Hostem podcastu bude výkonný ředitel Arriva vlaky Michal Štěpán, ptejte se

Jednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Štěpán má pod sebou celý provoz Arrivy na železnici v ČR - od personálu, přes údržbu a provoz vlaků až po depa a jejich zázemí.

Michal Štěpán je zřejmě jediným manažerem v oblasti dopravy u nás, který má zkušenosti z vrcholového vedení Českých drah, z manažerské práce pro regionálního objednatele veřejné dopravy i z řízení alternativního železničního dopravce. Příští týden bude hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz.

Michal Štěpán. Foto: České dráhy

Michal Štěpán. Foto: České dráhy

Jako výkonný ředitel Arriva vlaky pracuje už skoro čtyři roky. Zjednodušeně řečeno, má pod sebou celý provoz Arrivy na železnici v České republice – od personálu, přes údržbu a provoz vlaků až po depa a jejich zázemí. Zajímavou byla jeho roční zkušenost z opačné strany, kdy vedl Integrovanou dopravu Středočeského kraje.

Celý svůj profesní život věnoval dráze. Už při studiu na průmyslovce chodil na brigády, kdy vykládal spěšniny. Když studoval dopravu v Žilině na vysoké škole, začal sloužit jako výpravčí a postupně pak prošel nespočty drážních profesí včetně přednosty stanice v Chrudimi, šéfa Krajského centra osobní dopravy pro Pardubický kraj u ČD až po náměstka generálního ředitele ČD pro osobní dopravu a člena představenstva ČD.

Arriva na českém trhu postupně a vytrvale roste. Loni v prosinci převzala od Českých drah provoz části elektrických jednotek na Plzeňsku, zajišťuje regionální dopravu na Liberecku a Zlínsku, provozuje městskou linku v hlavním městě z Roztok u Prahy do Hostivaře, motorové rychlíky vycházející z hlavního města i rychlíky Kolín – Rumburk a Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem.

Nově od letošního prosince vyjedou vlaky Arrivy na tři regionální linky v Jihomoravském kraji. Arriva sama říká, že letos v prosinci už bude zajišťovat sedm procent železničních výkonů v osobní dopravě u nás.

Jak se tedy chystá na obsluhu nových linek na jižní Moravě a jakými úpravami prochází Stadlery GTW, které pro ně nakupuje? Jak se osvědčil provoz plzeňských Panterů v rukou menšího dopravce a jak proběhlo jejich přebírání od ČD? Jaké největší problémy řeší dopravce se svou nosnou řadou motorových vlaků 845? Jaký právě teď nabírá personál a co nabízí lidem, kteří by chtěli pro Arrivu pracovat? A jak vzpomíná Michal Štěpán na práci pro ČD a IDSK?

Tato a další témata probereme s naším hostem příští týden při natáčení podcastu Cesty Zdopravy.cz. Své otázky mu pište zde v diskusi až do nedělního večera.

Tagy Arriva vlaky Doporučeno Michal Štěpán podcast Cesty Zdopravy.cz
96 komentářů