Glosa: Případnou akvizici Leo Expressu budou muset dráhy podrobně zdůvodnit

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LEJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LE

V poslední době se po troškách objevují zprávy o možné akvizici Leo Expressu Českými drahami. Podle ministra dopravy Karla Havlíčka

V poslední době se po troškách objevují zprávy o možné akvizici Leo Expressu Českými drahami. Podle ministra dopravy Karla Havlíčka k jednání vyzval dráhy na začátku krize Leo Express, který je – jak dodal ministr – seriozní rodinnou firmou hodnou respektu.

Leo Express si rozhodně nezaslouží posměch či dokonce nenávist, která se občas objevuje i v diskusích na tomto webu. Leoš Novotný ml. mohl rodinné peníze prohýřit nebo investovat jinam. Místo toho se pustil do složitého železničního podnikání, koupil nové vlaky a zahustil konkurenci na českých kolejích. Co na tom, že  pro vzdálené vize se možná zapomínalo na vydělávání peněz. Odvaha vedení Leo Expressu nechyběla.

Zásadní otázkou dneška ale je, co může Leo Express nabídnout Českým drahám. Na první pohled toho moc není. Leo Express je dnes hlavně personální agenturou a nenabízí nic, co by si České dráhy nemohly zařídit bez akvizice. Nemá vlaky, ani zajímavé veřejné smlouvy a soubory. Případná akvizice bude muset být řádně vyargumentována a nikoliv učiněna potají, jako tomu bylo nedávno s firmou UniControls-Tramex. Už proto, že akcionáři Českých drah jsou občané tohoto státu.

Jan Sůra, Jan Šindelář

Tagy České dráhy glosa LEO Express
91 komentářů