Francouzské státní dráhy chtějí zkoumat levitující vlaky i pro provoz na lokálkách

Koncept Magrail. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: Nevomo

Spolupráce má řešit i zvýšení kapacit pro nákladní dopravu.

Po italských státních drahách získala společnost Nevomo pro spolupráci v projektu takzvaných levitujících vlaků dalšího velkého hráče v oboru. V Paříži podepsalo Nevomo dohodu o spolupráci s francouzskými drahami SNCF.

Podle memoranda o porozumění mají obě strany prozkoumávat možnosti, které by technologie MagRail umožnila v oblasti zvýšení kapacity a efektivnosti dráhy.

Z toho, co o nové technologii víme, jsme usoudili, že dokáže provoz na železnici velmi posunout,“ řekl ředitel inovací v SNCF Luc Laroche. Memorandum se týká zvýšení výkonu nákladní dopravy díky těžším vlakům než v současnosti, zvýšení kapacity městských železničních linek a také možnosti zavést MagRail pro provoz na méně vytížených regionálních tratích.

Technologie MagRail má fungovat na principu magnetické levitace. Vozidla pro MagRail mají být poháněna lineárním motorem. Na rozdíl od projektů typu maglev má vzniknout na stávajících konvenčních tratích právě díky umístění komponentů umožňujících akceleraci a magnetickou levitaci. Z technického hlediska má umožnit na stejné trati společné fungování konvenční železniční kolejové přepravy a rychlejších levitujících vozidel.

Při využití stávající železniční infrastruktury a při dodržování železničních předpisů si Nevomo klade za cíl umožnit cestování rychlostí až 550 km/h. Nevomo je první společností na světě, která nabízí postupné zavádění řešení inspirovaných konceptem hyperloop. Na rozdíl od hyperloopu ale nebudou potřeba tak velké infrastrukturní investice.

Tagy Magrail Nevomo sncf
89 komentářů