Hlášení o zastávkách na znamení už lidi otravuje, zjistil Ropid. Skončí za měsíc

Kampaň na používání tlačítek pro zastavení autobusů MHD v zastávkách na znamení. Foto: Zdopravy.czKampaň na používání tlačítek pro zastavení autobusů MHD v zastávkách na znamení. Foto: Zdopravy.cz

Zavedení všech autobusových zastávek v PID na znamení platí od začátku prázdnin.

Zavedení všech autobusových zastávek v pražské integrované dopravě (PID) na znamení se obešlo bez problémů. Mezi cestujícími naopak přibývají hlasy, že by měla skončit hlášení „pro výstup stiskněte tlačítko“ upozorňující na nutnost, zmáčknout pro zastavení v zastávce tlačítko.

Na dotaz ČTK to sdělil Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Všechny autobusové zastávky na znamení fungují od letošního 29. června. PID zahrnuje a sjednocuje systémy pražské a středočeské veřejné dopravy.

Konec matení turistů. Příští zastávku budou autobusy v Praze hlásit nově až při rozjezdu

S ohledem na rozsah změny byly potíže naprosto minimální, až marginální. Co se týče hlášení, je znát, že čím dál víc lidí to naopak už otravuje, takže sílí tlak na to jej vypnout,“ uvedl Drápal.

Podle červnového vyjádření zástupců dopravního podniku (DPP), Ropidu i IDSK organizující veřejnou dopravu ve středních Čechách by mělo být hlášení ve vozech do konce září.

Kdy přesně bude vypnuto, zatím není jasné. „To ještě není rozhodnuto, každopádně v září se to ještě hlásit bude, hlavně kvůli školákům,“ uvedl Drápal.

Stiskněte tlačítko, rychle. Všechny zastávky v Praze a okolí budou už brzy na znamení

V Praze je asi 2500 autobusových zastávek, z nichž bylo na znamení do letošního června asi 70 procent. Pokud stojí cestující na zastávce na znamení, od roku 2011 nemusí dávat znamení, ale řidič má povinnost zastavit. Ve Středočeském kraji je na 5000 autobusových zastávek a na znamení jich bylo do června přes 3000.

Změna má přinést mimo jiné finanční úspory, kdy každé zastavení a rozjetí stojí jednu korunu. Ročně by úspora odhadem mohla dosáhnout pěti milionů korun. Autobusy, které nemusí zastavit, navíc mají nižší spotřebu nafty. V některých denních dobách se díky zastávkám na znamení zrychlí doprava.

V zastávkách nemusí od roku 2011 cestující dávat znamení zdviženou paží, stačí, aby člověk na zastávce stál a řidič zastaví. Pokud v zastávce již jeden autobus stojí, ten, který přijede po něm, musí zastavit také. Cestujícím ve voze před výstupem stačí včas stisknout tlačítko znamení k řidiči.

Ve Středočeském kraji jsou všechny zastávky na znamení například na Benešovsku, v Kutné Hoře, Čáslavi či ve Slaném. V Česku mají všechny zastávky na znamení například také Jihlava a Třebíč nebo Liberecký kraj.

Tagy hlášení v MHD ropid zastávky na znamení
58 komentářů