Hlášení o zastávkách na znamení už lidi otravuje, zjistil Ropid. Skončí za měsíc
Kampaň na používání tlačítek pro zastavení autobusů MHD v zastávkách na znamení. Foto: Zdopravy.cz
Zavedení všech autobusových zastávek v PID na znamení platí od začátku prázdnin.
Ještě před zavedením všech zastávek na znamení jsem zažil, jak autobus opakovaně zastavil na stálé zastávce zbytečně. Jezsil jsem pravidelně l. 191 pozdě večer (kolem 20. hod.) a několikrát zastavil autobus na Vypichu v Ankarské zbytečně, zatímco na následující Nad Markétou často někdo vystupoval.
Musím uznat, že původně jsem byl ke změně spíš skeptický, ale když to zavedli, tak jsem viděl, jak se vlastně skoro nic nezměnilo. Většina zastávek na znamení dávno byla a na tom zbytku se zase stávalo, že lidi tlačítka srejně mačkali (aby jim řidič otevřel dveře, u kterých jsou).
Pro kontext jsem zapomněl dodat: Vypich byl až sjednocení v červnu stálý, zatímco Nsd Markétou byla na znamení už několik let.
Třeba potřeboval srovnat čas
To určitě ne. Na předchozí zastávce (Vypich na Bělohorské, v zastávce tramvají) nastupovalo víc lidí, plus potom ještě nějakou dobu stál na semaforu. Navíc to bylo tak, že na druhym Vypichu jenom zastavil a když nikdo nenastupoval ani nevystupoval, hned se zase rozjel.
No, upřímně, mačkání tlačítka mi nevadí dělal jsem to stejně už před tím, než to vešlo v platnost jako oficiální nařízení. Ale když jedu někam pražskou MHD třeba tři čtvrtě hodiny, což přes Prahu není žádný problém, tak jako epileptik musím přiznat, že mám co dělat abych z neustálého opakování hlášení nedostal záchvat. Je to podobné jako blikající světlo.🙄
Obecně míra akustického smogu obtěžuje asi všechny. U autobusů řvou dveře, do toho tato hlášení. To samé v ostatních prostředcích.
A to nejste řidič ten to poslouchá celou směnu
Co mi osobně na novém systému nejvíce vadí, že člověk musí být furt ve střehu.
Dříve se dalo v klidu zamyslet, začíst, zaposlouchat a přesto vystoupit ve správný okamžik, protože mozek vnímal na pozadí potřebné signály a dál povel nohám opustit dopravní prostředek. Co víc, šlo třeba i zdřímnout, probudit se při hlášení zastávky a vystoupit. Teď to ale nejde, protože nejde na 100% spoléhat, že bude vystupovat/nastupovat ještě někdo, kdo to zmáčkne za vás. Prostě autobusu ubylo na pohodlí cestováni.
Vím, o čem mluvíte. Dřív byl tak velký výmol na zastávce, kde jsem vystupoval. Na tom rigolu autobus vždycky tak nadskočil, že by to probudilo i mrtvého. Před pár lety tu zastávku opravili a chudáci lidi dojíždí až na konečnou, kde je řidič opatrně prosí, aby vystoupili.
Tento a podobné argumenty nechápu. To je argument proti zastávkám na znamení obecně, ty ale existovaly už před tím, než byly na znamení všechny.
Vám se to nezdá, ale jedna zastávka je třeba na metru (takže vždycky ne) a ta druhá taky nemusí být u dost frekventované oblasti (třeba VŠ koleje), takže může člověk celou dobu žít bez znalosti ZnZ.
Existovaly a byly velmi nepříjemným zážitkem pro člověka, který v běžném životě je nepotřeboval. ZnZ je dobrá pro průmyslové areály, málo obydlené oblasti atd. Ale používat je v centru, kde z 99% stejně někdo vystoupí/nastoupí… to je buzerace.
Příští zastávka se hlásí po odjezdu z předchozí zastávky. To je ten signál, abyste se probral a chystal se k výstupu. Pokud jste dříve reagoval až na ohlášení zastávky, mohlo to být často pozdě – než jste se dostal ze svého místa a ke dveřím, mohly už se dveře zavírat.
V zásadě jde jen o přenaučení se probudit o chvíli dříve. Chápu, že to může být krátkodobě nepříjemné, ale doufám, že by to neměl být takový problém aby se to pro vás stalo za nějakou dobu běžným chováním (podobně jako když se přestěhujete nebo začnete jezdit jinam, také se budete muset budit jindy).
Problém je, že aby mozek se probudil potřebuje vnější signál, například brzdění před zastávkou. Ovšem jestli nikdo tlačítko nezmačkne, žádné brzdění se konat nebude. A tak člověk neusne vůbec, protože mu bude chybět pocit jistoty a bezpečí.
Z nejakeho duvodu muj organizmus se vzdycky zvladl probudit tesne pred tim, nez to metro zahlasilo Smichovske nadrazi.
Jestli to nebylo započatým brzděním, které tělo vnímá a které právě v případě ZnZ se nekoná, když nikdo nezmačkne tlačítko.
Minulý víkend pobavila hláška v DÚK linka 523. „Klíny Obora, přestup na Metro“
Nechápu argument, že se zrychlí doprava, když autobusy nebudou zastavovat tam, kde nikdo není nebo nedá znamení. Vždyť stejně musí dodržovat jízdní řád. To že se zrychlí doprava spíše nervózní cestující, protože se bojí, aby ambiciózní řidič neprojel jejich zastávku o několik minut dříve než je v jízdním řádu, protože má ušetřené minuty z předešlých zastávek, kde nezastavil.
Ja teda nevim, ale cekal bych ze bezny cestujici vystupuje v zastavce podle jmena a ne podle casu v jizdnim radu. Uz vam nekdo rekl, ze ty orientacni casy co jsou uvedeny v jizdnim radu rozhodne neplati cely den?
Jo, s ČSAD jízdním řádem by se to nestalo 😀
A co nastupování? Chcete dobíhat autobus, co před tím projel pár zastávek bez zastavení?
Však nemůže jet dříve než má uvedeno v JŘ. Pokud pojede předčasně, zastaví i na zastávce na znamení a vyčká do časů pravidelného odjezdu.
V Praze jsou všechny zastávky na znamení, takže i když několik projede, stejně nakonec musí někde zastavit srovnat čas. Tedy měl by srovnat čas, ale v praxi, zvláště večer, se to nedělá.
Nemusí. Jízdní řád může být dělaný tak, že s průjezdem zastávek počítá.
A tohle me nejvic vadi, ropid falsuje jizdni rady podle prujezdu (coz znamena, ze celkem ma dobre hodnoceni, pac vetsinou jsou zpozdeni mala oproti jizdnimu radu) a je to v poradku, ale kdyz je nahodou ulice prujezdna plazi se snecim tempem a pak jeste na kazde druhe zastavce stoji a ceka… Problem je, ze je to kolikrat i dele, nez ten orientacni cas v JR… ROPID by mel dopravu zlepsovat tak, aby se VHD dalo dostat pohodlne, relativne rychle a za co nejkratsi cas v danem useku. Urcite za kvalitni dopravu nepovazuji stani v kolone na Prumyslove ci jeste cekani… Číst vice »
No pár dní zpátky jsem jel 138 a mezi Spořilovem a Kačerovem na skoro každé zastávce poctivě čekal, přičemž na silnici se ale nepoužil.
Jo tak tohle může napsat jen někdo z Prahy. Zkuste naopak dojíždět do Prahy příměstskou dopravou a pak mi řekněte zda autobus zastavil a čekal až bude mít dle řádu odjezd. Poslední týdny autobusy buď přijedou pozdě (stane se) a nebo už musím chodit na zastávku o 15 minut dříve protože každá ušetřená minuta se řidiči hodí a tak odjet o 5 minut dříve není až takový problém a když to zvládne o 10 minut tak je vítěz.
Evidentně jste nepochopil, o čem je řeč. V jízdním řádu lidé hledají čas odjezdu, aby věděli, kdy mají být na zastávce.
Jízdní řád se dá upravit.
To je politická otázka.
Má být celý den stejný takt, nebo se mají jízdní doby měnit.
Když bude takt 60 minut, pojede to z mé zastávky celý den v xx:08 (a ve špičkách ještě xx:38). Ale z konečné na konečnou za stejný čas ve špičce i v noci znamená zpoždění nebo čekání(většinou oboje).
ROPID na hodně linkách jizdní doby vyladil mimo špičku vs ve špičce, takže jsou menší zpoždění a míň zbytečných pobytů – ale při jednom spoji za hodinu se časy z nácestných zastávek trošku liší.
Kéž by to pochopili i v Bratislavě. Tam to hlásí dvojjazyčně a na „request stop“ jsem už alergický.
To bratislavské hlásenie na znamenie je ale kratšie, nie celá veta ako v Prahe, iba 2 slová „na znamenie“ / „request stop“.
Horšie sú v BA hlásenia zbytočných prekladov niektorých názvov zastávok, ako napr. „Rušňové depo jeden“ – „Locomotive depot one“ alebo „Obchodné centrum Vajnory“ – „Vajnory shopping center“
tak v Praze jsou dvojjazycne tabule, hlaseni zastavek mi prijde zbytecne prekladat…
Samotne nazvy zastavek se ale neprekladaji. Dejvicka je furt Dejvicka, ne Give-More-Town
https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/metro/MHg2MDAvZmlsdGVyczpub191cHNjYWxlKCkvaW1n/1980020.jpg?v=0&st=YVTYsDcreFzOEaIxm7bq8eez2fTbmXvOHc-h87toFe4&ts=1600812000&e=0
V Necyklopedii je i novější 🙂
Nejak to neni uplne dobre, treba Strizkov si nekdo stisky spletl se strazniky…
Reaguji na tu Bratislavu…
Kdo bude dávat znamení zdviženou paží, tomu zastaví policejní hlídka a zajistí mu soukromou jízdu 😀
Jojo, můj synek se naučil mávat v kočárku a teď zvedá paži na každý vůz MHD i bez kočárku. Musím ho to do těch 15 let odnaučit.
Ukazuje jak vysoko skáče váš pes?
Tak snad se ti to za ten půlrok podaří
Záleží na lince, směrem do Bohnic jsou tolerantní.😀
https://necyklopedie.org/wiki/Soubor:Heydrich-autobus.jpg
Na Děčínsku fungují zastávky na znamení normálně a lidi jsou zvyklí mačkat. Linky to hlásí a nikomu to nevadí. Ty, co jezdí často to nevnímají.
Uz je to hezkych par let, ale pamatuji Jihlavu, kde me to donutilo i napsat DP,… ze jsou vsechny zastavky na znameni, krome namesti jsem vedel, ale jizda autobusem bez hlaseni zastavek, bez informacniho panelu ve voze a s reklamnim polepem pres vsechny okna,… to bylo o nervy vcas stisknout tlacitko, kdyz jsem nevedel kde to prave jsme, venku tma jako v pytli a ani naznak, ze nejakou zastavku prave clovek miji… mistni byly zvykli, ale ja se kolikrat prosel z Pavova hezkej kus zpatky ve snehu a mrazu… Mavani na autobus, ktery se vyritil z poza zatacky – kde… Číst vice »
Ta změna že jsou všechny zastávky na znamení je dobrá.Pro cestující i řidiče.A že jsou na tu změnu po nějakou dobu informováni cestující je v pořádku.Jen nerozumím tomu proč je tato informace i na konečných zastávkách.To jako když nezmáčknu tlačítko na konečné tak mě autobus vyklopí v garáži a tramvaj v depu.🤔
Dáš si s řidičem pauzu a pak pojedeš zase zpátky. 🙂 Taky to moc nechápu.
No, ja takhle zapomel vystoupit, dostalo se mi pouceni, ze by me nemel pustit, pac mimo zastavku, kdyby se mi neco stalo, tak z toho ma prusvih,… takze na konecnych to take nechapu… no, i u tech stanic u metra ci velkych uzlu je to zbytecne, ale chapu, ze to chteji mit stejne…
Pokud nezmáčknete tlačítko, tak to znamená, že tam v tom voze asi vůbec nejste a tudíž řidič do té výstupní zastávky někdy ani nemusí zajíždět. To se stává celkem běžně. Značit údaj „na znamení“ na zastávkovém sloupku tam ale smysl nedává.
No a neni instrukce „pro vystup vzdy stiskni tlacitko“ jednodussi nez „pro vystup stiskni tlacitko, ale na konecne nemusis“?
Tipnul bych si, že je to kvůli zjednodušení. Vždyť pro jednu linku je příslušná zastávka konečná, pro jinou nácestná. Plus třeba pásmový provoz. Lepší to nekomplikovat. 🙂
no tak na zastavce muze byt furt ze je na znameni, ale aby tam busy na konecne proste zastavovaly pokazde (pravidlo ze konecna neni na znameni), tady to tak funguje
A ještě jsou situace, kdy zastávka je formálně konečná, ale cestující může sedět dál (převlečení za jinou linku. Ukončení polookruhem).
Že na „opravdové konečné“ má řidič nějaké povinnosti – projít bus, vyhodit spáče, nahlásit dispečerovi nález tašky s milionem, vesměs při tom i pozavírá okna protože následně v garážích projíždí myčkou – to nemění povinnost cestujícího zmáčknout si poptávku.
Klasické politické keci, nevím co to má za výtnan, kdykoliv jsem jel s autobusem, tak, vždy přibrzdí a opět se rozjíždí, tedy nevidím úsporu pohonných hmot, ale vidím spíše vyšší opotřebování brzdových destiček a při hnědopychy, nevidím ani vyšší ekologii provozu, protože i brzdové destičky produkují emise
A kdyby ty zastavky na znamení nebyly a autobus by tam musel stavit, tak by jako nebrzdil? Pane trochu méně toho nuceného hledání něčeho špatného pořád.
Vaše názory jsou odpovídající Vaší gramatice.
KecY, VÝZNAM, PRO hnidopichy… Kolik jste zvládl tříd ZŠ…?
Plán na toto hlášení měl být právě do konce záři, mylně jsem se domníval, že jenom do konce prázdnin. Takže Ropid se sice dozvěděl, že to ruší, ale plán se nemění.
Proč to hlásí stisknutí tlačítka pro vystupování před konečnou zastávkou
Je to zbytečné vystoupit musí všichni
Třeba proto, aby řidič věděl, že v tom voze ještě někoho má. Ne ve všech vozech řidič dokonale vidí do všech zákoutí.
Když už jsou ty zastávky na znamení bez problémů v Praze a Středočeském kraji, ale třeba i Libereckém a jinde, jsem pro plošné zavedení v městské i příměstské dopravě v celém Česku včetně poptávkového otevírání dveří, ať je to jednotné.
No třeba u nás bylo zavádění zastávek na znamení naprosto zbytečné, neboť si lidi stejně musí zastávky hlásit, i s předplatním kupónem, a řidič to na strojku vidí.
Kde je to „u nás“?
A řidiči si pamatují, kdo jde bude vystupovat? To jezdí u vás tak do 10 lidí na spoj a linky nejsou delší než 10 minut? 😉
když je to na strojku co vydával jízdenky, není problém
I to může být jeden ze způsobů, jak dávat znamení. Ale není úplně efektivní, aby každý cestující musel řidičovi při nástupu převyprávět svůj životní příběh.
Navíc cestují může změnit plány na to kde vystoupí. Ale i tak ze zvědavosti: Kde to takto funguje?
Všude v PAD kde je kilometrový tarif.
Třeba Zlínský kraj, jízdenka je vždy do konkrétní zastávky. Ale teď to tam trochu rozbíjí Fairtiq.
Zlinsky kraj napriklad, ale je to neco tak otravneho…
Mohl bych se zeptat, k čemu je toto opatření?
Méně otevírání dveří? (klima/topení)
Zrychlení? – dle vlastní zkušenosti: dvě zastávky řidič projede a na třetí dvě minuty čeká na svůj čas.
Nějak nerozumím komu to pomohlo, předem děkuji za vysvětlení
Tak nějak obojí vámi uvedené. Ale hlavně je to kvůli eliminaci zpoždění. Řidič samozřejmě bude respektovat jízdní řád a neměl by odjet s předstihem. Ale pokud bude mít nějaké zpoždění, tak zastávky na znamení, jestliže na nich nikdo nebude vystupovat ani nastupovat, normálně projede. A každých několik sekund se počítá.
Nechápu mínusy za takový laický dotaz. Nikdo nemůže vědět všechno.
Je to vysvětleno v článku, úspora nafty při zbytečném rozjezdu. A pokud okud se ta linka zrychlý, tak se v novém jízdním řádu upraví časy. Otázka ale je, kolik těch zastávek, kde se staví zbytečně je. U nás, v okolí ČB takových zastávek moc není, tedy těch které už teď nejsou na znamení.
S tou úpravou jízdního řádu bych byl opatrný, to (ne)zastavování na znamení je dost náhodný proces, pokud počítáte s tím že „průměrně“ polovinu projedete bez zastavení a náhodou jeden den vystupujo/nastupujou všude, může vám to docela hodně rozhodit jízní řád a to moc dobré není 🙁
Kouzlo statistiky.
Spíše bych se zeptal naopak. K čemu je neustále zastavovat a plácat dveřma v zastávkách, kde se nic neděje. On ten systém zastavování na znamení (podle potřeby) většinou víceméně funguje i tam kde oficiálně nebyl zaveden.
Acsman se na něco zeptal s tím, že to neví a poděkoval za odpověď. Kolegové za co ty mínusy?
To je ještě docela dobré, pokud dvě projede a už na třetí to podjetí času odjezdu zkoriguje delším stáním…
Úsporou (energie=paliva+emisí, opotřebení brzd) je to že se dvakrát nemusel úplně zastavit (pokud nemá zpoždění tak před zastávkou kde nikdo nevystupuje/nestojí jen mírně zpomalí výběhem, kdyby se přecejen někdo rozhoupal/objevil na zastávce) a dvakrát nemusel rozjíždět z nuly.
Samozřejmě to má své meze, zejména je potřeba hlídat to případné podjíždění času když několik zastávek nezastaví…
Tak dneska snad už každý novější bus má chytrou krabičku, která kromě seznamu následujících zastávek ukazuje řidiči i na sekundu přesně čas zbývající do odjezdu ze zastávky a současně hlídá, aby neodjel dříve. Respektive dřívější odjezd nabonzuje a řidič to pak musí zdůvodnit, jinak platí pokutu za porušení jízdního řádu.
Souhlas. A u té druhé projeté zastávky je logicky předčasně a někomu ujede.
Logické je, když čas odjezdu z té druhé zastávky počítá s tím, že v ní nikdo nenastupoval.
Jo jo v Kauflandu taky všechno hlásí dvakrát až čtyřikrát za sebou, důchodců prostě přibývá…
Tento článek se líbí uživateli Věra Pohlová
Mně se líbí Věra Pohlová…
Pak to tedy bude souboj
Různě po světě to normálně funguje, jen v Praze kdekdo předpovídal katastrofu a pořád se bojíme, že to snad někdo nepochopí.
Jo, zrovna vysokoškoláci určitě budou ti, kteří s tím budou nejvíc bojovat, takže musíme zbytečné hlášení držet ještě měsíc.
Kdyby stejnou energii Ropid investoval třeba do smysluplných hlášení pro návštěvníky, o kolik mohla být pražská doprava lepší…
Tak školák a vysokoškolák není úplně totéž…
Já v tom nevidím ten ekologický smysl, protože se víc opotřebovávají brzdové destičky a i řidiči mi řekli, že to nemá ve stávajícím formátu smysl, zejména na severovýchodě prahy
Kdyby zastavovat, tak se destičky opotřebovávat nebudou?
Co je to za logiku?
Kvůli VŠ studentům to není, ale kvůli žákům ZŠ, případně SŠ, vysoké školy obvykle začínají od října nebo po 20.9.
A vysokoškoláci jsou jediní „školáci“? A co děti, které budou od září dojíždět do základní školy, třeba na první stupeň, třeba i do první třídy. Vysokoškoláci se naopak často do „školy“ vrací až v říjnu.
Mě se to hlášení líbí. Je to zpestření cesty. Kdyby někdo leaknul současný Mypol (tak jako dříve šel stáhnout Mypol s p. Hazdrovou z ulož.to), pouštěl bych si to před spaním.
Ne každý má podobnou úchylku, pouštějte si to doma sám.
Ale nemusí být to před výstupem stisknete tlačítko
Přesně tak. Musí to totiž být „Pro výstup stiskněte tlačítko.“
Současný to není, ale dá se to najít na webu Pražských tramvají v sekci 22. kolej. A nebo pak hlášení z metra na metrowebu. Ale že bych si to chtěl pouštět zrovna před spaním…
Nechápu že se něco zrychlí, když přijde dříve musí čekat na čas odjezdu!
Po zkušenostech se dá nějaká minuta z jízdního řádu ubrat.
Podle této logiky bych nařídil, že na každé křižovatce musí řidič 5 minut dávat přednost, i když po hlavní nic nejede. Protože kdyby nezastavil, tak by pak stejně těch pět minut musel čekat v následující zastávce. Schválně jestli v té úvaze najdete logickou chybu.
To není úplně dobrý příklad, při tom čekání na křižovatce by blokoval další účastníky provozu.
A drobnost navíc – dobu čekání na křižovatce ev. semaforu bych považoval za hodně se blížící „pravé“ náhodné veličině. ten počet zastávek kde bude „dnes“ zastavovat má kromě náhody též citelné „trendy“ (jakože ve dny kdy bývá plněji se bude častěji zastavovat) což trochu kazí výpočty/odhady…
Asi nebudeme celí žhaví dělat JŘ v kterém se doba jízdy mezi zastávkami mění jak podle denní doby, tak třeba podle dne v týdnu?
> citelné „trendy“
Tak pokud se jedná o pravidelné věci jako např. ranní autobus směrem do Prahy zastavuje všude, tak je to něco, co se v zásadě dá i zanést do jízdních řádů (takový autobus vyjede z konečné o pár minut dříve). Zrovna v PIDu jsou na to v zásadě veřejně dostupná data (API na aktuální polohy vozidel), takže by principiálně neměl být problém to z toho upočítat a jízdní řády vhodně poupravit.
Nevýhodou je, že takto upravený jízdní řád ztrácí svoji pravidelnost.
Ono totiz bezne ve spicce vubec nedochazi diky kolonam ke zpozdeni a tedy tam vubec neni zadna potreba pro to nekde nejaky cas usetrit. Ty vole, zastavky na znameni fungujou vsude ve vyspelym svete, neni jediny duvod, proc by to mel byt problem tady.
Domnívám se, že to hlášení muselo otravovat řidiče.
To mně by víc iritovalo bouchání plastů a šílený stav hlavních bus silnic v Praze, kdy si po pár hodinách v SORce s pidikolečkama vytřesu duši. Na to hlášení si vypěstujete hluchotu, protože stejně posloucháte celý den „příští zastávka“ 🙂
Jakou logiku má, že je poslední zastávka na znamení? Co se stane, když ho nedám? Mohl by to ROPID vysvětlit? Sdilene zastávky s tramvají na znamení nejsou, proč koncové jsou?
Asi je to jen softwarový problém, který by měl být odstraněn. Z logiky věci nemůže být konečná na znamení.
Může – dáte si kouřovou s řidičem a jedete zpátky 🙂
Konečná zastávka samozřejmě z logiky věci může být na znamení. Když ve spoji nikdo není, nedá znamení a spoj může zastávku projet a pokračovat do obratiště nebo depa.
ROPID: Ano, všechny zastávky budou “na znamení“. Řidiči samozřejmě vždy na konečné vůz kontrolují, takže pokud si někdo nestiskne před výstupem tlačítko, i kdyby si ho řidič nevšimnul, pravděpodobně dojede nejdále na plochu pro odstavování autobusů, kde si bude moci vystoupit. Před vjezdem do konečné zastávky v téměř prázdném autobuse řidič velmi dobře vidí, zda je vůz skutečně prázdný, takže by taková situace neměla nastat. Stejně tak řidiči vůz kontrolují i předtím, než ho zaparkují v garáži.
Tahle situace nastala ve čtvrtek krátce před jedenáctou dopoledne v autobuse č. 136 před konečnou Jižní Město. Řidič si nevšimnul, že má v autobuse asi 10 lidí a nikoho z nich (včetně mě) nenapadlo si před konečnou zmáčknout tlačítko. Řidič dojel až na odstavnou plochu a strašně se divil, že v autobuse ještě někdo je. A jako bonus, podle řidiče nešly už otevřít dveře krom těch prvních, které si řidič otevřel předtím sám.
Zajímalo by mě, jaké by byly právní důsledky pro cestující mimo trasu pod licencí, pokud by tam třeba došlo k nehodě. Byli by také odškodněni?
10 lidí, to jste si tady trošku zapřeháněl, Ale na tuhle otočku opravdu většina vozů jezdí prázdných, takže se ani nedivím, že řidič byl překvapen. A vzhledem k tomu, že v MHD prakticky všechny vozy mají poptávkové ovládání dveří, tak se tam muselo sejít 10 opravduvých mimoňů, že si ani jeden tlačítko nezmáčkl.
Proč Mimonů, stačí cizinci, kteří neumí česky…, v tomhle to ROPID moc nevychytal…, ale zase mají zážitkovou turistiku 😀
Jasně, davy cizinců, kteří neumějí česky, jezdí zrovna do pustiny mezi Jižním Městem a Hostivařským parkem.
Můžu mluvit třeba rétorománsky, ale logiku tlačítek na výstup pochopím
Na Horčičkově si údajně chodili řidiči pro cigarety, když už v autobuse nikdo nezůstával.
Logiku to má tu, že je to konzistentní.
Pro jednu linku konečná, pro jinou nikoli.
Pro jednu linku na znamení, pro jinou nikoli.
Ne pro jednu linku, pro některé vlaky ano, pro některé ne- Nové Ouholice.
Pokud to znamení nedáte, tak to znamená, že v tom voze nejspíš nikdo není a tudíž řidič do té výstupní zastávky vůbec nemusí ani zajíždět.
Já jen doufám že se podívá aspoň do zrcátka…
Přes ty hrůzostrašné scénáře o chromých důchodcích a maminkách s kočárky, kteří nebudou umět vystoupit z autobusu a zemřou v něm hlady a žízní, se nakonec ukázalo, že je to zcela bezproblémové a smysluplné opatření.
Trochu absurdní je to jen na konečných, zejména těch u metra, kam se blíží plný spoj, z něhož všichni musí vystoupit. Docela by mě zajímalo, zda by v případě, že nikdo nezmáčkne tlačítko, odjel řidič s plným autobusem rovnou do obratiště:-)
Jako většina řidičů stejně jezdí trasu jako dříve a na zastávkách stojí jako dřív. Asi je to od linky, ale v Praze není úplně moc linek a zastávek, kde nikdo není.
Ono hodně záleží na čase. Je určitě velký rozdíl mezi špičkou a sedlem, kdy zastávek bez cestujících bude poměrně hodně.
Jo, večer na některých linkách na většině zastávek nikdo není a ani tam nikdo nevystupuje.
Jednou jsem jel linkou 191 večer a jak jsme se blížili Strahovu, bylo znát na 2 lidech, že chtějí vystoupit. Ani jeden si nezmáčkl a kvůli zpoždění jsme zastávku projeli. Tak si to pak došli pěšky z Diskařské, dobře jim tak.
Dobře jim tak ? To myslíte vážně. To je přesně myšlení šotoušků, co tohle buzeraci cestujících vymysleli,. Doprava je má být kvalitní veřejná služba pro lidi, která je štědře dotována z našich daní, a ne pomsta šotoušů a naštvaných řidičů cestujícím, co si léčí mindrák na cestujících. Ano přesně to se děje, lidí nechtěně přejíždí zastávky, a nedojedou tam chtějí, prototo že nezvládají nebo odmítají hrát šotouškou hru na mačkání tlačítek. Veřejnou dopravu preferuji proto abych si mohl při jízdě číst a pracovat a ne neustále hlídat kdy budu muset mačkat tlačítko. Za mne obrovský kro krok zpět v komfortu… Číst vice »
Myslí to vážně stejně, jako to vážně myslíte vy. Mindráky? Šotohra? Raději se zklidněte.
Asi jste se nikdy nebyl podívat po světě, co? Zastávky na znamení je v podstatě standard. Nezmáčkneš, jedeš dál. Od Británie, přes Singapur až po Austrálii. Jen český pseudoexpert na vše ví lépe, že kvůli tomu doprava kolabuje… 😉
Mne nezajímá co je ve světě, doprava v Praze byla až do teď mnohem kvalitnější než všude ve světě. A taky se tím představitelé města tím také náležitě chlubí, že jsou ti nejlepší na světě. Toto opatření ale na kvalitě a přívětivosti veřejné dopravy k cestujícím sebere hodně bodů v tomto v mezinárodním srovnání. Prostě jste zrušili další důvod proč by střední třída měla jezdit MHD. Mačkání tlačítek a vožení cetujících na další zastávku, když ho z různých příčin nezmáčknou, dělá z pražské dopravu socku. V tom vašem světě je veřejná doprava často právě a jenom pouze socka pro chudé,… Číst vice »
Je to strasny utrpeni si pred zastavkou kde chci vystoupit to pitomy tlacitko, uplne to degraduje tu kvalitni sluzbu. Boze muj, bylo x zastavek, ktery byly na znameni cely den, dalsich y bylo na znameni jen vecer, to zjevne problem nebyl, kdyz clovek musel vzpomenout, ze zrovna ta jeho zastavka je na znameni a ma si to zmacknout. Takhle je to vzdycky stejny, proste mackam vzdycky, prijde mi to jako zlepseni, nez zhorseni.
V Rakousku, Nemecku, Svycarsku je verekna doprava pro chude? Byl jste vubec nekdy za hranicemi?
Už sice asi rok sedím jen doma, ale v Berlíně pamatuji jízdné za 2,20 (snad 2011) až po 2,60 (2020), Brusel od 2,10 do asi 2,60, ale při platbě kartou 2,10 i loni. Zurich 8,80 CHF za 24hodinovou hízdenku.
Připadá vám to, že tím můžou jezdit jen milionáři?
(byly to přijatelné ceny i pro mne)
Ano, od Británie přes Singapur až po Austrálii je to standard. Avšak pouze v jižních Čechách u JIKORDu vás řidiči seřvou, když se tlačítka byť jen dotknete.
Pokud si ve voze čtete a pracujete a nesledujete co se děje, tak vám zřejmě nepomůže ani to, když autobus ve vaší zastávce zastaví a otevře dveře.
Vážně? A co takhle přecházení na zelenou? Taky Vás obtěžuje sledovat, co je zrovna na semaforu? 😵💫
To si cestující musí vybrat. Co zhorší jejich komfort více? To, že zmáčknou tlačítko nebo to, že busy večer a o víkendu pojedou v mnohem delších intervalech. Pokud by nebyly zastávky na znamení, na řadě linek potřebujete zejména večer a o víkendu, ale třeba na 107 i ve špičkách autobusy a řidiče navíc. Abyste zvládl odjezdit současné intervaly. Tyto řidiče navíc ale prostě neseženete, takže výsledkem bude, že prostě sice všude zastavíte, všechny linky pojedou déle, sníží se cestovní rychlost a se stejným počtem autobusů a řidičů pojedou všechny linky zejména večer a o víkendech ve výrazně delších intervalech. Místo… Číst vice »
Bezproblémové těžko říct, to nemám data, ale větší potíže nevidím. Smysluplné určitě ne. V čem je smysl téhle pitomosti ví asi jen v ROPIDu. Možná kdyby do toho nezahrnovali poslední zastávky a různé přestupní uzly. Ale v téhle podobě je to demence.
Prý každé zastavení a rozjezd je zhruba koruna. A jestli má být drtivá většin na znamení, tak radši všechny.
Tak když se zruší zastávky na znamení, na řadě linek se večer a o víkendu prodlouží jízdní doba i o více než 10 minut. To znamená, že se současným počtem řidičů a autobusů nepůjde stávající intervaly vyjezdit. Řidiči navíc nejsou, takže se večerní, víkendové a na některých specifických linkách i špičkové intervaly prodlouží. Se stejným počtem řidičů i busů se bude jezdit pro lidi méně. Stačí příklad třeba linky 107. Kdyby mezi Dejvickou a Suchdolem nebyly zastávky na znamení, na ranní špičku potřebujete 2 až 3 klouby navíc na zajištění stejného intervalu jako se zastávkami na znamení. Nebo bez autobusů… Číst vice »
Já být řidič, tak bych to jako trolling udělal (to odjetí rovnou do obratiště).
Ideální na poslední kolo po kterém se jede do garáže.
Neotevřít, až v garážích, a každý, kdo přejede, vyfasuje kýbl, hadr a koště, případně šroubovák a další nářadí.
Třeba na Letňanech mají hned za rohem další zastávku, kde by mohli cestující v klidu vypustit rovnou do metra, ale za pár zmatených obličejů by to stát mohlo.
A já být zaměstnavatel řidičů, tak bych se rád zbavil takového, který má potřebu dělat naschvály.
A já zase doufám že tak škodolibí nebo „vyučující“ řidiči nejsou…
Co já bych za to dal třeba v tramvaji projet si celou smyčku (ať žije šotoušství 😂)
Nebyl to plný autobus, ale už se mi stalo, že autobus projel konečnou a zajel na parkoviště opodál, protože jako jediný cestující jsem nezmáčknul tlačítko.
Což se samozřejmě běžně stávalo i dříve, pokud jste se ve voze schovával někam, kde na vás řidič neviděl.
Už to můžu přiznat, protože poslední spoj MHD jsem odvezl před více, než třiceti lety, takže je to určitě promlčené. Tenkrát jsem za poslední nácestnou zastávkou před konečnou opustil vozidlo, důkladně ho zabezpečil a šel jsem si do krámu nakoupit. Protože jsem zrovna jel na přestávku, času bylo dost. Když jsem se za dvacet minut vrátil, narazil jsem na zoufalého chlapa, okusujícího dveře, který usnul na sedačce těsně za řidičem. Navíc byl na opačném konci města, než chtěl být.
Divím se, že tihle strašpytlové vůbec vycházejí z domu. 😀
Před nedávnem jsem se vrátil z Madeiry, tam už zastávky na znamení všude fungovaly před 15 lety, kdy jsem tam byl prvně a lidí jezdí opravdu hodně, stejně tak jsem to zažil i na Kanárech. Jediný rozdíl byl v tom, že tlačítka znamení byla po celém voze – u nás v Praze jen v některých, ale to se určitě vyřeší a pak to, že lidé dávají znamení ze sedačky a sedí až do zastavení autobusu, řidič zastaví, otevře dveře a teprve pak se lidé zvedají a na nás koukali jak na zjevení, že jsme dali znamení a v jízdě v… Číst vice »
Hlášení je zcela zbytečné, cestující má povinnost obeznámit se s podmínkami přepravy.
Nesouhlasím, veřejná doprava by měla kromě spleti nepřehledných podmínek přinášet i nějaký komfort. Otázkou je potom to, jak s tím naložit, pokud to cestující obtěžuje.
Právě jste nám sdělil, že jste neschopný pracovat s lidmi a podávat jim informace. Předpokládám, že i každou smlouvu čtete do posledního odstavce. Včetně textu k odsouhlasení cookies a instalace softwaru. 😆
Sice „neznalost neomlouvá“, ale VHD je služba pro lidi a tedy by měla být přívětivá.
To jsou hrušky a jabka. Cestující uzavřením přepravní smlouvy souhlasů s podmínkami přepravy. To neznamená, že se s nimi musí seznámit. Pouze, že je to v jeho zájmu.
Vy jste hlava. A proti podpisu, jinak nejede. A s tím, že v textu budou skryté kódy, které bude muset najít, aby prokázal, že to četl celé 😛
Ano, dopravce má povinnost na správném místě a ve správnou chvíli upozornit cestující na podmínky přepravy.