Hostem podcastu bude výkonný ředitel Arriva vlaky Michal Štěpán, ptejte se
Štěpán má pod sebou celý provoz Arrivy na železnici v ČR - od personálu, přes údržbu a provoz vlaků až po depa a jejich zázemí.
Michal Štěpán je zřejmě jediným manažerem v oblasti dopravy u nás, který má zkušenosti z vrcholového vedení Českých drah, z manažerské práce pro regionálního objednatele veřejné dopravy i z řízení alternativního železničního dopravce. Příští týden bude hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz.
Jako výkonný ředitel Arriva vlaky pracuje už skoro čtyři roky. Zjednodušeně řečeno, má pod sebou celý provoz Arrivy na železnici v České republice – od personálu, přes údržbu a provoz vlaků až po depa a jejich zázemí. Zajímavou byla jeho roční zkušenost z opačné strany, kdy vedl Integrovanou dopravu Středočeského kraje.
Celý svůj profesní život věnoval dráze. Už při studiu na průmyslovce chodil na brigády, kdy vykládal spěšniny. Když studoval dopravu v Žilině na vysoké škole, začal sloužit jako výpravčí a postupně pak prošel nespočty drážních profesí včetně přednosty stanice v Chrudimi, šéfa Krajského centra osobní dopravy pro Pardubický kraj u ČD až po náměstka generálního ředitele ČD pro osobní dopravu a člena představenstva ČD.
Arriva na českém trhu postupně a vytrvale roste. Loni v prosinci převzala od Českých drah provoz části elektrických jednotek na Plzeňsku, zajišťuje regionální dopravu na Liberecku a Zlínsku, provozuje městskou linku v hlavním městě z Roztok u Prahy do Hostivaře, motorové rychlíky vycházející z hlavního města i rychlíky Kolín – Rumburk a Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem.
Nově od letošního prosince vyjedou vlaky Arrivy na tři regionální linky v Jihomoravském kraji. Arriva sama říká, že letos v prosinci už bude zajišťovat sedm procent železničních výkonů v osobní dopravě u nás.
Jak se tedy chystá na obsluhu nových linek na jižní Moravě a jakými úpravami prochází Stadlery GTW, které pro ně nakupuje? Jak se osvědčil provoz plzeňských Panterů v rukou menšího dopravce a jak proběhlo jejich přebírání od ČD? Jaké největší problémy řeší dopravce se svou nosnou řadou motorových vlaků 845? Jaký právě teď nabírá personál a co nabízí lidem, kteří by chtěli pro Arrivu pracovat? A jak vzpomíná Michal Štěpán na práci pro ČD a IDSK?
Tato a další témata probereme s naším hostem příští týden při natáčení podcastu Cesty Zdopravy.cz. Své otázky mu pište zde v diskusi až do nedělního večera.