Glosa: Případnou akvizici Leo Expressu budou muset dráhy podrobně zdůvodnit
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LE
V poslední době se po troškách objevují zprávy o možné akvizici Leo Expressu Českými drahami. Podle ministra dopravy Karla Havlíčka
„Leoš Novotný ml. mohl rodinné peníze prohýřit nebo investovat jinam. “
proč mluvíte v podmiňovacím způsobu ? Vždyť on je prohýřil …
Tak další otřesný zážitek s ČD, holt mnoho lidí nedokáže pochopit, že to, s čím jezdí v okolí Prahy, opravdu není standard české železnice. Zcela plánované obsazování trati na Slovensko čím dál větším šrotem, mnoho týdnů nefungující wifi v 1. třídě Ex Ostravan, no to prej Telematika, už se to prej řeší, všude špína a smrad, koberec nečištěn ani neluxován alespoň rok, bez klimatizace, pokud je, tak je nastavena tak, aby vlastně nejela, holt je to drahý, no, Leo má svoje mouchy, ale na to, že startoval z nulové pozice, tak klobouk dolů. A alespoň dotáhl na českou železnici skutečně… Číst vice »
Milý anonyme zřejmě jezdíš na úplně jiné železnici než já :-). A co se nových vlaku týká? Tak pendolino, railjet, panter, Stadler, Shark to podle tebe nejsou nová vozidla? Když nepočítám LE, ta ČD je jedinný dopravce, který ta nová vozidla nasadil. Jsi opravdu ale opravdu mimo. A nebýt soukromníků, kteří na tom dovážení šrotů postavili své podnikání mohli jsme dnes být na tom ještě lépe.
Chodící nespokojenec tělem i duší. Jezdím hodně vlakem. V okolí Prahy a nejen zde se kvalita hodně zlepšila, co se týče vlaků, věku, vybavení, personálu, zabezpečení a stále se zelepšuje. Nepíšu, že je vše dokonalé. Jestli chceme, aby vše nejen na železnici bylo vymazlené, je třeba vše řádně zapaplatit a nechat všemu čas. Vy pane Anonyme si představujete vše jednoduše a kriticky. Jezdětě autem a udržejte si své auto dle vašeho uvážení, jestli nějaké máte. No spíše radši zůstaňte doma, nepište, ať nerozšiřujete jedy do okolí. Vše potřebuje čas i železnice, ať už jde o vývoj, opravu, údržbu,… toto vše… Číst vice »
Tak nám tady Anonyme zkus přiblížit, kde se s takovými hrubými nedostatky pravidelně setkáváš. Určitě nám prozradíš dny a čísla vlaků. A co se týče personálu, dovoluji si tě upozornit, že i ty jednoho dne zestárneš a budeš škaredý a pomalý. Holt u ČD jezdí průvodčí, kteří tam pracují delší dobu, takže pokud chceš sexy obsluhu, tak si do vlaku kup porno časopis a máš po problému.
No a nebo si porno může pustit přes WiFi, jenže to možná napadlo i ostatní cestující 🤣
Těžko vysvětlit, proč není WiFi, když není signál…,🤣
Dovolím si fantazírovat – ČD koupí LE, čínský vlak bude schválený, PPF prodá Škodovku výrobci těchto vlaků a Škoda zaplaví Evropu těmito vlaky. Anebo PPF koupí LE a Škoda bude vyrábět čínské vlaky v licenci pro LE.
No, asi nic z toho se nestane, pouhá fantazie:-)
Ale proč ne, já bych to dokázal pochopit. Miloš by ho určitě obejmul kolem ramen, Tvrdík by vytvořil kolem slávistického hřiště jezdecký okruh, možná občas i parkur na hlavní hrací ploše. Nevím, jestli by ale chtěl takhle podnikat, i když si iluze nedělám.
LE jako firma, ktera je hodna rspektu a nezaslouzi posmech? Pokud bych ja v praci predvadel to, co oni, asi bych tam dloujo nezustal. Za takove boty bych sel jeste ve zkusebni dobe. Pro amatery neni na zeleznici misto. Meli si vzit lehci sousto, nejakou malou trat, kde by si principy fungovani a provozovnai drazni doprvy vyzkouseli. A ne hned prekazet na koridoru.
Jakou lehčí trať si mohli v ČR vzít na komerční dálkový provoz?
Na začátek by mohli být trochu skromnejsi. Proc hned dalkovy provoz?
Takže které tratě pro komerční provoz tedy měli provozovat pro rok 2012, kdy Leo express zahájil činnost?
Třeba Brno Ostrava, Praha Plzeň, Praha Ústí n.L., a pod.
Baví mě konfrontace, takže prosím mínusáky, ať podají argumenty, jinak ať táhnou.
Mě zase lezou na nervy diskutující, kteří neznají základy češtiny. Ti by také táhnou a vrátit se až absolvují znovu sedmou třídu základní školy. Vagón se píše s čárkou nad ó.
Nemusí to tak být. Obě varianty jsou pravopisně dobře.
Nebudu se tu rozepisovat, ale je to správně, dokonce jsem studoval češtinu i na vysoké škole.
A diskutující out of topic no comment 🙂
A maličkost: První slovo vašeho příspěvku je špatně.
Přesně tak, vážení pánové. Podrobné zdůvodnění akvizice může znamenat jediné – zakoupení času v grafikonu, který dosud drží LE. Nezkoumal jsem bilance a strukturu majetku LE ani jejich CF, takže pokud nevlastní „ani vagon“, může jít o potenciální poptávku z výhodné pozice vůči dodavateli, která přišel o zákazníka a potřebuje rychle CF, takže umí i zajímavé slevy. A pak ty čínské soupravy čekající na certifikaci… ČD může jít několika zajímavými cestami z hlediska spolupráce třeba se ŠT okořeněné různou technikou ke studiu a vylepšení. Synergií lze najít spoustu, jen chtít a vědět…
Čína se potřebuje dostat na Evropský kolejový trh. LE ztrácí kondici, tak hradní skupinka zatlačila a odnesou to ČD. Koupě LE není dobrá. Nic zvláštního LE nepřinesl na železnici. Jela jsem s tím jen jednou a stačilo mi to, kdysi. Nebím, jak nyní ale není mít příjemné za sebou hluk z kávovaru. Takový pojízdní kafé bar 🙂 Ale vlak je jinak pěkný (nemyslím tím čínský bambus). A jejich tučné jízdenky 🙂 Nebudu dál rozvádět své názory, tak to napíšu takhle. Každý dopravce má své plusy a minusy a konkurence nefunguje a nikdy fungovat nebude. Současný stav je pokřivená konkurence a… Číst vice »
Čínské jednotky dosud nejsou certifikované a jejich vlastníka neznám, pokud je LE jen partou bílých límečků, tak je otázka, co mají v majetku a co nakupují jako službu.
to byla myslenka dne. pere fouras muze jit do duchodu, vez a premejsleni prebira veronika…
https://bit.ly/2SU1UEL
Pevně věřím, že Leo Express zůstane a bude nadále rozvíjet svoje služby a spoje nejenom u nás – ale i v zahraničí… A zároveň mě dlouhodobě štve, že se tu spousta jedinců co doposud v životě nic nedokázala a evidentně do konce života nedokážou a mají evidentně vysoko do žlabu dlouhodobě do Leo Expressu a jeho majitele Leoše Novotného navážejí.. Nejprve bych jim doporučil si rozjet svojí firmu v jakémkoliv oboru, udržet jí a úspěšně řídit… namísto toho být jenom zaměstnanec státního moloch, mít mizernou pracovní morálku a každej měsíc „čekat s nataženou pazourou..“ – a pak tady na webu… Číst vice »
Pro – Honza, mluvit o někom, koho neznám, je nebetyčná hloupost, to jen tak na okraj… Ano, jsem ten, který Lea a nejen jeho, kritizuje, a co?? Je to holá a čistá pravda. Je drzost, jako KOMERČNÍ SUBJEKT, si říkat o peníze státu v jakékoliv podobě. Buďto umím, a funguji, a nebo, to nedávám, a končím, tak to je, milý Honzo. Jinak, pracuji a při té své práci, plnohodnotně Podnikám, a mé firmě, se daří.Faktury od dodavatelů služeb hradím v sjednaném termínu a NEMÁM NIC PO DATU SPLATNOSTI, A NEŘVU, ŽE CHCI POMOCI. Takže, s Leošem, jsem na té stejné… Číst vice »
Perfwktni shrnuti.
Milý Honzo z těch tří věci o kterých píšeš se Leošovi povedlo jen to, že tu firmu rozjel. Řídí ji totálně špatně a proto ji ani neudrží. Na hraně se pohyboval už před koronakrizi, to přiznal on sám a krize to jen dokončila. Slyšel jsem od kolegů kteří k němu šli i to jaké má jednání se zaměstnanci. Je to dobře že pravděpodobně skončí. Asi tě to hodně štve, ale to neznamená že můžeš urážet spousty poctivě pracujících lidí, kteří do práce dávají co mohou a dělají ji stokrát lépe než Leoš řídí firmu.
Pečlivý pozorovatel – ano jednání a styl komunikace je v privátních firmách výrazně jiný než ve státním – já jsem odchovanec nadnárodních firem a jedem můj rodinný příslušník je odchovanec státního aparátu. V korporacích panuje polovojenský řád – odtud styl komunikace a jednání se zaměstnanci – řád, poslušnost, respekt velký důraz na výsledky a efektivitu, produktivitu práce, zlepšování, růst, plus efektivitu vynaložených peněz, prezentace práce, soutěžní prostředí pokud jsou zaměstnanci rozděleni na týmy.. státní moloch podle denodenní zkušenosti rodinného příslušníka – nikdo se opravdu nepředře – není ani na čem se předřít a to dokonce ani v zimní „sezoně“ natožpak… Číst vice »
Podle toho co píšeš to vypadá že tomu svému rodinnému příslušníkovi pracujícímu v molochovi tak trochu závidíš. Honzíku když jsi tak vyčerpaný z nadnárodní korporace přijď k nám do molocha rádi tě uvítáme.
Já myslím, že si to jen vymyslel. Chtěl bych dneska vidět, kde choděj zaměstnanci po obědě spát, nepracuje se dopoledne ani odpoledne. Takovou flákárnu nemaj ani v parlamentu.
hmm, taky bych chtěl takovou práci … , kde to je a berou ??
mít mizernou pracovní morálku a každej měsíc „čekat s nataženou pazourou.. A jaká je morálka LE čakať s nataženou pazurou na príspevok od štátu na umelo predražené študentské jízdné? To je panečku podnikání…
Tak jsem si přečetl komentáře. Pro většinu autorů je zjevně nedosažitelnou metou Petr r…, neboť bláboly většiny místních „odborníků“ nemají jeho nenapodobitelný odpich. Snažte se víc!
P. S. : K věci. V tomto státě momentálně fakticky rozhodují pouze dva lidé a jestli ČD něco koupí nebo ne je pouze a výhradně politická záležitost, mající oporu jen v aktuálním přání těch dvou. Vivat 34%.
Nejvyšší hodnotu by šlo získat od nějakého potenciálního nového vstupujícího na trh s ambicemi i na trhy SK/PL, ostatně na podobné zájemce byly veškeré kamuflážní aktivity LE v posledním období zaměřeny.
Prodej ČD znamená, že žádná podobná kavka se nenašla a prodá se to za mnohem nižší hodnotu – z pohledu ČD jsou na LE cenné ty jednotky, možná lidi z provozu a tím asi končíme. Německá licence je ČD k prdu, je mnohem lepší jistý byznys s vlaky na klíč pro DB než si honit triko v tendrech (což neumí ani v ČR, natož v NDR…).
nemají jeho nenapodobitelný odpich.
Zato vy ano.
Jo, jo. Petr r. byl klasa. Toho je fakt škoda. 😉
Máte pravdu v tom, že ČD je jediný fakticný národní dopravce a jako takový má přirozeně odpovědnost (i jistě ve Vašich očích) za většinu železniční dopravy u nás. Proto nejen může, ale je to i jeho v jistém smyslu povinností, hledat synergie nákupem jiné společnosti, části jejích aktiv, vzájemně výhodných služeb a vůbec vše to, co dělá každá, i méně odpovědná a zcela soukromá korporace. A že má podporu v řízení státu? No, rozhlédněte se do světa a přemýšlejte. A propos, brzdit zánik dokáže kdekdo, ale naplánovat a provést veřejně prospěšné změny dokáže jen pár vědomých, mravných a odpovědných multidisciplinaristů.
Chcete říct, že když stát přestane platit ZDO, ČD stále budou zodpovědné a zajišťovat obslužnost? A nebo si pletete odpvědnost státu a službu poskytovanou dopravcem za peníze státu?
je nacase rozcisnout inflaci narodnich dopravcu oznacenim „fakticky narodni dopravce“
A nestačilo by prostě zase zkusti tu fintu s vynásobením cen 10x? Však studenti jak se rozjedou, tak budou stejně jezdit zadarmo, no ne? S vládou si akorát domluví zrušení toho zastropování a jsou za vodou.
Se vší úctou k autorům – tenhle článek je zbytečný, přidaná hodnota nula. Někdo si to objednal?
Taky to na mě tak působilo.
Já si to pro změnu myslím o vašem příspěvku.
Zkuste si ten článek několikrát po sobě přečíst, pokud vám informační obsah k vědomí nedospěl.
Pane Sůro zeptám se a vy se cítíte být akcionářem ČD? Že jako správný akcionář by jste se měl co nejvíce snažit aby ten i Váš podnik na tom byl co nejlépe. Dle vašich článků mi to připadá, že děláte pravý opak.
Zkuste se držet faktů, ne pocitů.
No on se „Pečlivý pozorovatel“ drží faktů. Dovolím si citovat z článku: „Už proto, že akcionáři Českých drah jsou občané tohoto státu“. Pak jste akcionářem, dle svých vlastních slov, i vy sám. Ledaže by jste nebyl občanem České republiky.
Já myslím, že šlo o tu druhou část výroku. Nejsem si vědom, že by Jan Sůra dělal v rámci své novinářské práce něco proti ČD. Zdopravy beru za hodně nadprůměrně objektivní a seriózní médium, díky za něj!
Nemá smysl odpovídat na první dotaz, když na něj odpovídáme přímo v textu.
To, že nechápete, není problém autorů článku. I já jsem vlastně „akcionář“ ČD a vy také, jen netušíte, proč.
Pečlivý pozorovatel operuje s poznanými fakty, vy jen s pocity a dojmy. V takovém případě je méně více.
Ale vy ani já nejsme akcionářem ČD. Nebo snad můžeme na dozorčí radu a grilovat vedení? Nebo dokonce do správní rady?
A i kdybychom byli, tak správný akcionář nenechá na firmě nit suchou, protože chceme co? Chceme profit! Chceme zhodnocení. To je akcionář. Žádný obdiv k modré mašince, pěkně práskat bičem a držet pod krkem, protože vy chcte výkony a neztracet vložené hodnoty. Což u státních akciovek nefunguje, protože vložené hodnoty nejsou těch co je tam vložili.
Hmm, tak tohle byl úlet. Pan Sůra fakt modrým nefandí ….
Leoexpres je jak vajíčko bez obsahu…licenci v DE už má i Cargo a strojvedoucí můžou přejit k ČD i bez akvizice. No a ty čínské vlaky je otázka na prezidenta/premiéra.
Prezident/premiér je certifikační autorita?
Tak možná na to jsou v CRRC z lidové Číny zvyklí a jsou přesvědčeni, že to tak musí fungovat všude.
Strana rozhodne, že vlak musí být schválen k danému výročí, příslušný úřad to dostane jako stranický úkol a vlak bude hotový jak most ve filmu Bílá paní…
No jestli nebudou potřebovat státní pomoc i ČD, jak to tak sleduju po Evropě u dopravních mamutů.
Položme si jednoduchou otázku, co se stane, když ČD Leoše (na pokyn či alespoň se souhlasem AB) prostě koupí a nic vyargumentovávat nebudou. Podle mě vůbec, ale vůbec nic, kromě nás postižených to drtivou většinu lidí nejspíš nebude vůbec zajímat. Takže ono kategorické „bude muset“ nemá žádnou váhu a stačilo vyjádřit přání, že by to měly zdůvodnit.
Proč ten defétismus? Vy byste zůstal zalezlý, kdyby to bylo opět pokoutně? Víte, světla ramp přísluší nikoli celebritám ale všem aktivitám lidí s veřejným efektem nebo s veřenými (ko)efekty soukromých aktivit. Prozatím je většina jednání pod rouškou tmy a důležitá jednání a rozhodnutí jsou mimo pozornost médií, a to je zásadní chyba současné vládní party. Ať se pak nediví, že ji má kdekdo více či méně v zubech (většina jako já jen méně)…
Pro nákup:
1) licence v zahraničí, provoz v německu (Ale pod značkou flixtrain)
2) strojvedoucí a palubní personál
Proti nákupu:
1) neutěšená finanční situace
2) prakticky bez majetku (vlaky leasing, autobusy zpravidla dopravců jezdící pod značkou LE.
Neurčité:
1) stav schvalování čínských jednotek a předpoklad jejich schválení (čas, realita).
2) přínos pro ČD (Například zda-li bude MD tolerovat ČD provoz nedotovanych vlaků na trati Praha – Staré město, když MD objednává rychlíky do Luhačovic)
3) v případě využití licenci v německu a polsku stav spolupráce následně u mezinárodních linek s PKP a DB.
Pro a proti souhlasím.
Neurčité:
2) Předpokládám, že pokud k nákupu skutečně dojde, tak bude komerční linka do St. Města zrušena.
3) ČD musí také trpět Arrivu, tak nevím, proč by tomu nemělo být i opačně.
D.S.: měl jsem na mysli spolupráci na trase Praha – Berlín Hamburk, když si Český úsek mohou jezdit DB ve spolupráci s Arrivou či Regiojetem, pokud na této lince má DB zvlášt větší zájem, většina trasy vede přes německém území. Na druhou stranu by to pak mohli ČD jezdit na vlastní licenci.
K podrobnějšímu zkoumání by byla ta „ramcovka“ s CRRC, pokud existuje nějaká pobídka schválit Siriuse ze strany Číňanů tak by se to mohlo tvářit jako dobrej „Kauf“ ale nikdo z nás netuší jak to vlastně je. Předpoklad toho že ty soupravy budou za cenu dopravy a schválení v EU může kdekomu ležet v žaludku. Ale jen čas ukáže jak to vlastně je. Kdyby šlo o papíry pro okolní státy určitě by se našla levnější akvizice než stamilionova černá díra jménem LE.
LE to hravě zvládne, v Německu už jezdí, tak může koupit právě se potápějící DB 😀😀😀.
Leo může ČD bohužel nabídnout čínské vlaky.
Nesouhlasím. Takovou soft nenávist má u mě především za zneužívání dotací a plevelení gvd. Pro posměch mám hromadu důvodů, spojené s honbou za penězi, na které se podle článku zapomínalo.
Vy máte starosti…
Přání otcem myšlenky? 😀 Byť souhlasím, že nakládání s financemi poplatníků by mělo být vždy řádně odůvodněno, není mi úplně jasný význam tohoto článku. Jak ostatně autoři sami poznamenávají na příkladu Tramexu, ČD zjevně nic zdůvodňovat nemusí. Resp. nějaké marketingové prohlášení by nepochybně přišlo, ale myslím, že zveřejnění nějaké ekonomické analýzy například nehrozí.
Další, co nepochopil psaný text. Autoři článku jemně naznačují, že by se nyní mohlo pokoutní jednání ČD nevyplatit. K placené opozici by pak přibyla i ta neplacná a po jediním národním dopravci (nálepky neuznávám) by se mohla slehnou zem k naší obecné škodě. Pochopte prosím, že nezáleží na vlastnictví, jak ukazuje finanční nemoc LE, ale výhradně na kvalitě a odpovědnosti lidí, co to řídí.
„Nemá vlaky…“. To není pravda, vlaků má denně několik desítek, měsíčně stovky, ročně tisíce.
Pamatuju, jak dříve chtěli koupit vlaky LE s tím, že by je nasadili na linku do Děčína.
Cēterum autem cēnseō Carthāginem esse dēlendam!
Jednoznačně potápějící se firma proč by jí mnely české dráhy koupit? Nenalézáme žádný důvod.
To je článek totálně o hovně…
To je glosa (a je to tam pro jistotu napsáno, hned jako první slovo)
A, čili pro příště glosa = onen pejorativní výraz?
Jestliže LE drží licenci na provozování drážní dopravy v Německu (FlixTrain), tak za mně jakožto „akcionáře“ jsem plně pro jeho odkoupení ČD.
A k čemu je to dobré?
K čemu je dobré mít licenci na provoz osobní železniční dopravy v Německu?
Třeba k tomu aby se mohl držitel takovéto licence účastnit tendrů na zajištění dopravní obslužnosti v DE. A to je z ekonomického profitu jiné kafe. Podívej se například na státního dopravce SNCF. Ve Francii, v době konjunktury prodělává přes milion eur denně. Jediné výdělečné divize jsou ty zahraniční. V Německu například Keolis (osobní doprava) nebo Captrain (nákladní doprava).
A proč by se provozovatel šukafonů. Bautzenů, 460, 560, bymáků a dalších hrůz měl cpát do Německa? Nemá co na práci na domácím trhu?
A proč myslite, že by pro vstup na německý trh nabízel 460 a nesháněl jiná vozidla. Víte, co je to opce?
Ke vstupu ČD na německý trh.
ČD u nás jezdí šrotem a do D by mohlo tak dvacet souprav . Co by tam jako komu dokazovali. Doufám , že to LEO přežije a RerioJet posíli. Nevidím jeden jediný důvod pro koupení lea časem dosti. Leo je projekt a nic nemá. A Sirius je podle mě nezaplacen , tzn stále čínský. Tak ať si ho odvezou . To už raději interpantery a pesy než podporovat komouše.
S tím závěrem nerad, ale souhlasím.
No a? Otázka zněla, k čemu je to dobré?
Tou licencí by tam dokazovali, že jí mají a že by mohli vstoupit a provozovat vlaky na německém trhu.
Zásadní otázkou dneška je, co bude s mým případně neprojetým kreditem, jehož expirace je v r. 2022.
To samé co s voucherama od ČSA, můžete si je vytisknout a použít na WC.
Máte někdo představu kolik by na tom celém Novotný vydělal/prodělal?
Td 18 – Otec mu na to dal 1.mld, cca. před rokem a něco, ji dostal zpět… Co měl, a má za ůvěry, to ví, jen Bůch a budoucí správce Konkurzní podstaty…..
Tvl, Bůch… 😂😂😂😂
Říkal jsem ví Bůh, ne výbuch, popletové popletení ustrašení!