- Autobusy •
- Město •
- Trolejbusy
Hostem podcastu bude Simona Mohacsi z ústeckého dopravního podniku. Ptejte se
Nové autobusy SOR NS 18 v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL
Otázky můžete pokládat do pondělí.
Otázky můžete pokládat do pondělí.
Dobrý den, plánuje v budoucnu nakupovat další parciální trolejbusy?
Protože trolejbusy Škoda 25 tr také nebudou jezdit věčně ( i vzhledem k jejich spolehlivosti).
Děkuji
Kdy se do MHD na obrazovky vrátí čas? Po změně na zimní jste asi 3 měsíce ukazovali stále špatný čas a teď jaté ho dali pryč úplně. To je tak těžké ho změnit? Díky.
Otázek (i relevantních bylo položeno mnoho, já bych měl jednu doplňující. Omluví se paní ředitelka za lež vyslovenou v rozhovoru s novinářkou M. Hálovou pro iDnes.cz? Na dotaz: „Nedojde změnou tras k prodloužení intervalů u jednotlivých spojů?“ totiž odpověděla: „Určitě ne.“ což je vyložená lež, o které musela vědět. A dále doplnila: „Například z Všebořic nám jezdí trolejbus každých deset minut a do šesté hodiny ranní vozí jenom pár lidí. V tomto případě pojede méně často. Co se týká špičky, kdy jezdí děti do škol a lidé do práce, tam jsme intervaly zachovali. Při tvorbě jízdních řádů jsme také respektovali… Číst vice »
Rád bych se zeptal jak plánuje DPMUL reagovat na uzavřeni Benešova mostu přes Labe. Podle posledních informací z prezentace na stránkách Dopravy Ústeckého kraje mají být linky 73, 80 a 81 v pracovní dny rozdělené: 1) Pokud budou linky rozdělené, nebojíte se, že cestující odradíte využívat MHD a ti co mohou, tak radši pojedou autem a tím se ztíží už tak komplikovaná dopravní situace? 2) Neplánujete posílení dopravy na/ze Střekova a současně snížení (alespoň dočasně) cen jízdného, aby to motivovalo obyvatele využívat více veřejnou dopravu, zejména v dopravních špičkách, kdy se tvoří kolony aut? 3) Skončí zajížďka alespoň některých linek… Číst vice »
Dopravní podnik vlastní několik dlouhodobě odstavených autobusů, mezi kterými jsou i hodně vzácné kousky – především mám na mysli Citelis 18M 2086 a TEDOM C18 (oba jediné svého druhu), dále např. Citybusy a Karosu B 941E.
Vzhledem k věku a nedostupnosti náhradních kusů je pochopitelné, že se nejspíš už neopraví do provozního stavu. Jsou alespoň nějaké plány na jejich zachování jako „muzejní/výstavní“ (byť nepojízdné) kusy? Nebo je čeká zaručeně šrot?
Kdy začnou správně fungovat nové parciální trolejbusy (33ks)? – topení ve vozidlech (prvních 9 topí krásně, u nových kusech je nastavená velmi nízko, a nelze s tím nic udělat) – vnitřní informační systém (Čas nešel správně, a vymazání času není řešení, hlavně, že přes půl obrazovky je reklama) – sjednocení funkcí tlačítek dveře/stop (Proč ve starších vozech při zmáčknutí DVEŘE se automaticky rozsvítí STOp, a nových vozidlech je nutné mačkat oboje? Někde tlačítka svítí pořád, někde vůbec, nelze tak poznat, zda je aktivováno uvolnění dveří.) Myslím, že po takové době je již čas vše opravit pro pohodlnější cestování jinak super… Číst vice »
Teplota je snížena ve vozech na 17° a to záměrně.
Dobrý den, chci se zeptat kdy skončí zajíždění trolejbusových linek na zastávku ZPA? Je nějaký logický důvod aby trolejbusy stály v koloně má Mariánský most po cestě z Kamenného Vrchu pak stáli v koloně na Benešův most pod Setuzou a nakonec se zase vrátili do fronty na Mariánský most? Nestačilo by jednu zastávku na znamení obsloužit autobusy z Brné a Kojetic.
Dobrý den, kdo vám konkrétně dal právo zničit MHD v Ústí. Konkrétně:
Proč musí platící cestující nastupovat předem? Romští neplatiči nejsou důvod.
Proč v krajském městě večer jezdí nyní tak málo spojů?
Proč jste zničila zažité číslování linek?
Děkuji
Dobrý den, podle oficiálního webu Dopravního podniku je nástupní mzda řidiče trolejbusu 28-30 tisíc měsíčně, řidiče autobusu 27-30 tisíc. Podobně podfinancované jsou i další profese. Přijde Vám to v roce 2025 adekvátní? Mně to nepřijde adekvátní ani v Ústí.
Vzhledem k odpovědnosti vůbec.
No taky se není čemu divit, že zaměstnávají jen odpad trhu práce. Úroveň řidičů je v Ústí až na vyjímky tragická. Zlí, nepříjemní a hrubě neprofesionální vůči invalidům, matkám s kočárky nebo starším lidem. To, co si dovolí řidiči v Ústí moc v okolních městech nevídám.
No jo, když platíte s prominutím hovno, tak si vybírat nemůžete. Za ty prachy se moc slušných profíků sehnat nedá.
Evidentně s tím nemá problém většina zaměstnanců. K výpadkům v provozu z důvodů nedostatku řidičů nedochází. Pokud by měl DP řidičů kritický nedostatek, tak určitě přidá.
Právě že dochází. Výpadky spojů začínají být celkem pravidlem a není to z technických důvodů.
Povídejte, přehánějte. Kolikrát se již stalo, že nevyjel vůz na linku, z důvodu nedostatku řidičů?
Simono?
Minimálně v prosinci došlo k dvěma zatáhnutím z ranní směny na trolejbusových kurzech. Řidič prostě neměl střídání na odpolední směnu.
Situace taková, že by nebyl odjetý celý kurz, ať už ranní nebo odpolední, ještě nenastala samozřejmě zaplať pánbůh). To, že občas dochází k těmto „provozním komplikacím“ je politováníhodné, ale díky nízké provozní záloze se to holt občas stane. To, že občas někdo zaspal/nepřišel na ranní směnu se stávalo i dříve. A pokud nebyla jiná možnost, tak se holt neodjelo první kolo.
Apropo, cestujících ubývá, tak se může brzy zase zredukovat rozsah a problém s nedostatkem řidičů se zase na chvíli vyřeší😎
Stává se, že některé zajímavé dotazy nebývají ke konci rozhovoru zařazeny.
Tipování: Jaký bude to osud tohoto dotazu?
+ dotaz bude položen
– dotaz nebude položen
Dobrý den. Můj dotaz se týká provozu MHD po uzavření Benešova mostu. Požaduje dopravní podnik BUS pruhy, nebo nějaké jiné zvýhodnění vozů MHD v případných dopravních zácpách? Nebo se máme připravil na scénář jako při povodni, kdy MHD musela vystát frontu na Mariánský most 3x?
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy se začne stavět nová trolejbusová trať Výstupní a zda budou proudit další investice do stávajích trolejbusových tratí.
Děkuji
Chtělo by to spíš radního za dopravu z vedení města. DPMUL je jen provozovatel. Ale i tak se zeptám, třeba to bude vědět: 1) Úsek mezi OD Květ a Sibiřskou je docela dlouhý. Plánuje se výhledově nějaká zastávka v blízkosti ulice Ke Skalce? 2) Plánuje se i přes existenci parciálních trolejbusů rozšíření trolejové sítě? Pokud ano, kam? 3) Máte nějaké rozhodovací slovo při určování tarifu a počtu nabízených spojů? Jednodenní jízdenka za 95,40 Kč (tím víc osekaná do pouhých 4 hodin ráno, místo tehdejších 24 hodin) a celoroční jízdenka za 4490 Kč mi za nabízené dopravní služby zkrátka přijde hodně… Číst vice »
Koukni se do Varů – oproti těm je Ústí ráj MHD, nejen co do četnosti spojů kamkoliv i do okrajových částí, ale i v poměru, co za ty peníze dostaneš. Praha je jinej svět, s tou to srovnávat nejde.
Ale já jsem o Praze nic nepsal.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy se začne stavět nová trolejbusová trať Výstupní a zda budou proudit další investice do stávajích trolejbusových tratí.
Děkuji
Máte nějakou koncepci k vytváření historické/retro flotily vozidel?
Kolik a jaké má aktuálně podnik ve stáji takových strojů a jaké jsou do budoucna případně plány?
Děkuji Božidar
Dobrý den,
mě by zajímalo,
1) jak se vyvíjí počet přepravených cestujících od „dopravní revoluce“ z května 2024?
2) kdy se v ústeckých ulicích objeví vodíkové autobusy?
Dobrý den. Rád bych se zeptal, kdy konečně začne DPMÚL předávat data o poloze vozidel do jiných aplikací/databází (jako IDOS, DÚKapka) apod., stejně jako je to v jiných městech nebo u krajských spojů, aby tyto aplikace mohly zobrazovat reálný čas odjezdu spoje podle polohy vozidla a jeho případného zpoždění. S uzavřením Benešova mostu by to byla více než jen vítaná funkcionalita. A nedávno spuštěné zobrazování poloh vozidel na mapě v aplikaci DPMÚL má k nějaké jednoduchosti a intuitivnost opravdu daleko (hledat svůj spoj ježděním po mapě opravdu intuitivní není). Děkuji
Rád bych se p. Mohacsi zeptal, jaký typ vozidel je ve flotile nejstarší a kdy si myslí, že dojde k úplné náhradě v provozu, nepočítáme tzv. zálohy a jestli tuší, jaká značka případně i konkrétní typ od výrobce tato vozidla nahradí?
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda DPMUL najme zaměstnance na komunikaci s veřejností. Ocenil bych například reagování na dotazy na sociální síti facebook k příspěvkům a komentářům nás, cestujících. Děkuji a přeji pěkný den.
Rád bych se zeptal, jaký racionální důvod byl k takové redukci počtu spojů, skutečnému důvodu přečíslování linek a jak DP řešil vysoké ceny elektřiny.
Dále by mě zajímal budoucí rozvoj MHD, konkrétně nová trolejová vedení, nové trasy a obdobně. Poslední dotaz mám na funkčnost odbavovacího systému a informačních tabulí na zastávkách, které dlouhodobě ukazují nevalidní údaje a DPMUL má flagrantní nezájem cokoliv řešit.
Dobrý den. Jaké jsou zkušenosti s novými kloubovými trolejbusy s poháněnými dvěma nápravami v porovnání se staršími s jednou poháněnou nápravou? Ke které variantě se DP přikloní v budoucnosti?
Dobrý den, 1) Proč dopravní podnik v Ústí nad Labem zredukoval dopravní obslužnost v okrajových částech dne tak moc, že se přihráli tito cestující taxislužbám ? Jako cestujícímu mi nepřijde adekvátní, aby byly v krajském městě na sídliště s téměř 10 tisíci obyvateli půlhodinové intervaly. To je prakticky nepoužitelné. Slibovalo se, že se bude pravidelně také reagovat na změny jízdních řádů nočních vlaků. Od poloviny prosince došlo k posunu příjezdu nočního vlaku z Prahy o 4 minuty, noční linky však tento posun nereflektovaly a noční linky z Mírového náměstí cestujícím ujíždí. 2) Počítá v dohledné době DP s nákupem dalších… Číst vice »
Paní ředitelku pěkně zdravím a chtěl bych se zeptat na (víceméně) tři otázky: 1) Na základě jaké úvahy vyšlo, že bude nakonec lepší elektrifikovat Výstupní pouze ve směru nahoru, 2) V jaké fázi je stran Výstupní výběr zhotovitele trakčního vedení, 3) Jak to do budoucna vypadá s potenciálními historickými trolejbusy, konkrétně se 403 (původní 14Tr) a 501 (původní 15Tr) – můžeme konečně doufat v jejich renovaci, zejména v situaci, kdy jsou v dopravním podniku ještě odborníci, kteří s nimi mají zkušenosti, a dá se sehnat ještě relativně dost náhradních dílů? A sleduje DP snahy o vybudování technického muzea, s jehož… Číst vice »
Kdy byla bitva u Moháče?
29.srpna 1526
Tebe se nikdo neptal.
Dobrý den. V poslední době se řešila hodně bezpečnost Vašich řidičů a byly případy, kdy řidiči byli napadení nepřizpůsobivými občany. Jak pokročilá bezpečnost v současné době ??? A co jste pro to udělali? Děkuji
Tohle az si precte romea.cz 😂
Dobrý den,
pravděpodobně to bude dotaz, na který budete moct odpovědět jen zčásti, ale zajímá mě, proč Ústí nad Labem jako jediné krajské město v České republice nemá autobusové nádraží/terminál a kdy se tato situace změní?
proboha proč by tohle měl řešit DP? To je starost kraje.
Protože jej díky výbornému napojení na železnici vůbec nepotřebuje…
Ústí autobusák nepotřebuje. Krajské linky ZDO jsou průjezdné a komerční dálkovina v Ústí prakticky neexistuje. Ústí nad Labem je v tomto dost specifické a samotný autobusák byl ke konci téměř prázdný a nic z něho skoro nejezdilo.
Na co potřebuješ autobusové nádraží?