egoe-plus
Autobusy Dopravci Železnice

FlixMobility získal další investory, do firmy nalijí 650 milionů dolarů

FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
Dopravce chce použít peníze na další expanzi, největším trhem se mají stát USA.

Provozovatel značek FlixBus nebo FlixTrain získal dalšího významného investora. Stávající akcionáři a nově také americká společnost Canyon Partners uzavřeli dohodu o financování společnosti FlixMobility v hodnotě více než 650 milionů dolarů (13,58 miliardy korun). Jde o kombinaci úvěru a investice přímo do základního jmění firmy.

O novém investorovi informovala společnost v tiskové zprávě. Peníze chce použít na svoji expanzi. Do nové série financování se zapojili i stávající investoři, což podle společnosti dokazuje silnou podporu.

„Aktuální vývoj v oblasti našeho financování je silným znamením pro budoucnost a pro naši vizi poskytovat lidem po celém světě udržitelnou mobilitu prostřednictvím FlixBusu a FlixTrainu,“ řekl Jochen Engert, zakladatel a generální ředitel FlixMobility.

Podle něj firma úspěšně zvládla pandemii díky „vhodně řízeným úpravám sítí pravidelných spojení“ a výrazných investic do technologií a automatizace. Firma se chce nyní zaměřit hlavně na expanzi na nové i stávající trhy a rozšíření železničního byznysu v Evropě. Dopravce chce vytvořit největší dopravní síť v USA Velké Británii a Portugalsku a dále rozšířit vedoucí pozici v Turecku, Francii a východní Evropě.

Nyní přecházíme z obrany do útoku. Naším jasným cílem je stát se lídrem na všech trzích, na kterých se nacházíme. To platí i pro nové trhy, jako je Velká Británie a Portugalsko nebo USA, kde jsme v současné době druzí či třetí,“ říká André Schwämmlein, zakladatel a generální ředitel FlixMobility.

Podobná slova o vedení používá FlixMobility i na českém trhu, kde ale firma zatím marně útočí na pozice RegioJetu. „Chceme zpřístupnit zelenou cenově dostupnou mobilitu co nejvíce lidem, zejména Spojené státy k tomu poskytují obrovský potenciál. USA považujeme za náš největší trh v budoucnosti,“ dodal Schwämmlein.

FlixMobility chce více propojit do budoucna své železniční a autobusové sítě. Letos začaly vlaky FlixTrain jezdit ve Švédsku, firma oznámila velkou expanzi také v Německu.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra L.

„…firma úspěšně zvládla pandemii díky ‚vhodně řízeným úpravám sítí pravidelných spojení‘.“ …no neni to spis tak, ze firma uspesne prehodila vetsinu ztrat na ty, ktery pod jejich znackou jezdi?

Josef Petrák

Ano 🙂 zrušili linky, dopravci, ať si řeší leasované vozidla a zaměstnance. Po rozvolnění loni a letos se jen vždy připomenou, jak navýšení z 0 na 1 pár spojů na lince znamená navýšení kapacity o 100 %.

Ondra L.

Takze takova ukazka predatorskeho kapitalismu

jan

No uvidíme. VW taky nikdy úplně vstup na americký trh nevyšel. K tomu stále ještě není zcela jasný konec kovidu atd..

Dan

Fandim jim ať jim vstup na americký železniční trh vyjde, Americké železnice tu konkurenci potřebují

LeKon

Kde tato groteska sehnala dalsiho investora? To uz asi potrebuji pres ne jen prat penize

Tomas

tato groteska trvá už několik let… kdy investoři lejou peníze do šíleností typu tesla, uber, a cokoli dalšího, co umí udělat hezkej powerpoint a v názvu (a nebo na prvních dvou slajdech) je nějaký cool slovo 🙂

Pavel Bláha

Ačkoli nejsem skalní příznivec tesly, tak je nezpochybnitelné, že nevídaným způsobem rozhýbala celý automobilový trh a aktuálně jde stále o nejúspěšnější EV na světě, které všichni ostatní teprve dohánějí. O dalším veleúspěšním businessu majitele Tesly nemluvě.

medical_examiner

Rozhýbala nepochybně, když musí člověk běhat nabíjet dětské odstrkovadlo výrazně těžší než skutečné auto…

Jan Hrachový

Tesla… do příchodu Muska byl největším inženýrským počinem elektromobility hybridní Prius s dojezdem na baterii 7 km. „Baterie jen na ukládání energie mařené bržděním.“ „Spalovací motor nemůže nic nahradit.“ Pak přišel Musk. Solární superchargery, nové superbaterie, velká kapacita, rychlonabíjení, možnost SW i HW upgrade zakoupeného automobilu… Vloni uvedena Tesla S Long Range Plus s dojezdem okolo 650 km. V roce 2014 Musk zpřístupnil zdarma patenty z vývoje elektromobilů ostatním výrobcům, protože „vůdčí postavení na trhu nezajistí patenty“, „patenty dusí vývoj“ a „pokládání min za sebou v podobě ochrany duševního vlastnictví bylo by to v rozporu s naším cílem“, tedy nasměrovat… Číst vice »

Jaaa

Do švestek! Nevyjedou!

(Nebo jak to vy žlutí vtipálci píšete?)

medical_examiner

Kde by v USA vzali švestky…

Gajda

Tak pokud máš fond, investuješ a ne každá investice skončí ziskem. Nicméně Flix, kterej dokázal v Německu prorazit s dálkovým autobusem a zrušit monopol, kdy dálkovka šla pouze vlakem má potenciál. Že doteď ty peníze jen smutně pálí je jedna věc, ale tady to jsou investice, kde se čeká na zisk klidně 10 – 15 let a jelikož na západ od nás se jede na ekovlně, mohly by toho využít a jednou se do toho zisku dostat.

medical_examiner

A teď si představte ten budoucí primát ČR a Státních drah v opačném směru… 😀 😀 😀

Josef Petrák

Ten monopol neporazil FlixBus, ale změněná německá legislativa, která ty dálkové autobusy povolila. Pak vznikla spousta dopravců, pomlátili se mezi sebou. Už to vypadalo, že nejúspěšnější bude zelený MeinFernbus, ale koupil ho MODRÝ Flixbus, a nějak se od toho s podporou investorů odrazil dál…

medical_examiner

Třeba někde u Armády spásy nebo někde pod mostem… 😀

***** Petr

“ Nyní přecházíme z obrany do útoku. “ A proti komu se bránily? Až tento projektový pasystém dojde na vrchol tak investoři puknou. Nemyslím si, že by byl odpovědný a trvale udržitelný . Nicméně před dvěmi lety cestou do Mnichova s přestupem ve Vídni jsem problém neměl a jinou zkušenost nemám , přesto raději podporuji dopravce s vlastními jednotkami .

Jakub P

Branili se proti dusledkum pandemie, ktera omezila zajem a moznosti dalkoveho cestovani na minimum…

***** Petr

S čím ? S jedním autobusem na výstavce ? Lidi doma na GAT a provoz zastaven a starají se majitelé , nikoli Flix . Flix je parodie na dopravce ale má celkem kvalitní systém . Necítím , že by se bránil pandemii , spíše cítím boj s ostatními dopravci .