GWTR kupuje další motorové vozy Stadler RS1 z Německa. Zdvojnásobí jejich počet
Motorový vůz Stadler RS1 v barvách NEB. Foto: GWTR
Vozidla z roku 2000 zamíří do Plzeňského kraje, o nasazení dalších není rozhodnuto.
Vozidla z roku 2000 zamíří do Plzeňského kraje, o nasazení dalších není rozhodnuto.
Vozy 650.533 a 650.542 se stojí momentálně v Bečově nad Teplou. Tyto dva konkrétní vozy jsou určeny pro provozní soubor Pošumaví (depo Klatovy)?
Neví náhodou někdo, kam se poděl tento výkřik polského strojírenství?
https://zdopravy.cz/polsky-motorak-pro-gwtr-vyrazil-na-okruh-cestujici-sveze-az-pristi-rok-69261/
Stále stojí ve Volarech, jedna jednotka obdržela dokonce nátěr GWTR, druhá nikoli.
Děkuji a jsou s nimi nějaké plány nebo čekaj na autogen?
To bohužel nevím. Dříve se tyto informace zjišťovaly snadněji. Za povšimnutí třeba stojí, jak za posledních pár let oslabila diskusní aktivita na K-reportu.
FB „Šumavské linky“ a „Depo Volary“ to samé (v druhé jmenované je k dnešku, tj. 12.11.2023, poslední příspěvek z 5.6.)
Co se týče stránky „seznam-autobusu.cz“, tam je také mnoho neaktuálních informací. 841.266 je tam stále ve stavu „dosud nezařazen do provozu“, přitom je v provozu od začátku léta. 845.002 taktéž uvedeno „dosud nezařazen do provozu“, přitom je v provozu již od cca 10.8.
Jediné, co vím, je, že ve dnech 27. a 28.1.2021 proběhly 2 zkušební jízdy. V prvním případě se jednalo o jízdu do Nového Údolí, v druhém případě do Strakonic. Od té doby není žádná žádná aktivita zaznamenána. Pak jedna jednotka obdržela onen nátěr GWTR, jak je uvedeno výše, což mohlo naznačovat, že se s nimi vážně počítá, ale nestalo se.
Zřejmě půjdou zpátky do Polska .
Z jakého zdroje máte prosím tuto informaci?
Nepsalo se náhodou v březnu, že jich GWTR chce mít až 16?
pro připomenutí: https://1url.cz/SuLwD
Ano, psalo. A sice, že chce investovat přes 400 milionů korun do 16 vlaků tohoto typu. Pokud by to platilo, musel by jich dopravce koupit ještě 4.
Kdyby jich koupil pro jihočeskou část Šumavy 8, tak by s nimi v nahradil v podstatě všechny RegioSprintery.
Za mě je RS1 nejlepší vlak pro lokálky. Čím víc jich bude u nás jezdit, tím líp. Alespoň se budou moci konečně poslat do šrotu všechny ty 810 a Regionovy. O RegioSprinteru ani nemluvě, to je stejná hrůza jak RegioNova…
RegioeSprinter a RS1 mají stejný tramvajový podvozek, který skáče stejně jako koza na typické naši lokálce, tak moc nechápu to přirovnání.
To těžko když Regiosprinter má pod krajními články jednonáprovový podvozek.
Vůbec nevíte o čem píšete, doporučuji si nastudovat techniku daných vozidel.
No je vidět že budeš odborník. Plácáš nesmysly hochu
RegioSprinter byl vyvinut na krátké vzdálenost, čemuž odpovídá i řešení interiéru. A ne na trasy v délce přes 90 km, jak je tomu v jižních Čechách.
Ono to začalo po vyrobení jezdit i mimo jiné trasu Zwickau Zentrum – Sokolov (něco až do Varů), což není o moc kratší trasa (byť je pravda že v jižních Čechách lidi spíš jezdí delší úseky).
Raději používejte Regioshuttle a Regiosprinter. Zkratky RS1 se v literatuře objevují pro oboje. Původně Desiro bylo označeno jako Regiosprinter2, jsou nástupce toho co označujete RegioSprinter. A Regioshuttle RS1 za Adtrans bylo zase označení základního (nejkratšího) modelu v rámci celé produktové řady.
Od experimentu Regionova určitě pokrok…
To nebyl experiment, to byla dvousekusová řada. Bohužel.
Pro záchranu lokálek, na rozdíl od kufru, docela dobrá.
S tím bych byl opatrný. Co jsou ty lokálky a co znamená zachraňovat? Regíny se spíš dostaly především na lehce významnější tratě, často s rychlostmi i přes 80 km/h, a tam bych řekl že by se lépe uplatnilo vozidlo co má všechny nástupy nízkopodlažní a rozumně vyjede kopec.
Paranoia nadále přetrvává
Vzhledem k tomu, že Jihočeský kraj uzavřel dodatek s ČD do konce roku 2033 bez soutěže, s tím že nasadí další nové jednotky (regiopantery na lipence), tak bude zajímavé, jak dopadne ci dopadlo jednání s GWTR.
Problém může být v tom, že na trati České Budějovice – Český Krumlov – Nové Údolí by mohlo být povinné ETCS od roku 2030, takže by se to muselo zohlednit do smlouvy.
To budou muset stejně řešit, protože GWTR má smlouvu do konce 2032.
ETCS je na většině tratí vypnuté a kdo ví co do té doby s tímto předraženým experimentem bude.
Na většině tratí je vypnuté ? To by stálo za upřesnění, myslím že si rádi počteme kde teda a co je ta “ většina tratí“ ? Aneb když o tom někdo čte akorát tak někde na šotofóru a v reálu o tom neví zhola nic…
Sám víš, jakej to je průser
Zajímalo by mne, jak se ve Volarech v nadcházejícím GVD vyřeší nasazování vozidel, poté, co se stávající RS1 přesunou do Klatov. Z provozních vozidel je tam k dispozici 9x ř. 818, 2x až 4x 845, 2x – 3x ř. 816, 1x 810, 1x 814/914.
Jezdi tři trasy a na každou potřebuje tři jednotky. Takže řady 818, 845 a 814 pokryjí potřebu vcelku v pohodě včetně záloh. 816 jsou používané spíše v létě, když nimi je zařazen cyklovůz, nebo jako náhrady, kdyby se zpozdili opravy jednotek a nastali mimořádné situace.
Na trati 197 je ve stávajícím GVD potřeba 5x ř. 818 v pracovní dny a 4x ř. o víkendech a svátcích h.
Taky jezdí 816 minimálně jeden turnus denně.
Myslel jsem, že už od prosince 2023 budou ve Volarech RS1 jezdit, ale to by musely být ty další RS1 zakoupeny o něco dříve.
A myslím, že cestujícím, kteří se v posledním roce na Šumavě setkávali s RS1, se zpět do RegioSprinterů chtít nebude.
Takže GWTR také na dobro vyrazuje 810tky?
Kolik vozů 810 je v GWTR?
Na Šumavě jedna
Jedná se o 810.492.
Děkujeme! A kolik 816 má GWTR? Nejsou to jen přestavěné 810?
Ano, řada 816 je přestavěná 810.
GWTR jich má 4, jednu v Karlovarském kraji (002), jednu v Moravskoslezském kraji (816.002) a dvě na Šumavě (816.003 a 816.004).
Co s ní dělají v MSK?
Jezdí. To je otázka..
jezdí Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem
Tohle měl objednat Jeřábek na U6+U11 a ne ty lounské krámy (RS1), které tam mají ČD. Chybějící WC pro vozíčkáře v nízkopodlazním vlaku je prostě špatně. O stylu (a kvalitě) provedení bohemizace nemluvě.
Ať se GWTR provoz s 841 daří! Za mě správný krok A stroje využití určitě najdou.
Uplatnění najdou hned, když by vyházely ty smradlavé, nevětratratelné šroty 654, které brázdí lokálky. Cokoliv je lepší, než 654.
Pokud si vzpomínám, předpokládalo se o nasazení těch RS1 v jižních Čechách, konkrétně na trati České Budějovice – Černý Kříž – Nové Údolí / Volary.
Záleží zda to kraj zaplatí
Původně se psalo o tom, že by jich ve Volarech mělo být nasazeno až 8. Ovšem pokud by se jednalo o poloviční počet, tak by to kraj snad zaplatit mohl.
Především trať do Českých Budějovic s jízdní dobou přes 2 hodiny je pro RegioSprintery ř. 818 (původně 654) nepříliš vhodná.
Zajímavé je, že nevíme, jestli se už dohodli, když o tom měli jednat už začátkem léta 2023.
Tak to je věc vedení a kraje , do toho nevidím . Každopádně když už je máme tak určitě uplatnění najdou ale vzhledem k výlukám co nás čekají příští rok ,,( Strakonická zavřená na dva a pul měsíce atd ) a k reko co je čeká budou nasazeny spíš koncem příštího roku a kde to se necháme překvapit .
V článku stojí, že jich právě koupili dalších 6, z toho 2 jsou určeny pro Plzeňský kraj. Může se stát, že budou nasazeny v jiném působišti, než jihočeská Šumava?
Já doufám, že budou nasazeny i dříve.
Teoreticky je možná i situace, že zatímco vybrané vozy podstupují modernizaci, tak část může provizorně jezdit ve stávajícím provedení a půjde na modernizaci v okamžiku, kdy bude zmodernizována první část. Záleží na tom, jak dlouho bude modernizace probíhat.
To, že se nestihlo nasazení těch 4 ze 6 nově zakoupených hned od prosince 2023, je tím, že jejich nákup probíhá se zpožděním teprve v těchto dnech.
A budou ještě nějaké výluky i na trati České Budějovice – Černý Kříž?
Předpokládalo, ale má to dražší vlakokilometr než vysoutěžili…
To by se dalo říct i o ř. 845.
Bylo to vysoutěženo primárně pro RegioSprintery, s ř. 845 se ani nepočítalo. Ale stačilo pár týdnů provozu a ještě před koncem roku 2017 již řada 845 na budějovické trati zasáhla do provozu.
Náhodou až na tu nedostatečnou ventilaci v létě, a nevytopitelnost v zimě a chybějící odkládací prostory a …. no dobře není to taková paráda, ale zase oproti regíně to, co se týče výkonu, pořád působí jako formule 1 😀
Ve fotogalerii vidím vozidlo, kam můžete odložit tak 20-30 bicyků a do police nad sedadly asi 50 kufrů.
Dokonce tam máte i stolečky, kam si můžete odložit plechovku moku zn. Zubr.
To že to je formule, oproti 814, to ano. Ale k čemu je to na trati, kde se jezdí 30-60 dobrý – k ničemu. To už je důležitější to pohodlí a to bohužel i ta 814 oproti 654 nabízí.
Tam ke to naopak sakra důležité, jestli mam na trati tolik propadů rychlosti a musím neustále brzdit a zrychlovat, potřebuji svižné vozidlo.
To ano, ale to zrovna tady moc není a na těch 50 se i 814 rozjede docela v pohodě.
No a navíc to pohodlí pro cestující….
Jezdím jimi léta v Bavorsku na Waldbahnu po Šumavě a NIKDY mi v nich zima nebyla.
To je jednoduché: Někdo je zvyklý na 25 ˚C přetopeno. Je tam 21 ˚C a tím pádem topení nefunguje. Venku 10 nad nulou…
Tak topit jak 810 to nebude. Buď naplno nebo vůbec 😄.. ach ty studentská léta na české železnici..
A ty zafuněný okýnka na šukafonu takhle v zimě… musím zase do Litně někdy…