Hasiči zasahovali na nádraží ve Studénce, hořela tam modernizovaná 811

Čtyři hasičské jednotky zasahovaly v sobotu 14. ledna 2023 ráno na nádraží ve Studénce u požáru v motorovém prostoru osobního vlaku. Foto: HZS MSKČtyři hasičské jednotky zasahovaly v sobotu 14. ledna 2023 ráno na nádraží ve Studénce u požáru v motorovém prostoru osobního vlaku. Foto: HZS MSK

Ještě před příjezdem hasičů vlak bezpečně opustilo všech 25 cestujících a strojvedoucí.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra

A kolik je škoda 10 tisíc nebo kolik ten křáp vlastně stojí?

dopravopat

Cena železa.

Jarda

Další důkaz, že takto staré popelnice patří do šrotu, dejte jim tam pořádný německý Stadler a bude klid. A nejlepe s klimou.

Ic540

Dal jsem vám palec nahoru. To se nemělo stát s toumedernizací. Už jsem to minule někde psal že 810 a derivátům měli někde kousek od Slovenské strely taky postavit něco podobného a vystavit je. Třeba tři kusy v různých barvách s připojeným vozem. To by si zasloužily. Ale dnes než přijdou krajem avizované BEMU. Nebo nedojde k elektrizaci na Štramberk nebo rovnou do Veřovic. Aby to navázalo na elektrizaci Ova VM. Prostě dnes už 810(811) na koleje nepatří. Je třeba zavést naopak přímé vlaky z tratě 325 přes Studénku do Ostravy centra a zpět. Jak vidím ve Svinově občas spěšný… Číst vice »

Mirek

Ze Štramberku do Veřovic by museli udělat , rekonstruovat, celou trať, nové vozy tam kvůli malému poloměru zatáček neprojedou. A jak to tak vidím, elektrizace trati také nehrozí. A tyhle vlaky 811 jsou pojízdný šrot, každou chvíli to má nějakou poruchu, většinou nejdou zavřít dveře. Celkem často se stává, že místo dvou vagónů přijede jen jeden, neboť nemohli pro poruchu připojit druhý, několikrát se stalo, že spoj byl pro poruchu zrušen úplně. V létě, ve velkých vedrech, když pustí klimatizaci, tak to je na ohluchnutí, nechápu, že tohle někdo schválil.

Black

Delší vozy tam jezdí už několik let – motorové vozy řady 842, které jsou podstaně delší než 810tka a přesto projedou.

Granja

A ta 810 navíc má jednonápravový podvozek!

Mirek

Které delší vozy tam jezdí několik let? Motorový vůz 842 tam nejezdí, ten končí ve Štramberku, kde jsi na to přišel? Po této trati jezdím a nic takového tam nejezdí. Párkrát tady jela motorová jednotka 814, která má základ v 810, je zastaralá a má problém se na Veřovice do kopce dostat. Na Veřovice je stoupání a některé vlaky, které tam jsou schopné projet, to nezvládají.

Black

Vy jste nějak zaspal dobu, ne? Přímé vlaky ze Stramberku až do OVA už jezdí několik let a teď jich dokonce přibylo.

Ic540

Špatně jsem se vyjádřil. Ten plán kraje hovoří za prvé o hodinovém taktu a vlaky až na jeden do centra nejezdí. Tedy jezdí nyní jen půl jednoho páru…

Ic540

Viz výše odpověď pro pana Black

Mirek

Nepřekrucuj, jasně všude píšu do Veřovic. Navíc jsem také jasně napsal, že ten 842 z Ostravy končí ve Štramberku. Neumíš číst? Jestli to stále nechápeš, tak Veřovice jsou konečná stanice této trati.

Black

Přímé vlaky Štramberk – Studénka – OVA jezdí už několik let.

Dash9

Je významově správně slovní spojení „modernizovaná 811“?

Karel

Kde je vrtv (Axel)? 25 cestujících v jednovozovém regionálním vlaků, to by přece stálo za plivnutí.

Jiří 3

Prý prohlasil, že tuto diskuzi trvale opoustí, což mu nevydrželo ani týden.

VTT

Jen jestli si to nepletete. Já jsem měl svůj nick „VTT“ (je v něm zakódované moje jméno) ještě v dobách, kdy Axel byl Axel. Pak si ho změnil na Vtvt, čímž mě docela nakrknul – zas tak málo sem nepíšu na to, takže si mě mohl všimnout a dát si nick, co by nebyl mému tak podobný.
A teď si už několik lidí myslelo, že VTT = Axel, což ale není pravda.
Tak jestli jste si tu nevšiml mých příspěvků a nepoavžoval je za Axelovy. Já jsem tu už nějakou dobu Vtvt neviděl.

PvvS

Bohužel neplete. Vtvt to ohlásil tady : https://zdopravy.cz/dalsi-velky-tendr-ceskych-drah-shani-elektricke-jednotky-za-84-miliardy-korun-138734/#comment-926240 a o pár diskusí později je nazpátek. A bohužel to není ani poprvný ani naposled.

PvvS

I ten motorák už chce do vysoký pece. A začíná dobře, tříděním na hořlavý a nehořlavý části 🙂

***** Petr

Škoda že nedojela až k vysokým pecím. Tavit ji na z nouze přímo kolejích není třeba 🙂

Martin

Prý blafnul rezervní kýbl nafty…

David

Třeba někdo tím někdo chtěl vzít do polí elektrokolo a začalo hořet to…

Martin

😂

Jan Schmidt

co si kraj objednal, to má…

Lomb

Tím to fakt nebude..

Martin

Objednávka byla na „v zimě roztopený šukafón“… Ne že bude hořet!!

Jan Svoboda

Zasahovali HASIČI. Proboha „požárníci“ je výraz z komunismu v ČSSR.

Martin Verner

Ale aspoň umožnil hezky překládat Bradburyho… 🙂

Granja

Komunismus v ČSSR nikdy nebyl – viz historické prameny. Ani nikde na světě. Byl zde socialismus a komunismus jej měl výhledově následovat.

none

Vyvetrame a muzeme vyrazit. Tohle by se u moderniho vlaku nestalo. Ten by nevyjel tydny….

BíenBíforever

Koukni na to video 811.524

Ondřej

Tyhle 811 jsou krásně zmodernizovány. WiFi, nabíjení, informační panel atd. Takové vlaky si dovedu představit ještě hodně dlouho na tratích…

Jan Schmidt

to byla ironie, předokládám? chodové vlastnosti a akcelerace, taky spokojenost?

Pája

Nízkopodlažnost, je toho tak nějak víc

Granja

Chodové vlastnosti ovlivňuje stav trati (kromě hydraulické převodovky).

Granja

opr. hydromechanická

Tukan

Na papíře to vypadá pěkně, ale provedení rekonstrukce a funkčnost nových prvků je hrozná.

PetrH

ti mají super logo: požáry – ohnisko žhavých zpráv.

Pája

🥱

Karel

Vyhozené peníze za tyhle krámy . Naštěstí tam jezdí i kvatra na sp do ovy. Všechnybty 811 bych poslal do hutí.. kraksny

Karel

Raději se tam mohly nasadit Reginy ..no schválně víte kolik stála reko? 810 na 811. Pro redakci 811 není modernizovaná ale nová řada

Petr K.

Ale kdeže, 811 je sice novou řadou, ale vznikla modernizací řady 810.

Jiří Kocurek

Zatímco taková řada 846 je starý německý šrot, jasně!

Karel

Říkáte vy..kocourku už to nehul

Jiří Kocurek

Stačí umět rozpoznat ironii.

Ikdyby se původní krabice přečíslovávala každoročně na novou řadu, tak to pořád nebude nové vozidlo.

FíraBnB

Regína má problémy se vyškrábat do Veřovic, 811 to zvládne. Navíc ty 811 jezdí i Suchdol-Budišov, kde je opět problém s Regínou dojet do Vítkova, natož do Budišova.
Rekonstrukce vyšla dobře, problémy plynou z údržby. To že to zahořelo navíc nemusí být nutně problém rekonstrukce.
PS: na 811 jezdím od září 2020 jako strojvedoucí.

Granja

Regína je dvouvozová s jedinou hnací nápravou. 811 by měl být sólo motor s uspořádáním 1A. Nebo se pletu? To hodnocení je 811 + 1 přívěsný vůz?

Poskok

Do BnB jezdí 811 s přívěšákem, takže bylo hodnoceno asi toto

Granja

Mínusy za dotaz? Děkuji Poskok(ovi) za jeho zodpovězení.

dopravopat

Pozor, také názory tu generujú mínusky. 😉

asdasdfsdfasd

To eje ale velká škoda. Jeden z nejmodernější vozů! Co si teď počneme….

MHD

Asi příliš přetížený Wi-Fi router. 🙂

Richard

Palivove cerpadlo pro WiFi okruh.

Jiří Kocurek

To by se u starých strojů nestalo! 😀

BíenBíforever

Ne to blaflo od APU (auxiliary power unit)

PetrH

Tak snad se 810 brzy uzdraví!

Karel

Co?

PetrH

811, původně tam byla 810.

dopravopat

Ja by som mu dal omladzovaciu kúru vo vysokej peci.

Granja

a ja by som sa pozrel na Slovensko, či tam s tým vozovým parkom nebudú ešte horšie….

dopravopat

Typický whataboutizmus. Keď mie niekto toto odpíše, tak je to ako keď súdruhovia zo sovietskeho zväzu kričali na američanov „ale zato vy bijete černochov!“

Granja

Jenže ty samé motoráky máte v hojném počtu (i rekonstruované) i vy na Slovensku a do vysokých pecí je neposíláte. Pravdu byste měl, kdybych nemluvil o těch „motorech“, ale křičel cosi o tom, že např. tam nedovolujete vyjít hovězímu dobytku na pastvu.