HN: Jančura prodává byznys s letenkami, firma to nepotvrdila

Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJetRadim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet

Majitel Student Agency a RegioJetu Radim Jančura se podle Hospodářských novin (HN) rozhodl zbavit byznysu, na kterém  vyrostl: prodeje letenek

Majitel Student Agency a RegioJetu Radim Jančura se podle Hospodářských novin (HN) rozhodl zbavit byznysu, na kterém  vyrostl: prodeje letenek a zájezdů. V budoucnu se chce soustředit jen na dopravu.  Firma ale tvrdí, že prodej není na pořadu dne a že jen monitoruje, jaká by mohla být cena.

HN se odkazují na materiál pro možné investory. „Z materiálu lze na základě provozního zisku odhadnout rámcovou hodnotu transakce. Pohybovat by se měla okolo jedné miliardy korun,“ uvádí Hospodářské noviny. Podle materiálu chce skupina opustit prodej letenek a zájezdů a plně se zaměřit na rozvoj vlakové a autobusové dopravy. Noviny připomínají, že Jančura už na začátku roku prodal ztrátovou taxislužbu Tick Tack.

Prodej by měl svoji logiku: Jančura posiluje na železnici a nákup nových lokomotiv či vagónů jsou kapitálově náročné. Do toho mu zisky výrazně snížil loňský nástup FlixBusu na vnitrostátní autobusové linky, kvůli kterým RegioJet pravidelně škrtá v jízdních řádech. Firma to vysvětluje tím, že osekává ztrátové spoje.

Student Agency je společně se svoji dceřinou firmou Orbix zaměřenou na prodeje letenek a služebních cest pro firemní zákazníky největším hráčem na českém trhu letenek, jeho tradičním rivalem je Asiana s portálem Letuška.cz. Spory obou podniků dodnes řeší soudy.  Tržby firmy (jen provize, nikoliv samotná hodnota letenek), dosáhly loni 460 milionů korun. Detailnější výsledky nejsou k dispozici, firma přestala o sobě zveřejňovat údaje.

Student Agency prošla v posledních letech proměnou: vznikl zastřešující holding, značku Student Agency používá firma už jen pro prodej části letenek, dopravu zajišťuje pod značkou RegioJet. Autobusy ale provozuje stále oficiálně společnost Student Agency. Aktivity všech značek se ale vzájemně doplňují. Na palubě vlaků či autobusů je například reklama na letenky či další služby od jiných firem holdingu, RegioJet pak může využívat prodejní zázemí Student Agency.

Podle mluvčího Student Agency Aleše Ondrůje není prodej firmy nebo části jejích aktivit na pořadu dne. Podle něj je firma i části jejích aktivit pravidelně v hledáčku možných investorů. „A nás zajímá a monitorujeme si, jaká by mohla být hodnota takové případné transakce. Student Agency se ale dále soustředí na vlastní rozvoj byznysu a jeho jednotlivých částí ,“ řekl Ondrůj. Připomněl, že prodeje letenek letos rostou o více než 15 %.

Tagy Radim Jančura RegioJet student agency
15 komentářů