FlixTrain oznámil velkou expanzi v Německu, poprvé spustí i noční vlaky
FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
FlixTrain začne v Německu jezdit poprvé i do Bavorska, konkurovat Deutsche Bahn chce hlavně cenou.
a LEO teda už v Německu nic?
Příliš nechápu jejich systém jednoho páru vlaku v dané relaci denně. To je mají provázané oběhově, nebo jim ty vlaky po zbytek dne postávají v kopřivách? Ani z pohledu zákazníků nic moc, i Regiojet začínal s celodenním taktem.
Pozor, DB=Arriva
Koukám na jejich stránky. Jakpak mají zajištěný 100% provoz na energii z obnovitelných zdrojů? Koupili od rakouských bratrů patent na filtrování elektronů z Temelína, zamysleli se a rozšířili jej i na plyn a uhlí? Tenhle hipster-marketink …
Mohl by mi ten, kdo mě odměnil mínusem vysvětlit v rámci exaktních věd vysvětlit, jak to v funguje? Opravdu mě to velmi zajímá.
… pardon, nějak jsem se do toho v rámci cizelování vět zapletl a opravit nelze.
Do nádrže lejí vodu z několika zdrojů. Když si koupíte kyblík vody, tak do nádrže doleje kyblík vody vámi vybraný dodavatel. Vy si do svého kyblíku naberete mix.
Ano, takže marketingový blábol. Pokud tedy progresivně smýšlející občané nežijí v domění, že třeba elektřina pro ten Traxx na obrázku se nosí v kyblících přímo z větrné farmy a leje na sběrač …
Elektrony jsou samozřejmě všechny stejné. Podstatné je, že peníze, které odběratel platí za elektřinu, neskončí u dodavatele, který zamořuje ovzduší pálením uhlí … protože jak kdysi glosoval jeden pozapomenutý středoevropský prezident, o peníze jde vždycky až v první řadě.
Navíc pokud bychom si chtěli hrát na hnidopichy a brát to opravdu do důsledků. tak platí, že pokud je v cestě aspoň jedno trafo (což bude na veřejný síti vždycky), tak ty elektrony, který dotečou k odběrateli, jsou elektrony přenosový soustavy, ne ty, který vylezly z elektrárny. Ty elektrárenský jen dojely do nejbližšího trafa, tam rozpohybovaly ty přenosový a hezky se zas vrátily sousedním drátem do elektrárny…
Takže odběratel i z čistě fyzikálního hlediska neplatí majiteli elektřiny za nějaké konkrétní elektrony, ale právě naopak za to, že jeho elektrony rozhejbaly elektrony majitele přenosový soustavy…
i když si myslím, že od flixtrainu to bude blábol, lze to udělat tak, že uzavřu smlouvu třeba vodní elektrárnou, že do sítě dodá množství energie, kterou spotřebuji a já jí to zaplatím, pak platím (nikoliv spotřebovávám) jen zelenou energii, má to samozřejmě úskalí, že pak jiný spotřebitel místo té vodní elektrárny užije uhelnou, nebo jak to bude s vyrovnáním denní nerovnoměrnosti jak ve spotřebě, tak ve výrobě, ale to už se v marketingu ztratí, přínos je alespoň v podpoře zelené energie, protože pokud si tu výhradně zelenou bude objednávat hodně odběratelů, budou mít špinavé zdroje problémy s odbytem a… Číst vice »
Na energetické burze se počítá s kWh, nějaké rozložení v čase se neřeší.
vím, pak ale (teoreticky) pokud si někdo koupí elektřinu jen ze solárních kolektorů, jede v noci na elektřinu z jiného zdroje, takže technicky vzato nespotřebovává jen zelenou energii, i přesto, že nakoupil jen zelenou, neřešme teď že i když si koupím jen zelenou, stejně čerpám ze sítě mix ze všech zdrojů……
mám však za to, že takto ujeté (aby se kupovala jen ze soláru) to není nikdy
Pro našince je zajímavé, zda bude akceptovat INTERRAIL …
A hlavně režijka.. Podle toho se pak místní čéďáci a jejich klony rozhodnou, zda to je dobrý vlak nebo „šrot“ který „do švestek nevydrží“ a který „vyzobava rozinky“ 🙂
Ani vám nevím, ale radši na FIP pojedu moderním IC nebo ICE od DB, než tímhle kopřivákem na úrovni rychlíku Praha – Děčín nebo Brno – Bohumín.
Každému, kdo má odvahu jít proti hegemonu hnusneho kredrazeneho státního monopolu moc fandím, snad se jim bude dařit :)… A místní modré gumy mohou klidně puknout vzteky a kopat kolem sebe nesmysly o starých srotech 🙂
Máte sice pravdu, ale příště to prosím zkuste napsat slušněji. Děkuji.
Kdo by tim hnusem jezdil
Každý, kto kedy zniesol Béčko.
Tak to jsem ryzí výjimka…
Do vlaku jiného než modro-šedo-bílého, červeno-béžového, ev. olivově zeleného bych sedl jedině, že by jezdil zdarma…
A to znám B249 v několika provedeních, včetně koženkového.
Za pět eur takřka kdokoliv. Otázka zní, jak se to ekonomicky vyplatí dopravci a prodejci jízdenek
jízdenka nebude stát 5E, to bude několik málo kousků, třeba 3 měsíce dopředu, neznáte Flix/Leo? Tj. drtivá většina jízdenek se prodá za výrazně vyšší cenu.
Flixtrain jsem vyzkoušel dvakrát na krátké trase Sttutgart- Heidelberg , je to jako rychlík Vltava/lužnice čd , akorát tam je wifi a cistý zachod . Čím více spojů tím lépe… ceny db jsou opravdu likvidační, jediné co má význam pro turistu je zemská jízdenka ( bayerticket, atd.)Jinak se našinec nedoplatí…
no nevím, já mám dobré zkušenosti s čistotou WC u ČD…….
ale chápu, v rámci propagace soukromníků nutno nadávat na ČD
Doporučuji WC na R10 ve vozech A, AB, B a BDs, humus. A ty v Bpee mají už taky správnou „provozní patinu“.
ABmz bývají, stejně jako všechny rakouské vagony, jaksi čistější.
To já taky. Jak nyní u 810 a 971, tak u Bftn791 sice nebyl záchod nikdy úplně vymydlený, ale vždy byl a je k dispozici toaletní papír.
Ona ta čistota WC také záleží jaké prasata zrovna cestují. A máte jedno jestli jedete 810 nebo pendolinem. Vše je o lidech
Jen je vždy otázka, o kterých…
Pěkně ten soukromník zobe rozinky.
Mno tak jednou denně… To není zrovna kdovíjaká konkurence.
Tak super, časem třeba pojedou i k nám, konkurence nikdy neškodí. 🙂
Kéž by..
A LEO se bude k Flixu vracet nebo má trvalou stopku? Že s těmi vlaky případně nejezdí alespoň v čr
Vlaky měl pronajaté
Dík. Myslel jsem , že vagony byli jeho
Teď už není „jeho“ asi nic…
Má Licenci DE.
„U německého státního dopravce stojí jízdenky v den odjezdu často přes 70 eur, FlixTrain začíná na 5 eurech.“ No tak to je srovnání jak noha. Předpokládám zkopírované z PR toho flixtrainu. Je to nutné to sem takhle dávat?
Ano, je. Není to z tiskové zprávy. Mimochodem i s nákupem dva týdny dopředu 29,90 u DB.
A naopak v den odjezdu se bude Flixtrain asi blížit cenám DB, že?
Pokud pracujete u FlixMobility, tak jistě víte, jak je nastavena cenotvorba. Pokud ne, tak nevím, z čeho usuzujete.
No nevim, na zítra cena u DB téměř 150 euro.
kolik těch jízdenek za 5E je a kdy?? prostě tohle je údaj, který nic neříká
Aby jich nebylo třeba 10-12 ks a zbytek za stovku…
Zkuste stránky dopravce. https://www.flixtrain.com/train/hamburg
za 4,99 eur mi to nabízelo Berlin – Hamburk, Lipsko – Hamburk to chce 9,99 euro.
A za jak dlouhou trasu to je?
viz odpověď výše nicku „kakov“
Berlín – Hamburk je 282 km.
Při 1,6 Kč/km je to 451 Kč, v přepočtu 17,70 €…
Jízdenky se neprodávají za vaše přepočty, ale za cenu za které je nabízí dopravce.
To je aktuální stav (plán). Samozřejmě se dá očekávat, že DB bude reagovat a FlixTrain nejpozději po získání části trhu zdraží, i když pravděpodobně ne na dnešní úroveň DB. Ostatně podobně to bylo u nás.
Tiež celkom nerozumiem relevancií porovnávania najnižšej ceny Flixu s najvyššou cenou DB.
Spíše nejnižší a nejběžnější
já to chápu, pokud jsem nadšenec do soukromníků a chci ukázat, jak je ten soukromník super, udělám to přesně takhle,
stejně, jako kdysi dávno nedovedl kolega pochopit, že když je u StAg napsáno jízdenka od 95 Kč (studentská), že jemu jako chlapovi v letech jízdenku za tu cenu nikdo neprodá…..
70 euro není v této relaci nejnižší cena DB.