Dopravci Lidé Železnice

Michal Štěpán končí ve vedení Českých drah, firmu čekají další personální změny

Michal Štěpán. Foto: České dráhy
Michal Štěpán. Foto: České dráhy

České dráhy budou mít nového člena představenstva, který bude zodpovědný za obchod. Michal Štěpán, který tuto funkci zastával pět let, končí. 21. února mu vyprší pětiletý mandát člena představenstva, který už nechce dál obhajovat.

Můj pětiletý mandát ve druhé polovině února skončí a já jsem přesvědčen, že pro zodpovědný výkon této vrcholné funkce ve vedení národního dopravce, a s plným nasazením, je takto nastavená doba působení ve funkci optimální. Rozhodl jsem se již dříve, že o nový mandát se nebudu ucházet,“ řekl Štěpán, který celou svoji kariéru strávil u Českých drah. „U Českých drah působím přes 30 let a můj postoj k propagaci železnice i veřejné dopravy se tím rozhodně nezmění. Jsem rád, že České dráhy udělaly za poslední roky velký kus práce a věřím, že to vnímají i naši zákazníci,“ dodal Štěpán. Co bude dál dělat, nechtěl uvést, není ani jisté, zda zůstane u Českých drah. „Rád bych dál působil v sektoru dopravy,“ odpověděl.

Absolvent Vysoké školy dopravy a spojů v Žilině prošel na železnici různými pozicemi, po vedení Krajského centra osobní dopravy v Pardubicích byl v roce 2013 pověřen řízením úseku výkonného ředitele pro marketing a produkty a úseku pro strategii a obchod. Do představenstva byl zvolen v únoru 2014 ve stejnou chvíli, kdy nastoupil do čela drah Daniel Kurucz. Štěpán přežil v představenstvu jak Kurucze, tak později Pavla Krtka.

Do Štěpánovy kompetence spadají aktuálně například všechna jednání s kraji a ministerstvem dopravy o budoucích smlouvách na provoz vlaků, stejně tak veškeré obchodní nabídky. Za jeho působení došlo například k vytvoření aplikace Můj vlak, objednávkového systému pro přepravu tělesně postižených či nedávné změně nabídky jízdenek.

Kdo nastoupí místo Štěpána není jasné. Dozorčí rada původně nepočítala, že na místo člena představenstva zodpovědného za obchod bude dělat výběrové řízení, nakonec k němu ale došlo. Mezi oslovenými kandidáty byl podle informací Zdopravy.cz například bývalý šéf ČSA Jozef Sinčák. Předseda dozorčí rady Petr Moos potvrdil, že o personálních změnách má jednat příští týden dozorčí rada, konkrétní jména ale uvádět nechtěl.

Nejčastěji se mluví o tom, že by Michala Štěpána měl nahradit Radek Dvořák, od loňského roku člen představenstva zodpovědný za ekonomiku. Místo něj by pak na uvolněné místo manažera zodpovědného za finance Českých drah měl přijít Petr Ivánek, který v minulosti vedle například českou pobočku SPP (Slovenský plynárenský priemysel).

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
K.L.
Host
K.L.

Jestli je současný tarifní systém ČD dílem pana Štěpána tak buďme rádi, že jde konečně k čertu.

Jirka
Host
Jirka

I já se musím Michala zastat ,pracoval jsem s ním několik let a poznal jsem ho jako férového a přímého člověka ,který to myslel s ČD vždy dobře. Je to velký odborník na železnici.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Souhlasím. Jeden z mála, který měl potenciál a energii na to, aby se to mohlo posunout k lepšímu. Těžko najdou lepšího.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Velký odborník na železnici naprosto nesporně ano, že to s ČD myslel dobře, to je také určitě pravda, i se spolupracovníky asi vycházel dobře, ale za mnohý jeho jednáním byla hodně vidět snaha o kariéru – a dál to raději komentovat nebudu. Nicméně „Pandrhola“ má rozhodně pravdu, že těžko budou hledat lepšího – ale o to jim vlastně přece vůbec nejde (spíše naopak) …

Holetín
Host
Holetín

Sláva a třikrát se radujte,horšího člověka s takovým egem abys pohledal. Pro Roberta,a toho znam osobne.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Znát a skutečně poznat člověka je docela rozdíl. 😉

Robert
Host
Robert

Musím se Michala zastat. Znám ho osobně a ano je velice náročný ale sám jde příkladem a maká jako málokdo. ČD bude chybět, má neskutečný přehled o železnici což Ti nový s výjimkou Kupce a Dvořáka nemají.

Martin
Host
Martin

A těch 300 CZK / km pro Plzeň a Jižní Čechy tedy vzniklo jak?

JaJeČ
Host
JaJeČ

Že by nesmyslnými požadavky JČ kraje, který si představoval výhradně nová vozidla s mizernými denními proběhy a k tomu plno nesmyslů typu palubní portál s pohádkami na kdejaké lokálce?

JaJeČ
Host
JaJeČ

Málem bych zapomněl dodat, že je také třeba rozlišovat mezi netto a brutto smlouvami.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Souhlasím.

Mates
Host
Mates

No v Pražském éteru byla tato informace už během ledna, takže se potvrdilo to, o čem se část lidi bavila. Teď jsem zvědav jestli se potvrdí další zajímavá věc, proč byl pan Štěpán na předváděcím dnu Leo Expressu na Letohradsku….

simbič
Host
simbič

Štěpán je mocichtivý, lehce psychicky nevyrovnaný. Kdyby neměl už dávno domluvenou min. podobnou manažerskou pozici, tak se drží zuby nehty ve vedení ČD.

Radnovas
Host
Radnovas

Vy jste psycholog, že se umíte vyznat v charakteristice člověka ? Nekecejte nesmysly a místo toho pojďte tu práci dělat vy👍🏼

JaJeČ
Host
JaJeČ

Aby si prohlédl to, co LE nabízí k prodeji a k čemu pak daly ČD později nabídku na odkup?

Pandrhola
Host
Pandrhola

Nesmysl. Tam se byl podívat ze zdvořilosti, protože určitě dostal pozvánku, případně projednat nějaké návaznosti při přechodu dopravců.
Leo ho nemá jak zaplatit.

Michal
Host
Michal

A co kdyby to místo něj vzala Zuzanka Čechová? To je taková pozitivní osoba, nikoho nestraší, nevymejlší blbosti a maká na užitečných věcech.
Osobně jí neznám, ale tam, kde je v úvodníku Modrého světa, má číslo nějak celé pozitivní náboj (stejně jako poslední, které snad s výjimkou přifukování významu asynchronu považuju příklad kvalitní a pozitivní žurnalistiky).

patology_chef
Host
patology_chef

To byl hezký vtip. Znáte ji osobně? 😉

Michal
Host
Michal

Viz začátek druhého odstavce. 🙂 Prostým porovnáním textu tvořeného Z.Č. a M.Š. je pro mě jednoznačně pozitivnější osobou ona, on je korporátní monstrum krtkovského stylu.

Youda
Host
Youda

Vsadil bych se, že skončí u Jančury

Michal
Host
Michal

Co by tam proboha dělal?

Youda
Host
Youda

Nevím, ale něco čím by Jančurovi pomohl, tajné informace a všelijaké zákulisí a podobný blbosti

Petr Málek
Host
Petr Málek

Asi do SŽDC

Roman Málek
Host
Roman Málek

Ještě by si sebou mohl vzít tu arogantní fuchtli ředitelku ZAP

DPDP
Host
DPDP

Tak ono dělat pro jednu firmu 30 let, i když na různých pozicích je dosti divné.
Když se chce člověk rozvíjet a zlepšovat, tak je ideál to měnit 1x za 3-5 let .
Nu jsem zvědav v jaké firmě se jeho jméno objeví 😉

Jen tak
Host
Jen tak

Hroznej blabol.

IGCT
Host
IGCT

Zamyslete se nad tím, co píšete 🙂 Pokud na to nepřijdete, tak tady máte odpověď.

„Tak ono dělat pro jednu firmu 30 let, i když na různých pozicích je dosti divné.
Když se chce člověk rozvíjet a zlepšovat, tak je ideál to měnit 1x za 3-5 let .“

Postupit v pozici dál, člověka dále rozvíjí tak, že nezakrní. V případě ČD a SŽDC to tak rozhodně platí. Požadavky legislativy na infrastrukturu jsou dost drsné. A já jakožto železničář musím říct, že čím starší člověk, tím větší odborník. Aspoň co jsem měl tu čest poznat.

Adolf
Host
Adolf

Byl dobrej. Těch 300 kč/km pro Plzeňský kraj byl vyloženě úspěch.

JaJeČ
Host
JaJeČ

Je třeba rozlišovat netto a brutto smlouvy.

Vaa
Host
Vaa

Můj vlak není vůbec výtvorem čd, ti ho (za peníze daňových poplatníků) jen koupili. Jedno z mála dobrých rozhodnutí. Kdyby tak dokázali nakupovat podobně kvalitní produkty i v jiných segmentech…

Škoda, že appka není pod sždc nebo jiným subjektem, aby zahrnovala všechny dopravce.

Josef Petrák
Host
Josef Petrák

Nekoupili. Nechali si vyrobit od Chapsu. Plus její backend, který využívá různých systémů ČD a SŽDC.

Vendelín
Host
Vendelín

ano, ale museli definovat jak to má fungovat. SW na míru je vždy týmová práce objednatele a řešitele.

Vaa
Host
Vaa

Modré gumy, unitární odboráři či kindršotouši se projevili. Inu komu není rady tomu není pomoci.
Kupředu levá zpátky ni krok!

Anonymni Petr
Host
Anonymni Petr

„Za jeho působení došlo například k vytvoření aplikace Můj vlak, objednávkového systému pro přepravu tělesně postižených či nedávné změně nabídky jízdenek.“ … tohle Štěpán viděl z rychlíku (JPP).

A to jsem byl rád, že jsme se Štěpána úspěšně zbavili v Pardubicích (metodou likviduj dopravu a buď povýšen). Co dělá v Praze nevím, ale jestli jedná s kraji a MD – nedivím se že ČD ztrácí tratě.

Martin
Host
Martin

Škodič měl hroší kůži a výdrž. Nebo zadání?

Vaa
Host
Vaa

Už mě párkrát, že toho dobráka od někud znám… jasně, pardubáci si na něj před pár lety fest stěžovali. Jestli taky nemá prsty v tom, že mezi Pce a Kolín se na většinu vlaků k obecnímu nadšení dostaly vozy made in ddr a sysly místo aušusů, které i přes své neduhy byly podstatně lépe hodnoceny přepravním substrátem.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Nejen tohle, ale i ČD Parking do e-shopu a spousta dalších projektů jde opravdu za ním. Samozřejmě aplikaci Můj vlak neprogramoval, ale ani prosadit to není u takové firmy nic jednoduchého.
Co konkrétně na dopravě likvidoval ? To, že musel zaříznout ekonomicky neúnosné činnosti je sice pro někoho nepříjemné, ale bohužel nutné. Takže je pochopitelné, že dělal i nepopulární rozhodnutí.

Partneři