Hlášení o zastávkách na znamení už lidi otravuje, zjistil Ropid. Skončí za měsíc
Kampaň na používání tlačítek pro zastavení autobusů MHD v zastávkách na znamení. Foto: Zdopravy.cz
Zavedení všech autobusových zastávek v PID na znamení platí od začátku prázdnin.
Kdo bude dávat znamení zdviženou paží, tomu zastaví policejní hlídka a zajistí mu soukromou jízdu 😀
Jojo, můj synek se naučil mávat v kočárku a teď zvedá paži na každý vůz MHD i bez kočárku. Musím ho to do těch 15 let odnaučit.
Na Děčínsku fungují zastávky na znamení normálně a lidi jsou zvyklí mačkat. Linky to hlásí a nikomu to nevadí. Ty, co jezdí často to nevnímají.
Ta změna že jsou všechny zastávky na znamení je dobrá.Pro cestující i řidiče.A že jsou na tu změnu po nějakou dobu informováni cestující je v pořádku.Jen nerozumím tomu proč je tato informace i na konečných zastávkách.To jako když nezmáčknu tlačítko na konečné tak mě autobus vyklopí v garáži a tramvaj v depu.🤔
Dáš si s řidičem pauzu a pak pojedeš zase zpátky. 🙂 Taky to moc nechápu.
Pokud nezmáčknete tlačítko, tak to znamená, že tam v tom voze asi vůbec nejste a tudíž řidič do té výstupní zastávky někdy ani nemusí zajíždět. To se stává celkem běžně. Značit údaj „na znamení“ na zastávkovém sloupku tam ale smysl nedává.
Klasické politické keci, nevím co to má za výtnan, kdykoliv jsem jel s autobusem, tak, vždy přibrzdí a opět se rozjíždí, tedy nevidím úsporu pohonných hmot, ale vidím spíše vyšší opotřebování brzdových destiček a při hnědopychy, nevidím ani vyšší ekologii provozu, protože i brzdové destičky produkují emise
A kdyby ty zastavky na znamení nebyly a autobus by tam musel stavit, tak by jako nebrzdil? Pane trochu méně toho nuceného hledání něčeho špatného pořád.
Vaše názory jsou odpovídající Vaší gramatice.
KecY, VÝZNAM, PRO hnidopichy… Kolik jste zvládl tříd ZŠ…?
Plán na toto hlášení měl být právě do konce záři, mylně jsem se domníval, že jenom do konce prázdnin. Takže Ropid se sice dozvěděl, že to ruší, ale plán se nemění.
Proč to hlásí stisknutí tlačítka pro vystupování před konečnou zastávkou
Je to zbytečné vystoupit musí všichni
Třeba proto, aby řidič věděl, že v tom voze ještě někoho má. Ne ve všech vozech řidič dokonale vidí do všech zákoutí.
Když už jsou ty zastávky na znamení bez problémů v Praze a Středočeském kraji, ale třeba i Libereckém a jinde, jsem pro plošné zavedení v městské i příměstské dopravě v celém Česku včetně poptávkového otevírání dveří, ať je to jednotné.
No třeba u nás bylo zavádění zastávek na znamení naprosto zbytečné, neboť si lidi stejně musí zastávky hlásit, i s předplatním kupónem, a řidič to na strojku vidí.
Kde je to „u nás“?
A řidiči si pamatují, kdo jde bude vystupovat? To jezdí u vás tak do 10 lidí na spoj a linky nejsou delší než 10 minut? 😉
když je to na strojku co vydával jízdenky, není problém
I to může být jeden ze způsobů, jak dávat znamení. Ale není úplně efektivní, aby každý cestující musel řidičovi při nástupu převyprávět svůj životní příběh.
Navíc cestují může změnit plány na to kde vystoupí. Ale i tak ze zvědavosti: Kde to takto funguje?
Mohl bych se zeptat, k čemu je toto opatření?
Méně otevírání dveří? (klima/topení)
Zrychlení? – dle vlastní zkušenosti: dvě zastávky řidič projede a na třetí dvě minuty čeká na svůj čas.
Nějak nerozumím komu to pomohlo, předem děkuji za vysvětlení
Tak nějak obojí vámi uvedené. Ale hlavně je to kvůli eliminaci zpoždění. Řidič samozřejmě bude respektovat jízdní řád a neměl by odjet s předstihem. Ale pokud bude mít nějaké zpoždění, tak zastávky na znamení, jestliže na nich nikdo nebude vystupovat ani nastupovat, normálně projede. A každých několik sekund se počítá.
Nechápu mínusy za takový laický dotaz. Nikdo nemůže vědět všechno.
Je to vysvětleno v článku, úspora nafty při zbytečném rozjezdu. A pokud okud se ta linka zrychlý, tak se v novém jízdním řádu upraví časy. Otázka ale je, kolik těch zastávek, kde se staví zbytečně je. U nás, v okolí ČB takových zastávek moc není, tedy těch které už teď nejsou na znamení.
S tou úpravou jízdního řádu bych byl opatrný, to (ne)zastavování na znamení je dost náhodný proces, pokud počítáte s tím že „průměrně“ polovinu projedete bez zastavení a náhodou jeden den vystupujo/nastupujou všude, může vám to docela hodně rozhodit jízní řád a to moc dobré není 🙁
Spíše bych se zeptal naopak. K čemu je neustále zastavovat a plácat dveřma v zastávkách, kde se nic neděje. On ten systém zastavování na znamení (podle potřeby) většinou víceméně funguje i tam kde oficiálně nebyl zaveden.
Acsman se na něco zeptal s tím, že to neví a poděkoval za odpověď. Kolegové za co ty mínusy?
To je ještě docela dobré, pokud dvě projede a už na třetí to podjetí času odjezdu zkoriguje delším stáním…
Úsporou (energie=paliva+emisí, opotřebení brzd) je to že se dvakrát nemusel úplně zastavit (pokud nemá zpoždění tak před zastávkou kde nikdo nevystupuje/nestojí jen mírně zpomalí výběhem, kdyby se přecejen někdo rozhoupal/objevil na zastávce) a dvakrát nemusel rozjíždět z nuly.
Samozřejmě to má své meze, zejména je potřeba hlídat to případné podjíždění času když několik zastávek nezastaví…
Tento článek se líbí uživateli Věra Pohlová
Mně se líbí Věra Pohlová…
Pak to tedy bude souboj
Různě po světě to normálně funguje, jen v Praze kdekdo předpovídal katastrofu a pořád se bojíme, že to snad někdo nepochopí.
Jo, zrovna vysokoškoláci určitě budou ti, kteří s tím budou nejvíc bojovat, takže musíme zbytečné hlášení držet ještě měsíc.
Kdyby stejnou energii Ropid investoval třeba do smysluplných hlášení pro návštěvníky, o kolik mohla být pražská doprava lepší…
Tak školák a vysokoškolák není úplně totéž…
Já v tom nevidím ten ekologický smysl, protože se víc opotřebovávají brzdové destičky a i řidiči mi řekli, že to nemá ve stávajícím formátu smysl, zejména na severovýchodě prahy
Kdyby zastavovat, tak se destičky opotřebovávat nebudou?
Co je to za logiku?
Mě se to hlášení líbí. Je to zpestření cesty. Kdyby někdo leaknul současný Mypol (tak jako dříve šel stáhnout Mypol s p. Hazdrovou z ulož.to), pouštěl bych si to před spaním.
Ne každý má podobnou úchylku, pouštějte si to doma sám.
Ale nemusí být to před výstupem stisknete tlačítko
Přesně tak. Musí to totiž být „Pro výstup stiskněte tlačítko.“
Současný to není, ale dá se to najít na webu Pražských tramvají v sekci 22. kolej. A nebo pak hlášení z metra na metrowebu. Ale že bych si to chtěl pouštět zrovna před spaním…
Nechápu že se něco zrychlí, když přijde dříve musí čekat na čas odjezdu!
Po zkušenostech se dá nějaká minuta z jízdního řádu ubrat.
Podle této logiky bych nařídil, že na každé křižovatce musí řidič 5 minut dávat přednost, i když po hlavní nic nejede. Protože kdyby nezastavil, tak by pak stejně těch pět minut musel čekat v následující zastávce. Schválně jestli v té úvaze najdete logickou chybu.
To není úplně dobrý příklad, při tom čekání na křižovatce by blokoval další účastníky provozu.
A drobnost navíc – dobu čekání na křižovatce ev. semaforu bych považoval za hodně se blížící „pravé“ náhodné veličině. ten počet zastávek kde bude „dnes“ zastavovat má kromě náhody též citelné „trendy“ (jakože ve dny kdy bývá plněji se bude častěji zastavovat) což trochu kazí výpočty/odhady…
Asi nebudeme celí žhaví dělat JŘ v kterém se doba jízdy mezi zastávkami mění jak podle denní doby, tak třeba podle dne v týdnu?
Domnívám se, že to hlášení muselo otravovat řidiče.
To mně by víc iritovalo bouchání plastů a šílený stav hlavních bus silnic v Praze, kdy si po pár hodinách v SORce s pidikolečkama vytřesu duši. Na to hlášení si vypěstujete hluchotu, protože stejně posloucháte celý den „příští zastávka“ 🙂
Jakou logiku má, že je poslední zastávka na znamení? Co se stane, když ho nedám? Mohl by to ROPID vysvětlit? Sdilene zastávky s tramvají na znamení nejsou, proč koncové jsou?
Asi je to jen softwarový problém, který by měl být odstraněn. Z logiky věci nemůže být konečná na znamení.
Může – dáte si kouřovou s řidičem a jedete zpátky 🙂
ROPID: Ano, všechny zastávky budou “na znamení“. Řidiči samozřejmě vždy na konečné vůz kontrolují, takže pokud si někdo nestiskne před výstupem tlačítko, i kdyby si ho řidič nevšimnul, pravděpodobně dojede nejdále na plochu pro odstavování autobusů, kde si bude moci vystoupit. Před vjezdem do konečné zastávky v téměř prázdném autobuse řidič velmi dobře vidí, zda je vůz skutečně prázdný, takže by taková situace neměla nastat. Stejně tak řidiči vůz kontrolují i předtím, než ho zaparkují v garáži.
Tahle situace nastala ve čtvrtek krátce před jedenáctou dopoledne v autobuse č. 136 před konečnou Jižní Město. Řidič si nevšimnul, že má v autobuse asi 10 lidí a nikoho z nich (včetně mě) nenapadlo si před konečnou zmáčknout tlačítko. Řidič dojel až na odstavnou plochu a strašně se divil, že v autobuse ještě někdo je. A jako bonus, podle řidiče nešly už otevřít dveře krom těch prvních, které si řidič otevřel předtím sám.
Zajímalo by mě, jaké by byly právní důsledky pro cestující mimo trasu pod licencí, pokud by tam třeba došlo k nehodě. Byli by také odškodněni?
10 lidí, to jste si tady trošku zapřeháněl, Ale na tuhle otočku opravdu většina vozů jezdí prázdných, takže se ani nedivím, že řidič byl překvapen. A vzhledem k tomu, že v MHD prakticky všechny vozy mají poptávkové ovládání dveří, tak se tam muselo sejít 10 opravduvých mimoňů, že si ani jeden tlačítko nezmáčkl.
Logiku to má tu, že je to konzistentní.
Pro jednu linku konečná, pro jinou nikoli.
Pro jednu linku na znamení, pro jinou nikoli.
Pokud to znamení nedáte, tak to znamená, že v tom voze nejspíš nikdo není a tudíž řidič do té výstupní zastávky vůbec nemusí ani zajíždět.
Já jen doufám že se podívá aspoň do zrcátka…
Přes ty hrůzostrašné scénáře o chromých důchodcích a maminkách s kočárky, kteří nebudou umět vystoupit z autobusu a zemřou v něm hlady a žízní, se nakonec ukázalo, že je to zcela bezproblémové a smysluplné opatření.
Trochu absurdní je to jen na konečných, zejména těch u metra, kam se blíží plný spoj, z něhož všichni musí vystoupit. Docela by mě zajímalo, zda by v případě, že nikdo nezmáčkne tlačítko, odjel řidič s plným autobusem rovnou do obratiště:-)
Jako většina řidičů stejně jezdí trasu jako dříve a na zastávkách stojí jako dřív. Asi je to od linky, ale v Praze není úplně moc linek a zastávek, kde nikdo není.
Ono hodně záleží na čase. Je určitě velký rozdíl mezi špičkou a sedlem, kdy zastávek bez cestujících bude poměrně hodně.
Jo, večer na některých linkách na většině zastávek nikdo není a ani tam nikdo nevystupuje.
Jednou jsem jel linkou 191 večer a jak jsme se blížili Strahovu, bylo znát na 2 lidech, že chtějí vystoupit. Ani jeden si nezmáčkl a kvůli zpoždění jsme zastávku projeli. Tak si to pak došli pěšky z Diskařské, dobře jim tak.
Dobře jim tak ? To myslíte vážně. To je přesně myšlení šotoušků, co tohle buzeraci cestujících vymysleli,. Doprava je má být kvalitní veřejná služba pro lidi, která je štědře dotována z našich daní, a ne pomsta šotoušů a naštvaných řidičů cestujícím, co si léčí mindrák na cestujících. Ano přesně to se děje, lidí nechtěně přejíždí zastávky, a nedojedou tam chtějí, prototo že nezvládají nebo odmítají hrát šotouškou hru na mačkání tlačítek. Veřejnou dopravu preferuji proto abych si mohl při jízdě číst a pracovat a ne neustále hlídat kdy budu muset mačkat tlačítko. Za mne obrovský kro krok zpět v komfortu… Číst vice »
Myslí to vážně stejně, jako to vážně myslíte vy. Mindráky? Šotohra? Raději se zklidněte.
Asi jste se nikdy nebyl podívat po světě, co? Zastávky na znamení je v podstatě standard. Nezmáčkneš, jedeš dál. Od Británie, přes Singapur až po Austrálii. Jen český pseudoexpert na vše ví lépe, že kvůli tomu doprava kolabuje… 😉
Mne nezajímá co je ve světě, doprava v Praze byla až do teď mnohem kvalitnější než všude ve světě. A taky se tím představitelé města tím také náležitě chlubí, že jsou ti nejlepší na světě. Toto opatření ale na kvalitě a přívětivosti veřejné dopravy k cestujícím sebere hodně bodů v tomto v mezinárodním srovnání. Prostě jste zrušili další důvod proč by střední třída měla jezdit MHD. Mačkání tlačítek a vožení cetujících na další zastávku, když ho z různých příčin nezmáčknou, dělá z pražské dopravu socku. V tom vašem světě je veřejná doprava často právě a jenom pouze socka pro chudé,… Číst vice »
Pokud si ve voze čtete a pracujete a nesledujete co se děje, tak vám zřejmě nepomůže ani to, když autobus ve vaší zastávce zastaví a otevře dveře.
Bezproblémové těžko říct, to nemám data, ale větší potíže nevidím. Smysluplné určitě ne. V čem je smysl téhle pitomosti ví asi jen v ROPIDu. Možná kdyby do toho nezahrnovali poslední zastávky a různé přestupní uzly. Ale v téhle podobě je to demence.
Prý každé zastavení a rozjezd je zhruba koruna. A jestli má být drtivá většin na znamení, tak radši všechny.
Já být řidič, tak bych to jako trolling udělal (to odjetí rovnou do obratiště).
Ideální na poslední kolo po kterém se jede do garáže.
Třeba na Letňanech mají hned za rohem další zastávku, kde by mohli cestující v klidu vypustit rovnou do metra, ale za pár zmatených obličejů by to stát mohlo.
A já být zaměstnavatel řidičů, tak bych se rád zbavil takového, který má potřebu dělat naschvály.
A já zase doufám že tak škodolibí nebo „vyučující“ řidiči nejsou…
Nebyl to plný autobus, ale už se mi stalo, že autobus projel konečnou a zajel na parkoviště opodál, protože jako jediný cestující jsem nezmáčknul tlačítko.
Což se samozřejmě běžně stávalo i dříve, pokud jste se ve voze schovával někam, kde na vás řidič neviděl.
Divím se, že tihle strašpytlové vůbec vycházejí z domu. 😀
Hlášení je zcela zbytečné, cestující má povinnost obeznámit se s podmínkami přepravy.
Nesouhlasím, veřejná doprava by měla kromě spleti nepřehledných podmínek přinášet i nějaký komfort. Otázkou je potom to, jak s tím naložit, pokud to cestující obtěžuje.
Právě jste nám sdělil, že jste neschopný pracovat s lidmi a podávat jim informace. Předpokládám, že i každou smlouvu čtete do posledního odstavce. Včetně textu k odsouhlasení cookies a instalace softwaru. 😆
Sice „neznalost neomlouvá“, ale VHD je služba pro lidi a tedy by měla být přívětivá.
To jsou hrušky a jabka. Cestující uzavřením přepravní smlouvy souhlasů s podmínkami přepravy. To neznamená, že se s nimi musí seznámit. Pouze, že je to v jeho zájmu.
Vy jste hlava. A proti podpisu, jinak nejede. A s tím, že v textu budou skryté kódy, které bude muset najít, aby prokázal, že to četl celé 😛
Ano, dopravce má povinnost na správném místě a ve správnou chvíli upozornit cestující na podmínky přepravy.