regio-vlak

Hostem podcastu bude Simona Mohacsi z ústeckého dopravního podniku. Ptejte se

Nové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLNové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Otázky můžete pokládat do pondělí.

Připravujeme pro vás nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz, do nějž jsme tentokrát pozvali výkonnou ředitelku Dopravního podniku města Ústí nad Labem (DPMÚL) Simonu Mohacsi.

Zdejší dopravní podnik prošel zásadní proměnou vozového parku, když se rozhodl využít celou smlouvu na dodávku 33 parciálních trolejbusů od Škody za 670 milionů korun. Což přineslo i konec legendárních trolejbusů 15 Tr v pravidelném provozu. S nástupem parciálních trolejbusů pak souvisela také velká změna linkového vedení v Ústí nad Labem.

S novou flotilou trolejbusů změní Ústí nad Labem i číslování a trasy velké části linek

Že provozovat veřejnou dopravu v našem největším severočeském městě není úplně jednoduché, ukazuje i zdejší diskuse o nástupu předními dveřmi. „Bezpečnost veřejné dopravy stejně jako čistota vozidel je pro nás prioritou a naším cílem je co nejvíce zkvalitňovat služby pro naše cestující, a zároveň ochránit zdraví našich řidičů,“ řekla před rokem Simona Mohacsi. A známý je i případ dvou cestujících, kteří se zranili, když vyskočili z vozu před blížícím se revizorem za jízdy.

Při úprku před revizory se v Ústí nad Labem těžce zranili dva cestující. Vyskočili z jedoucího trolejbusu

Simona Mohacsi začínala před lety v ČSAD Teplice na ekonomickém oddělení, pak si na chvíli odskočila po mateřské do segmentu bankovnictví, aby se nakonec k dopravě vrátila už u Dopravního podniku města Ústí nad Labem. Ten zná výborně po ekonomické stránce, přibližně před deseti lety sem nastoupila jako náměstkyně pro ekonomii a obchod. Výkonnou ředitelkou se stala s koncem roku 2021, když se předchozí ředitel Libor Turek začal věnovat práci poslance.

Do vedení podniku přišla Simona Mohacsi mimo jiné s tím, že chce omladit vozový park a také přivézt do Ústí vodíkové autobusy. V plánu má dopravní podnik pořízení až 20 vodíkových vozů s palivovými články, výstavbu plnící stanice nebo rekonstrukci haly oprav. Jak je tedy zdejší aktuální vodíkový projekt daleko? Jaké výsledky přineslo testování elektrobusu Scania na zdejších kopcovatých linkách? Jak si zvykli cestující na nové trasy linek? Jak dostávají zabrat nové parciální trolejbusy ve zdejším provozu nebo od cestujících? A kolik vlastně stojí provoz ústecké MHD? To všechno probereme v novém podcastu se Simonou Mohacsi, který vám přineseme v pátek 17. ledna.

Své otázky můžete psát výkonné ředitelce podniku i vy zde v diskusi až do pondělního poledne.

Tagy Dopravní podnik města Ústí nad Labem DPMÚL podcast Cesty Zdopravy.cz
16 komentářů