Hostem podcastu bude Radan Stift, autor vlaků ze Straškova do Legolandu

Lokomotiva Railtransport-Stift s lůžkovým vozem BCE.Lokomotiva Railtransport-Stift s lůžkovým vozem BCE.

Radan Stift zažil loni v závěru roku jízdu po namazaných kolejích na Moldavu.

Začínáme pro vás připravovat nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz, jehož hostem bude Radan Stift. Je jednatelem společnosti RailTransport-Stift a také autorem myšlenky speciálních výletních vlaků z Česka do Legolandu a dalších destinací.

Po loňském úspěchu těchto zážitkových vlaků, které vyráží do německého Legolandu ze Straškova, nedaleko nějž Radan Stift bydlí, se na letošní rok nabídka spojů výrazně rozšířila o nové cíle. Půjde například o Europa park, zábavní Heide park a další destinace. První z letošních zážitkových vlaků Radana Stifta pojede 12. května právě do Legolandu v Německu.

On sám se vyučil v Ostravě na železničním učilišti elektrikářem, pak odešel do Německa za svým tatínkem. Podařilo se mu prosadit na železnici v Německu, nejdříve jako strojvedoucí vlakotramvaje Die Oberrheinische Eisenbahn-Gesellschaft v okolí Mannheimu a později se propracoval jako strojvedoucí k samotné Deutsche Bundesbahn. Na Československo nikdy nezapomněl a jeden z jeho prvních podnikatelských projektů v tuzemsku byla Česká severní dráha, kde provozovali s Pavlem Křížem a německou lokomotivou řady V 60 své první nákladní a stavební vlaky v česko-německém pohraničí.

Komerční vlaky Liberec – Varnsdorf

Stál také za projektem privátních motorových osobních vlaků z Liberce do Žitavy a Eibau přes Varnsdorf. Ty jezdily od 1. 9. 2004 pod hlavičkou dopravce RailTrans, kterého založili společně s Petrem Šimralem. Společnost později vstoupila ve známost především projektem prvních komerčních vlaků mezi Prahou a Ostravou, které se však nakonec nikdy nerozjely. Do RailTransu pak majetkově vstoupil Metrans a z původní společnosti je dnes Metrans Rail.

Jak vznikla myšlenka na zážitkové vlaky do německých zábavních parků? Jaký je o vlaky zájem? Jak často jezdí Radan Stift v Německu se stavebními a nákladními vlaky? Proč tak rád zajíždí s lokomotivou až domů do Straškova, který je také výchozí stanicí pro jeho zážitkové vlaky? Jak vzpomíná na své začátky v Německu? Proč se spoje RailTransu z Prahy do Ostravy nikdy nerozjely? A jak vnímá rozdíly ve složitosti českých a německých drážních předpisů?

Bez zajímavosti není, že právě on byl jedním ze strojvedoucích, kterému na vlaku Railway Capital z Mostu na Moldavu v Krušných horách někdo namazal koleje olejem. Obvinění policie sdělila zaměstnanci Českých drah.

Své otázky mu můžete psát zde v komentářích až do úterního večera i vy. Samotný podcast vám pak přineseme v pátek 17. března.

Tagy podcast Cesty Zdopravy.cz RailTransport - Stift
19 komentářů