Hlášení o zastávkách na znamení už lidi otravuje, zjistil Ropid. Skončí za měsíc

Kampaň na používání tlačítek pro zastavení autobusů MHD v zastávkách na znamení. Foto: Zdopravy.czKampaň na používání tlačítek pro zastavení autobusů MHD v zastávkách na znamení. Foto: Zdopravy.cz

Zavedení všech autobusových zastávek v PID na znamení platí od začátku prázdnin.

Odebírat
Upozornit na
guest
84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Kdo bude dávat znamení zdviženou paží, tomu zastaví policejní hlídka a zajistí mu soukromou jízdu 😀

PetrH

Jojo, můj synek se naučil mávat v kočárku a teď zvedá paži na každý vůz MHD i bez kočárku. Musím ho to do těch 15 let odnaučit.

Milada

Na Děčínsku fungují zastávky na znamení normálně a lidi jsou zvyklí mačkat. Linky to hlásí a nikomu to nevadí. Ty, co jezdí často to nevnímají.

Lubor

Ta změna že jsou všechny zastávky na znamení je dobrá.Pro cestující i řidiče.A že jsou na tu změnu po nějakou dobu informováni cestující je v pořádku.Jen nerozumím tomu proč je tato informace i na konečných zastávkách.To jako když nezmáčknu tlačítko na konečné tak mě autobus vyklopí v garáži a tramvaj v depu.🤔

kubiqcz

Dáš si s řidičem pauzu a pak pojedeš zase zpátky. 🙂 Taky to moc nechápu.

Honza V.

Pokud nezmáčknete tlačítko, tak to znamená, že tam v tom voze asi vůbec nejste a tudíž řidič do té výstupní zastávky někdy ani nemusí zajíždět. To se stává celkem běžně. Značit údaj „na znamení“ na zastávkovém sloupku tam ale smysl nedává.

Mirek

Klasické politické keci, nevím co to má za výtnan, kdykoliv jsem jel s autobusem, tak, vždy přibrzdí a opět se rozjíždí, tedy nevidím úsporu pohonných hmot, ale vidím spíše vyšší opotřebování brzdových destiček a při hnědopychy, nevidím ani vyšší ekologii provozu, protože i brzdové destičky produkují emise

Pat

A kdyby ty zastavky na znamení nebyly a autobus by tam musel stavit, tak by jako nebrzdil? Pane trochu méně toho nuceného hledání něčeho špatného pořád.

Igelkotten

Vaše názory jsou odpovídající Vaší gramatice.

Marťas

KecY, VÝZNAM, PRO hnidopichy… Kolik jste zvládl tříd ZŠ…?

Frantík

Plán na toto hlášení měl být právě do konce záři, mylně jsem se domníval, že jenom do konce prázdnin. Takže Ropid se sice dozvěděl, že to ruší, ale plán se nemění.

Blanka

Proč to hlásí stisknutí tlačítka pro vystupování před konečnou zastávkou
Je to zbytečné vystoupit musí všichni

Honza V.

Třeba proto, aby řidič věděl, že v tom voze ještě někoho má. Ne ve všech vozech řidič dokonale vidí do všech zákoutí.

Kontrola

Když už jsou ty zastávky na znamení bez problémů v Praze a Středočeském kraji, ale třeba i Libereckém a jinde, jsem pro plošné zavedení v městské i příměstské dopravě v celém Česku včetně poptávkového otevírání dveří, ať je to jednotné.

Frantík

No třeba u nás bylo zavádění zastávek na znamení naprosto zbytečné, neboť si lidi stejně musí zastávky hlásit, i s předplatním kupónem, a řidič to na strojku vidí.

prt

Kde je to „u nás“?
A řidiči si pamatují, kdo jde bude vystupovat? To jezdí u vás tak do 10 lidí na spoj a linky nejsou delší než 10 minut? 😉

Frantík

když je to na strojku co vydával jízdenky, není problém

Honza V.

I to může být jeden ze způsobů, jak dávat znamení. Ale není úplně efektivní, aby každý cestující musel řidičovi při nástupu převyprávět svůj životní příběh.

jkk

Navíc cestují může změnit plány na to kde vystoupí. Ale i tak ze zvědavosti: Kde to takto funguje?

ACSMAN

Mohl bych se zeptat, k čemu je toto opatření?
Méně otevírání dveří? (klima/topení)
Zrychlení? – dle vlastní zkušenosti: dvě zastávky řidič projede a na třetí dvě minuty čeká na svůj čas.
Nějak nerozumím komu to pomohlo, předem děkuji za vysvětlení

Michal Bartoníček

Tak nějak obojí vámi uvedené. Ale hlavně je to kvůli eliminaci zpoždění. Řidič samozřejmě bude respektovat jízdní řád a neměl by odjet s předstihem. Ale pokud bude mít nějaké zpoždění, tak zastávky na znamení, jestliže na nich nikdo nebude vystupovat ani nastupovat, normálně projede. A každých několik sekund se počítá.
Nechápu mínusy za takový laický dotaz. Nikdo nemůže vědět všechno.

Václav

Je to vysvětleno v článku, úspora nafty při zbytečném rozjezdu. A pokud okud se ta linka zrychlý, tak se v novém jízdním řádu upraví časy. Otázka ale je, kolik těch zastávek, kde se staví zbytečně je. U nás, v okolí ČB takových zastávek moc není, tedy těch které už teď nejsou na znamení.

SYN

S tou úpravou jízdního řádu bych byl opatrný, to (ne)zastavování na znamení je dost náhodný proces, pokud počítáte s tím že „průměrně“ polovinu projedete bez zastavení a náhodou jeden den vystupujo/nastupujou všude, může vám to docela hodně rozhodit jízní řád a to moc dobré není 🙁

Honza V.

Spíše bych se zeptal naopak. K čemu je neustále zastavovat a plácat dveřma v zastávkách, kde se nic neděje. On ten systém zastavování na znamení (podle potřeby) většinou víceméně funguje i tam kde oficiálně nebyl zaveden.

Igelkotten

Acsman se na něco zeptal s tím, že to neví a poděkoval za odpověď. Kolegové za co ty mínusy?

SYN

To je ještě docela dobré, pokud dvě projede a už na třetí to podjetí času odjezdu zkoriguje delším stáním…
Úsporou (energie=paliva+emisí, opotřebení brzd) je to že se dvakrát nemusel úplně zastavit (pokud nemá zpoždění tak před zastávkou kde nikdo nevystupuje/nestojí jen mírně zpomalí výběhem, kdyby se přecejen někdo rozhoupal/objevil na zastávce) a dvakrát nemusel rozjíždět z nuly.

Samozřejmě to má své meze, zejména je potřeba hlídat to případné podjíždění času když několik zastávek nezastaví…

218

Tento článek se líbí uživateli Věra Pohlová

Jan

Mně se líbí Věra Pohlová…

Jan Kavan

Pak to tedy bude souboj

Juraj

Různě po světě to normálně funguje, jen v Praze kdekdo předpovídal katastrofu a pořád se bojíme, že to snad někdo nepochopí.
Jo, zrovna vysokoškoláci určitě budou ti, kteří s tím budou nejvíc bojovat, takže musíme zbytečné hlášení držet ještě měsíc.

Kdyby stejnou energii Ropid investoval třeba do smysluplných hlášení pro návštěvníky, o kolik mohla být pražská doprava lepší…

tarten

Tak školák a vysokoškolák není úplně totéž…

Mirek

Já v tom nevidím ten ekologický smysl, protože se víc opotřebovávají brzdové destičky a i řidiči mi řekli, že to nemá ve stávajícím formátu smysl, zejména na severovýchodě prahy

Modré zábradlí

Kdyby zastavovat, tak se destičky opotřebovávat nebudou?

Michal Bartoníček

Co je to za logiku?

Jihočeský velkoměšťan

Mě se to hlášení líbí. Je to zpestření cesty. Kdyby někdo leaknul současný Mypol (tak jako dříve šel stáhnout Mypol s p. Hazdrovou z ulož.to), pouštěl bych si to před spaním.

LK

Ne každý má podobnou úchylku, pouštějte si to doma sám.

Frantík

Ale nemusí být to před výstupem stisknete tlačítko

Jihočeský velkoměšťan

Přesně tak. Musí to totiž být „Pro výstup stiskněte tlačítko.“

kubiqcz

Současný to není, ale dá se to najít na webu Pražských tramvají v sekci 22. kolej. A nebo pak hlášení z metra na metrowebu. Ale že bych si to chtěl pouštět zrovna před spaním…

Miroslav Sedláček

Nechápu že se něco zrychlí, když přijde dříve musí čekat na čas odjezdu!

tarten

Po zkušenostech se dá nějaká minuta z jízdního řádu ubrat.

Honza V.

Podle této logiky bych nařídil, že na každé křižovatce musí řidič 5 minut dávat přednost, i když po hlavní nic nejede. Protože kdyby nezastavil, tak by pak stejně těch pět minut musel čekat v následující zastávce. Schválně jestli v té úvaze najdete logickou chybu.

SYN

To není úplně dobrý příklad, při tom čekání na křižovatce by blokoval další účastníky provozu.
A drobnost navíc – dobu čekání na křižovatce ev. semaforu bych považoval za hodně se blížící „pravé“ náhodné veličině. ten počet zastávek kde bude „dnes“ zastavovat má kromě náhody též citelné „trendy“ (jakože ve dny kdy bývá plněji se bude častěji zastavovat) což trochu kazí výpočty/odhady…

Asi nebudeme celí žhaví dělat JŘ v kterém se doba jízdy mezi zastávkami mění jak podle denní doby, tak třeba podle dne v týdnu?

Ondřej Wagner

Domnívám se, že to hlášení muselo otravovat řidiče.

Martas

To mně by víc iritovalo bouchání plastů a šílený stav hlavních bus silnic v Praze, kdy si po pár hodinách v SORce s pidikolečkama vytřesu duši. Na to hlášení si vypěstujete hluchotu, protože stejně posloucháte celý den „příští zastávka“ 🙂

Osobák

Jakou logiku má, že je poslední zastávka na znamení? Co se stane, když ho nedám? Mohl by to ROPID vysvětlit? Sdilene zastávky s tramvají na znamení nejsou, proč koncové jsou?

Luk

Asi je to jen softwarový problém, který by měl být odstraněn. Z logiky věci nemůže být konečná na znamení.

Zlámalík

Může – dáte si kouřovou s řidičem a jedete zpátky 🙂

starší pán

ROPID: Ano, všechny zastávky budou “na znamení“. Řidiči samozřejmě vždy na konečné vůz kontrolují, takže pokud si někdo nestiskne před výstupem tlačítko, i kdyby si ho řidič nevšimnul, pravděpodobně dojede nejdále na plochu pro odstavování autobusů, kde si bude moci vystoupit. Před vjezdem do konečné zastávky v téměř prázdném autobuse řidič velmi dobře vidí, zda je vůz skutečně prázdný, takže by taková situace neměla nastat. Stejně tak řidiči vůz kontrolují i předtím, než ho zaparkují v garáži.

Lkprak

Tahle situace nastala ve čtvrtek krátce před jedenáctou dopoledne v autobuse č. 136 před konečnou Jižní Město. Řidič si nevšimnul, že má v autobuse asi 10 lidí a nikoho z nich (včetně mě) nenapadlo si před konečnou zmáčknout tlačítko. Řidič dojel až na odstavnou plochu a strašně se divil, že v autobuse ještě někdo je. A jako bonus, podle řidiče nešly už otevřít dveře krom těch prvních, které si řidič otevřel předtím sám.

starší pán

Zajímalo by mě, jaké by byly právní důsledky pro cestující mimo trasu pod licencí, pokud by tam třeba došlo k nehodě. Byli by také odškodněni?

Honza V.

10 lidí, to jste si tady trošku zapřeháněl, Ale na tuhle otočku opravdu většina vozů jezdí prázdných, takže se ani nedivím, že řidič byl překvapen. A vzhledem k tomu, že v MHD prakticky všechny vozy mají poptávkové ovládání dveří, tak se tam muselo sejít 10 opravduvých mimoňů, že si ani jeden tlačítko nezmáčkl.

Toada

Logiku to má tu, že je to konzistentní.

Radim Fedorovič

Pro jednu linku konečná, pro jinou nikoli.

Frantík

Pro jednu linku na znamení, pro jinou nikoli.

Honza V.

Pokud to znamení nedáte, tak to znamená, že v tom voze nejspíš nikdo není a tudíž řidič do té výstupní zastávky vůbec nemusí ani zajíždět.

SYN

Já jen doufám že se podívá aspoň do zrcátka…

Tomáš R.

Přes ty hrůzostrašné scénáře o chromých důchodcích a maminkách s kočárky, kteří nebudou umět vystoupit z autobusu a zemřou v něm hlady a žízní, se nakonec ukázalo, že je to zcela bezproblémové a smysluplné opatření.
Trochu absurdní je to jen na konečných, zejména těch u metra, kam se blíží plný spoj, z něhož všichni musí vystoupit. Docela by mě zajímalo, zda by v případě, že nikdo nezmáčkne tlačítko, odjel řidič s plným autobusem rovnou do obratiště:-)

František

Jako většina řidičů stejně jezdí trasu jako dříve a na zastávkách stojí jako dřív. Asi je to od linky, ale v Praze není úplně moc linek a zastávek, kde nikdo není.

Tomáš R.

Ono hodně záleží na čase. Je určitě velký rozdíl mezi špičkou a sedlem, kdy zastávek bez cestujících bude poměrně hodně.

Luk

Jo, večer na některých linkách na většině zastávek nikdo není a ani tam nikdo nevystupuje.

Jihočeský velkoměšťan

Jednou jsem jel linkou 191 večer a jak jsme se blížili Strahovu, bylo znát na 2 lidech, že chtějí vystoupit. Ani jeden si nezmáčkl a kvůli zpoždění jsme zastávku projeli. Tak si to pak došli pěšky z Diskařské, dobře jim tak.

pavel

Dobře jim tak ? To myslíte vážně. To je přesně myšlení šotoušků, co tohle buzeraci cestujících vymysleli,. Doprava je má být kvalitní veřejná služba pro lidi, která je štědře dotována z našich daní, a ne pomsta šotoušů a naštvaných řidičů cestujícím, co si léčí mindrák na cestujících. Ano přesně to se děje, lidí nechtěně přejíždí zastávky, a nedojedou tam chtějí, prototo že nezvládají nebo odmítají hrát šotouškou hru na mačkání tlačítek. Veřejnou dopravu preferuji proto abych si mohl při jízdě číst a pracovat a ne neustále hlídat kdy budu muset mačkat tlačítko. Za mne obrovský kro krok zpět v komfortu… Číst vice »

Michal Bartoníček

Myslí to vážně stejně, jako to vážně myslíte vy. Mindráky? Šotohra? Raději se zklidněte.

Radim Fedorovič

Asi jste se nikdy nebyl podívat po světě, co? Zastávky na znamení je v podstatě standard. Nezmáčkneš, jedeš dál. Od Británie, přes Singapur až po Austrálii. Jen český pseudoexpert na vše ví lépe, že kvůli tomu doprava kolabuje… 😉

pAVEL

Mne nezajímá co je ve světě, doprava v Praze byla až do teď mnohem kvalitnější než všude ve světě. A taky se tím představitelé města tím také náležitě chlubí, že jsou ti nejlepší na světě. Toto opatření ale na kvalitě a přívětivosti veřejné dopravy k cestujícím sebere hodně bodů v tomto v mezinárodním srovnání. Prostě jste zrušili další důvod proč by střední třída měla jezdit MHD. Mačkání tlačítek a vožení cetujících na další zastávku, když ho z různých příčin nezmáčknou, dělá z pražské dopravu socku. V tom vašem světě je veřejná doprava často právě a jenom pouze socka pro chudé,… Číst vice »

Honza V.

Pokud si ve voze čtete a pracujete a nesledujete co se děje, tak vám zřejmě nepomůže ani to, když autobus ve vaší zastávce zastaví a otevře dveře.

Osobák

Bezproblémové těžko říct, to nemám data, ale větší potíže nevidím. Smysluplné určitě ne. V čem je smysl téhle pitomosti ví asi jen v ROPIDu. Možná kdyby do toho nezahrnovali poslední zastávky a různé přestupní uzly. Ale v téhle podobě je to demence.

Jan

Prý každé zastavení a rozjezd je zhruba koruna. A jestli má být drtivá většin na znamení, tak radši všechny.

Kamui

Já být řidič, tak bych to jako trolling udělal (to odjetí rovnou do obratiště).

pony

Ideální na poslední kolo po kterém se jede do garáže.

Náhodný Kolemjdoucí

Třeba na Letňanech mají hned za rohem další zastávku, kde by mohli cestující v klidu vypustit rovnou do metra, ale za pár zmatených obličejů by to stát mohlo.

Honza V.

A já být zaměstnavatel řidičů, tak bych se rád zbavil takového, který má potřebu dělat naschvály.

SYN

A já zase doufám že tak škodolibí nebo „vyučující“ řidiči nejsou…

Matfyzák

Nebyl to plný autobus, ale už se mi stalo, že autobus projel konečnou a zajel na parkoviště opodál, protože jako jediný cestující jsem nezmáčknul tlačítko.

Honza V.

Což se samozřejmě běžně stávalo i dříve, pokud jste se ve voze schovával někam, kde na vás řidič neviděl.

Michal Bartoníček

Divím se, že tihle strašpytlové vůbec vycházejí z domu. 😀

Fuchs

Hlášení je zcela zbytečné, cestující má povinnost obeznámit se s podmínkami přepravy.

Panvlakvedoucí

Nesouhlasím, veřejná doprava by měla kromě spleti nepřehledných podmínek přinášet i nějaký komfort. Otázkou je potom to, jak s tím naložit, pokud to cestující obtěžuje.

Osobák

Právě jste nám sdělil, že jste neschopný pracovat s lidmi a podávat jim informace. Předpokládám, že i každou smlouvu čtete do posledního odstavce. Včetně textu k odsouhlasení cookies a instalace softwaru. 😆

Luk

Sice „neznalost neomlouvá“, ale VHD je služba pro lidi a tedy by měla být přívětivá.

Martin

To jsou hrušky a jabka. Cestující uzavřením přepravní smlouvy souhlasů s podmínkami přepravy. To neznamená, že se s nimi musí seznámit. Pouze, že je to v jeho zájmu.

Zlámalík

Vy jste hlava. A proti podpisu, jinak nejede. A s tím, že v textu budou skryté kódy, které bude muset najít, aby prokázal, že to četl celé 😛

Honza V.

Ano, dopravce má povinnost na správném místě a ve správnou chvíli upozornit cestující na podmínky přepravy.