GW Train vyrazil na Šumavu. Krigar: Jednáme o půjčovnách kol i historických vlacích

První spoj GW Trainu před startem z ČB do Nového Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPrvní spoj GW Trainu před startem z ČB do Nového Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Po osmé hodině ranní vyrazil dnes první motorový vlak společnosti GW Train Regio z Českých Budějovic do šumavského Nového Údolí.

Po osmé hodině ranní vyrazil dnes první motorový vlak společnosti GW Train Regio z Českých Budějovic do šumavského Nového Údolí. Ačkoliv start nebyl spojen s žádnou ceremonií, dvě spojené jednotky byly solidně zaplněny, mezi cestujícími byla řada turistů, zvědavců i šéf mateřského Jihotransu Robert Krigar. Ten mířil do Volar, kde firma připravuje zázemí pro vlaky i zaměstnance.

Další vlak po desáté hodině už zajišťovala pouze jediná jednotka, z Budějovic plně obsazená, od Krumlova téměř prázdná. Do terénu vyrazili i kontroloři krajské organizace Jikord. Podle jejího šéfa Jiřího Borovky GW Train dneškem převzal zhruba 20 procent výkonů na jihočeské železnici v závazku kraje. Jízdní řád oproti minulému období na Šumavě prořídl, což je podle Borovky dáno nastavením desetileté smlouvy s ČD. Po roce 2019 by se měl nicméně znovu zahustit.

Podrobnější reportáž přineseme v pondělí ráno.

Krigar: Jednáme o půjčovnách kol i historických vlacích

Nabídnete nějaké dodatečné služby, například půjčovny kol nebo turistické autobusy, které České dráhy zrušily?

Pokud jde o půjčovny kol, tak se aktuálně snažíme jednat s místními podnikateli, kteří jsou na to už částečně zavedení. Předpokládáme tedy, že takovou službu budeme nabízet, dnes to ale ještě nemohu na sto procent říci. A pokud jde o autobusy, tak předpokládám, že v naší režii bude spojení na Třístoličník.

Diskutovanou věcí je samotná přeprava kol. Zvládnete letní nápor?

Podle smlouvy mají jezdit v létě dvě jednotky, které mají uvézt 36 kol. Nicméně předpokládáme, že jeden dva vleky pojedou mezi, takže kapacita by měla být někde kolem sto kol.

Jak budete řešit údržbu?

Údržbu máme vyřešenou v depu ve Volarech, které máme od dnešního dne pronajaté. Bude tam deset zaměstnanců, kteří se budou o vlaky starat.

Padá tedy varianta, že byste soupravy vozili do areálu Jihotransu v Pekárenské ulici na kamionech?

To byla jedna z mnoha úvah, kterou jsme se zabývali na úplném začátku, kdy nebylo jisté, že se nám podaří získat pronájem ve Volarech. Tím, že jsme si pronajali depo, tak tato možnost samozřejmě padla.

S odchodem Českých drah skončily na Šumavě i historické vlaky. Uvažujete o tom, že byste měli také nějakou nostalgickou akci?

Uvažujeme, ale dnes je předčasné o tom mluvit. Uvidíme, jak se vše rozjede a jestli nalezneme partnera, který bude ochotný s námi do toho jít.

Strojvedoucí už jsou všichni zaučení?

Ano, dá se říci, že máme plný stav s tím, že máme půjčených pět externistů. To je na přechodnou dobu, další strojvedoucí si právě dodělali kurz.

Nádraží České Budějovice.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářGW Train a Jihotrans, aneb vlaky a autobusy pod jednou střechou.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStrojvedoucí, ilustrační foto.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZ Českých Budějovic na Šumavu by měla častěji jezdit souprava dvou spojených jednotek GW Trainu.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPrvní spoj GW Trainu před startem z ČB do Nového Údolí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPrvní spoj GW Trainu před startem z ČB do Nového Údolí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVelký motor 842 v Českých Budějovicích.
Autor: Zdopravy.cz
Tagy GW Train Jihočeský Krigar Šumava
14 komentářů