Cestovní ruch Železnice Zprávy

GW Train vyrazil na Šumavu. Krigar: Jednáme o půjčovnách kol i historických vlacích

První spoj GW Trainu před startem z ČB do Nového Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
První spoj GW Trainu před startem z ČB do Nového Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Po osmé hodině ranní vyrazil dnes první motorový vlak společnosti GW Train Regio z Českých Budějovic do šumavského Nového Údolí. Ačkoliv start nebyl spojen s žádnou ceremonií, dvě spojené jednotky byly solidně zaplněny, mezi cestujícími byla řada turistů, zvědavců i šéf mateřského Jihotransu Robert Krigar. Ten mířil do Volar, kde firma připravuje zázemí pro vlaky i zaměstnance.

Další vlak po desáté hodině už zajišťovala pouze jediná jednotka, z Budějovic plně obsazená, od Krumlova téměř prázdná. Do terénu vyrazili i kontroloři krajské organizace Jikord. Podle jejího šéfa Jiřího Borovky GW Train dneškem převzal zhruba 20 procent výkonů na jihočeské železnici v závazku kraje. Jízdní řád oproti minulému období na Šumavě prořídl, což je podle Borovky dáno nastavením desetileté smlouvy s ČD. Po roce 2019 by se měl nicméně znovu zahustit.

Podrobnější reportáž přineseme v pondělí ráno.

Krigar: Jednáme o půjčovnách kol i historických vlacích

Nabídnete nějaké dodatečné služby, například půjčovny kol nebo turistické autobusy, které České dráhy zrušily?

Pokud jde o půjčovny kol, tak se aktuálně snažíme jednat s místními podnikateli, kteří jsou na to už částečně zavedení. Předpokládáme tedy, že takovou službu budeme nabízet, dnes to ale ještě nemohu na sto procent říci. A pokud jde o autobusy, tak předpokládám, že v naší režii bude spojení na Třístoličník.

Diskutovanou věcí je samotná přeprava kol. Zvládnete letní nápor?

Podle smlouvy mají jezdit v létě dvě jednotky, které mají uvézt 36 kol. Nicméně předpokládáme, že jeden dva vleky pojedou mezi, takže kapacita by měla být někde kolem sto kol.

Jak budete řešit údržbu?

Údržbu máme vyřešenou v depu ve Volarech, které máme od dnešního dne pronajaté. Bude tam deset zaměstnanců, kteří se budou o vlaky starat.

Padá tedy varianta, že byste soupravy vozili do areálu Jihotransu v Pekárenské ulici na kamionech?

To byla jedna z mnoha úvah, kterou jsme se zabývali na úplném začátku, kdy nebylo jisté, že se nám podaří získat pronájem ve Volarech. Tím, že jsme si pronajali depo, tak tato možnost samozřejmě padla.

S odchodem Českých drah skončily na Šumavě i historické vlaky. Uvažujete o tom, že byste měli také nějakou nostalgickou akci?

Uvažujeme, ale dnes je předčasné o tom mluvit. Uvidíme, jak se vše rozjede a jestli nalezneme partnera, který bude ochotný s námi do toho jít.

Strojvedoucí už jsou všichni zaučení?

Ano, dá se říci, že máme plný stav s tím, že máme půjčených pět externistů. To je na přechodnou dobu, další strojvedoucí si právě dodělali kurz.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří Červený
Host
Jiří Červený

Soupravy GW train mě velmi zklamaly. Vržou, skřípou ale hlavně hodně drncají. Cesta na delší vzdálenost nebude vůbec komfortní. Jsou to spíše tramvaje na kratší vzdálenosti. Navíc osekali slevy pro důchodce až od 65 let a vůbec neposkytují slevu pro indvalidy ve třetím stupni. Nevím proč je socan Zimola v kraji vůbec prosadil (jen tuším).

Ota Žurek
Host
Ota Žurek

Uznava GW TRAIN Slevy in 50 ?&

Jan Sůra
Admin

Ne.

Hans
Host
Hans

GW Train vyrazil na Šumavu. Krigar: Jednáme o půjčovnách kol i historických vlacích. Ale to bude stát spoustu peněz, naštěstí to nějak kamarádi z kraje zatáhnou. A když to pude dobře i něco navíc přihodí. A vy budete rádi. A kdo nebude rád dostane přes hubu a pak bude muset bejt rád 😀
Já myslel že nápad vozit ty motoráky na údržbu na kamionech byl vitp nebo šotofantasmagorie žáka z 6. třídy ZŠ a oni to myslelli fakt vážně! LOL jako 😀 Možná by bylo fajn to tam vozit tankovat naftu, Jihotrans tam má přece pumpu 😀

KOMCEN
Host
KOMCEN

Co wi-fi?

Jiří Červený
Host
Jiří Červený

Fungovalo

D-Fens
Host
D-Fens

Konečně se svezu vlakem. Do pleček, kterými nás vozila komunistická socka bych nikdy nevlezl. Stačila jedna cesta expresem do Prahy na to, abych na vlak dlouho zapomněl.

Marpav
Host
Marpav

Prej vlakem :-))) Spíš motorovou tramvají. Hezky si to užijte.

Roman Srp
Host
Roman Srp

Řekl a nastoupil do trojkovýho Superba že.. 😉

Asdf
Host
Asdf

Pořád lepší motorová tramvaj na úrovni 21. století než obstarožní kraksna 810 komfortem na úrovni 70. let.

Hans
Host
Hans

DFens – Stejně nevlezeš ani sem a pojdeš akorát autem ty tlučhubácká kapitalistická ulhaná socko

Jan
Host
Jan

Chah, no užíte si regiosprinter. A uvidíme v jakém stavu bude na konci kontraktu kolem roku 2032. Kdy do něj pravděpodobně moc investováno nebude a půjde pak možná rovnou do šrotu.

Jiří Červený
Host
Jiří Červený

Vždyť je to kodrcavá tramvaj.. Hrůza. Nátěr kvalitu jízdy nezaručí.

Jiří Červený
Host
Jiří Červený

A v ústavu vás pouští na cesty samotné nebo s doprovodem?