Nevomo vybudovalo v Polsku první testovací úsek pro levitující vlaky

Koncept Magrail. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: Nevomo

Nevomo dokončuje prototyp prvního vozidla pro nový systém magrail.

Společnost Nevomo dokončila vybudování prvních 700 metrů zkušební dráhy pro testování nového systému magrail. Technologie má fungovat na principu magnetické levitace.

Dráha vznikla ve městě Nowa Sarzyna v polském Podkarpatském vojvodství na východě země. Jde o první krok k ověření technologie, která má do budoucna přinést provoz vlaků na principu magnetické levitace.

Posun oznámilo Nemovo v tiskové zprávě. Trať vznikla na pozemcích společnosti Ciech. Měří 700 metrů a je postavena pro rychlost až 160 kilometrů v hodině. Na začátku března už firma zahájila instalaci vybavení pro magnetickou levitaci. Probíhají finální práce na prototypu prvního vozidla. „Plánujeme zahájení testování letos na začátku léta,“ řekl zakladatel Nevomo Łukasz Mielczarek.

Nevomo už loni uzavřelo smlouvu na spolupráci s italským železničním infrastrukturním správcem Rete Ferroviaria Italian. Cílem dohody je potvrdit technickou a ekonomickou proveditelnost zavedení technologie magrail na stávající železniční infrastruktuře.

Levitace i ve stávajících tratích

Technologie magrail má fungovat na principu magnetické levitace. Vozidla pro magrail mají být poháněna lineárním motorem. Na rozdíl od projektů typu maglev má vzniknout na stávajících konvenčních tratích právě díky umístění komponentů umožňujících akceleraci a magnetickou levitaci. Z technického hlediska má umožnit na stejné trati společné fungování konvenční železniční kolejové přepravy a nových, rychlejších levitujících vozidel.

Při využití stávající železniční infrastruktury a při dodržování železničních předpisů si Nevomo klade za cíl umožnit cestování rychlostí až 550 km/h. Nevomo je první společností na světě, která nabízí postupné zavádění řešení inspirovaných konceptem Hyperloop představujícího inovaci železniční dopravy jako takové. Na rozdíl od hyperloopu ale nebudou potřeba tak velké infrastrukturní investice.

„Technologie magrail, kterou vyvíjíme, nám dává příležitost zavést udržitelnou mobilitu díky proměně prostředí v dopravě na efektivní systém bez emisí. Předběžná studie proveditelnosti technologie magrail realizovaná ve spolupráci s partnerem IDOM ukazuje, že výhody zavedení technologie magrail by byly zásadní, a to jak ekonomicky, tak i společensky,“ říká Przemek Paczek, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Nevomo.

Nový zkušební úsek pro technologii magrail v Polsku. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: Nevomo
Tagy Magrail Nevomo
37 komentářů