regio-vlak

Hostem podcastu bude Simona Mohacsi z ústeckého dopravního podniku. Ptejte se

Nové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLNové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Otázky můžete pokládat do pondělí.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ústečan

Dobrý den, podle oficiálního webu Dopravního podniku je nástupní mzda řidiče trolejbusu 28-30 tisíc měsíčně, řidiče autobusu 27-30 tisíc. Podobně podfinancované jsou i další profese. Přijde Vám to v roce 2025 adekvátní? Mně to nepřijde adekvátní ani v Ústí.

Michal Bartoníček

Vzhledem k odpovědnosti vůbec.

JiříM

Dobrý den. Můj dotaz se týká provozu MHD po uzavření Benešova mostu. Požaduje dopravní podnik BUS pruhy, nebo nějaké jiné zvýhodnění vozů MHD v případných dopravních zácpách? Nebo se máme připravil na scénář jako při povodni, kdy MHD musela vystát frontu na Mariánský most 3x?

Jan

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy se začne stavět nová trolejbusová trať Výstupní a zda budou proudit další investice do stávajích trolejbusových tratí.
Děkuji

Michal Bartoníček

Chtělo by to spíš radního za dopravu z vedení města. DPMUL je jen provozovatel. Ale i tak se zeptám, třeba to bude vědět: 1) Úsek mezi OD Květ a Sibiřskou je docela dlouhý. Plánuje se výhledově nějaká zastávka v blízkosti ulice Ke Skalce? 2) Plánuje se i přes existenci parciálních trolejbusů rozšíření trolejové sítě? Pokud ano, kam? 3) Máte nějaké rozhodovací slovo při určování tarifu a počtu nabízených spojů? Jednodenní jízdenka za 95,40 Kč (tím víc osekaná do pouhých 4 hodin ráno, místo tehdejších 24 hodin) a celoroční jízdenka za 4490 Kč mi za nabízené dopravní služby zkrátka přijde hodně… Číst vice »

Jan

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy se začne stavět nová trolejbusová trať Výstupní a zda budou proudit další investice do stávajích trolejbusových tratí.
Děkuji

Božidar

Máte nějakou koncepci k vytváření historické/retro flotily vozidel?
Kolik a jaké má aktuálně podnik ve stáji takových strojů a jaké jsou do budoucna případně plány?
Děkuji Božidar

Nikola

Dobrý den,
mě by zajímalo,
1) jak se vyvíjí počet přepravených cestujících od „dopravní revoluce“ z května 2024?
2) kdy se v ústeckých ulicích objeví vodíkové autobusy?

Jakub M.

Dobrý den. Rád bych se zeptal, kdy konečně začne DPMÚL předávat data o poloze vozidel do jiných aplikací/databází (jako IDOS, DÚKapka) apod., stejně jako je to v jiných městech nebo u krajských spojů, aby tyto aplikace mohly zobrazovat reálný čas odjezdu spoje podle polohy vozidla a jeho případného zpoždění. S uzavřením Benešova mostu by to byla více než jen vítaná funkcionalita. A nedávno spuštěné zobrazování poloh vozidel na mapě v aplikaci DPMÚL má k nějaké jednoduchosti a intuitivnost opravdu daleko (hledat svůj spoj ježděním po mapě opravdu intuitivní není). Děkuji

Mirek

Rád bych se p. Mohacsi zeptal, jaký typ vozidel je ve flotile nejstarší a kdy si myslí, že dojde k úplné náhradě v provozu, nepočítáme tzv. zálohy a jestli tuší, jaká značka případně i konkrétní typ od výrobce tato vozidla nahradí?

Marek

Dobrý den, rád bych se zeptal, zda DPMUL najme zaměstnance na komunikaci s veřejností. Ocenil bych například reagování na dotazy na sociální síti facebook k příspěvkům a komentářům nás, cestujících. Děkuji a přeji pěkný den.

Daniel

Rád bych se zeptal, jaký racionální důvod byl k takové redukci počtu spojů, skutečnému důvodu přečíslování linek a jak DP řešil vysoké ceny elektřiny.

Dále by mě zajímal budoucí rozvoj MHD, konkrétně nová trolejová vedení, nové trasy a obdobně. Poslední dotaz mám na funkčnost odbavovacího systému a informačních tabulí na zastávkách, které dlouhodobě ukazují nevalidní údaje a DPMUL má flagrantní nezájem cokoliv řešit.

MHD

Dobrý den. Jaké jsou zkušenosti s novými kloubovými trolejbusy s poháněnými dvěma nápravami v porovnání se staršími s jednou poháněnou nápravou? Ke které variantě se DP přikloní v budoucnosti?

Pan průvodčí

Dobrý den, 1) Proč dopravní podnik v Ústí nad Labem zredukoval dopravní obslužnost v okrajových částech dne tak moc, že se přihráli tito cestující taxislužbám ? Jako cestujícímu mi nepřijde adekvátní, aby byly v krajském městě na sídliště s téměř 10 tisíci obyvateli půlhodinové intervaly. To je prakticky nepoužitelné. Slibovalo se, že se bude pravidelně také reagovat na změny jízdních řádů nočních vlaků. Od poloviny prosince došlo k posunu příjezdu nočního vlaku z Prahy o 4 minuty, noční linky však tento posun nereflektovaly a noční linky z Mírového náměstí cestujícím ujíždí. 2) Počítá v dohledné době DP s nákupem dalších… Číst vice »

Ústečák

Paní ředitelku pěkně zdravím a chtěl bych se zeptat na (víceméně) tři otázky: 1) Na základě jaké úvahy vyšlo, že bude nakonec lepší elektrifikovat Výstupní pouze ve směru nahoru, 2) V jaké fázi je stran Výstupní výběr zhotovitele trakčního vedení, 3) Jak to do budoucna vypadá s potenciálními historickými trolejbusy, konkrétně se 403 (původní 14Tr) a 501 (původní 15Tr) – můžeme konečně doufat v jejich renovaci, zejména v situaci, kdy jsou v dopravním podniku ještě odborníci, kteří s nimi mají zkušenosti, a dá se sehnat ještě relativně dost náhradních dílů? A sleduje DP snahy o vybudování technického muzea, s jehož… Číst vice »

Honza

Kdy byla bitva u Moháče?

Pan průvodčí

29.srpna 1526

Jan

Tebe se nikdo neptal.

Fandík

Dobrý den. V poslední době se řešila hodně bezpečnost Vašich řidičů a byly případy, kdy řidiči byli napadení nepřizpůsobivými občany. Jak pokročilá bezpečnost v současné době ??? A co jste pro to udělali? Děkuji

Honza

Tohle az si precte romea.cz 😂

roman.lelek

Dobrý den,

pravděpodobně to bude dotaz, na který budete moct odpovědět jen zčásti, ale zajímá mě, proč Ústí nad Labem jako jediné krajské město v České republice nemá autobusové nádraží/terminál a kdy se tato situace změní?

LetecJaromír

proboha proč by tohle měl řešit DP? To je starost kraje.

Ústečák

Protože jej díky výbornému napojení na železnici vůbec nepotřebuje…

Pan průvodčí

Ústí autobusák nepotřebuje. Krajské linky ZDO jsou průjezdné a komerční dálkovina v Ústí prakticky neexistuje. Ústí nad Labem je v tomto dost specifické a samotný autobusák byl ke konci téměř prázdný a nic z něho skoro nejezdilo.

Jan

Na co potřebuješ autobusové nádraží?