musel brát 40 l/100 km a to si ten bus asi v průměru nevezme.

Olcit

Ono by to chtělo srovnat na konkrétní lince (ve smyslu z bodu A do bodu B). Doufal jsem, že takové srovnání spotřeby nafty si zorganizovali v PLK. Jsem zvědavý, kdyby někdo zveřejnil takové konkrétní srovnání.

Osobně si tipnu, že při málo zastavující RegioShark bude výrazně úspornější než bus v ranní špice, který brzdí nejen kvůli zastávkám, ale taky kvůli okolnímu provozu a při odbočování na křižovatkách.

Jiří Kocurek

Hybridní Volvo údajně 25,7 litru na 100 km.

Olin

Chlapi od autobusů mi říkali, že Karosa B 931 okolo 32-33 l, podle toho a Irisbus Crossway LE 12 okolo 30-ti. Prázdný/plný je samozřejmě znát a běžící klima taky.

Jiří Kocurek

Přičemž existují menší vozidla než LE 12 a to až do velikosti Trasnportera… což může být základ pro sanitku. Sanitní Honecker (vagon Bdmtee) nebrat.

Karel

Vy se hodně nudite. Co furt máte vlak není autobus. Regioshark nemá motor man

Olcit

Jasně, že železniční bus není silniční bus.

Zkoumal někdo spotřeby nafty u obou typů busů propojených do JEDNOHO celku regio.dopravy?

Víme, že nějaké pokusy o snížení spotřeby už proběhly (viz zastávky na znamení), ale dosud jsem neslyšel, že by se zkoumalo palivová náročnosti různých forem propojené železniční/silniční dopravy… propojené do JEDNOHO celku.

Karel

Jediný kolejový autobus je motor. Vůz r. 810
..svou kapacitou odpovídá. Nic víc.neni to jen o spotřebě.

Olcit

Např. Iveco Crossway LE (14 metrů) se příliš neliší od RegioNovy svojí kapacitou. Neřkuli RS1 RegioSpider. Akorát Iveco nemá záchod.

https://www.lectura-specs.cz/cz/model/preprava/autobusy-mezimestske-autobusy-iveco/crossway-le-line-14-5m-11732757

Připomínám sdělení šéfa ČD z loňského podzimu, že vlaky ČD v průměru mají využitou kapacitu z 28% … když jedu dálkovým vlakem, tož bývají plné tak aspoň z půlky, čili regionální železniční autobusy ČD mívají kapacitu naplněnou z kolika%? Z 20%, 25%?

Karel

Kapacitně je to Iveco menší než regina a rs1.. takže se to liší. A do autobusu nedáte kolo…takže vaše srovnání je mimo mísu. Dálkové vlaky jsou vytížené teda víc než s poloviny.furt dokola žádné železniční autobusy nejsou nejsou nejsou. Vy stě Mongol axel

Olcit

Připomenu, že regio vláčky obvykle jezdí málo využité… dle vyjádření šéfa ČD pana Krapince o využití kapacity 28% za všechny vlaky

Ono to koresponduje s využitím vlaků ČD před čínským virem, tj. v 2019 (tuším 31% využití kapacity).

Tož z 115 sedačkového RegioSharku, pokud se veze 20 až 40 pasažérů, tak spíše je to práce pro bus než pro vlak.

Zvláště, pokud RegioShark jezdí po málo využité trati = částky za trať se rozpočítají do málo vlaků = vlak může být 10x dražší než bus po započtení všech nákladů.

Karel

Má 120 míst. A ty procenta jsou průměr.. zavádějící číslo. Já jezdím ráno VM – Osíčko a dost často je to na stojáka.

Olcit

Mluvíte o Zlínském kraji.

Připomenu, že článek o Plzeňském kraji uvádí, že v RegioFoxy budou nasazeny místo nynějších RegioNov = tj. prudce se zvýší nabízená kapacita.

Tož je pravděpodobné, že na tratích v Plzeňském kraji (o kterých je článek) budou RegioFoxy jezdit poloprázdné.

Ledaže by došlo k nějaké obrovské změně.

Karel

Ty kraje mají stejný počet obyvatel. Pravděpodobně máte křišťálovou kouli. Na Regionova žádné cestující nenalakam za A ,za B ten regioshark je svižnější a může zkrátit jízdní doby. Taky po cestách už nejezdíme starými karosami.

libor

nejde o počet cestujích, ale taky o hustotu a rozložení. v tom je PKraj takový jiný…

Jiří Kocurek

Do autobusu nedáte kolo? Viděl jsem ho tam několikrát…

Karel

Jako na to místo kde dávají kočárky.. no to sotva . I. Do blbe 810 dám pět kol

MartinS.

No otázkou je, zda by to, že vlakem můžete vézt kolo, měl platit kraj z veřejných peněz, pokud je platba za 1 km jízdy vlaku 4 x vyšší než u autobusu?

Olcit

To srovnání máte patrně nepřesně..

Na málovyužitých tratích je totiž dost možné, že vlak je třebas cca 10x dražší než bus…. Protože ty obrovské částky za trať se rozpočítají do pár vlaků… třeba do 10 či 20 vlaků denně.

Karel

Vaše statistiky jsou silné mimo

Olcit

Mohl byste to prosím dokázat?

Děkuji.

Luboš Beneš

Ale kolo do busu dáte a když je jich víc tak se používá taková věc, vlek se to jmenuje.

kix

125/100 má 854 možná se 2 vagony taková souprava má, ale 200 míst k sezení = 5 busů. Žralok má spotřebu okolo 80/100 a to má 120 míst k sezení = 3 busy, takže na sedačku ta spotřeba je někde jinde, ale zas taková úspora to není, protože na železnici se vozí mnohem více váhy, takže to co se ušetří na valivém odporu sebere tahání břemene navíc. Ale i tak to vychází pořád pro vlak lehce příznivěji, ale nevyplatí se vlak tam, kde se vozí 10 lidí co by s přehledem pobral i ten bus. Proto se taky dnes nevyrábí… Číst vice »

Olcit

Hm… 175 Kč/vlakový kilometr za kolejové autobusy? Plus velké částky za údržbu kolejí a řízení provozu…např. z Horažďovic do Domažlice to vycházelo něco mezi 50 až 100 miliony ročně bez režijních nákladů SŽDC a bez částek za řízení provozu (částky před cca 5 lety viz zdejší článek z 27.9.2021) A to ještě SŽDC chce za desítky miliard odkupovat pozemky pod tratěmi od ČD a zavádět ETCS. Když si ty stokorunové částky za železniční bus srovnám s 39 Kč/busový kilometr (v cenové hladině 2019) plus částky za údržbu silnic, tak si říkám, že v Plzeňském kraji jsou fakt za vodou. Teďka… Číst vice »

Profesor

Je fakt že se z toho stala dojna krava. Určitě je třeba prostředky do železnice vynakládat efektivně. Tady jde spoustu peněz do dost sporných věcí. Případně extrémně predrazenych.

Olcit

Železnici primární zabijí, pokud je málo využita. Ty částky za trať jsou nepředstavitelně hrozivé, když tratí jezdí 10 párů vlaků denně. Zatímco, když těch vlaků denně jezdí 100, tak částka za trať už tak hrozná není.

A taky využití samotného vlaku pasažéry je zcela zásadní problémem, který může „zabít“ železniční dopravu je-li nízkovyužitá = šéf ČD loni na podzim tvrdil, že pasažerské vlaky ČD svoji kapacitu využívají v průměru z 28% (což jsou v podstatě čísla před čínským virem v roce 2019, kdy to bylo tuším 30%)

Profesor

Ne, to je blbě pochopeno. Nejde o rozkládání nesmyslných částek do počtu vlaků. Asi fakt na lokalce nepojede 100 vlaků denně co by tam asi tak vozili žejo. Jde o to že samotné částky jsou především brutálně neefektivně utracene, spíš sa dá říct promrhane.

Olcit

Račte se podívat na vyčíslení části nákladů na konkrétní tratě v předchozích letech.
https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753/

V uvedeném přehledu patrně chybí minimálně část režií SŽDC plus ta kumulativní části uvedená vždycky na konci jako „celorepublikové“.

Čili, provoz dopravce a částky za trať, po které denně jezdí 20x RegioNova nebo RegioShark může být klidně 10x dražší ve srovnání s autobusovou dopravou

libor

tak třeba Jihočeši financují letiště a lodní dopravu, což obojí není základní dopravní obslužnost…. Jinak souhlas, že ty busy na kolejích pro 10-20pasažěrů jsou fakt za 175kč/km luxus….. hlavně pak vlak jede 1x za4hod, bus by mohl jet častěji…

Olcit

Nejsa z Plzeňska, tak se moc konkrétně vyjadřovat nechci, neboť rozhodují konkrétní místní podmínky.

Jako laikovi (žijícímu v nížině) si tipnu, že na Šumavsku/Pošumaví, zvláště v zimě, může být rozdíl zásadní = že pojede aspoň bus nebo aspoň vlak, než se podaří upravit silnici či železnici od sněhu/náledí. Takže duplicita (bus plus vlak) není luxusní vymožnost, nýbrž životní nutnost… to ale jen hádám.

Ono život v (pod)horských oblastech v aspektu životních nákladů může být dost drahý.

Vemte si, že např. SŽDC teď má investici do nových sněhových fréz. Bratru za 0,8 miliardy jen samotný nákup.

Karel

Silničáři nenakupuji techniku na údržbu silnic a dálnic to je mi novinka

Olcit

Když po nějaké trati projede denně 10, 20 vlaků, tož částka za prohrnutí sněhu je strašná.

Právě proto jsem napsal, že tratě pro železniční autobusy mají velký, opakuji velký problém, jsou-li málo využity. Zvláště jsou-li využívány málo a nízkokapacitními vlaky jako RegioShark

Profesor

Nezmysl. To by pak jezdilo tak akorát metro a i o tom bys měl pindy jak jezdí mimo špičku nevyužitý. Asi tuším co jsi zač. Ty bys všechno zrušil s tím jak se ušetří bla bla. Prestehuj se do Albánie. Tam s železnici udělali kratkej proces a za ušetřený prachy se maj jak králové. Fakt ti to doporučuju

Olcit

Otipoval jste mě špatně. Já jen věřím, že utratit lze pouze tolik, kolik vydělám.

Jinak dopadnu přesně jak můj nick. = Citroën Axel=Oltcit je dokladem toho když se příliš utrácí, tak jako měl velké oči Citröen. Tudíž zkrachoval.

A noví majitelé z Peugeotu darovali Axel do nízkonákladového Rumunska a nařídili Citroënu vyrábět primitnější LN/Visa (varianta Peugetu 104)… přimitivnější myslím ve srovnání s Axelem.

Profesor

Utratit kolik vydělám…. Jako jo i ne. Není to tak jednoduchý. Bez půjček by vyrostlo jen málo firem atd. Děláš totiž strašnou chybu že jsi zaměřený jen na vlaky a lokálky. Je třeba se zamyslet nad celkem. Jednotlivě to kolikrát vypadá jako úplná blbost, ale součet dá výsledek který chceme. Třeba dotovat dobrovolný hasiče. Nikdy nic neuhasí to je asi jasný. Takže by bylo lepší na ně hodit bobek je to drahý. Stejně tak fotbalový kluby. Stejně tak malotřídky. Stejně tak divadla. Stejně tak vlastně všechno co nevyužívá dost lidí aby se ti zaplatilo. Ale to jsem se rozepsal asi… Číst vice »

Olcit

Jezdívám dálkovým vlakem. A nyní čelím hrozbě, že dojde k silné redukci nabídky dálkových vlaků, resp. že zdraží, třebas na 5ti násobek. A tato hrozba je zejména proto, že dosud se vyplývaly stovky miliard (možná víc) ne udržování železničního skanzenu. Typicky trať do Bechyně. Čím to, že v Nizozemí mají 5x až 6x řidší železniční síť než v ČR? Zato v Nizozemí jezdí rychlovlaky ICE a TGV do sousedních velkých měst třebas 500 (Brusel, Paříž, Londýn) nebo 1000 km (Lyon, Mnichov, Marseille, Curych). Krom toho v Nizozemí mají kapacitní dálkové spojení (vlakové) do dopravních uzlů jak pro pasažéry, tak pro… Číst vice »

Karel

Jaký pán takový autoktam

Karel

Tak 10 nebo 20 vlaků? Regioshark pobere 3x více lidí než autobus. 120 míst není malokapacitní. Např. Rožnov – Kojetín jsou regiosharky ideální.

libor

možná pobere 3x tolik lidí, ale když tam ty lidi nebudou, nemá co pobrat… kapacita je prostě ohromná a cestující nejsou. Je třeba chápat, kde dané vlaky jezdí…a koho vozí…

Jiří Kocurek

Dobře, ale bavíme se o vlaku, který pojede zaplněný. Pak to význam má a Rožnov-Kojetín bývá i nastojáka.

Ale vozit v průměru méně než 5 lidí na spoj, jako do Mochova, to fakt ne.

libor

bla bla bla ….. tak je různé, někde to dělají firmy, něco SÚS, občas najímají i zemědělce s technikou..

Jiří Kocurek

To ne, ale fréza nestojí tolik co ta silniční. Kolik že stojí modernizace MUVky a kolik jeden UNIMOG?

Karel

Kolik let ta muvka slouží? Min. 30

Luboš Beneš

Ty vlaky na Rudu jsou dost využívané.Turistika, lyže. Proto běžně zpoždění daná frekvencí cestujících.

Profesor

Mohl ale nepojede. Tohle je hodně naivní představa a prostě nepojede i kdyby jsi se nahlavu postavil. Je to složité na vysvětlení, ale nepojede.

Karel

39 Kč za bus kilometr je jasný nesmysl

Olcit

Doporučím Vám vyměnit Vašeho optika, neboť jste přehlédnul to co jsem uvedl výše (viz z odkazu)… cituji:

„Arriva bude jezdit v oblasti Jih za 38,70 Kč, v oblasti sever za 39,40 za kilometr.

Kraj si stanovil jako strop 40 korun za kilometr.“

Karel

A pak ti řidiči autobusů dělají za minimum.. nereálné ceny 40 Kč za kilometr

libor

tak ať si nastaví a pokud nechtějí akceptovat krajskou nabídku, tak nebrat.

Karel

A pak nejsou řidiči autobusů a odříkání se spoje že.

Olcit

Srovnával jsem nabídky busových i vlakokvých dopravců v tomtéž regionu. V plzeňském kraji.

Promiňte, ale když s tím nesouhlasíte, tak očekávám faktickou diskuzi. Žádné okecávání. Protože v tomto konkrétním případě jste se spletl. Kdybyste byl chlap (resp. kdybyste si nejdřív přečetl to na co reagujete), tak byste takové nesmysly nepsal. A následně byste se omluvil, že jste se spletl.

Jiří Kocurek

Bežná cena je mezi 40 a 50 kč/km za 12m autobus. Což ani zdaleka nedosahuje ceny dávno odepsané 810 a strojvedoucích taky není zrovna nadbytek. Kdyby byl, nejsou přesčasy.

Karel

Nereálné ceny autobusu.. a s 810 se dá jezdit kolem 80 Kč /km

Olcit

Mohu poprosit, v kterém regionu jsou dotace (na vlak i na trať) na vlak 810 ve výši 80 Kč/vlakový kilometr? V žádném, že?

A v kterém regionu jsou dotace na provoz vlaku (bez dotací na trať) ve výši 80 Kč/vlakový kilometr. Prosím o konkrétní odkaz na takovou smlouvu, třeba do registru smluv. Fakt mě to zajímá.

Hisymak

Dobrá zpráva, škoda jen těch dvou pošumavských lokálek které získal GW Train. Další tratě kde se nepodívám s 14denní letní jízdenkou bez placení navíc. Ještě, že jsme si loni v létě obě tratě prozíravě projeli.

Lomb

Díky bohu za dalšího dopravce v kraji.

Jiří Kocurek

Vážně by mě zajímalo kolik % cestujících tvoří projížděči z celoročního obratu.

A že v Lidlu neplatí slevový leták z Billy?

Haha

Podíváte, protože v IDPK jízdenka na léto platí i u GWTR.

Luboš Beneš

A už léta sníme o nových vozidlech od ČD.Nakonec nahoru na Rudu pošlou Regioznovu co ten kopec skoro nevyjede.

Jirka

Pane Šindeláři, opakovaně Vám dělá problém to psát pravopisně dobře. 🙂

Když píšete o regionovách, je to podobné jako se škodovkami, citroeny, renaulty či ferrari. 🙂 Kdybyste ale psal o soupravách RegioNova či RegioShark či jednotce InterJet, pak s velkým písmenem. 🙂

Viz pravidla českého pravopisu. 🙂

Nic proti Vám jinak. 🙂

Jirka

A teď koukám, že v titulku to máte jednou malým (,,Místo regionov“), později zase v textu velkým, což je snad ještě horší… 🙂

Martin Liška

Tak já ještě přihodím „oblasti České lesa“, to zase praštilo do očí mě.

Peeetr

Měli by najmout nějakou důchodkyni, co třeba dělávala sekretářku u ČD, aby jim ty články redigovala 🙂

Martin Liška

V diskusi k nějakému článku ohledně nominace na Lupu pan Sůra psal, že server Zdopravy má tuším dokonce dvě placené editorky, a durdil se, že upozorňování na chyby je urážkou jejich práce… tak já nevím…

MOS

V hlavním titulku: „Plzeňský kraj slibuje Regionovy“ ? To už snad ne !

Singrovak

Trochu se hrozím výběru dopravce v relaci Plzeň – Karlovy Vary. Současná vozidla ČD jsou důstojná pro spojení mezi kraji, škoda jen že tato linka jezdící jako spěšný vlak na většině trasy jezdí jako osobní a zastavuje úplně všude téměř po celé trase

Tomariero

Vozidla tam budou stejná bez ohledu na dopravce, cd má v podmínkách dotace ze je musí prodat pripdenmu vítězí VŘ pokud nevyhráli on.

Daniel

Na území Plzeňského kraje nezastavuje ve všech stanicích a zastávkách, v úseku Mariánské Lázně-Cheb taky ne. V úseku Cheb-KV všude, ano.

Ondřej

To nevím, jestli je výhra, když motoráky z 80.let nahradí Regionova…

Kubrt

Proti 810 je 814 pokrok. Nezapomínejme, že je řeč zejména o trati Domažlice – Tachov, kde samotný fakt, že kraj vlaky objedná, považuju za dost velkorysý. Krom toho, později přijdou RS1, takže nevidím důvod k fňukání.

Jelen

Oproti 810 to samozřejmě žádná výhra není, ale je to alespoň bezbariérové a má to lepší informační systém.

ABC

a nejpozději v roce 2028 je nahradí RS1 z 90. let 🙂

Huh

Presně, lepsi bude když tam nebude jezdit nic…

Alex

Vy jste asi evidentně znalec. Seberte se a jděte to těm, co to mají na starosti ukázat, protože na člověka, jako jste Vy tam vyloženě čekají.

Winchester1873

Je na tom něco špatně?

Libor

Nevěřím, že v roce 28 nahradí Regionohy.

Jméno*

Musí je cca od tohoto data nahradit, bo ETCS na trati 180

Jiří Kocurek

Zkuste si představit, že nakládáte kočárek, případně že někomu pomáháte kočárek naložit. Pak ten težší případ, kdy máte berle. Kočárek zažili skoro všichni z nás a stáří… mno Kurt Cobain se ho nedožil.
Jak do 810 tak do 814.